Grafikkort som passar för The sims 4

Permalänk

@Tip Top: Känner du till sidan den säljs på? Är den pålitlig/bra?

Permalänk

@elixyr: Lutar lite åt denna. Över budget men kanske värt det ändå. Vad tror du om den?

https://www.proshop.se/Baerbar-dator/Acer-Aspire-3-A315-41/26...

Permalänk
Medlem
Skrivet av sunjosasto:

@Tip Top: Känner du till sidan den säljs på? Är den pålitlig/bra?

HAr handlat där innan och inga problem alls , även funkat bra om man behövt reklamera något så jag har bara gott att säga om Proshop

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem

@sunjosasto: För det priset är det ju väldigt bra. Bättre CPU med vega 10, 8GB RAM och mer largring

Permalänk

@elixyr: Härligt! 👏 Du länkade ju till denna tidigare:

https://www.webhallen.com/se/product/302642-Lenovo-V155-15-6-...

Nu när jag ändå kanske går upp lite i pris, vilken av de två är bäst? Detta är rena grekiskan för mig så är så tacksam för all hjälp.

Permalänk

@Tip Top: Vad bra! Tack snälla för tipset! Har läst lite blandade recensioner av olika varianter på den laptopen. Har du någon erfarenhet eller koll på om det är ett bra märke/modell eller tittar man helt enkelt bara på specifikationerna och avgör utifrån dem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sunjosasto:

@Tip Top: Vad bra! Tack snälla för tipset! Har läst lite blandade recensioner av olika varianter på den laptopen. Har du någon erfarenhet eller koll på om det är ett bra märke/modell eller tittar man helt enkelt bara på specifikationerna och avgör utifrån dem?

Alla laptop:ar familjen använder här hemma är acer , frun är en lite dyrare variant dock men har alltid använt dom här hemma kanske någon HP med men jag har alltid haft bra erfarenhet av acer , kanske inte är det finaste märket men dom är tunna och smidiga vill man ha något exklusivt så får man ju hosta upp runt 15k

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@sunjosasto:

Personligen så skulle jag välja en Lenovo över Acer. Men Acern har ju lite bättre processor och GPU del.
Jag gillar som sakt Lenovo så jag skulle köpt den, i praktiken så tror jag inte man märker någon större skillnad om man inte vet vilken datorn man satt vid så att säga.

Annars är de ju väldigt lika speccade.

Permalänk

@Tip Top: Tack! Jag tror jag satsar på denna faktiskt 👍

Permalänk

@elixyr: Jag förstår. Tack så mycket för all hjälp! Ja, har man ett märke man sen innan föredrar så blir det väl så. Men jag chansar på Acern, den verkade mycket prisvärd och bra (och fanns i lager)
/fröken otålig

Permalänk
Medlem
Skrivet av sunjosasto:

@elixyr: Jag förstår. Tack så mycket för all hjälp! Ja, har man ett märke man sen innan föredrar så blir det väl så. Men jag chansar på Acern, den verkade mycket prisvärd och bra (och fanns i lager)
/fröken otålig

Inga problem ja absolut, den lär fungera alldeles utmärkt

Permalänk
Medlem

Känns som att det kanske finns en risk att Vega 10 är lite för klen för Sims 4? Om du köper den, kan du inte återkomma med lite prestandasiffror så att vi får ett hum?

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem

Billigaste Vega 10 datorn var som du länkade ovan denna: https://www.proshop.se/Baerbar-dator/Acer-Aspire-3-A315-41/26...

Bör klara Sims 4 bra vad jag kan se efter lite googlande (https://www.notebookcheck.net/Sims-4-Benchmarked.125840.0.htm...) . Vill du ha bättre grafikkort får man gå upp till ca 7.5k när jag kollade på prisjakt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jink:

Känns som att det kanske finns en risk att Vega 10 är lite för klen för Sims 4? Om du köper den, kan du inte återkomma med lite prestandasiffror så att vi får ett hum?

min dotter kör det som sagt utan problem på en 2600u så vaför skulle en 2700u vara för klen

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tip Top:

min dotter kör det som sagt utan problem på en 2600u så vaför skulle en 2700u vara för klen

Beror ju lite på vad man har för krav på upplösning, inställningar, och flyt. Men det låter ju lovande i alla fall, håller tummarna.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk

@Jink: Ja jag vill såklart ha så bra jag kan få med min begränsade budget men eftersom att den är begränsad får jag väl inte ha för höga krav Jag tog råden jag fick här rakt av bara eftersom jag har noll koll själv och det verkade som att den det blev var bäst, åtminstone bättre än de två jag tänkt mig innan som jag länkade till. En nyfiken fråga bara. Vad är det för skillnad på vega 3, 8 och 10? Blir de bättre ju högre siffra eller har siffran inget med det att göra?

