Katt lika rolig som hårdvara! [Bild på din katt-tråden]

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Tiamat

Rex

Rip

Permalänk
Permalänk
Hedersmedlem

Bild på Gus aka kebabdjuret liggandes på sin favoritmojäng (pall+papplåda+filt=lycka). Behöver att banta, men tyvärr fortsätter både grannen och frugan att mata den :/

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Kent:

Bild på Gus aka kebabdjuret liggandes på sin favoritmojäng (pall+papplåda+filt=lycka). Behöver att banta, men tyvärr fortsätter både grannen och frugan att mata den :/
https://i.imgur.com/aD4Wc9Xl.jpg

Ja han ser allt bra bred ut.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Haft Smilla i snart två veckor nu
7 månader gammal

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD 3600X | Gigabyte RTX 3080 Eagle OC | 16GB RAM @3000MHz | 700W | ~12Tb
Samsung C27HG70 & Benq XL2410T

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hewie:

https://i.imgur.com/tRAddzI.jpg
Haft Smilla i snart två veckor nu
7 månader gammal

Skickades från m.sweclockers.com

Udda färg på katten tycker jag. Väldigt fin

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Udda färg på katten tycker jag. Väldigt fin

Ja, jag gillar det svarta runt de blåa ögonen. Ragdoll så hon kommer att bli mörkare tyvärr, gillar färgerna som de är nu.
Pappan var väldigt mörk och mamman var vit men lite rödlätt så blev en udda mix av färger.

Visa signatur

AMD 3600X | Gigabyte RTX 3080 Eagle OC | 16GB RAM @3000MHz | 700W | ~12Tb
Samsung C27HG70 & Benq XL2410T

Permalänk
Medlem

Var länge sen jag la upp några bilder på Katterna.
Har två stycken Ragdoll där hemma. Halvbröder är de också:

Elviz 4år:

Batman 3år (svårt att få bra fokus på han):

Och en på bägge :

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

*OT raderat*

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Sweclockers 20-års fest, ensamma kissar

Imorgon går bilen full med medlemmar från Gbg mot Sthlm och tre katter blir ensamma hemma. De är bortskämda med att jag i princip aldrig lämnar de ensamma långa perioder nu blir det fredag till söndag. Har en kattälskande granne som ska se till dem på lördag men annars har de "bara" varandra.

Kissarna:

Gott om vatten finns, två fontäner på tillsammans 4 liter:

Även gott om torrfoder (mina katter äter till 95% bara torrfoder):

Visa signatur

Jag har lugnat ner mig på gamla dagar.. PC från Asus/Inet med ett RTX 4080 som funkar men är inget extra bra. Har givetvis en Switch och en Series X kopplad till min välldigt bra Plasma 65" LG OLED G1.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Imorgon går bilen full med medlemmar från Gbg mot Sthlm och tre katter blir ensamma hemma. De är bortskämda med att jag i princip aldrig lämnar de ensamma långa perioder nu blir det fredag till söndag. Har en kattälskande granne som ska se till dem på lördag men annars har de "bara" varandra.

Det kommer att gå bra men räkna med att de kommer att hitta på massa hyss, samt att du troligtvis kommer att bli "överfallen" när du kommer hem igen.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belzader:

Det kommer att gå bra men räkna med att de kommer att hitta på massa hyss, samt att du troligtvis kommer att bli "överfallen" när du kommer hem igen.

Antagligen är det övergrepp på tapeten. Har försökt att eliminera alla eventuella faror som typ kan elda upp lägenheten. Har ett bra proppskåp som med automatsäkringar kan stänga det mesta, alla tunga föremål är också bortplockade men katterna är så in i helsike påhittiga så man vet aldrig...

Visa signatur

Jag har lugnat ner mig på gamla dagar.. PC från Asus/Inet med ett RTX 4080 som funkar men är inget extra bra. Har givetvis en Switch och en Series X kopplad till min välldigt bra Plasma 65" LG OLED G1.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Antagligen är det övergrepp på tapeten. Har försökt att eliminera alla eventuella faror som typ kan elda upp lägenheten. Har ett bra proppskåp som med automatsäkringar kan stänga det mesta, alla tunga föremål är också bortplockade men katterna är så in i helsike påhittiga så man vet aldrig...

Lägg upp bilder sen på förstörelsen och deras "vadå? Jag har inte gjort ett dugg!" utseende med tapetremsorna fortfarande mellan klorna.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Bascule666:

Det var ett av skälen att jag inte kan åka iväg till festen. Bengalen skriker och skulle riva hela stället. Så det blir att vara hemma och spela spel för mig. Vet att jag var borta 5 dagar på sjukhus och grannen fick mata Tiamat. Så hon var väldigt orolig varje gång jag gick ut efter den händelsen.

Går säkert att lugna ned katterna med feliway. Har Flera flaskor kvar då jag inte längre behöver dem.

Permalänk
Medlem

@Bascule666: Hej jag har en Maine coon. Och jag duschar henne. Då gör jag så att jag bär henne i famnen. Hon är således inte ensam i vatten. Efter ett par rivsår så går det bra nu. Började duscha henne när hon var 20 veckor. Nu är hon 3 och duschar ca 4 ggr per år.

Visa signatur

Dator:Ryzen 9 3900X, MSI B450 Tomahawk, 16 GB Ram, RTX 2070 Super.
Kameror: Panasonic G80, Canon G7xmk2 Gopro Hero7 black mm.
www.youtube.com/c/ronniejossan

Permalänk
Medlem

Sweclockers 20-års fest, ensamma kissar, del 2

Skrivet av Belzader:

Skrivet av Beginner:

Lägg upp bilder sen på förstörelsen och deras "vadå? Jag har inte gjort ett dugg!" utseende med tapetremsorna fortfarande mellan klorna.

