Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oh Geesus:

Segt om man blir tvungen att betala tull för något man beställde från Lenovos svenska hemsida. I så fall borde de göra det tydligare att varorna skickas från Hong Kong.

Varför skulle du behöva det? Lenovo betealar tullen.

Permalänk
Medlem

Jag får söka vidare, hittade ett litet trevligt t-bord här, nån som har erfarenhet av det?

Permalänk
Skrivet av Lyktgubben:

Varför skulle du behöva det? Lenovo betealar tullen.

Ja, så är det nog. Tänkte mest: paket skickas från land utanför EU -> eventuell dold avgift. Men momsen är ju redan betald, såatteh.

Permalänk
Medlem

@Oh Geesus: Elektronik är tullfritt, iaf under 1500:- eller något (Kina är ju ett utvecklingsland som behöver stöd)
Det nya är ju att om man importerar utan att ha betalt moms så tillkommer detta alltid och postnord har rätt att ta ut sin avgift för hanteringen.

I det här fallet är moms redan betalt och det är tullfritt.

Permalänk
Medlem

Haha ThinkPad tangentbordet förväntas ankomma november... Tror ni att det kan komma då eller är risken stor att Digital River eller Lenovo annullerar beställningen?

Visa signatur

🖥️ En snabb dator
📱 - Samsung S20
🧩 - Prusa MK3S MMU2S

Permalänk
Medlem

Mina Tbord från Lenovo har leverans i oktober. Jag räknar med att det blir en julklapp överraskning till mig själv.

Skrivet av N1fel:

Över 1000 indie-spel för 5$.
Pengarna går till välgörenhet. Gäller 24 timmar.

https://itch.io/b/520/bundle-for-racial-justice-and-equality

Någon som vet om det finns guldklimpar förutom Celeste i denna bundle? Tänker att jag är inte nån riktig indielirare och att gå igenom 1000+spel är ganska tufft.

Jag har redan Celeste på Switch.
(donationsbiten är såklart skitbra och kommer troligtvis köpa bundlen ändå).

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Mina Tbord från Lenovo har leverans i oktober. Jag räknar med att det blir en julklapp överraskning till mig själv.

Någon som vet om det finns guldklimpar förutom Celeste i denna bundle? Tänker att jag är inte nån riktig indielirare och att gå igenom 1000+spel är ganska tufft.

Jag har redan Celeste på Switch.
(donationsbiten är såklart skitbra och kommer troligtvis köpa bundlen ändå).

En lista som någon gjort där alla(?) spelen från bundlen rankas, de högst upp i listan är de bästa:
https://itch.io/c/915453/quick-impressions-bundle-for-racial-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av timeus:

En lista som någon gjort där alla(?) spelen från bundlen rankas, de högst upp i listan är de bästa:
https://itch.io/c/915453/quick-impressions-bundle-for-racial-...

Tackar, köpte bundlen för 10 dollar. Lätt värt det, verkade finnas iaf 2-3 spel som jag vill spela rakt av och sen kan man alltid testa fler.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Nu ringde UPS på dörren med mina tangentbord, skickades från HongKong 12/6

Permalänk
Expertgissare
Skrivet av nilscon:

Nu ringde UPS på dörren med mina tangentbord, skickades från HongKong 12/6

UPS kom just förbi med mitt också, inte det bästa paketet Lenovo skickat i. Endast originallådan där kortsidorna nästa var helt öppna... Jag antar att Lenovo skickar med en USB sladd till tangentbordet, men misstänker att den ramlat ur för fick ingen med.

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edvin-89:

UPS kom just förbi med mitt också, inte det bästa paketet Lenovo skickat i. Endast originallådan där kortsidorna nästa var helt öppna... Jag antar att Lenovo skickar med en USB sladd till tangentbordet, men misstänker att den ramlat ur för fick ingen med.

Tråkigt.
Men inga extra kostnader då alltså?

Visa signatur

"There's a Sucker Born Every Minute"
På nätet sedan 1994

Permalänk
Medlem
Skrivet av timeus:

En lista som någon gjort där alla(?) spelen från bundlen rankas, de högst upp i listan är de bästa:
https://itch.io/c/915453/quick-impressions-bundle-for-racial-...

Det betyder iaf att det finns 88 spel bland 1500 prylar,
men han missade en del - Oxenfree, kings bird, old mans jouney, octodad så det finns en del

Permalänk

Fick också mina tangentbord idag. Inga extra kostnader och alla USB-kablar medföljde.

Permalänk
Expertgissare
Skrivet av Murgatroyd:

Tråkigt.
Men inga extra kostnader då alltså?

Inga extra kostnader, än iaf

Skrivet av Oh Geesus:

Fick också mina tangentbord idag. Inga extra kostnader och alla USB-kablar medföljde.

Misstänkte att det skulle följa med en sladd, då vet jag att den försvunnit ur.

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av lifeisgood:

Via Benify kan man kapa ytterligare 200 kr.

Benify har nyligen tagit in en återförsäljare av presentkort bland rabatterna.
För tillfället finns bland annat:
Netonnet 5%
Webhallen 5%
Bauhaus 5%
Playstation wallet 20% (det här är den enda jag har provat själv)
Ikea 5%

Eftersom det är presentkort räknas det inte som en rabattkod utan borde kunna kombineras med andra koder. Vissa koder funkar bara i fysisk butik medan andra bara funkar via hemsidan.

Egentligen tycker jag presentkort generellt är skit, men ska man ändå handla är det inte fel med lite extra rabatt.

Kan man använda wallet för att köpa Playstation Plus? Det skulle betyda ytterligare 20% rabatt på redan 30%

Permalänk
Medlem
Skrivet av dartan:

Kan man använda wallet för att köpa Playstation Plus? Det skulle betyda ytterligare 20% rabatt på redan 30%

Yes!
Det var precis det jag gjorde.

