Hell let loose *Early Access

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

@flierman Fick syn på detta spel idag och verkar riktigt nice. Hur ser det ut med spelarbasen (1500+ enligt steamDB)?
Finns det nån Discord som är nice?
Läste om prestandakrav, jag kör ju i 1440p och 1080TI. Kan det rulla på bra?
Hur svårt är det att komma in i som ny spelare (tänker mest på om saker är låsta bakom level osv)?

Jag körde Squad i en 60-70 timmar med en klan för några år sedan och gillade det mycket, dock är jag 4030% mer intresserad av WW2 än nutid.

Spelarbasen är riktigt bra, det är mest jämt svårt att komma in på servrar då de är fulla så ingen brist på folk utan tvärtom..man får ofta köa en stund. Dessutom är de mest spelare med ytterst få undantag de trevligaste och roligaste människor jag träffat på i en spelar-community. Framförallt på engelska servrar. Alla är hjälpsamma och riktigt trevliga. Inbyggt VOIP så jag använder mest bara det för att snacka då man har fullt upp med sin Squad och de omkring en Men det finns säkerligen en del bra discord-kanaler också, men har ingen koll på det.

Jag kör med 1660 super och en I5 10400F och det flyter riktigt bra i 1080 iallafall så det borde flyta på minst lika bra för dig. 1440 kan jag inte svara på men det finns fortfarande en del optimeringar som behövs för att det ska flyta perfekt men jag tycker spelet är riktigt snyggt med relativt lagom grafik.

Det finns en del andra equipment-kombinationer som man låser upp men det är inga jättestora kliv fram till de första, det kommer flera nya kombos av vapen/utrustning med updates och de är inte alltid bättre utan olika kombos.

Kommer du från Squad så kan du realistiska spel och springer inte rakt ut i BF-stil så då är det inte så svårt att komma in i spelet. Det som är mest svårt är att förstp taktik och placering av spawns (garrisons) etc men det sköter Squad leaders så om du börjar att spela som infanteri så bry dig inte om det. Läs lite om vilka klasser som finns och som nybörjare skulle jag välja tex Assault, Automatic rifleman eller Rifleman..de två första har automatvapen. Vänta med att köra tanks..svårt...och när du testar det så se till att ni är 2 men helst 3 som kör tanken.

Jag har inte spelat Squad men HLL är till största del ett teamspel och kills är inte så centralt utan samarbete. Jag tycker det är otroligt bra och ruskigt skoj men det är avhängt av att folk pratar i Squaden och vissa matcher är superskoj och bra medan andra är mer ofokuserade och teamet kanske inte funkar så bra men så är det ju i alla spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon76576:

Spelarbasen är riktigt bra, det är mest jämt svårt att komma in på servrar då de är fulla så ingen brist på folk utan tvärtom..man får ofta köa en stund. Dessutom är de mest spelare med ytterst få undantag de trevligaste och roligaste människor jag träffat på i en spelar-community. Framförallt på engelska servrar. Alla är hjälpsamma och riktigt trevliga. Inbyggt VOIP så jag använder mest bara det för att snacka då man har fullt upp med sin Squad och de omkring en Men det finns säkerligen en del bra discord-kanaler också, men har ingen koll på det.

Jag kör med 1660 super och en I5 10400F och det flyter riktigt bra i 1080 iallafall så det borde flyta på minst lika bra för dig. 1440 kan jag inte svara på men det finns fortfarande en del optimeringar som behövs för att det ska flyta perfekt men jag tycker spelet är riktigt snyggt med relativt lagom grafik.

Det finns en del andra equipment-kombinationer som man låser upp men det är inga jättestora kliv fram till de första, det kommer flera nya kombos av vapen/utrustning med updates och de är inte alltid bättre utan olika kombos.

Kommer du från Squad så kan du realistiska spel och springer inte rakt ut i BF-stil så då är det inte så svårt att komma in i spelet. Det som är mest svårt är att förstp taktik och placering av spawns (garrisons) etc men det sköter Squad leaders så om du börjar att spela som infanteri så bry dig inte om det. Läs lite om vilka klasser som finns och som nybörjare skulle jag välja tex Assault, Automatic rifleman eller Rifleman..de två första har automatvapen. Vänta med att köra tanks..svårt...och när du testar det så se till att ni är 2 men helst 3 som kör tanken.