Skrivet av Tiamat:

Det var ett av skälen att jag inte kan åka iväg till festen. Bengalen skriker och skulle riva hela stället. Så det blir att vara hemma och spela spel för mig. Vet att jag var borta 5 dagar på sjukhus och grannen fick mata Tiamat. Så hon var väldigt orolig varje gång jag gick ut efter den händelsen.

Går säkert att lugna ned katterna med feliway. Har Flera flaskor kvar då jag inte längre behöver dem.

Den lilla utflykten till Stockholm gick över förväntan och då syftar både på resan med tre vansinnigt trevliga forummedlemmar som jag aldrig träffat tidigare inklusive rolig Sweclockers fest och på hur katterna klarat sig själva.

Kissarna var ensamma i totalt två dygn och sex timmar med ett undantag på 10 minuter när en granne kollade läget i lägenheten. Döm om min förvåning när jag öppnade dörren vid hemkomst och allt var i princip exakt som när jag åkte. Inget kaos alls! Zelda och Kara hälsade vid dörren men Spock som är extremt präglad på mig (typiskt Siameser/Orientaler) var plötsligt lite blyg och avvaktande. Det gick över snabbt och efter en timme var allt som vanligt.

Hade laddat med åtta matskålar med torrfoder och sex hade gått åt under helgen. Massor av vatten kvar i mina fontäner och mina Modkat-lådor som jag preppat med extra mycket sand klarade uppgiften. Hade också en Feliway Friends liggande som jag pluggade in en vecka innan vi drog till Sthlm.

Jag misstänker att katterna faktiskt tagit det extra lugnt och mest slappat och undrat var han som ger dem godis och kliar dem under hakan tagit vägen...

Spock, extra Bascule666-präglad katt:

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ronnie60:

@Bascule666: Hej jag har en Maine coon. Och jag duschar henne. Då gör jag så att jag bär henne i famnen. Hon är således inte ensam i vatten. Efter ett par rivsår så går det bra nu. Började duscha henne när hon var 20 veckor. Nu är hon 3 och duschar ca 4 ggr per år.

Jag tror det är försent att försöka lära min Turkiska Van Kara att duscha, han är numera lite drygt 3 år. Jag skulle börjat direkt när han kom hem till mig precis som du gjorde.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrMadMax:

Var länge sen jag la upp några bilder på Katterna.
Har två stycken Ragdoll där hemma. Halvbröder är de också:

Elviz 4år:
https://i.imgur.com/IBcWlKP.jpg

Batman 3år (svårt att få bra fokus på han):
https://i.imgur.com/4asbi3q.jpg

Och en på bägge :

https://i.imgur.com/DveG5c9.jpg

Är du säker på att Elviz är en Ragdoll? I mina ögon är han helt klart en Turkisk Van

Kara, en Turkisk Van som är extremt lik Elviz:

Visa signatur

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Varulvskatten Ripley vilar efter en hård dags jagande efter Bengalen Rex.

Permalänk
Inaktiv

En katt som har varit utanför oss i 2 dygn och jamat samt vill in så den har fått komma in i värmen och fått mat, vatten och värme.

Har lagt ut efterlysning på FB och ska sätta ut ett par lappar i området mm då det inte verkar vara en ute katt när den blir jätterädd när man försöker släppa ut den och sitter bara och jamar utanför.

Blir att kolla om katten är chippad på måndag om ingen hör av sig.

Edit: En som hört av sig nu och ska komma och kolla på den i morgon.
Hon kände igen den och ska tydligen ha försvunnit för något år sedan, låter lite märkligt.

Permalänk
Medlem

@anon298854: Låter faktiskt märkligt, hade det varit min katt som återfunnits efter ett år så hade jag inte väntat på att få åka och hämta den.
Kolla först om den är chippad och få det avläst så den inte hamnar i fel händer.

Permalänk
Rekordmedlem

En del chip går att läsa av med en del telefoner och skulle det gå så går det att söka hos Sverak.
http://id.sverak.se/katt.php

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MacAllan:

@Ister: Låter faktiskt märkligt, hade det varit min katt som återfunnits efter ett år så hade jag inte väntat på att få åka och hämta den.
Kolla först om den är chippad och få det avläst så den inte hamnar i fel händer.

@MacAllan

Det va någon som skrev till damen min att vara observanta på hon som svarade att det va hennes försvunna katt sedan 1år då hon redan har 10 katter och knappt kan ta tillvara på sig själv.
Blir att kolla chip på måndag om ingen annan hör av sig som riktigt saknar sin katt, tror inte denna katt är så gammal.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av mrqaffe:

En del chip går att läsa av med en del telefoner och skulle det gå så går det att söka hos Sverak.
http://id.sverak.se/katt.php

Tack för tips

Permalänk
Medlem

Zelda sitter och diggar synt (Covenant) framför 65"-aren.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Spock sitter och diggar okänd sak i vasken granne med disktrasan.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Gäspar precis när jag ska ta kort 🙂

Permalänk
Medlem

VAR ÄR MINA DREAMIES???

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

När man tar en liten uppladdning i soffan så ska Ester komma och värma sig 🙂

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon298854:

Gäspar precis när jag ska ta kort 🙂

https://i.imgur.com/iikOgNU.jpg

hmm... man tänker inte på hur mycket vassa tänder det är på en katt, med tanke på hur de anpassat livet med att leva med och manipulera människor för deras egna bekvämlighet - tur att människan inte är ett bytesdjur...