Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem

Skulle också köpt en Nvidia Shield 2019 till det priset om jag hunnit.

Jag får nöja mig med min 2015 modell, fungerar jättebra

Tror jag har typ första exemplaret i Sverige, importerade själv när den släpptes i USA.

Permalänk
Medlem

Tänkte köpa en i julklapp åt päronen men kan inte ens hitta Shielden hos Komplett, inte ens till ordinarie pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marw93:

Angående shielden, jag har en samung Q90T på ingående. Jag vill kunna köra 4k stream på plex till tv:n, någon som har koll på hur pass bra det går med Samsungs egna system eller om det är värt att slå till på en shield?

Har samsung tv och det funkar mycket bra faktiskt.

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem

Min order (lagd 16:13) fick precis ändrad status till Öppen:
Nvidia Shield TV Pro
16 GB, Dolby Vision, Atmos, AI uppskalning, 2x USB 3.0, Tegra X1+ Processor
Beställningsvara, förväntas i lager 2 oktober 2020, 1 st.

Permalänk

Considered a shield earlier in the day and decided against it. Read some reviews and saw that Nvidia nerfed the internal storage in the 2019 model to have only 16GB instead of 512GB in the previous model. I'll be happy to wait and see what the new Google device can do, or what Nvidia's response will be.

With new graphics cards, CPU's, consoles and all the good stuff coming soon, keeping the 1650 kr seems like a better idea to me.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Flash:

Min order (lagd 16:13) fick precis ändrad status till Öppen:
Nvidia Shield TV Pro
16 GB, Dolby Vision, Atmos, AI uppskalning, 2x USB 3.0, Tegra X1+ Processor
Beställningsvara, förväntas i lager 2 oktober 2020, 1 st.

Fick också ändrad status som dig, la order 15:17
Jag tror inte det fanns särskilt många ex egentligen

Permalänk

Vad betyder "Öppen"?, det står samma på min order som las 12:40 ...
När någonting verkar för bra för att vara sant, så är det troligtvis det, har jag känt hela dan! Har shield 2017, så denna var ett solklart köp för mig. Älskar'n.

Permalänk
Medlem

Min står nu som skickad.
Detta blir min 4:e totalt och tredje aktiva hemma nu 😀
Älskar den!

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av Baxtex:

Tänkte köpa en i julklapp åt päronen men kan inte ens hitta Shielden hos Komplett, inte ens till ordinarie pris.

Bortplockad just nu. Eventuellt gjorde Komplett ett testskott inför Black Friday, testade om prispunkten fungerade. Det gjorde den
https://www.komplett.se/product/1144949

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Super Älg:

Considered a shield earlier in the day and decided against it. Read some reviews and saw that Nvidia nerfed the internal storage in the 2019 model to have only 16GB instead of 512GB in the previous model. I'll be happy to wait and see what the new Google device can do, or what Nvidia's response will be.

With new graphics cards, CPU's, consoles and all the good stuff coming soon, keeping the 1650 kr seems like a better idea to me.

Dom har ju hela tiden haft en 16 GB modell, men modellen med 500 GB (mekanisk HDD) var lanseringsmodellen från 2015 som de fortsatte sälja även efter uppdateringen 2017 men som nu inte säljs längre. Jag vet inte om man behöver så mycket utrymme på den typen av enhet, men samtidigt känns ju 16 GB rätt snålt. Å andra sidan kan man ju stoppa i ett micro SD.

Jag var inne på en Shield rätt länge, men körde på en XBone istället för några år sedan då den hade HDMI in och min dåvarande TV hade bara en HDMI. Men nu har jag en (bra och modern) smart TV och då finns det egentligen ingen anledning att ha någon sådan här mediaspelare. Men om några år när smart-teven inte uppdateras längre så lär det väl bli något liknande.

Permalänk
Medlem

Jag köpte aldrig en shield, för mig som är van vid LG:s variant av smart tv och dess appar. Vad gör en shield som tv:n inte redan kan göra?

Permalänk
Medlem

@Specias: Jag sitter med en LG C9 och en shield, LG.n klarar inte av att skicka ut dolby atmos genom appar (plex, emby etc.)

Visa signatur

Q1=Q2+QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av hajvan:

@Specias: Jag sitter med en LG C9 och en shield, LG.n klarar inte av att skicka ut dolby atmos genom appar (plex, emby etc.)

What.. klarar den inte det? Är du säker? Jag kör ju med tv:ns egna högtalare. Funkar det ändå inte?

Permalänk
Medlem

@Specias:

jag kör eARC till en soundbar och då fungerar det icke.
men via Shielden fungear det utmärkt, kör dock via kodi på shielden. inte testat plex där.

