Plantronic RIG 800HD, hör mig själv?

Permalänk
Medlem

Plantronic RIG 800HD, hör mig själv?

Tjenare, har ett litet problem med mitt headset Plantronic RIG 800hd som jag precis har skaffat.
Jag hör mig själv i headsetet när micken är på. Inte så att allt jag säger spelas upp utan mest som någon typ av "hjälpmedel" för att man inte ska råka sitta och skrika. När jag andas eller rör micken hörs de jättemycket och jag har inte "Lyssna på den här enheten" Iklickad.

Någon som har någon aning?
Mvh Nonnti

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av NoNnTi:

Tjenare, har ett litet problem med mitt headset Plantronic RIG 800hd som jag precis har skaffat.
Jag hör mig själv i headsetet när micken är på. Inte så att allt jag säger spelas upp utan mest som någon typ av "hjälpmedel" för att man inte ska råka sitta och skrika. När jag andas eller rör micken hörs de jättemycket och jag har inte "Lyssna på den här enheten" Iklickad.

Mvh Nonnti

Har du någon sorts microphone boost på?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

@Dinoman: Nej det har jag inte, hör i min mick när jag andas precis som om någon har sin mick för nära munnen och man hör en storm i lurarna

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNnTi:

Mvh Nonnti

It's not a bug, it's a feature. Sinnessjukt nog. Satt med en polares 800HD och meckade i flera timmar för att försöka lösa det. Sen ringde jag runt till polare/kollegor som själva kör/kört med trådlösa gaming headset och det är tydligen så det är med de flesta.

Polaren hade inte ens märkt det, men jag som alltid suttit med studiolurar + separat mikrofon och aldrig tagit med tång i dessa "gaming headset" höll på att få en stroke så fort jag snackade med lurarna på mig.

Lyckades googla mig till att vissa Logitech lurar eventuellt hade någon mjukvara där man kunde stänga av detta, men tro mig det finns definitivt inte till 800HD (tankade allt vad man kunde hitta online och försökte även med firmware upp-/nedgradering); ingenting hjälpte.

Släng skiten, det är det bästa tipset jag har.

Må väl.
- Mansion

Visa signatur

NCASE M1
CPU 5800X w/ NH-U9S MB ROG STRIX B550-I GAMING
GPU RTX 3070 VENTUS 3X OC M.2 2TB Samsung 970 EVO Plus
RAM Corsair 32GB 3200MHz PSU Corsair SF750 750W 80+ Platinum
LJUD ATH-AD1000X w/ Pro-Ject Head Box S BILD Acer XB271HU @ 165Hz

Permalänk
Medlem

Den har nån slags talkback-funktion. Har samma lurar men hör bara mig själv om jag pratar väldigt högt eller flåsar rakt i micken. Förstår poängen om det hade varit slutna lurar men i dessa är det helt poänglöst enligt mig.

Visa signatur

Phantek P400S | Asus ROG Strix Z370-F | i7 8700K | Corsair H115i | Corsair Vengeance 16GB 3000MHz | GeForce 2080 Super | Corsair AX 850W | Samsung 850 Pro 512GB | Samsung 840 EVO 256GB | 3TB WD Green |

Permalänk
Medlem

Tusen tack för svar!

Permalänk
Moderator
Testpilot

Udda för jag har gjort en Testpilot på dessa och jag upptäckte inget liknande.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt