Tjänsten User Profile Service misslyckades med inloggningen

Permalänk

Tjänsten User Profile Service misslyckades med inloggningen

Hej, Det är så att min flickvän har en dator som hon nu vill kunna spela på så då uppgraderade jag windows för att hon skulle kunna få med än 4gb i ram då det var windows 10 32-bit på den förut. Men efter jag gjorde det så uppstod det bara en massa problem. När jag startar upp datorn så kommer jag inte in då det står Tjänsten User Profile Service misslyckades med inloggningen och när jag sökt på problemet så finns det en massa lösningar med att man kommer in i felsäkert läge, men när jag gör det så får windows totalt frispel och bara blinkar. Jag har lyckats fått upp aktivitetshanteraren med esc, shift och ctrl men efter det går det inte att starta regedit som dom visar på guider eftersom att det inte går att skriva när texten blir markerad automatsikt och när man skriver in en ny bokstav så raderas den bokstav man skrivit innan.

Någon som har haft samma problem eller någon som har vetskap om vad jag ska kunna göra för att lösa problemet? Tacksam för all hjälp!

Mvh Valdemar

Permalänk
Vila i frid

Förmodligen en hårddisk som håller på att ge upp. Skapa en ny användare i felsäkert läge mha kommandoprompten och prova om det går att logga in normalt efter en reboot.

net user valdemar mypassword /add
net localgroup administrators valdemar /add
shutdown /r /t 0