Helvetet bär frukt – Doom körs via ett graviditetstest

Permalänk
Melding Plague

Helvetet bär frukt – Doom körs via ett graviditetstest

Devisen "Doom kan köras på allt" visar sig återigen stämma då spelet nu spelas via den något otippade enheten graviditetstest.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Hedersmedlem

Mycket ska man se innan ögonen trillar ur!

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Lego Master

But does it run Crysis?

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Detta skapar ju förvirring om vad som egentligen menas med "positivt graviditetstest".

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

But does it run Crysis?

Får nog vänta 15+ år kanske så att graviditetstestet inte brinner up

Permalänk
Medlem

Skulle man befrukta en hona är det bara köra 'iddqfd' direkt.

Permalänk
Skrivet av FredrikMH:

Detta skapar ju förvirring om vad som egentligen menas med "positivt graviditetstest".

Det betyder att det kommer födas en demonbäbis.

Permalänk
Hedersmedlem

Andra tanken när "the wtf" lagt sig.

Varför gör man hela displayer med så "hög" upplösning till engångsartiklar som bara ska visa en bit - en enda gång?

Svaret är väl för att det säljer. Men nog känns det aningen slösigt?

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Såg den på Reddit tidigare, men otroligt att han kan spela på den.
Trodde han bara lyckats köra en video på den.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Söderbäck:

Andra tanken när "the wtf" lagt sig.

Varför gör man hela displayer med så "hög" upplösning till engångsartiklar som bara ska visa en bit - en enda gång?

Svaret är väl för att det säljer. Men nog känns det aningen slösigt?

Nu har ju dock hela hårdvaran bytts ut?

https://twitter.com/Foone/status/1302453805057896448

Så lite långdraget att kalla detta att köras på ett graviditetstest.

Permalänk
Medlem

inb4 hans tjej kommer och kissar på hans grej

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Laximus:

Nu har ju dock hela hårdvaran bytts ut?

https://twitter.com/Foone/status/1302453805057896448

Så lite långdraget att kalla detta att köras på ett graviditetstest.

Jaha! Ja det missade jag helt haha.
Det förklarar allt. Tackar!

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

@Laximus: Wow, det ändrar ju verkligen allt. Detta var ju alltså helt fejk... enda som används från själva stickan är plasthöljet!

Att man kan köra Doom på en PC med en liten OLED skärm är ju inget imponerande.

Permalänk
Medlem

Äntligen!!
Som jag väntat!

Visa signatur

För närvarande dator"fri". Sparar till nytt :)

Permalänk
Medlem

Hur lång tid tog det att programmera? Nio månader?

Ja, suck ... Dom som spelar våldsspel blir bara yngre och yngre ...

Visa signatur

Server: Fractal design Define 7 XL | AMD Ryzen 7 5800X 8/16 | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO | 64GB Corsair @ 3000MHz | ASUS Radeon RX 460 2GB | Samsung 960 PRO 512 GB M.2 | 2x 2TB Samsung 850 PRO SSD | 6x Seagate Ironwolf Pro 10TB
WS: Phantex Entoo Elite | AMD Ryzen Threadripper 1950X 16/32 | ASUS Zenith extreme | 128GB G.Skill @ 2400MHz | ASUS Radeon HD7970 | 3x 2TB Samsung 960PRO M.2 | 6x Seagate Ironwolf Pro 10 TB
NEC PA301W 30" @ 2560x1600 | Linux Mint 21.3 Cinnamon

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laximus:

Nu har ju dock hela hårdvaran bytts ut?

https://twitter.com/Foone/status/1302453805057896448

Så lite långdraget att kalla detta att köras på ett graviditetstest.

Med andra ord så är allt Fake News eftersom det är modifierat och inte original graviditetstest.

Vad är nästa steg man kan spela på en tampong? Men man lämnar lite ute att man modifierat den men ser original ut.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Skulle man befrukta en hona är det bara köra 'iddqfd' direkt.

Tror du slant på tangentbordet, iddqd skall det väl vara?
Den andra jag minns är idkfa (skönt att veta att sånt ligger och tar upp plats i minnet).

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hellmix:

Med andra ord så är allt Fake News eftersom det är modifierat och inte original graviditetstest.

Vad är nästa steg man kan spela på en tampong? Men man lämnar lite ute att man modifierat den men ser original ut.

Yes, och därav knappast av nyhetsvärde.

Permalänk
Medlem
Skrivet av glemmy:

Tror du slant på tangentbordet, iddqd skall det väl vara?
Den andra jag minns är idkfa (skönt att veta att sånt ligger och tar upp plats i minnet).

Argh, du har rätt! Det blir propellerkeps istället för 'god mode' för lille Einar.

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@Laximus: när nyheten skrevs grävde jag mig inte vidare så långt som till det inlägget, korrigerade texten till att nämna det 👍

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

Nu väntar vi bara på Skyrim - preggos edition.

Visa signatur

4080S | Playstation 5 | Xbox Series X | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Jag vill ha ett graviditetstest med midispelare så att man kan spela intromusiken vid ett positivt resultat.

Permalänk

Bra feature för alla som behöver avreagera sig vid icke-önskvärt resultat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hellmix:

Med andra ord så är allt Fake News eftersom det är modifierat och inte original graviditetstest.

Vad är nästa steg man kan spela på en tampong? Men man lämnar lite ute att man modifierat den men ser original ut.

Jo, man kan t.o.m. spela Doom på en potatis. Bara att gröpa ur den och trycka in en Raspberry Pi.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Varför gör man hela displayer med så "hög" upplösning till engångsartiklar som bara ska visa en bit - en enda gång?

Svaret är väl för att det säljer. Men nog känns det aningen slösigt?

Nja, det finns olika graviditetstest. Vet inte om det är ett Clearblue Digital graviditetstest med veckoindikator eller något annat men det jag länkar till visar inte enbart ja/nej på frågan om du är gravid utan berättar också vilken vecka du förmodas vara i. Alltså förmedlar displayen lite mer info, om det sedan är nödvändigt eller ej är inte min sak att bedöma.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk

Sitter med ett graviditetstest på tuben och folk tror man är galen eller väldigt väldigt lycklig

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pepsin:

Jo, man kan t.o.m. spela Doom på en potatis. Bara att gröpa ur den och trycka in en Raspberry Pi.

När jag läste artikeln först så fick jag det till (inte ensam) att dagens graviditets är pass så starka att man kan spela gamla spel på om man är lite teknisk och vet hur man ska *hacka* så man kan modifiera programvaran i dem men via länk här i forumet visade ju att personen i fråga hade ju ändrat hårdvaran. Så det är bara höljet som är original.

Skrivet av [SH]:

Nja, det finns olika graviditetstest. Vet inte om det är ett Clearblue Digital graviditetstest med veckoindikator eller något annat men det jag länkar till visar inte enbart ja/nej på frågan om du är gravid utan berättar också vilken vecka du förmodas vara i. Alltså förmedlar displayen lite mer info, om det sedan är nödvändigt eller ej är inte min sak att bedöma.

Som han fick svar på sen va ju att det är bara höljet som är original allting annat på stickan är modifierat så inget som kom direkt ur boxen. Så lite Fake News över det hela och som andra tyckte också saknar nyhetsvärde.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk

Vad kan man inte spela doom på egentligen?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

Skulle vart skoj om dom lyckad med att spela Doom på denna.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666