Oculus Rift S (hjälp uppskattas.)

Permalänk
Medlem

Oculus Rift S (hjälp uppskattas.)

Hej kära SC vänner,

Jag måste tyvärr sälja en del saker då vi tyvärr förlorade vår älskade katt i veckan och sånt är inte alltid gratis

Därför säljer jag först mitt VR kitt som är sparsamt använt. Kvitto, lådor, tillbehör finns, köpt på Elgiganten. Hänger även med ett par extra grips från mamuthvr. Allt funkar som det ska och jag har aldrig haft problem som många upplevde i början.

Startar budgivning på 4000kr, avslutar på söndag om inte någon bara ger nåt dunderbud och vill hämta direkt. Finns i Göteborg annars står köparen för frakten. Swish eller direktbetalning via bank (Swedbank isf)

Jag skriver om Casper pga att slippa frågor om varför saker säljes. Och att jag är desperat efter pengar till en ny katt, min sambo är sjukskriven sen länge pga extrem psykisk ohälsa och jag vill göra allt för att hon ska få må bra igen. Tack för förståelsen och om det gör dig arg så ber jag snällt att inte diskutera det i tråden. Vi har inte den orken nu. Tack!

Kommer senare lägga ut en kamera (fujifilm x-t2 med 50mm 1.4) samt en lite äldre men mycket stilren och välfungerande 50" Sony LED, tror det är en KDL-50W805B. Men om någon är intresserade av de redan nu så skriv ett PM.

Mvh
Lars

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Hej,

Jag lägger ett lågt bud på 3000kr + frakt då Oculus Rift S kan köpas för strax över 4000kr på Oculus hemsida. Jag är ledsen över din katt.

Permalänk
Medlem

Jag kan börja faktiska budgivningen då på 4000kr + frakt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spart1e:

Hej,

Jag lägger ett lågt bud på 3000kr + frakt då Oculus Rift S kan köpas för strax över 4000kr på Oculus hemsida. Jag är ledsen över din katt.

Du lyckas aldrig få det för 449€ som det står utan att ha tull osv på det, så lycka till med det. Sen är dem totalt slut och har inte funnits i lager sedan Covid-19 startade så då måste du ha någon slags super kraft om det bara är att beställa på deras hemsida?

Visa signatur

PC Specifications:
| i7 13700KF | RTX 3070 LHR | MSI Z790 Pro | 1.5TB M.2 NVMe | Fractal Design R6 TG, Connect D1, S2 Vision FP | Fractal Design 1000W | Noctua D15 Chromax | Corsair 32GB 3600MHz | NZXT HUE+ | 6x Fractal Prisma |

Permalänk
Medlem

@Iceee: Kostade 399euro bara för någon månad sedan och det fanns i lager. Och polaren som köpte då behövde inte betala någon tull.

Permalänk
Medlem

@Spart1e:
Köp en där då för några månader sedan (man betalar ingen tull om det skickas inom EU).
Skamligt att under sådana omständigheter kommer med ett sådant bud.

Tummen upp @DarkDev!

@OP: hoppas det löser sig, tråkigt med katten och sambon skicka ett PM så kan jag evt donera en slant.

Permalänk
Medlem

Bud på 4000k noterat, tack!

*OT* Kan inte förstå den oturen vi har, vi hade planerat att åka och titta på en kattunge idag... Och vad händer då..

Bilen startar inte Så nu fick vi spendera 2 timmar i garaget för att få igång den med hjälp utan lycka.. så nu är den på verkstad och gud vet vad det kommer gå på. Körde väl sönder bilen när Casper skrek av smärta och dog i min famn.... Vi var på akuten 2 minuter senare och de försöker inte ens med någon form av HLR, inte det minsta. Blåstjärnan i Göteborg kan dra åt......Hade veterinären tagit hans förlamningar seriöst första gången vi var där så hade de sett direkt att han hade vingelsjuka, något som få överlever men han hade iaf haft en chans. Nu dog han istället på sin 4månaders dag. Sorry, brukar inte skriva så här men fy fan vilken hemsk vecka det här har varit hittills. Varenda krona hade hjälpt oss så mycket just nu att jag lägger ut mitt nummer här, är desperat.. 073 50 80 688. Det är inte för mig utan jag gör det här bara för min sambo som haft det extremt svårt i livet och allt jag ville ge henne var lycka och kärlek..

Vet att det finns många kattälskare här, så ville bara dela med mig av en bild på hur otroligt fin Casper var, tack för all omtanke ni ger det värmer oss båda. Och ta hand om varandra, man vet aldrig när det är sista gången

Permalänk
Medlem

Vad hade du tänkt sälja fujifilm x-t2 med 50mm 1.4 för?

För övrigt, hang in there!
Det är extremt påfrestande tider just nu, och otur har man ibland. Se det som att det bara kan gå uppåt nu och att det är en liten svacka!

Ta hand om er

Permalänk
Medlem

Hej, och tack!
Runt 8 hade jag önskat. (8.5k) Det var vad jag köpte den för av en fotograf, osäker på antal exponeringar men de är relativt få. Objektivet är ett 35mm f1.4, ingår 3 batterier, 1 laddare och ett minneskort. Riktigt fin kombination

Permalänk
Medlem

@Dryad: Ta det lungt. Det var bara ett första bud för att dra igång det hela. Hellre att någon köper den än ingen alls? Vem vet, jag kanske drar på ett riktigt bra bud ikväll efter några öl?

Permalänk
Medlem

Yo. Visa vad för för kamera det var. Låter perferkt för polaren som fylller år??!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spart1e:

Yo. Visa vad för för kamera det var. Låter perferkt för polaren som fylller år??!

Fujifilm X-T2, ca 3400 exponeringar. Objektivet är ett Fujinon 35mm f/1.4.

Bild: https://drive.google.com/file/d/1TVPkBadiRzWDXjsfuAlcswA4uQ8D...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tanner:

Hej, och tack!
Runt 8 hade jag önskat. (8.5k) Det var vad jag köpte den för av en fotograf, osäker på antal exponeringar men de är relativt få. Objektivet är ett 35mm f1.4, ingår 3 batterier, 1 laddare och ett minneskort. Riktigt fin kombination

Var i landet finns grejerna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blu3n0va:

Var i landet finns grejerna?

Göteborg, hade kunnat köra liten bit i omnejd om bilen inte var på verkstad...eller att den blir klar i veckan

Permalänk
Medlem

Avslutar 00 ikväll. Tack igen alla!

Permalänk

Skulle det kunna gå och ge ett sista bud och så hämtar jag den nu idag?