Strålningsorgan fastställer att 5G inte är skadligt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon291473:

Antagligen samma personer som måste berätta för alla om hur epic store är hitler pånyttfödd.

Kanske samma personer som hatar konsoler 2020.
😂😂

Men jag hatar konsoler av princip...

Detta börjar nå Episka mått nu...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av Martin654:

Haha. Eller hur. Som av en händelse när det just ska införas.
Sverige har aldrig varit tryggare sörrö.. för det sa Sarnecki på TV!

O Motorola har talat om för mig att det inte alls är farligt. Är det en slump att det är i Wuhan som man drog igång 5g först?

Tror ni ska avvara några minuter o lyssna på den här läkaren:
https://www.youtube.com/watch?v=zFN5LUaqxOA

BWAHAHAHAHAHAHA!!!!!!
Tack för länken, hysteriskt rolig måste jag säga och idioterna i kommentarerna till videon är om möjligt ännu roligare.
Flat earthers, chem trails tokar, konspirationsteoretiker och alla möjliga andra idioter som flockas till sånt här.

Permalänk
Avstängd

@AplAy:
Alla möjliga cancerfall och annat har skjutit i höjden.
"rigorös vetenskaplig forskning".. jo.. tjena

https://youtu.be/CtfqUtW_8AA?t=786

https://youtu.be/F9bdU_uw2Dc?t=775

Permalänk
Avstängd

@Salcin74:
Precis... för det talade motorola om för mig haha.

https://youtu.be/F9bdU_uw2Dc?t=775

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Alexander7938:

Jag kanske är riktigt pundig men jag hittar inga sådana studier när jag googlar..
Det vill säga flera oberoende långsiktiga studier på detta.

Mja alltså att hela frekvensbanden var upptäckta redan för 100 år sedan står klart. Och att det har forskats kring alla frekvensband står också klart. Förstår du hur mycket det har forskats på frekvensbanden de senate 100 åren? Toookmycket ;).
Och att igen än så länge fått fram belägg för att ickejoniserande strålning i låga doser skulle vara farligt är också ett faktum. Just för att vi inte har solida belägg för det här.
Tyvärr går det inte att bevisa ickeexistens - så närmre än så kommer du aldrig komma i bevis än att det trots idoga försök inte har hittats några belägg.

Skrivet av Alexander7938:

Sen är mängden av strålning intressant, det har givetvis ökat och 5G ska väl använda sig av koncentrerade signaler och inte ett täcke som 4G?

Yas. Men man kan säga som så att strålningsmängderna fortfarande är extremt låga. För att få lite perspektiv på det så kan du ju såklart bränna dig från vanligt infrarött ljus. In med handen i ugnen så ska du se att den blir skållad till sist. Samma våglängder används av din fjärrkontroll till TVn. Tänk dig att du konstant blir belyst av en fjärrkontrolls IRlampa. Den kommer troligen inte bränna dig. Men tänk om det är 3 eller 4 TVfjärrkontroller samtidigt då?
Ja svaret är att det fortfarande är typ noll och ingen effekt alls. Även 50 TVfjärrkontrollers lampor som samtidigt lyser på en handlar om väldigt klena strålningsnivåer som man inte kan bränna sig på och ska inte likställas med att stoppa handen i ugnen.
Alltså den totala effekten per yta som du blir utsatt för av 5Gmasterna och även 4Gmasterna i din omgivning är jämförbart i effektmängden som cykellampor strålar på dig. Eller som mest kanske gatlampor. Och de är ju inte alls läskiga ;). Det är liksom ingen fara att strålningen från lampor från 20 olika lägenheter träffar dig samtidigt som du får billjus på dig och samtidigt som du har gatljus på dig. Den totala effekten blir inte som under ett förstoringsglas på sommaren ändå.
Just storheterna är kanske ganska svåra att greppa för grejer man inte kan se. Men den totala effekten av 5G/4G-master är alltså inte större än för traditionell glödtrådsbelysning. Så värre än så angående total effektstyrka blir det inte med mobilmasterna heller.

