Kan jag spela upp ljud genom externt ljudkort och hörlurar samtidigt?

Permalänk
Medlem

Kan jag spela upp ljud genom externt ljudkort och hörlurar samtidigt?

Som rubriker lyder. Jag försöker spela upp ljud från datorn både via mitt externa ljudkort och mina nya gaminghörlurar. Vill kunna vrida ner volymen på ljudkortet när jag känner för det och kunna ta på hörlurarna direkt utan att behöva bråka i menyerna. Behöver jag ett separat program för detta?

Visa signatur

Case: Lian Li PC-O11 Dynamic - Motherboard: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI - CPU: AMD Ryzen 5 3600 - GPU: Gainward GeForce RTX 3080 Phantom 10G - RAM: G.Skill 32GB DDR4 3600MHz CL18 Trident Z Neo - PSU: Corsair RM750X - SSD: Kingston A2000 1TB

Permalänk
Medlem

Kopplas dina gaminglurar in med usb? Dvs har dom eget ljudkort/dac?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Teoretiskt sett borde du kunna köra med Virtual Audio Cable då jag tror den har en repeater-funktion på de virtuella utgångskablarna.

Så i princip, i alla appar/spel du vill ha ut ljudet duplicerat väljer du den virtuella in-kabeln som ljudenhet, och sen ställer du in den virtuella ut-kabeln att skicka ut ljudet till både ljudkortet och ditt headset. Fråga mig dock inte hur man aktiverar repeater-funktionen, har aldrig testat detta själv. Men det ska fungera iaf.

Sen är det ju frågan om detta lägger på någon "märkbar" fördröjning på ljudet, vågar jag inte svara på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tankjunior:

Kopplas dina gaminglurar in med usb? Dvs har dom eget ljudkort/dac?

Skickades från m.sweclockers.com

De är kopplade direkt in a datorn via USB.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-O11 Dynamic - Motherboard: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI - CPU: AMD Ryzen 5 3600 - GPU: Gainward GeForce RTX 3080 Phantom 10G - RAM: G.Skill 32GB DDR4 3600MHz CL18 Trident Z Neo - PSU: Corsair RM750X - SSD: Kingston A2000 1TB