Handla i USA sjukt smidigt med parcel/package forwarding tjänst!

Permalänk
Medlem

Handla i USA sjukt smidigt med parcel/package forwarding tjänst!

Hepp!

Jag vill bara dela med mig av den här tjänsten som var så galet smidig!
Det är så sällan jag blir riktigt imponerad av tjänster eller företag men den här gången blev jag så positivt överraskad att jag kände att jag ville dela med mig.

Jag spanade in Fossils nya serie hybridklockor (Hybrid HR) men insåg snabbt att fossil endast levererar inom de länder de har sina wbbshoppar i, alltså USA, UK, tyskland, frankrike osv. men inte Sverige. Klockia meddelar att de fått information att de kanske i Maj kan få börja sälja dessa nya klockor.

Så, när jag såg att den modell jag ville ha endast fanns i den amerikanska Fossil shoppen började jag leta efter en vettig och trovärdig parcel forwarding tjänst. Efter att ha läst en artikel på nätet om Boxeez (www.boxeez.se) och att det var en tjänst ifrån stora transportjätten JetCarrier så testade jag. De bakar ihop priset på varan, fraktkostnad och tar även hand om tull och skatt och så får du en kostnad att ta ställning till om du tycker det är värt det.
Enkelt och smidigt att beställa, snabba svar ifrån supporten, man kan följa alla steg och nu har Postnord mitt paket, jag har klockan imorgon förmodligen.

Jag fick även veta ifrån deras support att de snart ska lansera en ny version av tjänsten, Då blir det som att surfa på Amazon men med priser på alla produkter inkl. frakt och importavgifter.

Visa signatur

| Lian Li PC-O11 XL | AMD Ryzen 7 5800X3D | 32GB Corsair 3600Mhz VENGEANCE | ASUS Strix B550-A Gaming | Be Quiet Dark Power PRO 12 1200W | Arctic Liquid Freezer II 360 A-RGB | Sapphire Radeon RX 6900 XT Ultimate Toxic |

Permalänk
Medlem

Jag har också kört Boxeez engång. Fungerade utan problem. Smidigt att man enbart betalar 1 gång och inga dolda kostnader.

Permalänk
Medlem

Fastnar den inte i Postnords tullhantering ändå?

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem

Funkar det även med Ebay?

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG - ASUS TUF X670E Plus - Ryzen 7600X / H150i Elite LCD - Corsair 32GB DDR5 @6000 - 7900XT OC TUF - Gigabyte nVme 500GB OS-PRG - Kingston NV2 2TB - 4TB HDD x 2 - SteelS Apex 7 + Razer Viper Ultimate - SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S - AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrik-W:

Fastnar den inte i Postnords tullhantering ändå?

Saxat från deras FAQ nedan. Jag tolkar det som att när den väl skickas med PostNord hem till köparen så görs det som vilket annat inrikes-paket som helst eftersom tjänsteleverantören tagit hand om allting innan.

Vem importerar mina varor till Sverige?
- Vi hjälper dig att göra importen i ditt namn. Detta ingår i vår service och vi ser till att importen är korrekt utförd och att alla avgifter blir betalda. Du kan känna dig trygg med att importarbetet blir utfört korrekt då vi har många års erfarenhet av detta som speditör. Det är dock viktigt att du är medveten om att du är privat importör av dina varor.

Dold text
Permalänk
Medlem

@Henrik-W: Nej ingen tull eller moms tillkommer utan det ska vara medräknat i priset du ser. I regel är är det ju Amazon man beställer i från man man kan även göra en skräddarsydd order från vilken webbshop som helst. Om jag inte minns fel så packas paketet om (i Norge ev.) och sedan kommer det med PostNord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Funkar det även med Ebay?

Jag tror inte det. De behöver nog en fast webshop där fraktpriset i USA är fastställt och den exakta varan finns.
Men jag kan ha fel. Du kan testa, det kostar inget om de inte kan leverera.

Visa signatur

| Lian Li PC-O11 XL | AMD Ryzen 7 5800X3D | 32GB Corsair 3600Mhz VENGEANCE | ASUS Strix B550-A Gaming | Be Quiet Dark Power PRO 12 1200W | Arctic Liquid Freezer II 360 A-RGB | Sapphire Radeon RX 6900 XT Ultimate Toxic |

Permalänk
Medlem

Kollade en pryl som levereras direkt till Sverige från Amazon i USA och slutpriset inklusive alla importavgifter skulle bli 1053 Kr medan samma hade kostat 1102 Kr via Boxeez dvs dyrare samt mycket långsammare.

Själv använder jag Planet express för enskilda mindre försändelser från USA som kostar under 1000 Kr detta då de har billigaste frakten av alla freight forwarders i USA. Dessutom fyller jag själv i tullvärdet i deklarationen. För dyrare försändelser eller då jag har fler försändelser som ska sampackas använder jag Stackry detta eftersom de har gratis konsolidering av paket samt har lager i en tax free state så slipper USA moms på beställningen. Dock dyrare frakt än Planet Express men lönar sig om det är nått dyrare. Även här fyller man i tulldeklarationen själv. Både Stackry och Planet Express erbjuder flera fraktalternativ inklusive dyrare Express frakt om man har det behovet.

Boxeez är nog bra för de som vill ha nått smidigt och inte har så bråttom samt inte är så priskänsliga.

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version