Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Min mus scrollar fel

Hej!

Min trådlösa mus (Andersson WNM 2.0 - Deep blue) som jag köpte för ca 1 månad sen via netonnet scrollar fel.

Länk till musen:

https://www.netonnet.se/art/tillbehor/datortillbehor/datormus...

När jag scrollar uppåt så scrollar den upp ca 3 steg och sedan ner två steg fast jag fortfarande scrollar uppåt och tvärtom. Ibland så scrollar jag men inget händer och ibland scrollar den totalt åt fel håll. Alltså jag scrollar uppåt men den scrollar neråt. Jag hoppas att jag har förklarat så man förstår, annars så säg till så får jag försöka förklara bättre.

Jag har Windows 10 på min dator och jag har provat olika usb uttag med samma resultat.

Jag hoppas att någon kan vara snäll och hjälpa mig.

OBS! Jag är väldigt dålig på datorer så uppskattar grundlig förklaring med steg för steg hjälp. Tack!

Med vänlig hälsning
Olov

Permalänk
Medlem

Prova den i en annan dator och se om det är samma problem. Annars reklamera.

Permalänk
Medlem

Hade aldrig dessa problem tills för några år sedan. Efter det verkar det ha blivit vanligt förekommande. Har stött på det på möss från flera tillverkare, bl.a. Logitech.

Pröva att uppdatera firmware, annars reklamera.

Permalänk
Medlem

Hej!

Har provat på 5 olika datorer, varav 3 har windows xp och 1 windows 7 och 1 windows 8.1 och samma problem. Jag har även uppdaterat firmware, men felet kvarstår.

Kan man verkligen reklamera en mus?

Jag har även provat ett par andra mus på min dator och de har samma problem.

//Olov

Permalänk
Medlem

"Andersson" är väl inte kända för kvalitet direkt, har musen samma fel på flera datorer är det hårdvarufel, borde gå bra att reklamera när den bara är 1 månad.

Har dessa andra möss du provat på din dator även samma problem på andra datorer?

Permalänk
Medlem

Billigt skräp, släng den eller lev med det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

"Andersson" är väl inte kända för kvalitet direkt, har musen samma fel på flera datorer är det hårdvarufel, borde gå bra att reklamera när den bara är 1 månad.

Har dessa andra möss du provat på din dator även samma problem på andra datorer?

Ja, samma fel på andra datorer.

en av mössen tog det ett tag innan felet började, de andra började felet på en gång.

Permalänk
Medlem

Hej!

Problem löst. Fick pengarna tillbaka!