Black friday 2019 - Luringarna

Permalänk
Medlem
Skrivet av filidutten:

Det här hände också för samsung galaxy tab 2019 i komplett.se, stod att det fanns 50+ i lagret sen var den helt plötsligt utsåld på söndags kväll.

Det är väl inte helt otänkbart att det sålts 50+ mellan midnatt fredag till söndag kväll? Eller menar du att det gick från 50+ till utsålt på en gång? Jag beställde en i lördags eftermiddag, vill minnas att det fortfarande stod 50+ då, så om någon ville köpa till det priset så verkar det inte varit så svårt.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Tittade lite på CDON (och alla deras underbutiker) och deras parfymrea de körde i tisdags. Alla varor jag tittade på var absolut sänkta men med 10-20% och aldrig de 40-80% som de själva angav. Retade mig så mycket att jag lät bli att handla helt.

Gissar att detsamma gäller nästan varenda sida där de anger sänkning i procent.

Visa signatur

Tro på mig

Permalänk
Skrivet av glemmy:

Det är väl inte helt otänkbart att det sålts 50+ mellan midnatt fredag till söndag kväll? Eller menar du att det gick från 50+ till utsålt på en gång? Jag beställde en i lördags eftermiddag, vill minnas att det fortfarande stod 50+ då, så om någon ville köpa till det priset så verkar det inte varit så svårt.

Jo jag vet och jag såg den också på lördag men tänkte avvakta lite och jag var lite ovillig på att trycka på köp knappen då jag har spenderat mycket pengar nyligen på en gaming pc :P. Precis, den var fortfarande på 50+ nästan hela söndag så jag trodde hela tiden att det var lugnt men det var ett stort misstag! Den såldes ut tydligen på några timmar helt plöstligt. Jag har iaf investerat i en huawei M15 lite och är ändå rätt så nöjd men tror att samsung plattan är bättre.

Permalänk
Medlem

Gillar denna "luring" på Samsung Galaxy Buds. Rea? Jo tack!
https://imgur.com/a/4VYk2Rk

Jämför med prisjakt

Permalänk
Medlem

skynda fynda..

Permalänk
Medlem

Conrad här också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pecken:

Tittade lite på CDON (och alla deras underbutiker) och deras parfymrea de körde i tisdags. Alla varor jag tittade på var absolut sänkta men med 10-20% och aldrig de 40-80% som de själva angav. Retade mig så mycket att jag lät bli att handla helt.

Gissar att detsamma gäller nästan varenda sida där de anger sänkning i procent.

Ja cdon är rätt så duktiga på detta.

Tex när de sätter rabatt märkning på xbox one X, då utgår de från vad den kostade från dag 1 (5490kr), så de utgår inte tex vad de själva sålde den för, utan vad den kostade helt ny dag 1. Så den kan visa så mycket rabatt nedsättning som möjligt.

Permalänk

Jag satt just å kollade på Prisjakt och prisutvecklingen på Computersalg. Majoriteten av priserna har några månader tillbaks varit lägre än vad dom var nu under "black week"..