Skrivet av Alexander7938:

WHO klassificerar icke ioniserande strålning som möjligtvis cancerframkallande IARC

Ja visst. Ickejoniserande strålning, precis som kaffe och saltgurka.
https://www.delish.com/food/news/a38587/pickles-coffee-cellph...

Tänk på att även din glödlampa i taket strålar ickejoniserande strålning. Den där cancerframkallande glödlampan ;).
Och väggen strålar också i det infraröda spektrat med ickejoniserande strålning på dig konstant. Och golvet, och taket. Dessutom med säkert tusen gånger högre effekt än mobilen gör. Och dessutom med säkert tusen gånger högre frekvens än mobilens strålning.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

Kommer inte hjälpa, personerna som tror det är farligt kommer strunta i det här.

Har dom aldrig funderat på att det är farligt att andas och leva?

Permalänk

@Gainsgoblin:
Om du köper en sån där jätte effektiv myggsamlare som tar kål på flera tusentals myggor.
Då får fåglar mindre mat och de bosätter sig inte där man bor.
Bra eller dåligt... Kan väl vara trevligt med en lagom blandad mängd olika djur nära en, fågelkvitter typ.

Sen hur bin och andra insekter navigerar och lever när vi breder ut oss hur det blir påverkade vet jag inte men, kan utökade trådlösa nätverk hindra, försämra. Det nämndes inte.

Själv skulle jag vilja ha 5g på jobbet för den skiten vi har nu är riktigt dålig och man får error meddelande varje dag i örat, av Bluetooth/wifi.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ExcZist:

Har dom aldrig funderat på att det är farligt att andas och leva?

Jo, Jag har hört att dödligheten är 100%

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Mja alltså att hela frekvensbanden var upptäckta redan för 100 år sedan står klart. Och att det har forskats kring alla frekvensband står också klart. Förstår du hur mycket det har forskats på frekvensbanden de senate 100 åren? Toookmycket ;).
Och att igen än så länge fått fram belägg för att ickejoniserande strålning i låga doser skulle vara farligt är också ett faktum. Just för att vi inte har solida belägg för det här.
Tyvärr går det inte att bevisa ickeexistens - så närmre än så kommer du aldrig komma i bevis än att det trots idoga försök inte har hittats några belägg.

Yas. Men man kan säga som så att strålningsmängderna fortfarande är extremt låga. För att få lite perspektiv på det så kan du ju såklart bränna dig från vanligt infrarött ljus. In med handen i ugnen så ska du se att den blir skållad till sist. Samma våglängder används av din fjärrkontroll till TVn. Tänk dig att du konstant blir belyst av en fjärrkontrolls IRlampa. Den kommer troligen inte bränna dig. Men tänk om det är 3 eller 4 TVfjärrkontroller samtidigt då?
Ja svaret är att det fortfarande är typ noll och ingen effekt alls. Även 50 TVfjärrkontrollers lampor som samtidigt lyser på en handlar om väldigt klena strålningsnivåer som man inte kan bränna sig på och ska inte likställas med att stoppa handen i ugnen.
Alltså den totala effekten per yta som du blir utsatt för av 5Gmasterna och även 4Gmasterna i din omgivning är jämförbart i effektmängden som cykellampor strålar på dig. Eller som mest kanske gatlampor. Och de är ju inte alls läskiga ;). Det är liksom ingen fara att strålningen från lampor från 20 olika lägenheter träffar dig samtidigt som du får billjus på dig och samtidigt som du har gatljus på dig. Den totala effekten blir inte som under ett förstoringsglas på sommaren ändå.
Just storheterna är kanske ganska svåra att greppa för grejer man inte kan se. Men den totala effekten av 5G/4G-master är alltså inte större än för traditionell glödtrådsbelysning. Så värre än så angående total effektstyrka blir det inte med mobilmasterna heller.

Ja visst. Ickejoniserande strålning, precis som kaffe och saltgurka.
https://www.delish.com/food/news/a38587/pickles-coffee-cellph...

