Dammfilter i fronten på chassi

Permalänk
Medlem

Dammfilter i fronten på chassi

Köpte nyss en dator från Inet (Phanteks P400A DRGB Vit)
Och såg nu att de inte hade något Dammfilter i fronten (men har överallt annars) jag kommer ha datorn på mitt skrvbord och jag brukar dammsuga 1 gång i veckan i mitt rum, kommer detta att räcka för att hålla datorn i från damm eller ska jag blåsa ut den 1 gång i månaden ev. köpa/göra ett eget dammfilter?

(https://www.inet.se/produkt/6903711/phanteks-eclipse-p400a-d-...)

Vet inte om detta var rätt forum, admin får gärna byta

Mvh,

Permalänk
Medlem

P400A har såna pass små hål i fronten att det fungerar som dammfilter.
Att sätta ditt ett dammfilter dödar luftgenomströmmning ( Enligt gamersnexus ).
Så skulle inte rekommendera att du sätter dit ett filter.

Jag har samma chassi ståendes på golvet och har inte haft problem med damm. Jag torkar av fronten med jämna mellanrum bara

Visa signatur

PC: I7 9700K @ 5 Ghz - Asus strix z390-f gaming - 32GB 3600mhz Gskill - KF2A RTX3080 - Samsung pro 1TB SSDx2
GEAR: Logitech G915 TCK - Logitech G Pro superlight - Logitech G PRO X - Samsung 240hz 32"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Magnituden:

P400A har såna pass små hål i fronten att det fungerar som dammfilter.
Att sätta ditt ett dammfilter dödar luftgenomströmmning ( Enligt gamersnexus ).
Så skulle inte rekommendera att du sätter dit ett filter.

Jag har samma chassi ståendes på golvet och har inte haft problem med damm. Jag torkar av fronten med jämna mellanrum bara

Okej, tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av joddeCS:

Köpte nyss en dator från Inet (Phanteks P400A DRGB Vit)
Och såg nu att de inte hade något Dammfilter i fronten (men har överallt annars) jag kommer ha datorn på mitt skrvbord och jag brukar dammsuga 1 gång i veckan i mitt rum, kommer detta att räcka för att hålla datorn i från damm eller ska jag blåsa ut den 1 gång i månaden ev. köpa/göra ett eget dammfilter?

(https://www.inet.se/produkt/6903711/phanteks-eclipse-p400a-d-...)

Vet inte om detta var rätt forum, admin får gärna byta

Mvh,

Jag har också ett p400S med meshfront köpt i efterhand kan säga efter 6 månader är det inge mer 'damm" i min jämnfört med mitt gamla chassi fractal design R5 med front filter , jag rekommenderar inte heller filter

Visa signatur

X570 Asus Crosshair VIII Dark Hero/ Ryzen 5800X3D / 32GB 3200 MHz CL16/Noctua U12A/ 7800 XT Nitro + / Kingston KC3000 1TB x2, /Corsair RM850X V3/ Asus 27GP850P/ Samsung Odyssey G5 27”/ Fractel Design North