Jag har inte spelat Squad men HLL är till största del ett teamspel och kills är inte så centralt utan samarbete. Jag tycker det är otroligt bra och ruskigt skoj men det är avhängt av att folk pratar i Squaden och vissa matcher är superskoj och bra medan andra är mer ofokuserade och teamet kanske inte funkar så bra men så är det ju i alla spel.

Yep, köpte och spelade 3h igår.
Vann 3/4 matcher. Spelet funkade precis som jag trodde, taktiskt teambaserat och inte individuell performance.
Körde rifleman bara för att lära mig men ska hoppa över till automatic också.

VOIP ingame funkar bra.
Fick oftast runt 0.5-0.8 K/D men sista gamet gick jag 2.0 då jag lyckades flanka och hålla dem borta från målet så teammates kunde anfalla med mindre motstånd.

Kommer aboslut spela detta mer, fell in love kan man säga. Väldigt många US / GER servrar dock men körde favourite på alla med ENG språk så slipper man leta lika mycket. Skicka ett PM om du vill spela nån kväll, kommer nog bli en hel del till helgen med.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Yep, köpte och spelade 3h igår.
Vann 3/4 matcher. Spelet funkade precis som jag trodde, taktiskt teambaserat och inte individuell performance.
Körde rifleman bara för att lära mig men ska hoppa över till automatic också.

VOIP ingame funkar bra.
Fick oftast runt 0.5-0.8 K/D men sista gamet gick jag 2.0 då jag lyckades flanka och hålla dem borta från målet så teammates kunde anfalla med mindre motstånd.

Kommer aboslut spela detta mer, fell in love kan man säga. Väldigt många US / GER servrar dock men körde favourite på alla med EN språk så slipper man leta lika mycket. Skicka ett PM om du vill spela nån kväll, kommer nog bli en hel del till helgen med.

Snyggt, jo efter ett tag märker man att det behövs annat, flanking, teamwork och även en del personer som bara bygger noder och försvarsbarriärer. Så det är skoj att man kan variera mellan tanks, infanteri, squad leader, engineer etc beroende på vad man känner för. Rifleman som allies är betydligt enklare med 8 skott än Axis som har bara 1 skott i bössan i taget...automatic rifleman är bra och stabil första roll. Supplies

Jag har lagt upp en del servers som favoriter, Finska servern är riktigt bra, även 82ad, 1ad. Jag har även ibland spelat med några från Claw som har en server (tom tyvärr) men en discord.

Jag kan skicka pm, har en 2-åring så brist på speltid men brukar försöka spela 1 match per kväll, oftast mellan typ 20-22.

Permalänk
Medlem

Spelat 30+h nu och älskar HLL. Det finns brister i spelet men det är ett early access spel så det kan absolut ändras. Ingen superstor brist som jag tycker spelar roll men många mindre.

Jag har provat på alla roller utom Commander och tank och tycker det verkar som att alla är nyttiga.
Mina favoriter är Assault rifleman, Assault och Squad leader (officer).

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Spelat 30+h nu och älskar HLL. Det finns brister i spelet men det är ett early access spel så det kan absolut ändras. Ingen superstor brist som jag tycker spelar roll men många mindre.

Jag har provat på alla roller utom Commander och tank och tycker det verkar som att alla är nyttiga.
Mina favoriter är Assault rifleman, Assault och Squad leader (officer).

Commander kräver en helt annorlunda kunskap. Man slåss i princip inget själv utan ska kolla kartan och spawna tanks, se till att folk bygger noder, styra olika squads till olika jobb etc. En bra commander är grymt för laget men jag tror det är få som har kunskapen för att vara en bra commander så jag lär inte blir det på länge

Tank är ruskigt roligt men svårt, till veckan kan jag spela lite så vi kan köra lite tanks om du vill...finns ju light, medium och stora tanks så annorlunda hur man jobbar med dem. Men när det funkar så är det riktigt skoj

Skickar PM med Steamid

Permalänk
Medlem

Det här är fortfarande mitt go-to spel när jag spelar numera, tycker det är en perfekt mix av arkad och realism. Man har hittat en balansgång där som tilltalar mig i alla fall!

