Testpilot: HyperX Cloud Flight S – trådlöst åt alla håll

Trädvy Permalänk
Cyberman
Registrerad
Dec 1999

Testpilot: HyperX Cloud Flight S – trådlöst åt alla håll

HyperX gör sitt vanliga Cloud Flight snäppet bättre med nya funktioner, där pampigast är möjligheten till trådlös Qi-Laddning

Läs hela artikeln här

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2003

Hm dessa eller steelseries arctis 7.
Bra skrivet för övrigt!

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Trädvy Permalänk
Testpilot
Plats
Uppsala
Registrerad
Sep 2010

Jag (testpiloten) finns här för att svara på era eventuella frågor. Tagga eller citera mig gärna så jag inte missar er

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
göteborg
Registrerad
Dec 2016

@WaspCustoms Funderar på att köpa ett par nya gaming lurar och funderar på dessa eller Corsair Virtuoso rgb wireless. Vilka skulle du rekommendera? Vet inte om du testat de andra iof=)
Mvh

Trädvy Permalänk
Testpilot
Plats
Uppsala
Registrerad
Sep 2010
Skrivet av andreasmark:

@WaspCustoms Funderar på att köpa ett par nya gaming lurar och funderar på dessa eller Corsair Virtuoso rgb wireless. Vilka skulle du rekommendera? Vet inte om du testat de andra iof=)
Mvh

Svårt att svara på, stick in till ditt lokala mediamarkt eller elgiganten så lär dom väldigt troligt ha båda modellerna så du kan prova. Kolla inte för noga på specsen, passform är viktigare så något man ska ha på sig flera timmar åt gången.
Om vi låtsas att båda lurarna satt lika bra på mitt huvud så hade jag valt hyperx pga den längre batteritiden då jag är rätt hatisk mot när lurar får slut på ström mitt i en spelsession.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Trondheim, Norge
Registrerad
Feb 2005

Läste så gott jag kunde, men vilken typ av trådlös överföring är det? Både egen "kanal" och Bluetooth?
Förlåt om jag missade det.

Ryzen 1700--GTX 1080--Go XLR--Shure SM7B

9900K@5.2--2X8GB G.Skill Ripjaws 3600 @ 4000 16-16-16-34--Inno3D RTX 2080 Ti AIO--Rog Strix Z390-F--Noctua NH-D15

-----------Twitch-------------

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kryptan
Registrerad
Nov 2004

Ingen belysning. Bästa jag läst. 👍

CPU: I7 2600k @ 4.4ghz med Noctua NH-D14 GPU: GTX 1070 med Accelero Xtreme III @2 120mm cf-v12hp hydro dynamic @skitsnabbt. MODERKORT: Gigabyte GA-Z77X-UD3H. RAM: 16GB DDR3 PC19200/2400MHz@2133MHz. HÅRDDISK: Samsung 850 EVO 250GB SSD, Intel SSD 320 Series 160GB , 4 Mekaniska. MONITOR:1 Samsung S27A950D 3D" MONITOR:2 Samsung 2693HM 25,5" MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
göteborg
Registrerad
Dec 2016
Skrivet av WaspCustoms:

Svårt att svara på, stick in till ditt lokala mediamarkt eller elgiganten så lär dom väldigt troligt ha båda modellerna så du kan prova. Kolla inte för noga på specsen, passform är viktigare så något man ska ha på sig flera timmar åt gången.
Om vi låtsas att båda lurarna satt lika bra på mitt huvud så hade jag valt hyperx pga den längre batteritiden då jag är rätt hatisk mot när lurar får slut på ström mitt i en spelsession.

Tack för svar!
Tycker det är svårt att hitta nånstans som har båda så man kan prova men skall kolla runt

Trädvy Permalänk
Master of Overkill
Plats
Göteborg
Registrerad
Sep 2011

Blir nog nya lurarna till jobbet gött med QI laddning då allt annat är det!

CASE Caselabs SMA8 + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs GTX 1080 RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones GSP 670 + Audeze LCD-2 + Moon Cable Screen ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 480+480+280+360. 240+240

Trädvy Permalänk
Testpilot
Plats
Uppsala
Registrerad
Sep 2010
Skrivet av marcusOCZ:

Läste så gott jag kunde, men vilken typ av trådlös överföring är det? Både egen "kanal" och Bluetooth?
Förlåt om jag missade det.

Hej! Det är hyperx's egna 2.4ghz överföring. Det finns tyvär ingen BT.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Don
Registrerad
Aug 2010

Köpte HyperX Cloud Flight för lite drygt två år sedan efter att ha tröttnat på att köra över sladden med min stol på mina gamla trådade lurar. Måste säga att jag är grymt nöjd. Lätta, bra räckvidd, sitter skönt även under långa sessioner och micen har varit utmärkt. Den trådlösa laddningen i S varianten vore guld, men får bli när dom här ger upp

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2019

Har ett par, väldigt fina. Gött köp för någon som vill bli trådlös!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2009

@WaspCustoms Upplevde du något white noise som vissa pratar om online? Har haft ett par G933 i massa år där batteriet börjar ge upp. Köpte ett par Arctis Pro i julas men var tvungen att skicka tillbaka dem pga grymt drygt white noise. Funderar på dessa och Corsair Virtuoso bland annat.