Tänk på att även din glödlampa i taket strålar ickejoniserande strålning. Den där cancerframkallande glödlampan ;).
Och väggen strålar också i det infraröda spektrat med ickejoniserande strålning på dig konstant. Och golvet, och taket. Dessutom med säkert tusen gånger högre effekt än mobilen gör. Och dessutom med säkert tusen gånger högre frekvens än mobilens strålning.

Tack för att du delar med dig! Det är ett perspektiv jag sällan tänkt på så tack för att du tar upp just detta med infrarött, pratade lite med min kompis om just att färgspektrumet även också är icke-joniserande strålning, så då borde ju det också vara dödligt enligt foliehattsmänniskor?

Givetvis omges vi av naturlig strålning konstant, men behovet av elektricitet har ökat enormt mycket de senaste 100 åren och därmed har den elektromagnetiska strålningen runtom oss också ökat! Jag tror risken att det är farligt är väldigt liten, men det finns lite som tyder på att det kanske kan vara farligt!

Visste inte att det är så lite energi det rör sig om för 5G och 4G strålning, jag läste någonstans att 5G kommer använda sig av fokuserande strålning, låter ju som att man kommer "bli kokt levande" ( ) när man hör sådant.

Men ja, ingenting har entydligt pekat på att det är farligt, så att vara rädd för det är bortom vettet! Sen ska jag ju också lita på vetenskapen och hur de bedriver forskning. Tills det finns något som pekar åt detta håller borde man inte vara rädd, vilket jag inte är! Endast lite "känslig" om man nu kan säga så? Vill ändå hålla ögonen öppna för allt så att säga

Du har helt rätt, det finns inget skäl till oro. Kollat på Alex Jones i JRE en gång för mycket hahahaha

Kaffe är i grupp 3 btw!

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizzarrogh:

Jo, Jag har hört att dödligheten är 100%

Har du källa på det?????????

Visa signatur

■ AMD 3950X
■ Gigabyte AORUS Master ■ 3 x 960 GB Corsair MP510 SSD
■ 32GB (4x8) AORUS DDR4 3200@3800CL16
■ 3080 Vision OC ■ EK Custom loop 120+240+360

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spawnbadboy:

och här kommer dom...

Blir jävligt jobbigt att ha en kabel i mobilen kan jag säga

När jag växte upp fanns inga mobiler eller många av de andra tekniska prylarna vi har idag.

Funderat flera gånger på hur man kunde överleva förr, när man idag har blivit så extremt beroende av den nya tekniken.

Hur kommer det sig att samhället utvecklas till att bli betydligt mer "ömtåligt" så att säga?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Madcat:

Har du källa på det?????????

Bara statistik...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av videopac:

Det är väl bra att det blev utrett så vi slipper en massa konspirationsteorier och onödig rädsla.

Tro mig. DU kommer inte att bli kvitt dessa. Allt konspirationsteoretiker kommer att göra är att skylla på någon konspiration för att dölja konspirationen och så är karusellen igång igen.

Skrivet av voro12:

Jag brukar gå in i Anti-5G grupper på Facebook och läsa folks inlägg, man blir både fascinerad och mörkrädd på samma gång.

Brukade jag också.. tills jag insåg att det gav mig mer cancer än vad 5G någonsin kunnat göra.

Skrivet av alexman:

@åskmutter: att mäns sperma och testosterone är hälften av tidigare mätningar är bara normalt och att 1/3 är nu deprimerade har inga kopplingar till wifi i fickan :^)

Correlation is not Causation. Bland annat finns det en korrelation mellan antal Nicolas Cage filmer som släpps och antal självmord genom drunkning. Alltså måste Cage-filmer leda till att folk tar livet av sig.. ELLER?

Skrivet av Punnisher:

Inte direkt.
"Slutsatsen är att inga av de angivna farorna med 5G-relaterad strålning uppvisar skadlig effekt för människor, vilket gäller frekvensspannet 100 kHz till 300 GHz."

Men inte ett ord om djurlivet...
Edit. Med djurliv menar jag fåglar, insekter och alla andra varelser förutom människor.
De nämns inte för de är bara ivägen i vanliga fall. Ekosystemet är ju bara onödigt.