Jag funderar på att köpa servertjänst, eftersom man inte kan köra dedikerat själv.. någon som har tips på var man ska vända sig? Vilken host? Tänker att det borde finnas en marknad för en bra Swe/Eng-server i alla fall.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Eldarion:

Det här är fortfarande mitt go-to spel när jag spelar numera, tycker det är en perfekt mix av arkad och realism. Man har hittat en balansgång där som tilltalar mig i alla fall!

Jag funderar på att köpa servertjänst, eftersom man inte kan köra dedikerat själv.. någon som har tips på var man ska vända sig? Vilken host? Tänker att det borde finnas en marknad för en bra Swe/Eng-server i alla fall.

Det vore grymt skoj, man behöver sprida ordet sen och få folk att seeda när de kan så servern kommer igång på kvällarna.

Permalänk
Medlem

Tjaba tjena hallå. Tog ner det här till ps5an för några dagar sen. Det här spelet är inget bra!!! Lägger barnen med min fru (har 4barn) mellan kl 20.00-20.30 alla barn sover från 21.00 pussar frugan och säger ”jag går och spelar lite” är tillbaka i sängen kl 02.00, ligger och hör bombar och skott smattra och tänker ”fan vi skulle flankanfall där” klockan ringer 06.15 upp igen och det första man tänker på ”ikväll tar vi dom” 😂😂😂😂.

Det här spelet är sååååå bra har verkligen saknat ett sånt här spel, speciellt om man får en bra officer att följa helt fantastiskt spel!!!

Har en fråga dock till er som spelat längre. Jag är level 11, när kan man låsa upp ”load outs” på sig rifelman eller auto rifelman. Står att man unlockar det i level 3 ”veteran” men när blir man veteran, vill gärna byta load out till en mp40.

Tack ni som läst, cheers and beers 👊🏻

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sulan74:

Tjaba tjena hallå. Tog ner det här till ps5an för några dagar sen. Det här spelet är inget bra!!! Lägger barnen med min fru (har 4barn) mellan kl 20.00-20.30 alla barn sover från 21.00 pussar frugan och säger ”jag går och spelar lite” är tillbaka i sängen kl 02.00, ligger och hör bombar och skott smattra och tänker ”fan vi skulle flankanfall där” klockan ringer 06.15 upp igen och det första man tänker på ”ikväll tar vi dom” 😂😂😂😂.

Det här spelet är sååååå bra har verkligen saknat ett sånt här spel, speciellt om man får en bra officer att följa helt fantastiskt spel!!!

Har en fråga dock till er som spelat längre. Jag är level 11, när kan man låsa upp ”load outs” på sig riflemen eller auto rifleman. Står att man unlockar det i level 3 ”veteran” men när blir man veteran, vill gärna byta load out till en mp40.

Tack ni som läst, cheers and beers 👊🏻

Japp, svårt att sluta spela! Har också barn så svårt att få tiden att räcka till spel.

För att kunna låsa upp nya loadouts så behöver du nå en viss level med just den klassen. Varje gång en match slutar och du får XP så får du XP för level totalt men även på just de klasser du spelat. Så vill du nå tex level tre på Rifleman så ska du spela rifleman ett par matcher tills du når level 3 på just rifleman. Själva nivån på dig som spelare överlag ger inget speciellt förutom några kläder här och där så den leveln är rätt ointressant.

Ett tips är att bli level 3 på Support samt Rifleman. Rifleman level 3 har bra med granater/rökgranater som alltid är ett plus. Support level 3 ger dig både supplies så andra kan bygga Garrissons samt även ammo-låda och explosivea ammo-låda. Mycket uppskattad klass och ger dig bra med XP att spela support-klass.

Permalänk
Medlem

Härmed förkunnar jag att det numera finns en svensk HLL-server för PC, 100 slots Har dock en hel del att lära vad beträffar adminverktyg et. C. Största jobbet blir väl egentligen att få in spelare på servern, så det blir lite action om kvällarna. Tar tacksamt emot all hjälp jag kan få.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon76576:

Det vore grymt skoj, man behöver sprida ordet sen och få folk att seeda när de kan så servern kommer igång på kvällarna.

