Vad finns det för bra alternativ till CS GO?

Permalänk
Medlem

Vad finns det för bra alternativ till CS GO?

Mycket är som bekant bra i CS GO men spelet har några år på nacken nu som bekant och en del problem med så väl buggar som fuskare, vilket gör att jag funderar på vad det finns för alternativ så här 2019. Och då menar jag inte enbart "multiplayer FPS" utan som verkligen känns som CS GO med lite mer fokus på egen och teamets skicklighet, och lite takiska egenskaper och inte bara "run and gun" som jag upplever gäller för de flesta andra FPS titlar jag känner till. Det bästa vore så klart om Valve tog sig i kragen och släppte ett CS GO 2.0 men det verkar aldrig hända.

Finns det några vettiga alternativ och vad rekommenderar ni isf och varför?

(Diskussioner om mängden buggar och fuskare i detta spel tas väl med fördel någon annanstans om det inte direkt rör ämnet här, t.ex. i form av andra spel som påminner om CS GO men har liknande problem osv. Blir lätt väldigt intensiva diskussioner kring just de ämnena )

Permalänk
Medlem

Finns apex legends, om du prova ranked så kommer du gillar den.
Rekommenderar lira med kompisar.

Visa signatur

PC -> 8700k - 16GB RAM - RTX™ 3080 - EVGA Supernova G2 750W
Konsoler -> Playstation 4 Pro - Nintendo switch - PS5
Mobil: Pixel 6a

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cassay:

Finns apex legends, om du prova ranked så kommer du gillar den.
Rekommenderar lira med kompisar.

Tack, ska testa det. Fick lite känslan av att det var upp som en sol och ner som en pannkaka där och att antalet spelare hade rasat rejält sen starten, men så kanske det inte är? Känns väl värt att prova hur som helst.

Permalänk
Medlem

@improwise: apex har absolut inget gemensamt med csgo. Gillar du faktiskt vettig gunplay är pubg mycket närmare men det finns inget som är likt cs på marknaden. Tycker du det är mycket fuskare pröva en månad faceit premium.

Permalänk
Medlem

Buggar och fuskare? Vad för buggar menar du? Var flera år sedan jag drabbades av det, och fuskare tycker jag är ganska sällsynt i prime

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kika närmare på Insurgency: Sandstorm.

Permalänk
Medlem

Rainbow Six Siege eller nya Modern Warfare

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chofo:

Kika närmare på Insurgency: Sandstorm.

Ja, det har jag testat (och även föregångaren) då det känns som det borde vara så nära man kan komma och ett spel jag borde gillar. Men jag fastnar aldrig av någon anledning, känns som jag mest lubbar runt med en sengångare hela tiden. Kanske skulle testa igen nu när dom väl vad jag hört löst några av de prestandaproblem som fanns i början. Tack för tipset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

RB6 står helt klart på listan, bra att du påminde om det. Har testat det några gånger, främst då offline, och fick känslan av att det var lite mer "bökigt" än CS GO, dvs mkt wall breach osv. och övrigt meckande, stämmer det? Vet inte riktigt varför men när det är för mkt drönare, specialvapen osv så tenderar jag personligen att tröttna rätt fort, även om det så klart ändå har sin plats i denna tråd för andra som också letar efter alterantiv till CS GO (därmed inte sagt att man måste sluta spela CS GO för det). Befarar att svaret kanske är att jag börjar bli för gammal och börjar ogilla förändringar men förhoppningsvis inte

Permalänk
Medlem

Jag spelar bara Quake Champions. Men jag möter många spelare som gått från CS till quake och flertalet klarar sig riktigt bra när de lärt sig mekaniken. Det som kanske inte är så bra är att det bara finns ranked duel och 2vs2. Jag skulle vilja se rankad TDM m.fl. Men jag antar att spelarbasen är för liten för att det ska bli något seriöst på den fronten. Räkna däremot att det är en lång inlärningskurva om du vill nå din högsta potential. Själv slog jag i en vägg för kanske 2-3 år sen. I alla fall vad gäller "technical skill". Nu handlar det väl om att bli bättre på tajming mm.

Hur som helst kan jag inte spela något annat sen jag började lira quake live för några år sen. Spelet har lixom allt för en adrenalin-junkie. Men visst... Det påminner inte så mycket om CS förutom att du har ett stort övertag om du har bra tracking/aim. Det är extremt sällan jag ser någon fuskare. På sin höjd någon gång per halvår kanske. Förlorar du så är det enbart för att du är sämre. De absolut lägst rankade i spelet är de som anklagar folk för fusk. Men det är till 99% BS från deras sida. Tyvärr är väl inte match makingen speciellt bra eftersom jag ofta hamnar bland nybörjare som anklagar mig för att fuska. Men då och då stöter man på riktiga proffs vilket är en upplevelse!

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Jag spelar bara Quake Champions. Men jag möter många spelare som gått från CS till quake och flertalet klarar sig riktigt bra när de lärt sig mekaniken. Det som kanske inte är så bra är att det bara finns ranked duel och 2vs2. Jag skulle vilja se rankad TDM m.fl. Men jag antar att spelarbasen är för liten för att det ska bli något seriöst på den fronten. Räkna däremot att det är en lång inlärningskurva om du vill nå din högsta potential. Själv slog jag i en vägg för kanske 2-3 år sen. I alla fall vad gäller "technical skill". Nu handlar det väl om att bli bättre på tajming mm.

Hur som helst kan jag inte spela något annat sen jag började lira quake live för några år sen. Spelet har lixom allt för en adrenalin-junkie. Men visst... Det påminner inte så mycket om CS förutom att du har ett stort övertag om du har bra tracking/aim. Det är extremt sällan jag ser någon fuskare. På sin höjd någon gång per halvår kanske. Förlorar du så är det enbart för att du är sämre. De absolut lägst rankade i spelet är de som anklagar folk för fusk. Men det är till 99% BS från deras sida. Tyvärr är väl inte match makingen speciellt bra eftersom jag ofta hamnar bland nybörjare som anklagar mig för att fuska. Men då och då stöter man på riktiga proffs vilket är en upplevelse!

Intressant, kanske ska testa det då. Har inte spelat Quake på MÅNGA år

Testade köra lite multiplayer i Doom (nya), är det hyfsat likt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Modern Warfare - håller med!

Visa signatur

-zebb