Nytt ljud, byte av grymma Infinity Cascade..

Permalänk
Medlem

Nytt ljud, byte av grymma Infinity Cascade..

Nu har jag haft ett system från Infinity (subben dog för ett par år sedan) som låter löjligt bra. Infinity Cascade kanske ska tilläggas (inköpta 2004). Men mina tre katter käkar sakta men säkert sönder högtalarna. Katterna har noll koll men det får jag leva med...

De tre marodörerna:

Befintlig sub, 35 Kg bas:

Nuvarande uppställning:

I och med att mina kissar äter upp nuvarande högtalare, så måste jag byta hårdvara (kommer aldrig att byta mjukvaran, dvs, katterna).

Atmoshögtalarna från SVS.

Radius 200
Radius 270

Det enda systemet jag funnit är Monitor Audio med serien Radius. De är de enda jag sett som har ett metallgaller över elementen, funderar på 4st Radius 270 och en Radius 200 som center. Radius är löjligt snygga och dessutom har de ett galler av metall över sina element.

Jag vill egentligen skaffa ett helt system med Monitor Audio Apex men jag tror katterna kommer att ta livet av det hela inom kort...

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Rekordmedlem

Du får spela så att katterna inte hoppar på högtalarna ....
Jag har elektrostater med tyg runt och har aldrig haft problem med nån katt jag haft men den gamle soffan i det rummet den ska vi inte prata om för den är kattfavorit och då menar jag inte bara att ligga i...
Du söker alltså små högtalare med metallgaller ? Jag har faktiskt mer tänk att du kunde vara nån som har Marin Logan, de har ju metallnät de också men det är väl enda likheten med de du länkade eller Infinityn.
Du tror inte att vägghögtalare kan passa fram ? tror inte katterna skulle hoppa på fronten på nått sånt ?
Annars så låter Rauna otroligt bra och jag är rätt säker på att det går att ordna gallerfronter om det är ett måste.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.