Du har helt rätt i detta. Behöver få en spelarbas och community runt det hela.

Man kanske ska börja med att orkestrera en kväll och tid för att börja någonstans?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Eldarion:

Härmed förkunnar jag att det numera finns en svensk HLL-server för PC, 100 slots Har dock en hel del att lära vad beträffar adminverktyg et. C. Största jobbet blir väl egentligen att få in spelare på servern, så det blir lite action om kvällarna. Tar tacksamt emot all hjälp jag kan få.

Ska sprida ordet.

Vad heter den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon76576:

Ska sprida ordet.

Vad heter den?

HellLetLoose.se | En Svensk Tiger SWE/ENG

Har haft dåligt tid att kika något på det - men nu har jag löst det med ett bra rcon-verktyg för servern också. Nästa steg blir till att promota någon tid och datum för en spelsession så vi kan fylla den med lite spelglada

Permalänk
Medlem

Första organiserade spelkvällen är tänkt att gå av stapeln nu på Söndag, 14/11, fr.o.m 20:00. Varmt välkomna! Sprid ordet, the more the merrier.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Eldarion:

Första organiserade spelkvällen är tänkt att gå av stapeln nu på Söndag, 14/11, fr.o.m 20:00. Varmt välkomna! Sprid ordet, the more the merrier.

Yes..ska sprida till de jag har koll på..iallafall en 10-20 pers kanske jag kan få in..

Permalänk
Medlem

Hej

Det här gäller bara pc användare va?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon76576:

Yes..ska sprida till de jag har koll på..iallafall en 10-20 pers kanske jag kan få in..

Oj, härligt! Ses och hörs ikväll.

Skrivet av Sulan74:

Hej

Det här gäller bara pc användare va?

Ber om ursäkt för långsamt svar, men ja, det är korrekt.

Permalänk
Inaktiv

Jag har nog lockat in en bunt folk, får man in en 30 så brukar det rasa på rätt fort sen med folk...inget password va?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon76576:

Jag har nog lockat in en bunt folk, får man in en 30 så brukar det rasa på rätt fort sen med folk...inget password va?

Kul! Precis, tänker också att det är någon tröskel man måste komma över. Vi får väl se antar jag Inget pw!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon76576:

Jag har nog lockat in en bunt folk, får man in en 30 så brukar det rasa på rätt fort sen med folk...inget password va?

Något säger mig att jag har dig att tacka för att servern fylldes Tack för det! 20:45 konstaterade jag att det var 100/100.

Till nästa gång kommer serverinställningarna ha fått sig en genomgång. Allt just nu är rentav default (*host* mycket offensive i map rotation *host*)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eldarion:

Något säger mig att jag har dig att tacka för att servern fylldes Tack för det! 20:45 konstaterade jag att det var 100/100.

Till nästa gång kommer serverinställningarna ha fått sig en genomgång. Allt just nu är rentav default (*host* mycket offensive i map rotation *host*)

Det var förvånadsvärt många som joinade och de var nog tack vare Sweclockers och ett par vänner. Jättekul!

Joina discorden så håller ni er uppdaterade om servern: https://hellletloose.se/

Ses nästa Söndag igen!

Visa signatur

Sveriges största Hell Let Loose Community - https://hellletloose.se/
Sveriges största Palworld Community - https://palworld.se

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Eldarion:

Något säger mig att jag har dig att tacka för att servern fylldes Tack för det! 20:45 konstaterade jag att det var 100/100.

Till nästa gång kommer serverinställningarna ha fått sig en genomgång. Allt just nu är rentav default (*host* mycket offensive i map rotation *host*)

Jo fick in lite folk, fick en medalj jag inte trodde jag skulle lyckas få 50 kills utan att dö..hurra:-) Fick 87 kills med en tankcrew..riktigt kul.

Många gillar inte offensive mode så kolla igenom map rotation etc. Foy är populär och även Omaha samt Hurtegen forest och St. Marie du Monte. Jag gillar Offensive ibland men inte när det är för ofta. Ses nästa söndag!

