Snabba åsikter tack; 5700 xt vs 2080 super

Permalänk
Medlem

Snabba åsikter tack; 5700 xt vs 2080 super

Hej alla! Har nyligen köpt ett 5700 xt och har nu fått möjligheten att köpa kortet Inet släppte Asus rog Strix 2080 super gaming oc för 7999 vilket är ett bra pris för det kortet har jag förstått.

Jag funderar på att slå till. Har fortfarande öppet köp på XT't men vet inte om det bara är ha begäret i mig eller om uppgraderingen faktiskt är bra i längden.

Jag tänker framåt då jag gärna vill behålla det kort jag väljer ett rätt bra tag. Jag spelar på 1440@144hz.

Hur mycket tror ni 5700x kommer mogna prestandamässigt? Är det dumt att inte slå till på 2080 kortet för det priset? Är prishoppet (2800kr) värt skillnaden sett till prestanda och möjlighet för hur länge man kan sitta på kortet (i teorin då)?

Hur tänker ni?

Har tills imon/idag på mig att lämna besked så snabb svar uppskattas! Tack!

Visa signatur

För närvarande dator"fri". Sparar till nytt :)

Permalänk
Medlem

@Aja82: "Hur mycket tror ni 5700x kommer mogna prestandamässigt?" Hur ska någon kunna veta det? Men ja, mest troligt får det några fps till med tiden.

Har du inte sett sweclockers tester av dom här två korten så rekommenderar jag att du gör det.
Efter att du studerat dom graferna så kan till slut enbart du bedöma om det är värt pengarna.

Om tråden får ett liv som trådar brukar få som kommer du få några nej och några ja.
Men det är är ändå du som får avgöra. Jag skulle faktiskt tro att du redan har bestämt dig, men är velig och försöker få ditt beslut berättigat

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RX 9070 XT Reaper @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Asus TUF 1000w Gold Atx 3.1. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

@Aja82: "Hur mycket tror ni 5700x kommer mogna prestandamässigt?" Hur ska någon kunna veta det? Men ja, mest troligt får det några fps till med tiden.

Har du inte sett sweclockers tester av dom här två korten så rekommenderar jag att du gör det.
Efter att du studerat dom graferna så kan till slut enbart du bedöma om det är värt pengarna.

Om tråden får ett liv som trådar brukar få som kommer du få några nej och några ja.
Men det är är ändå du som får avgöra. Jag skulle faktiskt tro att du redan har bestämt dig, men är velig och försöker få ditt beslut berättigat

Tack för dina tankar och ja du har delvis rätt 😉. Jag funderar på att köra på 2080. Mest för att det ger mest prestanda såklart och att det känns som jag kan sitta på det en längre tid än 5700 kortet. Vill bara inte tänka fel här! 😬

Angående hur 5700xt kommer mogna tänker jag att det finns folk härinne som köpt ett nytt kort och som följt dess livslängd och kan teoritisera kring hur utvecklingen av produkten under dess livslängd varit. Tror man att 5700ft kommer komma upp i 2080s prestanda tex?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

För närvarande dator"fri". Sparar till nytt :)