Permalänk
Medlem

I7 9700k + 120mm vattenkylning?

Hej! Jag tänkte para ihop en i7 9700k tillsammans med en asus ryuo 120mm vattenkylare och undrar bara ifall det skulle räcka eller ifall man skulle köra på en 240mm?
Det hela ska sitta i en phanteks eclipse p360x burk som inte har så många platser för fläktar.
Och undrar även om jag då ska placera radiatorn fram,bak eller uppe i burken?
Kan även tillägga att jag inte kommer överklocka.
Hoppas det räcker med fenna infon

Permalänk
Medlem

Ska du inte överklocka så ska 120mm räcka. Position i chassit beror lite på hur luftflödet är uppsatt i övrigt, men generellt är det rekommenderat att ha den som utblås i bak eller i toppen

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

Ska du inte överklocka så ska 120mm räcka. Position i chassit beror lite på hur luftflödet är uppsatt i övrigt, men generellt är det rekommenderat att ha den som utblås i bak eller i toppen

Som jag trodde, då blir det en 120mm!

Tanken var med luftflödet att jag skulle köra 2 fläktar fram som insug och radiatorn bak som utblås. Och eventuellt köra en insug och en urblås fläkt upptill, det borde bli bra?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@George92:
Jag kulle snarare köra båda i toppen som utblås, för att minska risken att den ena suger luften från den andra och bara få luft som går runt

När jag tänker efter dock så hade jag nog helst tagit en 240mm radiator i toppen istället. Asus Ryuo är ju väldigt dyr för vad man får, så kika på en NZXT Kraken X52 240mm eller liknande istället är mitt förslag, och ha de fläktarna som utblås. Då har du dessutom bra marginal på kylningen

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

@George92:
Jag kulle snarare köra båda i toppen som utblås, för att minska risken att den ena suger luften från den andra och bara få luft som går runt

Så alltså 3 utblås och 2 insug.
Då tackar jag så mycket för din tid och hjälp!

Skickades från m.sweclockers.com