Permalänk
Expertgissare
Skrivet av Edvin-89:

UPS kom just förbi med mitt också, inte det bästa paketet Lenovo skickat i. Endast originallådan där kortsidorna nästa var helt öppna... Jag antar att Lenovo skickar med en USB sladd till tangentbordet, men misstänker att den ramlat ur för fick ingen med.

Update...
Öppnade paketet som man "skulle" och hittade USB-sladden, låg lite gömd i mitten, bara turen att jag öppnade för att vika ihop kartongen och slänga.
Allt frid och fröjd och är mycket nöjd med tangentbordet, för 59kr så skulle jag kunna vänta tills i vinter med att få det, så alla ni som hade oturen med att få vänta, låt det bli en trevlig överraskning

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem

Försökte göra Digital river en tjänst genom att ångra beställningen av mitt Lenovotangentbord. Självklart gick det inte via chatten så då får de skylla sig själva. Nytillverkning och frakt till Sverige lär ju kosta något mer än 60 spänn tänker jag...
Får köpa ett annat nu och lämna Lenovos till återvinning när det kommer i november.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lifeisgood:

Försökte göra Digital river en tjänst genom att ångra beställningen av mitt Lenovotangentbord. Självklart gick det inte via chatten så då får de skylla sig själva. Nytillverkning och frakt till Sverige lär ju kosta något mer än 60 spänn tänker jag...
Får köpa ett annat nu och lämna Lenovos till återvinning när det kommer i november.

Ska du återvinna det kan du väl lika gärna lägga upp en annons på tex facebook eller nåt för att se om någon vill köpa för samma summa du gav eller till vinst. Annars känns det rätt så onödigt.. om du nu är miljömedveten dvs.
Eller försöka ångra via korrekt tillvägagångsätt.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Ska du återvinna det kan du väl lika gärna lägga upp en annons på tex facebook eller nåt för att se om någon vill köpa för samma summa du gav eller till vinst. Annars känns det rätt så onödigt.. om du nu är miljömedveten dvs.
Eller försöka ångra via korrekt tillvägagångsätt.

Kan man beställa via chatten ska man också kunna göra en avbeställning den vägen.

Återvinning för mig är till exempel att lämna till Emmaus eller liknande second hand-butiker. Jag var kanske lite otydlig där. Poängen var att deras ovilja att hantera något annat än rent inkomstbringande aktiviteter förmodligen kommer kosta dem mer än vad de får in.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Mina tangentbord levererades till hemmet med UPS nyss.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murgatroyd:

Tråkigt.
Men inga extra kostnader då alltså?

Det här med "leverans i höst" och tillverkning etc. verkar inte speciellt tillförlitligt,
nu står detta hos Lenovo för min order, plus: Orderstatus: Ordern behandlas

Visa signatur

"There's a Sucker Born Every Minute"
På nätet sedan 1994

Permalänk
Medlem

@Murgatroyd: Nice, jag har också blivit av med den gamla statusen, fast jag är nästan lite besviken om jag inte får kolla status lite då och då fram till september och skriva några inlägg här varje vecka. Dessutom kommer jag köpa något nytt onödigt om jag inte väntar på paket.

Permalänk
Keeper of Traditions

Det står "Ordern behandlas" för mig också. Powerbank:en har dock levererats redan, tyvärr inte fram till dörr

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Haha asså UPS. 2020 och dem är helt värdelösa om kunden är inte hemma. Dem har lämnat alla tangentbord till grannen. Bra att dem har mitt telefonnummer och mejladress så UPS kan ringa mig...eller vänta....

För övrigt jag är nöjd med tangentbordet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nDre:

Haha asså UPS. 2020 och dem är helt värdelösa om kunden är inte hemma. Dem har lämnat alla tangentbord till grannen. Bra att dem har mitt telefonnummer och mejladress så UPS kan ringa mig...eller vänta....

För övrigt jag är nöjd med tangentbordet.

Japp, UPS är hemskt att göra med.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Expertgissare
Skrivet av nDre:

Haha asså UPS. 2020 och dem är helt värdelösa om kunden är inte hemma. Dem har lämnat alla tangentbord till grannen. Bra att dem har mitt telefonnummer och mejladress så UPS kan ringa mig...eller vänta....

För övrigt jag är nöjd med tangentbordet.

Jag hade bara turen att de kom en dag tidigare och att jag var hemma just då, har haft så mycket bekymmer med UPS tidigare, sjyst av dem att dumpa sakerna hos din granne, den/de är förhoppningsvis ärliga.

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem

Kan ni ta tangentbords-snacket i en annan tråd? 95% av er kommer ha det tangentbordet liggandes i garderoben ändåså.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danzan:

Kan ni ta tangentbords-snacket i en annan tråd? 95% av er kommer ha det tangentbordet liggandes i garderoben ändåså.

Blir alltid lika förvånad över folk som stör sig på att det diskuteras angående dagens fynd i diskussionstråden.

Permalänk
Medlem

https://www.sweclockers.com/forum/post/18470415 tesoro tangentbord

Jag skriver det här på ett Gram Spectrum fast med röda brytare.
Det är ett bra T-bord för 590 helt klart men keycapsen är sjukt tunna och "plastiga"
Layouten är nordisk (jag tror det är ANSI på alla bilder) .

Visa signatur

AMD Ryzen R7 3700x|Gigabyte X570 Elite|64GB 3200CL14|Corsair P510 480GB|Samsung 840Pro 512GB x 4 Raid 0|Asus RTX 2080 Dual OC|