Permalänk
Medlem

spela på 75" 4k tv?

Hej

Har en tv i vardagsrummet som jag tänkte nyttja som skärm, den är 75" 4k, inget måste att spela i 4k men det vore nice.

Klarar man sig på ett grafikkort för 2000:- eller måste man upp i rx5700 eller ännu värre kort?

Jag tänkte plocka ihop en standard maskin med

Ryzen 3600
16gig ram 3200 MHz
Ssd disk
450 gaming moderkort

Tv är inte optimalt kanske, men datorn skall gömmas och användas som mediaserver i samma veva.

Visa signatur

Kräm

Permalänk
Medlem

Skulle säga att rx5700 är absolut minimum för att spela i 4k och man kommer ändå behöva dra ner inställningarna rejält i många spel för att komma upp i 60 fps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Assman:

Hej

Har en tv i vardagsrummet som jag tänkte nyttja som skärm, den är 75" 4k, inget måste att spela i 4k men det vore nice.

Klarar man sig på ett grafikkort för 2000:- eller måste man upp i rx5700 eller ännu värre kort?

Jag tänkte plocka ihop en standard maskin med

Ryzen 3600
16gig ram 3200 MHz
Ssd disk
450 gaming moderkort

Tv är inte optimalt kanske, men datorn skall gömmas och användas som mediaserver i samma veva.

Om du med tweakade inställningar vill köra 4K 60fps så tror jag RX5700 är lagom/minimum. Räcker 30fps så kan du klara dig med svagare kort.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Med det kortet är det nog bättre med 1080p uppskalat.

Permalänk
Medlem

Tack för svar, spela i 4k kanske är en jäkla Overkill...

Så även ett rx5700 kan vara i snålaste laget:(

Men att spela film i 4k klarar väl alla kort idag?

I så fall spela i 1440 så bör ett rx5700 funka bra?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kräm