Hell let loose *Early Access

Permalänk
Medlem

Hell let loose *Early Access

Har med en vän inhandlat Hell let loose och gillar verkligen känslan i spelet och att det är viktigt med samarbete. Får lite ryckningar av min gamla Americas Army ådra som gillar dessa typer av spel, där allt inte är enkelt och bara springa och skjuta.

Är det några andra som spelar och vad tycker ni om spelet?

Road map:
https://i.redd.it/aeu19tt9rt231.png

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk

Sjukt grym spel. Påminner om Red Orchestra på nåt sätt.

Hur fan tolkar man road mapen? (Adda Sandpappret på Steam om du vill lira)

Visa signatur

My name is legion, for we are many.

Permalänk

Länge sen jag fastnat för FPS spel .. Riktigt bra för att vara EA och en riktigt bra känsla av att spelet kommer att bli ännu bättre med framtida uppdateringar. Trevligt att fler i forumet gillar spelet

Permalänk
Medlem
Skrivet av livsnjutaren:

Har med en vän inhandlat Hell let loose och gillar verkligen känslan i spelet och att det är viktigt med samarbete. Får lite ryckningar av min gamla Americas Army ådra som gillar dessa typer av spel, där allt inte är enkelt och bara springa och skjuta.

Är det några andra som spelar och vad tycker ni om spelet?

Road map:
https://i.redd.it/aeu19tt9rt231.png

Skrivet av Cropsgrinder:

Sjukt grym spel. Påminner om Red Orchestra på nåt sätt.

Hur fan tolkar man road mapen? (Adda Sandpappret på Steam om du vill lira)

Skrivet av Flexiblus:

Länge sen jag fastnat för FPS spel .. Riktigt bra för att vara EA och en riktigt bra känsla av att spelet kommer att bli ännu bättre med framtida uppdateringar. Trevligt att fler i forumet gillar spelet

Någon som ff lirar?

Visa signatur

Mina projekt: Airvolv | W2AX (Cootek W2)
Social: Facebook | Instagram

Björn showed us what kind of level one can achieve with a keen eye for detail and a sense for style. - SM i PC moddning 2015

Permalänk
Skrivet av Nizr:

Någon som ff lirar?

Jag och en polare har precis upptäckt spelet och spelat i kanske 6 timmar totalt. Vi sa att det hade varit roligt att sitta några fler på samma discord och spela i samma squad.

Vi är runt 30 år och har kanske inte tid att spela så mycket vi önskar längre men vi försöker väl få till några timmar i veckan. Vi spelar då för att ha kul, inte för att bli bäst.

Om nån är intresserad av att spela med oss får man gärna höra av sig!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ca.agrell:

Jag och en polare har precis upptäckt spelet och spelat i kanske 6 timmar totalt. Vi sa att det hade varit roligt att sitta några fler på samma discord och spela i samma squad.

Vi är runt 30 år och har kanske inte tid att spela så mycket vi önskar längre men vi försöker väl få till några timmar i veckan. Vi spelar då för att ha kul, inte för att bli bäst.

Om nån är intresserad av att spela med oss får man gärna höra av sig!

Skickades från m.sweclockers.com

Låter precis som mig! Jag har dock bara 3 timmar
Skickar PM!

Visa signatur

Mina projekt: Airvolv | W2AX (Cootek W2)
Social: Facebook | Instagram

Björn showed us what kind of level one can achieve with a keen eye for detail and a sense for style. - SM i PC moddning 2015

Permalänk
Medlem

Har 75 timmar i HLL än så länge! är 25 och söker folk som är sugna att spela ihop ha kul men ändå köra seriöst

https://steamcommunity.com/profiles/76561198077559843/

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

@KlyfftPotatis: skickade fröfrågan till dig! Tror jag har samma namn på Steam som här.

Visa signatur

Mina projekt: Airvolv | W2AX (Cootek W2)
Social: Facebook | Instagram

Björn showed us what kind of level one can achieve with a keen eye for detail and a sense for style. - SM i PC moddning 2015

Permalänk
Skrivet av KlyfftPotatis:

Har 75 timmar i HLL än så länge! är 25 och söker folk som är sugna att spela ihop ha kul men ändå köra seriöst

https://steamcommunity.com/profiles/76561198077559843/

Jag lade till dig också, nickar Klaugust. De gånger jag spelar (ensam eller med kompisar) sitter jag på en discordserver jag skapat för ändamålet, Hell's Left Goose:
https://discord.gg/CjeP3aV

Permalänk
Medlem

Jag står i valet och kvalet, antingen köpa Hell Let Loose eller Post Scriptum... Jag har inte spelat något av dem tidigare. Any takers?

