Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Matrix
Registrerad
Aug 2012

En nördfarsas bekännelser

Efter många år i det i det vuxna ekorrhjulet (familjeliv, karriär, träning och diverse måsten) känner jag en växande känsla av varm och härlig nostalgi växa fram i bröstet. Likaså behovet av egentid och utrymme för de hobbys och intressen som jag älskat sedan jag var liten. Så, jag tänker fylla mitt hem med saker som gör mig glad och stimulerar den där lilla nörden i mig. Detta albumet må sakna episk kabeldragning och den senaste hårdvaran, men för mig symboliserar det en nörd-comeback i livet. Jag ser detta som ett pågående projekt och detta är bara början.

I pipelinen ligger att investera i ljus (Philips Hue), samt lite mer dekoration.

Synpunkter, tankar, tips och konstruktiv kritik mottages tacksamt. <3

Besök galleriet här

Level up in the game of life - www.ltfu.org

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
jkpG
Registrerad
Sep 2006

Good for you! Ser skitfräscht ut! Städat med personlighet.

2600x + 2070 + XL2540

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västra Götaland
Registrerad
Maj 2013

Oerhört tillfredsställande med enkel setup som är clean. Min enda synpunkt vore att du kan städa lite kablar under skrivbordet. Bort med dom från golvet och häng upp allt under skrivbordet, när du städar kommer du tacka dig själv för du gjorde det En femma från mig om det blir gjort.

Ryzen R5 3600 | 1060 6GB | Burk-Historik

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Matrix
Registrerad
Aug 2012
Skrivet av LPG:

Oerhört tillfredsställande med enkel setup som är clean. Min enda synpunkt vore att du kan städa lite kablar under skrivbordet. Bort med dom från golvet och häng upp allt under skrivbordet, när du städar kommer du tacka dig själv för du gjorde det En femma från mig om det blir gjort.

Tack snälla du!
Har du någon bra ide på hur jag skulle kunna lösa det? Började gå loss med silvertejp, men behöver ha något bättre för att hålla upp adaptrarna. xD

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Matrix
Registrerad
Aug 2012
Skrivet av Gustenrocks:

Good for you! Ser skitfräscht ut! Städat med personlighet.

Tack Gusten!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2005

Fint! Kablar kan man arbeta med i princip hur mycket som helst för att dölja. 😁 En start kanske vore en Kabelkorg/hållare från Ikea att fästa under bordet?

länk

Skickades från m.sweclockers.com

| i5 - 8600k | Noctua - NH-D15 | Asus - Prime Z370-P | Corsair Vengeance LPX 2x8GB @ 2400 MHz | NVIDIA GeForce GTX 1080 8GB | SeaSonic FOCUS Plus Gold 650W | Fractal Design Meshify C | Crucial - MX500 250GB / Seagate 2TB | AOC - C27G1 | Razer Ornata Chroma | Logitech G900 Chaos Spectrum | Steelseries Arctis 7 | Win 10 Home x64 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2001

Nice! Själv skulle jag satt in någon sorts solskyddsfilm på fönsterna där inne i hörnan, det är nice att kunna se ut men inte ha superstarkt solljus rakt in på dagen. Kan reka 3M night vision serien, den är bra: https://www.youtube.com/watch?v=DGzGJEif9yc

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sölvesborg
Registrerad
Aug 2008

Snyggt!

Gigabyte Z390/Intel i5 9600K/Noctua NH-D14/MSI RTX 2080 Super/Samsung 830/16GB Corsair vengeance 3000mhz/Fractal Design R5/Corsair AX850/Kringutrustning: /Ducky G2pro Mx Green/ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q G-Sync/M-Audio AV40 MK2/G602/HyperXCloudII

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västra Götaland
Registrerad
Maj 2013
Skrivet av aka-tora:

Tack snälla du!
Har du någon bra ide på hur jag skulle kunna lösa det? Började gå loss med silvertejp, men behöver ha något bättre för att hålla upp adaptrarna. xD

Om du vågar skruva i bordet så är det bara gå loss med skruvar och buntband!
Jag skruvade och buntade upp en liten korg, sen klammer och mer buntband för att få ihop de som ska vidare. Lite gammal och suddig bild men man förstår idén:

Dold text

https://www.kjell.com/se/produkter/dator-natverk/kablar-adapt...

Inte vad jag har men bättre för ändamålet

Ryzen R5 3600 | 1060 6GB | Burk-Historik

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Trondheim, Norge
Registrerad
Feb 2005

Stiligt och cleant som bara attans. Nu gav du mig en ide med skärmen på väggen vid sidan. Har i grund samma bekymmer. Jag antar du streamar? OBS/Chat etc på den skärmen?