Permalänk

@dcxs: Tack! Ja och nu ser jag att de ökat priset på den igen. När jag köpte den var den nedsatt 👏 Låter bra, håller tummarna att den funkar bra. Jag var också inne på den sidan förut men fattade inte riktigt. Är det låg, medium eller bättre än så jag kommer kunna köra på? Jag tolkar tabellen som låg och medium ska funka. Men varför är det en stjärna på vega 10?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sunjosasto:

@Jink: Ja jag vill såklart ha så bra jag kan få med min begränsade budget men eftersom att den är begränsad får jag väl inte ha för höga krav Jag tog råden jag fick här rakt av bara eftersom jag har noll koll själv och det verkade som att den det blev var bäst, åtminstone bättre än de två jag tänkt mig innan som jag länkade till. En nyfiken fråga bara. Vad är det för skillnad på vega 3, 8 och 10? Blir de bättre ju högre siffra eller har siffran inget med det att göra?

Högre siffra är bättre, generellt sätt iallafall.

Visa signatur

Core i9 9900k - ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING - 4x8GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz - RX7600 - Corsair RM850i - NH-D15 - Windows 10 Pro
Krysslådahelvarv slim 320gb - Sega Dreamcast - Playstation 3 FAT 60GB
Sony Xperia 1 VI

Permalänk

@Tip Top: Hej! Ville bara tacka för tipset och länken. Det blev den och hittills verkar den fungera alldeles utmärkt att spela Sims på! Den är snabb och grafiken är riktigt bra!

Permalänk

Hej alla och tack att ni lotsat mig genom valet av laptop. Till slut blev det denna:

Jag är jättenöjd. Den är snabb, spelet går utan problem och grafiken är toppen! Allt är mycket bättre än de jag spelat på innan så jag är glad att jag inte bara tog vilken laptop som helst denna gång utan tog hjälp av er experter

Permalänk
Medlem
Skrivet av sunjosasto:

Hej alla och tack att ni lotsat mig genom valet av laptop. Till slut blev det denna:

Jag är jättenöjd. Den är snabb, spelet går utan problem och grafiken är toppen! Allt är mycket bättre än de jag spelat på innan så jag är glad att jag inte bara tog vilken laptop som helst denna gång utan tog hjälp av er experter

Kul att det löste sig och tackar för att du uppdaterar tråden med lite intryck. Kan säkert hjälpa någon annan som googlar runt i framtiden och hittar denna tråden

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 9070 XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jink:

Är vega 10 klenare än en laptop med Core2Duo alltså? För med en sådan började min dotter spela The Sims 4.
GTX560 + i3 2120 sen med 6GB ram, då flöt allt på riktigt fint.

Så om man har bättre hårdvara än det så är Sims 4 absolut inte några problem.

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av CubaCola:

Är vega 10 klenare än en laptop med Core2Duo alltså? För med en sådan började min dotter spela The Sims 4.
GTX560 + i3 2120 sen med 6GB ram, då flöt allt på riktigt fint.

Så om man har bättre hårdvara än det så är Sims 4 absolut inte några problem.

"Flöt på fint" känns väldigt subjektivt. Olika krav helt enkelt.
Sedan så är ju Vega10 grafikdelen, medan Core2Duo är CPUn.

Men det verkar ju som att det löst sig ypperligt bra för TS!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@sunjosasto: Halva grejen är ju att läsa in sig och göra "research" om du frågar mig:D

Känslan när man fått hem grejerna och man känner att man gjort det rätta valet är nice hehe.

Permalänk

@Birdperson: Jo det är sant, har man dock noll förkunskaper är risken att man bara blir ännu mer förvirrad av allt researcharbete Så det var perfekt att jag kunde höra mig för här! Oja, det känns riktigt bra nu haha

Permalänk

@Zemlan: Ja, jag är så tacksam för all respons jag fick och hoppas att det kan vara till någon hjälp för en annan novis som jag