Permalänk

Köpråd 24" gamingskärm

Hej.
Ska köpa en skärm till barnbarnet när han fyller så jag behöver köpråd till en 24" gamingskärm för max 3000Kr.
Han spelar nästan bara Cs
Har sneglat på AOC 24G2U men vet inte om den är bra eller om det finns bättre

Datorspec är följande

AMD Ryzen 5 2600X
Gigabyte GeForce RTX 2060 Gaming OC Pro 6GB
Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz / DDR4 / CL16

Mvh Krister

Permalänk
Bildexpert 📺

@Krister64: Det finns runt hundra olika skärmar i den här kategorin och prisklassen som jag brukar beskriva basgamingskärm. De flesta fungerar utmärkt för just sådant som CS, så det är lite att ta vilken som. Just AOC 24G2U är en ny typ av IPS-panel för just den här nischen och ännu beprövad.

Permalänk
Medlem

Själv skulle jag inte satsat på en ren "gamingskärm" utan på en bra all-around skärm som fungerar bra till allt möjligt.
Min personliga rekommendation isåfall skulle vara en Dell Ultrasharp U2415

Skall man ha en mer renodlad gamingskärm så ser AOC 24G2U onekligen bra ut på pappret, och de få recensioner jag hittat är överlag positiva, men jag har ingen egen erfarenhet av den.

Permalänk

Tack för svaren.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

lirar han cs ska du självklart ha något som har minst 120hz uppdateringsfrekvens!

Permalänk

Ett säkert kort iaf, https://www.inet.se/produkt/2205434/acer-24-predator-xf240h-1....
Själv älskar jag AOC och deras "Blue light teknik" för ögonen.

Visa signatur

Bulldozer since 2017-12-15
[8700k @ 4.9 ghz ¤ ASUS PRIME Z370-A ¤ Corsair Vengeance LPX DDR4 16gb 3000 mhz ¤ Asus EVGA RTX 2070 8GB BLACK GAMING ¤ Seasonic Focus 650w ¤ Fractal Define Define C TG ¤ Samsung 860 Evo 1TB ¤ Seagate Ironwolf 2TB ¤ Chassifans: Noctua Redux Series 1x120mm 2x140mm * Cryorig H5 Ultimate]

Permalänk
Medlem

ZOWIE 24" LED XL2411P: 350cd, 1080p, 144hz, 1ms gtg

Permalänk

Ska kolla upp alla förslag.
Synd att alla är freesync bara
Tack för alla svar

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av Krister64:

Synd att alla är freesync bara

Typ 95+ procent alla nylanserade spelskärmar sedan 2-3 år tillbaka använder VESA Aadptive Sync-funktion eftersom detta ingår med moderna kretsuppsättningar. Så inget konstigt där. Den övriga procenten är de med Nvidias G-Syncmodul samt extremt få undantag utan adaptiv synk likt Benq XL2546.

Vad vad det du hoppades på att slippa?