Ryzen 1700 @3750--2X8GB G.Skill 3600 @3333mhz-14-14-14-14-30--Gigabyte RTX 2080 Ti med Corsair H105 plus Kraken adapter--Noctua NH-D15--EVGA 850 G3

9900K@5.2--2X8GB G.Skill Ripjaws 3600 @ 4000 16-16-16-34--Inno3D RTX 2080 Ti AIO--Rog Strix Z390-F--Noctua NH-D15

-----------Twitch-------------

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2013

Mer sånt här, det är både inspirerande och roligt att se!

Intel Core i5 3570K @ 4.2GHz | Hyper 212 EVO | 12 GB DDR3 |GTX 1070 8GB ROG STRIX DC3 | Fractal Design Tesla R2 650W | Fractal Design Define R4 Titanium | 370 GB SSD totalt | ~2TB HDD totalt
+ Acer Predator Helios 300 GTX 1060
Båda kör MS Röj i minst 50 FPS.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Matrix
Registrerad
Aug 2012
Skrivet av LPG:

Om du vågar skruva i bordet så är det bara gå loss med skruvar och buntband!
Jag skruvade och buntade upp en liten korg, sen klammer och mer buntband för att få ihop de som ska vidare. Lite gammal och suddig bild men man förstår idén:

https://www.kjell.com/se/produkter/dator-natverk/kablar-adapt...

Inte vad jag har men bättre för ändamålet

Tack för tipset broder!
Det vågar jag absolut göra och det där ser ju ut att vara en riktigt bra lösning till mitt problem!
Jag ska fixa det och återkommer med resultat!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Matrix
Registrerad
Aug 2012
Skrivet av MH25:

Mer sånt här, det är både inspirerande och roligt att se!

Ey, tack hörru!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Matrix
Registrerad
Aug 2012
Skrivet av marcusOCZ:

Stiligt och cleant som bara attans. Nu gav du mig en ide med skärmen på väggen vid sidan. Har i grund samma bekymmer. Jag antar du streamar? OBS/Chat etc på den skärmen?

Tack broder! Just nu är den kopplat till desktopen nedan som jag kör plex och lite annat på. Men, just det är ju super att köra OBS och liknande på om man vill. Det är lite udda, men blir skönt efter ett tag tycker jag

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012

Trevlig myshörna!
Mina tips:
Sy upp gardinerna, vet själv hur jobbigt det är att dammsuga runt för långa gardiner.
Skaffa ett monitorstativ (en sån där arm som skärmen "svävar" på).
Skaffa en "kabelkorg" som går att fästa under skrivbordet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
GBG
Registrerad
Jul 2003

Ser förjävligt ut.

Förjävligt bra.

Speldator : 3570K OC - mItx i ett Node- 16GB fläskig ram - MSI 750ti
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2007

Ta bort den lilla växten, palmen! Växter kräver underhåll och skötsel. Att vattna ovanför sin dator är riskabelt på sikt! [Jag har haft ett par golvhögtalare som blev vattnade; inte av mig...] Fokusera på nördandet med datorn i det rummet. Placera växten i ett annat rum!

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| AMD Ryzen Threadripper 1950X Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 4x8GB 3200 C16| OCZ ZX 1000W| ASUS GTX 1070 Ti Strix| Philips 328E9FJAB/00| Debian Sid| LXQt|

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Maj 2014

Otroligt fint hem! Gillar verkligen Gustens "städat mer personlighet". Ser väldigt ljus och fräscht ut, utan att vara sterilt. Jag trodde först att detta var sk "efterbilder" innan jag läste texten men det är klart man alltid kan uppgradera/ fila vidare om det är vad du vill. Många bra tips här i tråden men själv har jag inga att ge i nuläget.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Vännäs
Registrerad
Jul 2002

steve jobs i bokhyllan då har man koll

Träna bort dyslexin. Ryzen 2600x - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - Vattenkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Mar 2016

Najs!

Vad är det för stol? Den ser ut att vara i bra skick så är den ny?

Ett tips är att inte låsa in sig i HUE och välja en styrenhet som klarar fler prylar/lampor.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Staun
Registrerad
Feb 2012

5/5
Helt i min smak, kör själv mycket teak hemma och mitt nuvarande projekt är att bygga om ett höj&sänkbart skrivbord med övandelen av ett gammalt teakbord med lådor.

•i7 4790K•Maximus VII Gene•GTX980 Strix•Fury 4x4GB@1866MHz•
•SM951@128GB•850Pro@256GB•850evo@500GB•830@128GB•2xGreen@1TB•
•Prime@850W•TC14PE•5xNoctua PWM•Allt i ett Define Mini C•
•Swift PG248Q•G Pro•G Pro Wireless•G433•G840XL•
•+X•