Permalänk
Medlem

MPC-BE/HC - ingen text

Hej

Har ett lustigt problem i MPC-BE/HC, gäller både 32bit och 64bit versionerna: Jag kan inte få någon text. Fungerar hur bra som helst i VLC så det är inte där problemet ligger. Hela menyn verkar ha försvunnit, se bild:

Någon som har en idé om vad felet kan vara?

Permalänk
Medlem

Nu saxar jag bara in ett svar jag hittade efter google sökning.. Men det kan ju vara värt o prova om det hjälper dig iallfall

"Another thing that may work to get subtitles working in MPC-HC is to make sure you are using the "EVR custom pres." renderer in Options, Playback, Output. Not all renderers work with subtitles in MPC but this one does."

Permalänk

Kör madvr/lav filters för bästa kvalitet. Tror det kommer med subrenderer med lavfilters.

Visa signatur

Jag är inte blek, jag är Nerdchic.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Conditioned:

Kör madvr/lav filters för bästa kvalitet. Tror det kommer med subrenderer med lavfilters.

Jag rekommenderar TS o följa detta råd istället för det jag hittade (som var postat för flera år sen) 🙂

Permalänk
Medlem
Skrivet av carlen:

Nu saxar jag bara in ett svar jag hittade efter google sökning.. Men det kan ju vara värt o prova om det hjälper dig iallfall

"Another thing that may work to get subtitles working in MPC-HC is to make sure you are using the "EVR custom pres." renderer in Options, Playback, Output. Not all renderers work with subtitles in MPC but this one does."

Det räckte med denna ändring, stort tack!! Så enkelt men hade aldrig kommit på det själv!