Bra dator fast 50 fps på cs :/

Permalänk

Bra dator fast 50 fps på cs :/

Jag hade alltid 100 fps på min (intel P4 2.0 ghz 512 DDRRAM GeForce 4 ti 4600) innan jag formaterade, sen när ja instalerade om allt så får jag 30 fps när jag möter någon och d laggar som fan, jag får 50-70 fps på yard på nuke/cbble m,m och ja har PRECIS lika inställningar som jag hade förr (då ja hade 100 fps hela tiden) jag har vsync av och nyaste drivrutinerna till nvidia + nyaste directX men ändå beter sej mitt GeForce som ett voddo 2 PLZ hjälp mej!

Visa signatur

Dahlstrom a n00b on hax

Permalänk

Max_fps 100 tror jag det va har du skrivit in det i consolen?
För övrigt kan jag berätta att jag har ungefär samma problem fast jag får FPS drops så fort jag möter nån. Från 100 ner till kanske 40 30

Permalänk
Medlem

så går det när man har warez...

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hipshot
så går det när man har warez...

öhh det e många som sitter med det och ingen som har haft problem med kopierade...

Visa signatur

Q6600 @ 2,8Ghz | 8800GT 512MB | 8gb A-data pc-6400 | GA-P35-DS4 |Antec sonata 3 | HP W2207

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hipshot
så går det när man har warez...

öh va sjutton har fps:en med warez att göra, om han nu har half life kopierat så är det exakt som orginal endå, man behöver ingen som helst crack eller liknande, detta är enbart drivisar eller inställnings problem. Dum inställning du har, blir lite smått irriterad bara för att 80% inlägg jag läst om folk som har problem med spel så blir dom anklagade för att dom har warez på en gång och får ingen hjälp *suck*.

Visa signatur

En dator.........

Permalänk
Medlem

Re: Bra dator fast 50 fps på cs :/

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dahlstorm
Jag hade alltid 100 fps på min (intel P4 2.0 ghz 512 DDRRAM GeForce 4 ti 4600) innan jag formaterade, sen när ja instalerade om allt så får jag 30 fps när jag möter någon och d laggar som fan, jag får 50-70 fps på yard på nuke/cbble m,m och ja har PRECIS lika inställningar som jag hade förr (då ja hade 100 fps hela tiden) jag har vsync av och nyaste drivrutinerna till nvidia + nyaste directX men ändå beter sej mitt GeForce som ett voddo 2 PLZ hjälp mej!

Testa lägga in 40.72, jag vet det är gammalt, men funkar perfekt på gf4 kort......flyter iaf bäst på mitt kort i spel...senaste behöver inte alltid va bäst, testa, funkar det lika dåligt så lägger du bara in nya igen:)

Visa signatur

En dator.........

Permalänk
Medlem

Installerat Windows XP Service pack 1? (om du har Win XP alltså...)

Permalänk

Re: Re: Bra dator fast 50 fps på cs :/

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Svugg
Testa lägga in 40.72, jag vet det är gammalt, men funkar perfekt på gf4 kort......flyter iaf bäst på mitt kort i spel...senaste behöver inte alltid va bäst, testa, funkar det lika dåligt så lägger du bara in nya igen:)

40.72 vadå?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jaite
Installerat Windows XP Service pack 1? (om du har Win XP alltså...)

Kan servicepack ställa till det?

Permalänk
Medlem

Nej, men fixa till det...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jaite
Nej, men fixa till det...

Ok bra;)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Svugg
öh va sjutton har fps:en med warez att göra, om han nu har half life kopierat så är det exakt som orginal endå, man behöver ingen som helst crack eller liknande, detta är enbart drivisar eller inställnings problem. Dum inställning du har, blir lite smått irriterad bara för att 80% inlägg jag läst om folk som har problem med spel så blir dom anklagade för att dom har warez på en gång och får ingen hjälp *suck*.

jag vet, och det car första gången jag skrev det bara för att följa trenden, jag vet mycket väl om att inte fpsen påverkas bara för att man har warez, och vem har CS wares egentligen? det var där ironin låg

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

Mycket ^^
I alla fall, för att stanna On Topic.... Var tog Dahlstorm vägen? Han kanske fick det o funka o sitter o spelar just nu

Permalänk
Medlem

eller så dog han

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

eller så upptäckte han Roccos Money och spelar det....

Permalänk
Medlem

eller så kollar han på Rocco loves Jenna

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Bra dator fast 50 fps på cs :/

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joddla me Siv
40.72 vadå?

Nvidia Display driver 40.72:)

Visa signatur

En dator.........

Permalänk
Medlem

Se till att du använder OpenGL som renderingsmotor och inte Direct3d