Feedback på SweClockers nästa musmatta

Permalänk
Medlem

@µiCro: Imponerande! Nu är det många år sen jag hade plastmatta och den senaste var Qpad HeatoN om jag inte minns fel. Slets ut och blev ojämn och hade ränder efter 2-3 månader. Den plastmattan jag har bäst minnen av är Steelseries S&S. Den var bra!

Visa signatur

Ryzen 7 5700X | MSI GeForce RTX 4070 12GB VENTUS 3X OC | MSI MPG B550 | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz | Samsung 970 EVO m.2 1 TB | Samsung 860 EVO 250 GB | Toshiba P300 2TB | Sabaj DA3 | Sennheiser HD 490 Pro

Permalänk
Medlem

Min snart 3år gamla NiP volcano är fortfarande fräsch. Men nästa matta vill jag ha scheet, och gärna en Swec edition så..vi får se.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk

Jag skulle starkt uppskatta om det även fanns en vit variant av musmattan. Vet inte hur andra har det på sitt skrivbord men är det inte vitt så passar det inte för mig :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMp:

QcK var bra på sin tid när de nosade sig in på marknaden, men nu senaste åren så är det tyvärr ganska kassa enligt mig. Jag vet att det är en smaksak, men jag har säkert 10 musmattor just nu, och då ligger QcK XXL på jumbo-plats med Roccat Kanga. Kompisar som varit här och prövat har tyckt liknande, utan att jag påverkat det på förhand. När QcK är helt ny är den rätt ok, men redan efter någon vecka tycker jag den tappar den där sista lilla precisionen som man vill ha. Hade Kangan varit större hade den varit bättre, men den har miniatyrmått så det blir något mitt i mellan en vanlig stor musmatta och en XXL-variant. Köpt den enbart då den gick för 99 kr på Webhallen någon gång när jag skulle handla andra saker där.

Jag har inte testat Logitechs musmattor och det är något jag verkligen vill göra. Har nästan bara hört gott om dem. Det blir antagligen nästan köp om jag inte testat en Nitro Concept-matta i 120x60cm size.

Tack för värdefull info! En av grabbarna kör med en QcK XXL och har inte klagat, men han har ju heller inte jämfört med andra än Inets musmatta. Så vad skulle du rekommendera för musmatta helst i större storlek? Logitech var du nyfiken på skrev du men inte testat. Att jag nämnde QcK XXL var för att visa på önskat mer diskret utseende. Har dålig koll på musmattor för övrigt, försökte i alla fall läsa på om mattor för en tid sedan och vi köpte en HyperX Fury S Mouse Pad XL. Jag ska be grabben testa och jämföra med den. Han kör på hyfsad nivå så han borde märka någon sorts skillnad rimligen.

Permalänk
Skrivet av Kenneth:

Det börjat bli dags för en ny musmatta och jag har suttit och pillat lite på designen. Tänkte att det vore roligt att använda Hardware Dreams fast då svartvitt för att göra det lite mer unikt. Säg gärna vad ni tycker om den just nu, trots att den inte är helt färdigställd än. T.ex vilket hörn det ska står "SweClockers"?

//cdn.sweclockers.com/artikel/fil/82919?key=d91eafaa924238696d2cf1d8638118df
OBS inte slutgiltiga trycket.

Samtidigt skulle jag gärna vilja veta hur många som skulle tänka sig förboka mattan för att veta intresset, om det ens är värt att producera. Pris är inte satt ännu men eftersom den är mindre än den förra och enklare så kommer den även bli billigare, dvs under 500 kr åtminstone.

Här känner jag personligen att ni måste tänka till ordentligt. Den här ser ut som vilken musmatta som helst där det skulle kunna stå Deltaco eller Andersson bredvid. Jag skulle vilja se en stor, XXL, tillsammans med ett abstrakt tryck som innan. Jag hade gärna velat se "Sweclockers" i en coolt graffiti-stuk.

Permalänk
Medlem

@Kenneth: Tycker är för blek. Skulle behövas ett tryck som sticker ut mer tycker jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av abc80piggyback:

Tack för värdefull info! En av grabbarna kör med en QcK XXL och har inte klagat, men han har ju heller inte jämfört med andra än Inets musmatta. Så vad skulle du rekommendera för musmatta helst i större storlek? Logitech var du nyfiken på skrev du men inte testat. Att jag nämnde QcK XXL var för att visa på önskat mer diskret utseende. Har dålig koll på musmattor för övrigt, försökte i alla fall läsa på om mattor för en tid sedan och vi köpte en HyperX Fury S Mouse Pad XL. Jag ska be grabben testa och jämföra med den. Han kör på hyfsad nivå så han borde märka någon sorts skillnad rimligen.

Bara kul att kunna hjälpa/vägleda!

Personligen tycker jag att HyperX Fury S Mouse Pad XL är en riktigt bra musmatta, speciellt om man gillar bra glid utan så mycket motstånd. Det är nog en av mina topp 5-mattor för tillfället faktiskt. Det skulle vara intressant att höra vad grabben tycker när han hunnit testa!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Blå och orange precis som tröjan hade varit snyggt. Designen i svartvitt funkar inte alls lika bra.
Men hur är det med färgskillnader på musmatta och musens förmåga till avläsning av underlag?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Hedersmedlem

Jag använder fortfarande en Razer exactmat, en tjock aluminiumskiva med beläggning av fint korn på en sidan och grövre på andra. Handledsstöd i memoryfoam med integrerad gummimatta som musmattan vilar på och ligger på plats. Den är fortfarande är i utmärkt skick och aldrig fått mig att längta efter något annat. Nog haft den i runt 10 år, kan vara längre.

Ska jag byta får det nog vara något relativt unikt för att locka.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Drog ihop ett snabbt utkast. Hade gärna smugit in nya gubben och skippat sweclockers texten för bibehålla en mer konstnärlig touch. Istället för den traditionella varianten att allt som trycks måste ha tydlig logotyp/namn på företaget.

Permalänk
Medlem

Ifall det hade funnits en RGB-extended version av denna hade jag lätt köpt den, fast dock är det nog mest för att jag har en RGB musmatta just nu själv. Men det är en jättesnygg musmatta, absolut!

Permalänk
Medlem

Gillade det gamla trycket starkt, skulle gärna se att det återkommer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IMPANI:

https://i.gyazo.com/1e4ec8c4f277826b36a70300c8562358.jpg

Drog ihop ett snabbt utkast. Hade gärna smugit in nya gubben och skippat sweclockers texten för bibehålla en mer konstnärlig touch. Istället för den traditionella varianten att allt som trycks måste ha tydlig logotyp/namn på företaget.

Hade köpt den direkt om den varit mindre i storleken. Kör med hög känslighet så alla stora musmattor är mest bara vägen. Storlekar som man hade förr i tiden var mycket bättre.

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Tack för all feedback, uppskattas väldigt mycket. Märker att jag får gå tillbaka till mina kritor och hitta på något mer spännande, men hellre det än att släppa en produkt som ingen vill ha.

Permalänk
Inaktiv

Den som vill får gärna ta en titt på mitt förslag till SWECLOCKERs musmatta som jag tyvärr inte hann färdigställa till den senaste tävlingen (det är egentligen en svart ram runtom, men dumt nog följer den inte med när man exporterar från CorelDRAW X6):

http://i.imgur.com/ww1IyVt.jpg
http://i.imgur.com/y4ItN3t.jpg