VALORANT - Riots kommande FPS-spel

Permalänk
Medlem

VALORANT - Riots kommande FPS-spel

VALORANT (tidigare Project A) är Riot Games kommande FPS-spel. Spelet beskrivs som en karaktärsbaserad "tactical shooter" och spelas i ett 5vs5 rundbaserat format med ett ekonomisystem där först till 13 rundor står som vinnare. Man var tidigt ute med information att erbjuda 128-tick servrar, en bra spridning på servrar runt om i världen för låga svarstider, ett stort fokus på nätkod och anti-cheat. Spelet släpps till sommaren.

Tidigare idag släpptes det första videomaterialet:

Hur går era tankar? Kommer detta spel lyckas knyta samman Counter-Strike- och Overwatch-spelarna?

Permalänk
Medlem

"128-tick servrar, en bra spridning på servrar runt om i världen för låga svarstider, ett stort fokus på nätkod och anti-cheat" Tycker det låter kanon, att de satsar på detta! Skall bli sjukt roligt att lira. Såg på VALORANT reddits sida att några CS proffs hade fått lira alphan och de hade varit mycket positiva.

Hoppas vi blir ett stort gäng från SweC som börjar lira detta :=)!

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem

Nu börjar det snart bli dags för beta! 7:e april börjar den och man kan få en nyckel via att kolla på twitch streams!

https://beta.playvalorant.com/en-us/

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem

Det kommer floppa rejält. Tack och adjö.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SLINKY95:

Det kommer floppa rejält. Tack och adjö.

Säger du för att?

Permalänk
Medlem

Tycker det ser ut som nuvarande F2P-cs-kloner men det kommer säkert att tilltala somliga i vilket fall. Hoppas dock att det floppar, vill inte att Riot games tar åt sig mer mark.

Visa signatur

7800X3D//4090

Permalänk
Medlem
Skrivet av SLINKY95:

Det kommer floppa rejält. Tack och adjö.

Fast nej, det kommer det inte göra.
Och Riot ligger bakom, dvs ingen liten skit dev med 0 erfarenhet inom e-sport.

Permalänk
Medlem

Inget Linux-stöd. Gå och dö, Rito.

Visa signatur

WS: MSI B350M Mortar | AMD Ryzen 7 1700 | PH-TC14PE | 32GB DDR4 3000MHz | 120GB Intel 530 | 2*500GB HDD | Intel Arc A750 8GB | 2*BenQ G2420HDB
Router: Gigabyte GA-870-UD3 | AMD Phenom II x6 1055t @ 2600MHz, 1.25V | 12GB DDR3 | 2*250GB HDD @ RAID1 | 4TB HDD
Laptop: Thinkpad X220 4291-QF6

Permalänk
Medlem

CSGO med abilities, som gammal glad, konservativ CS-spelare så borde jag kräkas men jag känner mig ändå lite småtaggad att testa.

Av det jag har sett så verkar vissa abilites väldigt op och jag hoppas verkligen att spelet blir mer balanserat för vapnen än abilities.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

Någon som fick beta drop igår?

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlommaNN:

Någon som fick beta drop igår?

Det är väl från och med 7e man kan få drops?

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asssor:

Det är väl från och med 7e man kan få drops?

Man kunde få i fredags. Jag fick personligen dock ingen Men sen öppnar dropsen igen mycket riktigt på tisdag 15 : 00

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem

Någon som har testat spela än? (vet att det släpps imorgon men vissa har fått early access)

Har inte varit så taggad tidigare men nu börjar suget komma.

Man får access genom drops på twitch.
Blir det större drop rate om man har igång flera streams samtidigt?

Visa signatur

Varje dag är inget problem!
CPU: Core i7 2600K | Kylare: BeQuiet! Pure Rock | RAM: Corsair 16GB (4x4GB) DDR3 CL9 1600Mhz | SSD: Samsung SSD 840-Series | GPU: MSI GeForce GTX 1060 6GB | Ljudkort: Avid Mbox | Monitorer: Yamaha HS5 | Router: MikroTik hAP ac² |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bob:

Blir det större drop rate om man har igång flera streams samtidigt?

Ingen aning, men för min del blir det att sätta på en twitchstream innan jag drar till jobbet och hoppas på det bästa.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlommaNN:

Någon som fick beta drop igår?

Yes, jag fick en drop. Så blir att lira en hel del imorgon!

Skrivet av Asssor:

Ingen aning, men för min del blir det att sätta på en twitchstream innan jag drar till jobbet och hoppas på det bästa.