Senast jag kollade så hade även djur celler. Sedan har vi ju detta med att människan är en primat och de facto.. ett djur..

Skrivet av Salcin74:

BWAHAHAHAHAHAHA!!!!!!
Tack för länken, hysteriskt rolig måste jag säga och idioterna i kommentarerna till videon är om möjligt ännu roligare.
Flat earthers, chem trails tokar, konspirationsteoretiker och alla möjliga andra idioter som flockas till sånt här.

Dessutom är sagda läkare en anti-vaxxer och sprider myter om att cancer beror på vattnet vi dricker eftersom cellerna består av stora delar vatten. Han har även skrivit en bok om hur staten i USA medvetet dragit pengar från cancerforskningen för att de "funnit en bot" mot cancer. Med andra ord.. ännu en foliehatt som råkar ha en läkarlicens..

Skrivet av Martin654:

@Salcin74:
Precis... för det talade motorola om för mig haha.

https://youtu.be/F9bdU_uw2Dc?t=775

Ironi med tanke på att du köper vad som sägs i ett Youtubeklipp fullständigt utan någon som helst källkritik. Sitt lugnt ned i båten.

Skrivet av ExcZist:

Har dom aldrig funderat på att det är farligt att andas och leva?

100% av alla människor dör.

Skrivet av Kaine_Uro:

När jag växte upp fanns inga mobiler eller många av de andra tekniska prylarna vi har idag.

Funderat flera gånger på hur man kunde överleva förr, när man idag har blivit så extremt beroende av den nya tekniken.

Hur kommer det sig att samhället utvecklas till att bli betydligt mer "ömtåligt" så att säga?

Någonsin slagit dig in att det är något inbillat? Ungefär som när jag tänker att min generation allt var bättre än den senare.. utan att tänka att så kanske inte är fallet?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem

Nu när alla är i karantän ändå så kan vi väl bara pausa hela världen, finanser och utveckling av teknik - allt - och så kan vi dra igång en 20 års studie på precis allt vi skulle vilja se utvecklas?
Så om 20 år kan vi trycka play igen och avgöra vilken väg vi ska gå. Men sen måste vi ju såklart pausa allting igen för att se så det blir rätt beslut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av keyser:

En del av dem är övertygade om att Corona och 5G är sammankopplade.

Bara att skylla allt på kineserna och Huawei så blir det bra .

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk
Medlem

3g, 4g och 5g påverka iallafall bin väldigt mycket och orsakar mycket problem för våra biodlare. Brorsan är en och dom problem dom har runt master är skrämmande.....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Veni:

Bara att skylla allt på kineserna och Huawei så blir det bra .

Eller göra som Kina och kritisera Sverige för att man tar Corona på allvar.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk

Jaja dehär e ju no bara en studie sponsrad av big telefonmast. Eller nåt dylikt. Stöder vidare forskning av såna här saker men man vet ju att konspirationskneparna inte bryr sig.

Visa signatur

Mårar åpå men int på mårona

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexander7938:

Finns det studier på denna frekvensomgångs påverkan på människors hälsa under lång tid? Dvs minst 20 år.

Finner det riktigt dumt att dra några definiva slutsatser innan man har säkerställt en långsiktig studie, vi ska ju ändå leva med detta hela våra liv. Varken bu eller bä, men att säga att det är säkert är lika dumt som att säga att det är farligt, vi har inte nog med forskning på området tror jag (har ej googlat om det finns, bara vad jag tror)

Jag vill minnas att mobiltelefoni funnits sedan början av 1990-talet, således i över 30 år nu...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Någonsin slagit dig in att det är något inbillat? Ungefär som när jag tänker att min generation allt var bättre än den senare.. utan att tänka att så kanske inte är fallet?

Ja man hade ju kunnat önska att så inte var fallet.

Tråkig utveckling måste jag tillägga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexander7938:

Finns det studier på denna frekvensomgångs påverkan på människors hälsa under lång tid? Dvs minst 20 år.

