Permalänk

Datorn tror att SHIFT är intryckt

Hej

har ett problem jag aldrig har haft förut: tangentbordet har helt tappat det: det är som om jag håller inne shift hela tiden: har i caps så jag inte skriver med stora bokstäver och det är därför jag skriver : istället för punkt:

har provat två tangentbord ett usb och ett gammalt från nittiotalet så använder ett ps/två uttag; om det nu heter så kommer inte riktigt ihåg:
har aldrig stött på det här problemet innan så om någon vet vad felet kan vara snälla hjälp mig: xD

tänkte att det var något virus så formaterade om datorn men hjälpte inte: eftersom det är samma sak med två olika tangentbord gissar jag på att det har med moderkortet att göra kanske?

edit: Har ett Logitech G19 tangentbord

Visa signatur

// Have a Good One

Permalänk
Keeper of the Bamse

Det är inte så att du har slagit på s.k. sticky keys? Finns under settings > ease of access > keyboard

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

@Printscreen: Med tanke på att han formaterat om datorn tvekar jag på det

Visa signatur

Intel Core i7-6700K | MSI GEFORCE RTX 2080 VENTUS 8G V2 | ASUS Z170 PRO GAMING | Corsair Vengeance LPX 32GB (4 x 8GB) 2400MHz | Samsung 970 EVO Plus 1TB | Crucial BX100 500GB | EVGA SuperNOVA 850 G3 | Fractal Design Define R5 Titan Window | Noctua NH-D15 | Noctua NF-A14

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022