Permalänk
Medlem

Tjena, precis köpt hell let loose om någon/några vill lira! skriv PM!

Visa signatur

Chassi*fractal design define C* *Nätaggregat*EVGA Supernova G2 750W* *Grafikort*EVGA 1070 * *moderkort*MSI Z170A KRAIT GAMING 3X* *Ramminne*Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance LPX Svart* *Processor*Intel Core i7 6700K * *SSD*Samsung 850-Series EVO 500GB**SSD*WD 240GB ssd[B]

Permalänk
Medlem

@Eldarion: stod också där med mycket velande , och fick hell let loose till bättre pris så fick de bli de haha

Visa signatur

Chassi*fractal design define C* *Nätaggregat*EVGA Supernova G2 750W* *Grafikort*EVGA 1070 * *moderkort*MSI Z170A KRAIT GAMING 3X* *Ramminne*Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance LPX Svart* *Processor*Intel Core i7 6700K * *SSD*Samsung 850-Series EVO 500GB**SSD*WD 240GB ssd[B]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eldarion:

Jag står i valet och kvalet, antingen köpa Hell Let Loose eller Post Scriptum... Jag har inte spelat något av dem tidigare. Any takers?

Vilket blev det?, sitter i samma sits just nu, dunkar huvudet i väggen för att jag inte köpte båda under Steam Summer sale då båda spelen ser ut att bli riktigt bra semi "realistiska" WWII FPS spel.

Lutar dock mot att jag köper Hell Let Loose ikväll då senaste uppdateringen ser väl mottagen ut av spelarbasen, samt om man kollar Steam charts så har Hell Let Loose lite mer än dubbelt så många spelare.

Permalänk

Hell Let loose är riktigt bra rekommenderar. Senaste update har dock orsakat lite problem med prestandan med det ska åtgärdas inom kort.
Jag är en stor Arma 3 fan och HLL är nog första krigsspel som har fångat mitt intresse senaste åren.

Permalänk
Medlem

Har 30 timmar i HLL och det är riktigt roligt , speciellt när man spelar med folk.
Tycker dock att spelet påminner om Battlefield med mer realism och Voip endast.
Men kan ha fel då jag spelar det som om det vore battlefield dock inte med riktigt så mycket run and gun men gör ju inte som flera Squads man sett, springer till varje hus, buske och stannar där innan de fortsätter vidare. Men är ju riktigt kul att man får 10+ kills när man springer runt och pangar hehe.
Post Scriptum ska ju vara mer realistiskt som Squad med mera men HLL tycker jag ändå funkar bra för en vanlig dödlig som inte funkar ihop med Squad t.e.x. Har dock läst många kommentarer om att HLL är ett Milsim Battlefield

Permalänk
Medlem
Skrivet av LastNinjas:

Vilket blev det?, sitter i samma sits just nu, dunkar huvudet i väggen för att jag inte köpte båda under Steam Summer sale då båda spelen ser ut att bli riktigt bra semi "realistiska" WWII FPS spel.

Lutar dock mot att jag köper Hell Let Loose ikväll då senaste uppdateringen ser väl mottagen ut av spelarbasen, samt om man kollar Steam charts så har Hell Let Loose lite mer än dubbelt så många spelare.

Nu kanske du redan gjort ditt val men för mig föll valet på HLL - lagom mix av arkad och realism tycker jag. Med den senaste uppdateringen lyfter spelet än mer.

Permalänk

Spelade endel när spelet gick in i early access och måste säga det var en upplevelse utöver det vanliga. sen dess har det inte blivit mycket dock mest pågrund av att man hade nog fått ut än mer att spela med landsmän än med randoms.

Visa signatur

Defying the powers of the dark sea

Permalänk
Inaktiv

Jag tror jag ska slå till på detta nu, inte spelat någon shooter på länge och lite mer realism ser grymt bra ut.

Hoppas att spelarbasen fortfarande är bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon76576:

Jag tror jag ska slå till på detta nu, inte spelat någon shooter på länge och lite mer realism ser grymt bra ut.

Hoppas att spelarbasen fortfarande är bra.

3000-5000 spelare dygnet runt om man kollar på steamplayercharts

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Inaktiv

Köpte spelet, efter år av arcade shooters som TF2 och liknande så är det galet annorlunda med ett realistisk spel. Hittills efter 3 kvällar kan jag sammanfatta det så här:

1. Sjukt svårt från början, brant inlärningskurva. Kolla in beginners guide på youtube för grunderna.
2. Galet bra producerade ljudmiljöer
3. Hittills väldigt trevligt community som är otroligt hjälpsamma i spelet
4. Otroliga kartor
5. Det mest intensiva och spännande spel jag lirat tror jag

Fokuserar på att köra rifleman och medic och lite tank ibland för att bara lära mig spel och kartor.