Finner det riktigt dumt att dra några definiva slutsatser innan man har säkerställt en långsiktig studie, vi ska ju ändå leva med detta hela våra liv. Varken bu eller bä, men att säga att det är säkert är lika dumt som att säga att det är farligt, vi har inte nog med forskning på området tror jag (har ej googlat om det finns, bara vad jag tror)

Om det behövs mer än 20års studier för varje ny generation mobiltelefonband hade vi knappt börja använda 2g idag...

Permalänk
Medlem

Ancient astronaut theorists says no!

Som sagts kommer ingen forskning i världen att övertyga en konspirationsteoretiker..

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daniel75:

Jag vill minnas att mobiltelefoni funnits sedan början av 1990-talet, således i över 30 år nu...

Det var inte vad jag frågade dock

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

Ancient astronaut theorists says no!

Som sagts kommer ingen forskning i världen att övertyga en konspirationsteoretiker..

Självfallet inte. Däremot kan de övertyga de som tvekar.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Inaktiv

Jag har en bok på Amazon. Den recension som anses mest trovärdig är den enda som också innehåller ett helt gäng grova sakliga fel om vad boken egentligen innehåller, alltså den i särklass minst trovärdiga. Jag är inte ensam om att ha råkat ut för detta. Jag har sett flera bästsäljare/utmärkta böcker där de mest negativa recensionerna uppfattas som de mest trovärdiga.

Negativ information uppfattas alltså som mer tillförlitlig alldeles oavsett hur tillförlitlig den egentligen är. Vill man uppfattas som trovärdig så skall man alltså vara negativ, typ att man kommer med något avslöjande om en ond verklighet. Det är väl det som allt skvaller bygger på.

Verkar vara något djupt mänskligt. Världen omkring oss är alltså mycket bättre än vad vi tror att den är. Konsekvensen blir också att ju mindre vi vet, desto ondare verkar den vara.

Edit:
Så nästa gång man ser två politiker ta heder och är av varandra så är det troligen duktigt folk som gör vad som fungerar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Ja alltså frekvenserna är ju inte direkt nyuppfunna utan (även) dessa frekvensområden har det forskats på i säkert 100 år.
Fortfarande har man inte kunnat hitta belägg för att låga nivåer av ickejoniserande strålning har någon reell negativ inverkan på oss.

Men du har ju samma situation med 1G, 2G, 3G och 4G när dessa standarder infördes. De var inte specifikt testade i 20 år innan de släpptes. Eller wifi/bluetooth för den delen. Men de frekvensbanden var inte heller nya eller okända utan militär, universitet, företag och sjukvårdssektorn har undersökt och utvärderat användning och risker med lågintensiv strålning i dessa frekvensband under en herrans massa år innan dessa tekniker släpptes också.

Säger du att under dom 100 åren som det kontinuerligt har forskats på detta så bör det alltså finnas fullt av studier utan jäv/1000 tals, där man antagligen totalt har spenderat 100'tals miljoner och det är nu helt uteslutet att om man under lång tid utsätts händer det absolut ingenting?

Eller att under 100 år finns det studier där man inte har hitta någonting? Det är helt olika saker
Man sa ju samma sak om Rakel, MSB påstår att det är helt ofarligt, polisförbundet säger att dom långsiktiga konsekvenserna är oklara. https://polistidningen.se/2019/12/studie-det-behovs-mer-forsk...

Letar man kan man säkert hitta studier som säger motsatsen, jag säger inte att du har fel men man var 100% säker att jorden var platt en gång i tiden och man var ju garanterat en foliehatt om man trodde annorlunda (vilket vissa i den här tråden verkar tycka, inte du). Man bör alltså vara öppen för att vi inte vet allting

Permalänk
Avstängd

Ignorans är dödligt. Tänker på killen som skulle predika guds ord hos några infödingar, han dog ganska snabbt.

Folk skriver forskning säger så, men sanningen är att det finns väldigt få studier.
Ur båda perspektiven. Det finns intressen inblandade i allt, även inom forskningen.