Permalänk
Medlem

Välkommen välkommen ska ni alla vara! Ikväll är det dags att fylla servern igen för lite svensk ww2-action Nåväl, vi hoppas på stort svenskt deltagande i alla fall.

Jag har synat map rotation och tagit bort en hel del offensive.

HellLetLoose.se | En Svensk Tiger SWE/ENG, från 20:00 och framåt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eldarion:

Välkommen välkommen ska ni alla vara! Ikväll är det dags att fylla servern igen för lite svensk ww2-action Nåväl, vi hoppas på stort svenskt deltagande i alla fall.

Jag har synat map rotation och tagit bort en hel del offensive.

HellLetLoose.se | En Svensk Tiger SWE/ENG, från 20:00 och framåt.

Ses där!

Visa signatur

Sveriges största Hell Let Loose Community - https://hellletloose.se/
Sveriges största Palworld Community - https://palworld.se

Permalänk
Inaktiv

Ett tips, ta bort alla offensive..alla..det är ett uruselt spelläge och alla jag spelar med hatar det. Sista matchen idag var helt värdelös och obalanserad pga offensive på stranden. Många saker är risiga med Offensive. Recon kan inte spela som vanligt, om kartan är obalanserad som Utah Beach, Stalingrad etc så tappar anfallarna all manpower, fuel etc efter ett tag och deras commander blir i princip meningslös..samtidigt som försvarande lag får oändligt med resurser.

Jag kan tycka att offensive kan vara okej typ var 10:e match men då på specifika kartor som är balanserade. Men väldigt få gillar offensive alls...

Permalänk
Medlem

Började spela detta idag, jävlar vad kul! Vart hänger vi svenskar nånstans?

Visa signatur

Desktop: i7-12700K | Asus Prime Z690-P D4 WIFI | EVGA RTX 3070 FTW3
Kingston Fury 32GB 3600MHz | ASUS ROG Strix 1000W | WD Black SN750 2TB
Fractal Design Meshify 2 Compact | Monitor: LG 27GL850

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av LURKOVIC:

Började spela detta idag, jävlar vad kul! Vart hänger vi svenskar nånstans?

Ja visst är det ett sjukt bra spel....bästa jag spelat.

Hellletloose.se har en discord tror jag...Söndagar är det game på den svenska servern, se längre upp i tråden. De har en hemsida med Discord-länken

https://hellletloose.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon76576:

Ja visst är det ett sjukt bra spel....bästa jag spelat.

Hellletloose.se har en discord tror jag...Söndagar är det game på den svenska servern, se längre upp i tråden. De har en hemsida med Discord-länken

https://hellletloose.se/

Då ska jag försöka vara med på söndag Vågar man kliva in i BF2042 tråden o säga åt alla att köpa detta istället?

Visa signatur

Desktop: i7-12700K | Asus Prime Z690-P D4 WIFI | EVGA RTX 3070 FTW3
Kingston Fury 32GB 3600MHz | ASUS ROG Strix 1000W | WD Black SN750 2TB
Fractal Design Meshify 2 Compact | Monitor: LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av LURKOVIC:

Då ska jag försöka vara med på söndag Vågar man kliva in i BF2042 tråden o säga åt alla att köpa detta istället?

Har 250h i HLL. Har perioder då jag spelar enbart det. Ogillar dock att matcherna är så extremt långa om 1 sida inte tar alla zonerna. Gillar inte att lämna mitt i heller 😅

Gå in i BF2042 och säg åt dom att köpa World War 3 istället 😆 har mer timmar i det nu under helgen än BF som ja inte ens klarade 10h av med min origin sub som jag köpte

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

Spelkväll varje söndag 20.00-+23.00

**2:a advent spelkväll blir lite speciell!**
Vi kommer ha svenska HLY-klan som seedar och hjälper oss kicka igång servern. Välkomna - alla är välkomna! Uppmanar även att prata svenska i comsen.

https://hellletloose.se/

https://www.battlemetrics.com/servers/hll/13083488

Visa signatur

Sveriges största Hell Let Loose Community - https://hellletloose.se/
Sveriges största Palworld Community - https://palworld.se