Trädvy Permalänk
Testpilot
Plats
Uppsala
Registrerad
Sep 2010
Skrivet av Jacob14:

@WaspCustoms Upplevde du något white noise som vissa pratar om online? Har haft ett par G933 i massa år där batteriet börjar ge upp. Köpte ett par Arctis Pro i julas men var tvungen att skicka tillbaka dem pga grymt drygt white noise. Funderar på dessa och Corsair Virtuoso bland annat.

Nu är jag troligen inte i samma ålder som du men jag hör ett litet litet brus när headsetet har gått i viloläge och man startar något ljud(exempelvis youtube) så den går ur viloläge. Men annars är det helt brusfritt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
vimmerby
Registrerad
Feb 2005

Ser bra ut men vill ha ett par lurar med ANC fattar inte att det inte är uppsnappat av gaming världen ?! Fläktljud blir ett minne blott..

Ghost S1 Large Top,Intel 9900K@4.8,Kraken X62,Z390 Phantom Gaming-ITX,32 GB GSKILL LED@CL16 3705,Nvidia 2080ti, Samsung 970 EVO 1TBx2 Raid0, Dell UP3218K,HP OMEN 35

Trädvy Permalänk
Testpilot
Plats
Ängelholm
Registrerad
Aug 2014

För det första så tack för en suvrän pilot @WaspCustoms jag blev riktigt sugen på de här lurarna!

Skrivet av Palme_570:

Ser bra ut men vill ha ett par lurar med ANC fattar inte att det inte är uppsnappat av gaming världen ?! Fläktljud blir ett minne blott..

Jag håller med! Just nu kör jag med ett par Sennheiser Momentum, men BTn är sådär så jag kör dem kablat för att få bra ljud men behålla ANC som är guld värd! Tyvärr så tappar jag halva funktionen genom att köra dem trådat... :/

Drömmen hade varit ANC, QI-laddning och trådlöst som inte är BT. (Helst inte via 2,4ghz bandet dock... Hopplöst på t.ex. Dreamhack)

Ryzen 2700 @4ghz, Corsair h115i, 4x ML140 PRO, Asus B450-i, G-Skill Flare X DDR4 2x8gb @3200mhz cl14, Palit RTX 2080ti Pro Gaming OC 11gb, 2xSamsung 960 EVO 500gb M2, Samsung 850 PRO 256gb, Corsair RM750x, Phanteks Evolv mITX tempered glass, Acer X34A 1440p 100hz IPS G-sync
Galleri chassimod Allspark | Bygglogg AIO custom loop, monitor-mount

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Piteå
Registrerad
Jul 2017

Har aldrig förstått det stora med "Qi-laddning" när man ändå måste lägga sitt headset på själva plattan som i sin tur sitter inkopplad i väggen. Tycker det går emot själva syftet med trådlös laddning. Lite som att kräva att ett trådlöst headset alltid måste vara 1 cm från datorn..

NZXT H440 | Intel i7 7700K @ 5 GHz | Asus strix Z270H Gaming | 16GB Corsair DDR4 3200 mhz | EVGA RTX 2070 Black | 512 GB Samsung Pro 850 SSD | Corsair HX750 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
vimmerby
Registrerad
Feb 2005
Skrivet av Deriveh:

För det första så tack för en suvrän pilot @WaspCustoms jag blev riktigt sugen på de här lurarna!

Jag håller med! Just nu kör jag med ett par Sennheiser Momentum, men BTn är sådär så jag kör dem kablat för att få bra ljud men behålla ANC som är guld värd! Tyvärr så tappar jag halva funktionen genom att köra dem trådat... :/

Drömmen hade varit ANC, QI-laddning och trådlöst som inte är BT. (Helst inte via 2,4ghz bandet dock... Hopplöst på t.ex. Dreamhack)

Jo kör samma. Tyvärr upplever jag också BT "sädår" iaf med datorn får lite störnignar till & från med Sennheiser kan ajg dessutom inte ladda & använda 3,5 samtidigt då låter det skit. Men kör i slutändan BT för det mesta.

Har kikat på detta https://www.victrixpro.com/victrix-pro-af-anc-headset men det är ju inte trådlöst...

Ghost S1 Large Top,Intel 9900K@4.8,Kraken X62,Z390 Phantom Gaming-ITX,32 GB GSKILL LED@CL16 3705,Nvidia 2080ti, Samsung 970 EVO 1TBx2 Raid0, Dell UP3218K,HP OMEN 35

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2003

Förstår inte, ska det vara så svårt för dom 'ledande' headsetstillverkarna att tillverka något som inte ser och känns plastigt/billigt ut? :/ Jag letade med lykta efter något och fick till slut köpa det dyraste bara för att det inte fanns något i mellanklass, enligt mig.