Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Over the rainbow
Registrerad
Sep 2006
Skrivet av 91Henke91:

Att alla västerländska sägner, myter osv som filmatiseras ska bli ett PK projekt med mångfald och ”rätt” värderingar som trycks ner i halsen på tittarna. Inget fel med mångfald i sig, men när jag ser en film/serie som utspelas i forna norden så är det inte autentiskt när 1/3 av skådespelarna är afrikaner, 1/3 är asiater och 1/3 faktiskt ser ut som nordbor. Samma gäller om man ser något som utspelas i Japan, Kenya eller annat land. Autentisk återgivning av historia, sägen eller en bok är det jag vill ha, inte ett PK-projekt där de inblandade går igång på sin egna ”godhet” 🙄

(En av väldigt få Youtubers som faktiskt verkar besitta någon form av faktisk intelligens)

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2011
Skrivet av BergHa:

Gäller dock enbart delade GC banor att vänster är för fotgängare och höger för cyklar, på gångvägar och trottoarer är det fortfarande fritt fram att gå som man vill.
https://www.transportstyrelsen.se/sv/vagtrafik/Trafikregler/G...

Citat:

Det finns inga generella regler för vilken sida du som är gående ska använda på en gångbana eller gångväg. Det kan finnas lokala föreskrifter och de är då utmärkta med vägmärken.

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalix
Registrerad
Nov 2005
Skrivet av TiasE:

Gäller dock enbart delade GC banor att vänster är för fotgängare och höger för cyklar, på gångvägar och trottoarer är det fortfarande fritt fram att gå som man vill.
https://www.transportstyrelsen.se/sv/vagtrafik/Trafikregler/G...

Ja det står ju ganska solklart i det jag länkade till.

Skrivet av :

Gående på en gemensam gång- och cykelbana ska om möjligt använda vänster sida i färdriktningen.

i5 2500K: 4.4GHz||16GB 1600MHz||ASUS P8Z77-V PRO||Phanteks PH-TC14PE
MSI GTX 980 Gaming||Corsair Force 2 80GB|| Fractal Design Newton r2 650W M
Asus xonar essence STX|| Antec p280
Dell u2711, Sennheiser hd650, Logitech g502, fUnc f30r, KeyTronic kt2001 Ergoforce.
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2011
Skrivet av BergHa:

Ja det står ju ganska solklart i det jag länkade till.

Tanken var ju att inkludera de som citerade dig angående att folk inte kan gå på vanliga gångbanor men detta missade jag på något sätt.

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.