Riot sa att det inte ökar chanserna att få drop om man har fler streams igång samtidigt.

@Bob Jag råkade citera fel. Men ovan ville säkert också få den informationen.

Permalänk
Medlem

När för många streamers samtidigt börjar säga en massa positivit om en produkt Så ska man tänka att det är en paid-promotion.

Men ska ge det en chans.

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forsgren:

Yes, jag fick en drop. Så blir att lira en hel del imorgon!

Riot sa att det inte ökar chanserna att få drop om man har fler streams igång samtidigt.

@Bob Jag råkade citera fel. Men ovan ville säkert också få den informationen.

Tur du har, hopppas jag får en imorgon.

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlommaNN:

Tur du har, hopppas jag får en imorgon.

Håller tummarna! De har sagt att det blir typ dubbelt så många drops eller något sådant. Kommer inte exakt ihåg vad de sa på den intervjun jag såg.

Sen kan det ju givetvis vara fler som kollar och oddsen blir samma ändå men det kommer tydligen mycket fler drops iaf.

Permalänk
Medlem

Fick drop igår 20 minuter in i streamen, bara tacka och ta emot!
förut var det 25k EU och 25k US
imorgon skulle det vara 50k EU och 50k US.

får se hur detta är värt att prova

Permalänk
Medlem

Hur länge varar dropsen idag? Är det hela dagen?

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk

Jag tycker det ser ganska spännande ut och är på jakt efter en nyckel. Sannolikheten att man skulle få en drop via Twitch känns ju ganska tveksam. Kul för er som fått en.

När är det tänkt att spelet ska gå "live" för alla?

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dracc:

Inget Linux-stöd. Gå och dö, Rito.

Eller så kör man helt enkelt dual boot och klagar inte eller så kör man inte ett operativsystem som inte är gjort för spel från första början.

Permalänk
Medlem

Hur vet man om man fått ett drop? Får man det på mail då?

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem
Skrivet av CubaCola:

När för många streamers samtidigt börjar säga en massa positivit om en produkt Så ska man tänka att det är en paid-promotion.

Men ska ge det en chans.

Lite så, har sett det förut också.

Tyvärr skiter streamers i deras rykten så länge de får pengar och tittarna glömmer snabbt bort deras åsikter.

Från det jag sett hittills så är det mer Overwatch/Destiny än något annat, oavsett gunplay och ticks på server så kommer detta inte ersätta CSGO vilket de verkar försöka göra enligt marketing på detta spel.

Tråkigt då man själv är ganska trött på samma gamla CSGO.

Permalänk

jag offrar mig frivilligt till att ta emot alla beta flaggade konton så att ni slipper spela detta spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CubaCola:

När för många streamers samtidigt börjar säga en massa positivit om en produkt Så ska man tänka att det är en paid-promotion.

Men ska ge det en chans.

Skrivet av GuuFi:

Lite så, har sett det förut också.

Tyvärr skiter streamers i deras rykten så länge de får pengar och tittarna glömmer snabbt bort deras åsikter.

Fast vad tar ni det ifrån? Riot har inte betalat någon för att promota spelet.

https://twitter.com/TravisGafford/status/1247041638251159553

Permalänk
Avstängd
Skrivet av CubaCola:

När för många streamers samtidigt börjar säga en massa positivit om en produkt Så ska man tänka att det är en paid-promotion.

Men ska ge det en chans.

De måste enligt lag säga/skriva att något är en paid-promotion dock. Så ditt argument håller inte riktigt.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk

@SLINKY95: är det därför 1.4m tittar på det på twitch just nu?

Visa signatur

9600k gtx 1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asssor:

Hur vet man om man fått ett drop? Får man det på mail då?

Man kan logga in på valorants hemsida och trycka på knappen "Check your status"
Då står det om man "är med".

Visa signatur

Varje dag är inget problem!
CPU: Core i7 2600K | Kylare: BeQuiet! Pure Rock | RAM: Corsair 16GB (4x4GB) DDR3 CL9 1600Mhz | SSD: Samsung SSD 840-Series | GPU: MSI GeForce GTX 1060 6GB | Ljudkort: Avid Mbox | Monitorer: Yamaha HS5 | Router: MikroTik hAP ac² |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asssor:

Hur vet man om man fått ett drop? Får man det på mail då?

Du får en notis på Twitch, vid den där lilla klock-ikonen uppe till höger.