Och det lilla jag har läst framgick att det finns påverkan på hälsan i extrema doser eller hos unika individer. (kan inte hänvisa till någon källa tyvärr)

Men jag kan hänvisa till den här artikeln vi kommenterar på, om man ska vända på den så står följande. ICNIRP erkänner att 5G strålning är farligt, högre frekvenserna interagerar med organisk massa på annat sätt än de lägre frekvenserna.

Därav beslutat att gränsvärden behöver följas, om dessa följs är risken minimal.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av lappen81:

Säger du att under dom 100 åren som det kontinuerligt har forskats på detta så bör det alltså finnas fullt av studier utan jäv/1000 tals, där man antagligen totalt har spenderat 100'tals miljoner och det är nu helt uteslutet att om man under lång tid utsätts händer det absolut ingenting?

Eller att under 100 år finns det studier där man inte har hitta någonting? Det är helt olika saker
Man sa ju samma sak om Rakel, MSB påstår att det är helt ofarligt, polisförbundet säger att dom långsiktiga konsekvenserna är oklara. https://polistidningen.se/2019/12/studie-det-behovs-mer-forsk...

Jag säger inte att du har fel men man var 100% säker att jorden var platt en gång i tiden

Ja fast här blir det lite tokigt ändå.
För det du efterfrågar här är bevis på ickeexistens. Det du behöver förstå här är att ickeexistens inte går att bevisa. Det är omöjligt för vetenskapen att bevisa att gud inte finns. Det närmsta man kan komma är att söka bevis och komma upp tomhänt - och därmed förklara frånvaron på bevis.

Ja eller så kan vi ta ett så dumt exempel som att det kanske är så att dina inlägg online är 100 gånger farligare för alla i landet än 2G, 3G, 4G och 5G kombinerat. Jag har inget bevis för att så INTE skulle vara fallet.
Och även om du lägger din själ på att anställa forskarlag som undersöker det här och inte kommer fram till att det finns någon som helst grund i ett sådant antagande som att dina onlineinlägg skulle skada alla så kan jag bara kontra med:

"Jag säger inte att du har fel men man var 100% säker att jorden var platt en gång i tiden"

Att begära totalt uteslutande av alternativ för ickeexistens är inte förenligt med den vetenskapliga modellen.

Alltså det närmsta vetenskapen kan komma är att söka efter närvaro av fenomen/problem och symptom. Efter att ha haft tillgång till tekniken att använda alla möjliga frekvensband i över 100 år så har vi kommit fram till en del grejer.

Elektromagnetisk strålning som är energität kan bränna oss. Och elektromagnetiskt strålning som har högre frekvens än synligt ljus kan skada oss eftersom att strålningen är joniserande.
Men vi har until this day inte hittat solida belägg för att svaga elektromagnetiska strålnigskällor med ickejoniserande strålning har mer påverkan på oss än ljuset från cykellampor. Trots att man forskat på det här i 100 år. Inte bara mobiltelefontillverkarna utan även världens universitet. Sjukvården har också forskat i määängder på användning av olika frekvensband för behandlingar, diagnosticering och som hjälpmedel för övriga verktyg.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

täckningen och genomträngningskraften verkar ju suga, vilket medför att det kommer behöva sitta master överallt..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selmalagerlöf:

https://www.tele.soumu.go.jp/resource/j/equ/mra/pdf/30/e/12.p... - Teknisk Beskrivning på 5G

https://itis.swiss/news-events/news/publications/2018-papers/... - Dokumenterad effekt av mobilstrålning (Betalvägg)

https://www.youtube.com/watch?v=EzgTvz91Fj4 mycket bra sammanfattning och förklaring av ovanstående fakta för er som inte är insatta eller vet hur man tolkar datan.

Känner du dig dum nu eller?

Visa signatur

Ryzen 5600X | Asus B550-F Gaming | 32GB G.Skill Trident Z 3600mhz | Powercolor 6800 XT | Seasonic Prime TX 850W

Athlon 64, du har alltid en plats i mitt hjärta. <3