Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Aerohive AH-AP 230 Åtkomstpunkt

Permalänk
Medlem

Aerohive AH-AP 230 Åtkomstpunkt

Oanvänd accesspunkt som jag inte hitta någon användning för. Kan inget om nätverksgrejer så jag kopierar en spec sheet här. Nypris på denna ligger runt 4200:- men kan tänka mig 750:- vid snabb affär.

Nätverksfunktioner
Dubbelt band
Dataöverföringshastighet 1.3 Gbps
Linjekodningsformat 256 QAM, OFDM
Datalänkprotokoll IEEE 802.11b, IEEE 802.11a, IEEE 802.11g, IEEE 802.11n, IEEE 802.11ac Wave 1
Metod för spridningsspektrum OFDM, DSSS
Frekvensband 2.4 GHz, 5 GHz
Funktioner Auto-negotiation, MIMO-teknik, Mesh-nätverk, automatisk provisionering, Link Aggregation, Pre-Shared Key (PSK), gäståtkomst
Krypteringsalgoritm WPA, WPA2
Standarder som följs IEEE 802.3af, IEEE 802.1x, IEEE 802.3at
Internet of Things (IoT)
Kompatibel med Internet of Things (IoT) Ja
Expansion/Anslutning
Gränssnitt 2 x 1000Base-T (PoE+) - RJ-45
1 x USB

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Bör tilläggas att man behöver licens för dessa som är allt annat än billigt, annars är det riktigt bra skit

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelle:

Bör tilläggas att man behöver licens för dessa som är allt annat än billigt, annars är det riktigt bra skit

What? Licens? Kan du förklara mer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crewsom:

What? Licens? Kan du förklara mer?

Jag är inte helt 100 inne på dom (vi säljer dom åt vissa kunder på jobbet) för att kunna managera dom måste man ha en licens och dom licenserna är inte billiga...
Sen när licensen går ut fortsätter dom fungera men man kan ej göra några som helst ändringar i princip så man sitter med bollarna i skruvstäd.

Det är nog inte direkt tänkt man ska köra dessa hemmet utan mer riktade till företag

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelle:

Jag är inte helt 100 inne på dom (vi säljer dom åt vissa kunder på jobbet) för att kunna managera dom måste man ha en licens och dom licenserna är inte billiga...
Sen när licensen går ut fortsätter dom fungera men man kan ej göra några som helst ändringar i princip så man sitter med bollarna i skruvstäd.

Det är nog inte direkt tänkt man ska köra dessa hemmet utan mer riktade till företag

Aha... Segt :/ Men tack för infon!

Permalänk
Medlem

Det stämmer som ovan skriver, det är en enterprise produkt med licenskostnad om man vill använda den.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

c:\spel

Permalänk
Medlem

Vad pratar vi för kostnad ungefär?

Visa signatur

Mycke snö, men ingen ficklampa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elosh:

Vad pratar vi för kostnad ungefär?

ca 1500 / år om du kör enstaka, har du många så får du speciella avtal.

Visa signatur

c:\spel

Permalänk
Medlem

Tror ni det finns någon vill som vill ha skiten för 750?

Skickades från m.sweclockers.com