Får upp störande pop up-ruta när jag tittar på Youtube, Netflix etc.

Permalänk

Får upp störande pop up-ruta när jag tittar på Youtube, Netflix etc.

Tjena! Visste inte i vilken kategori jag skulle lägga denna tråd.

Av någon anledning så har denna ruta börjat ploppa upp så fort man kollar en video på Youtube, Netflix etc.

Extremt störande.. Undrar om det går att få bort den på något vis? Den uppe i vänstra hörnet

Tack på förhand!

https://imgshare.io/image/namnlos.jCDuc

Permalänk
Expertgissare

Ser ut som Windows volym/media kontroll, prova att trycka på volym knappen nere till höger i aktivitetsfältet eller om du har snabbknappar för höja och sänka volymen. Den rutan borde försvinna av sig efter en kort stund.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem

Jag minns att jag hade detta problem också. Att den typ prioriterar det fönster du är inne i. prova att gå till chrome://flags Därefter letar du upp "Hardware Media Key Handling" och disablar den till höger. Starta sedan om att och se om det är löser problemet.

Permalänk
Hedersmedlem

@MrSandwitch *Rubrik förtydligad*

Kom ihåg att en beskrivande rubrik ger bättre svar och ett mer lättnavigerat forum

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

@Edvin-89: Tack för svar! Jo, det är ju det men den ploppade upp och sen var den kvar ända tills jag slutade kolla videos. Som tur är så löstes problemet tack vare Matttee! Men tack återigen

Permalänk

@Matttee: Tack så sjukt mycket! Den irriterande volym pop-up rutan är nu borta, äntligen kan jag kolla videos som vanligt igen

Permalänk

@Kent: Man tackar man tackar! Det har du helt rätt i, ber om ursäkt Tack för hjälpen!

Permalänk
Expertgissare
Skrivet av MrSandwitch:

@Edvin-89: Tack för svar! Jo, det är ju det men den ploppade upp och sen var den kvar ända tills jag slutade kolla videos. Som tur är så löstes problemet tack vare Matttee! Men tack återigen

Vad bra att det löste sig, gjorde en höftskjutning då jag inte använder Windows som primärt OS

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk

@Edvin-89: Ja, väldigt skönt! Okej okej det var schysst av dig