Permalänk
Medlem

Hej Sweclockers

HellLetLoose.se

Välkommen till vår discord. Vi pratar Svenska eller Engelska. Inga krav.

Vi spelar ofta på servern:
[fll.fi] Finns Let Loose | FIN/ENG

Chatta, prata eller lurka bara. Gå med nu: https://discord.gg/bjk7zDup

Over there, over there
Send the word, send the word over there
That the Swedes are coming

Visa signatur

Sveriges största Hell Let Loose Community - https://hellletloose.se/
Sveriges största Palworld Community - https://palworld.se

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Krok777:

Hej Sweclockers

HellLetLoose.se

Välkommen till vår discord. Vi pratar Svenska eller Engelska. Inga krav.

Vi spelar ofta på servern:
[fll.fi] Finns Let Loose | FIN/ENG

Chatta, prata eller lurka bara. Gå med nu: https://discord.gg/bjk7zDup

Over there, over there
Send the word, send the word over there
That the Swedes are coming

Trevligt, Jag är rätt ny..typ level 20 nu. Har fixat en till kille som ska spela framöver också så kanske kommer och joinar. Är det den där finska servern ni brukar spela på mest?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon76576:

Trevligt, Jag är rätt ny..typ level 20 nu. Har fixat en till kille som ska spela framöver också så kanske kommer och joinar. Är det den där finska servern ni brukar spela på mest?

Vad roligt. Vi är ett litet gäng som kör casual på Finns Let Loose server, de är bara att hojta till på discord när ni lirar så kan man spela tillsammans.

Ser framemot de ryska faction och banorna i framtiden kommer bli episkt. Davaj! 🥳

Visa signatur

Sveriges största Hell Let Loose Community - https://hellletloose.se/
Sveriges största Palworld Community - https://palworld.se

Permalänk
Inaktiv

På lördag är det event på claw HLL server. Kolla i Facebookgruppen för HLL Sverige.

Permalänk
Medlem

Är detta lite vad battlefield V borde ha varit?

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

Ser ju ut som Battlefield fast sämre..

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Gizmo_8:

Ser ju ut som Battlefield fast sämre..

Det ser ut som en early access av BF5 men det är i min smak redan i early access mil bättre än BF5. Det är ett spel för de som gillar att spela i team och samarbeta. Få eller nästan inga Cheaters vad jag vet. Verklighetstroget på alla aspekter jämfört med BF5.

BF5 känns som en arkad-variant av Hell Let loose om man gillar att solospela mer, bryr sig om kills och inte vill ha det så speciellt verklighetstroget utan mer skjuta och köra på bara.

HLL är rätt jäkla svårt att komma in i och att bli duktig på men när man väl börjar lära sig är det galet bra och det finns många roller att snöa in sig på. Det jag gillar mest är att det är lönlöst att solospela och antals kills/death spelar inte någon som helst roll utan samarbete är allt.

Sen är det early access fortfarande men det utvecklas snabbt och både grafik och balans och annat förbättras hela tiden. Kommer att bli grymt när det kommit 1-2 updates till. Mycket på G där!

Permalänk

Testade lite igår men prestandan var verkligen sådär. Är jag helt körd med mitt GTX 1070 eller fixas prestandan i framtiden? Jag är så klart medveten om att spelet fortfarande är i EA. Tänkte mer om ni som varit med ifrån början har upplevt att prestandan blir bättre och bättre för varje patch.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ghostfenix:

Testade lite igår men prestandan var verkligen sådär. Är jag helt körd med mitt GTX 1070 eller fixas prestandan i framtiden? Jag är så klart medveten om att spelet fortfarande är i EA. Tänkte mer om ni som varit med ifrån början har upplevt att prestandan blir bättre och bättre för varje patch.

Känns som prestandan höjdes rejält med update 8 men update 9 minskade prestandan igen konstigt nog. Men det är ju fortfarande beta så rimligtvis ska det höjas igen.

Permalänk
Medlem

@anon76576 Fick syn på detta spel idag och verkar riktigt nice. Hur ser det ut med spelarbasen (1500+ enligt steamDB)?
Finns det nån Discord som är nice?
Läste om prestandakrav, jag kör ju i 1440p och 1080TI. Kan det rulla på bra?
Hur svårt är det att komma in i som ny spelare (tänker mest på om saker är låsta bakom level osv)?

Jag körde Squad i en 60-70 timmar med en klan för några år sedan och gillade det mycket, dock är jag 4030% mer intresserad av WW2 än nutid.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.