Permalänk
Medlem

Asus RT-AC88U

Köpte en router ifrån webhallen men blev inte nöjd så beatällde den här. Jag har 250/250 och får bara ut 85/70 även om jag är precis bredvid routern. Har uppdaterat firmware, provat både asus och Merlin, bytt kablar, byt frekvens osv. Spelar ingen roll vad jag gör. Pratade med Asus och dom säger bara att det måste vara fel på den.

Med AC86U får jag ut 250 men önskar mer räckvidd. Finns det något mer jag kan prova med AC88U routern

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Kotten81:

Köpte en router ifrån webhallen men blev inte nöjd så beatällde den här. Jag har 250/250 och får bara ut 85/70 även om jag är precis bredvid routern. Har uppdaterat firmware, provat både asus och Merlin, bytt kablar, byt frekvens osv. Spelar ingen roll vad jag gör. Pratade med Asus och dom säger bara att det måste vara fel på den.

Med AC86U får jag ut 250 men önskar mer räckvidd. Finns det något mer jag kan prova med AC88U routern

Jag antar att det är trådlöst du menar?
Vad mäter du med för enhet?
Har du gjort en reset på routerns mjukvara efter uppdateringen. Asus är lite (ö)kända för att behöva det

Vad får du ut om du mäter med kabel?
Prova låsa kanal, frekvensbredd samt kör på 5ghz

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Jag antar att det är trådlöst du menar?
Vad mäter du med för enhet?
Har du gjort en reset på routerns mjukvara efter uppdateringen. Asus är lite (ö)kända för att behöva det

Vad får du ut om du mäter med kabel?
Prova låsa kanal, frekvensbredd samt kör på 5ghz

Har gjort reset på mjukvaran och provat 5ghz med. Med kabel är det 250

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kotten81:

Har gjort reset på mjukvaran och provat 5ghz med. Med kabel är det 250

Kör du samma kanal ?
Har du xbox compability på?

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

Kör du samma kanal ?
Har du xbox compability på?

Har provat olika kanaler. Xbox är inte på

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kotten81:

Har provat olika kanaler. Xbox är inte på

Testa med xbox compability, har hört att toggla dessa kan ibland hjälpa.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

Har du testat trådlöst med flera enheter?

Permalänk
Medlem

Testade nu på 2st ps4 och 2 mobiler. Har uppload på 2mb av 250 då är routern 3 meter bort. Download är 50-80. Provade slå på för xbox med

Permalänk
Medlem

Fick hem en ny idag 250/250 i hela lägenheten på 110 kvadart. MS på 7 och grabbarna har 15-20 i ping i Fortnite bägge två genom två betongväggar

Permalänk
Medlem

Vad gör Xbox läget ?. Märker att jag tappar ca 30mb nedladdning när jag aktiverar det