Visa signatur

Q1=Q2+QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av hajvan:

@Specias:

jag kör eARC till en soundbar och då fungerar det icke.
men via Shielden fungear det utmärkt, kör dock via kodi på shielden. inte testat plex där.

Okey! Vad dåligt! Trodde i min enfald att eftersom tv:n har dessa funktioner så ska det bara funka. Skulle du ha möjlighet att testa plex?

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av hajvan:

@Specias: Jag sitter med en LG C9 och en shield, LG.n klarar inte av att skicka ut dolby atmos genom appar (plex, emby etc.)

Skrivet av Specias:

What.. klarar den inte det? Är du säker? Jag kör ju med tv:ns egna högtalare. Funkar det ändå inte?

Skrivet av hajvan:

@Specias:

jag kör eARC till en soundbar och då fungerar det icke.
men via Shielden fungear det utmärkt, kör dock via kodi på shielden. inte testat plex där.

Skrivet av Specias:

Okey! Vad dåligt! Trodde i min enfald att eftersom tv:n har dessa funktioner så ska det bara funka. Skulle du ha möjlighet att testa plex?

Nu har jag en CX, men där fungerar det fint med till exempel Netflix. Kör eARC till soundbar. Är det något LG "fixade" till nya generationen?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

@emilakered:
Nu var jag kanske otydlig, Netflix Atmos fungerar på min C9 också.
Men ska man streama lokalt från sin NAS via plex/emby eller köra inbyggda mediaspelaren på TVn med usb hårddisk inkopplad så fungerar inte Atmos passthrough.

Visa signatur

Q1=Q2+QE

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Specias:

Jag köpte aldrig en shield, för mig som är van vid LG:s variant av smart tv och dess appar. Vad gör en shield som tv:n inte redan kan göra?

Körde själv på LG:s inbyggda appar i några år, men fick en AppleTV i present i somras och skulle personligen aldrig vilja gå tillbaka efter det. Nu har jag tillgång till i princip alla streamingtjänster, får konstant uppdateringar och den är otroligt mycket snabbare. Kan tänka mig att det blir en liknande upplevelse med en Shield.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hajvan:

@emilakered:
Nu var jag kanske otydlig, Netflix Atmos fungerar på min C9 också.
Men ska man streama lokalt från sin NAS via plex/emby eller köra inbyggda mediaspelaren på TVn med usb hårddisk inkopplad så fungerar inte Atmos passthrough.

Men om man streamar via inbyggda appen plex? Fungerar inte Atmos och allt det då?

Permalänk
Medlem

@Specias:

Det var det jag skrev, inbyggda plex appen/emby/LG s mediaspelare klarar inte Atmos passthrough.

Det jag har provat som klarar av Atmos passthrough är inbyggda Netflix och Disney+

Visa signatur

Q1=Q2+QE

Permalänk
Medlem

Jag har provat både Samsungs och LG's egna system... Men tycker ändå att Shield funkar så mycket bättre, allt blir smidigare, speciellt IPTV. Jag kan också köra VPN med Shield

Gamestream är dock inget jag använder Utan kör uteslutande Youtube/Plex/IPTV via Shield.

Har du dessutom en lite billigare/äldre TV så lär Shield vara mycket snabbare också än TVns egna OS.

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av hajvan:

@emilakered:
Nu var jag kanske otydlig, Netflix Atmos fungerar på min C9 också.
Men ska man streama lokalt från sin NAS via plex/emby eller köra inbyggda mediaspelaren på TVn med usb hårddisk inkopplad så fungerar inte Atmos passthrough.

Got it! Fattade som du menade alla appar.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Komplett.se

Fasaen vad kul att så många slog till på en Shield TV Pro. Tyvärr var prissänkningen inte helt medveten utan ett klassiskt "user error". Men sånt händer 🤷😂
Ni som beställt och fått en orderbekräftelse/leveransbekräftelse behöver inte oroa er. Ni kommer givetvis att få er Shield, och vår inköpare som satte priset får äta nudlar till Q2 2021 😁

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Fasaen vad kul att så många slog till på en Shield TV Pro. Tyvärr var prissänkningen inte helt medveten utan ett klassiskt "user error". Men sånt händer 🤷😂
Ni som beställt och fått en orderbekräftelse/leveransbekräftelse behöver inte oroa er. Ni kommer givetvis att få er Shield, och vår inköpare som satte priset får äta nudlar till Q2 2020 😁

//Erik

Men eftersom Q2 2020 redan har passerat så slipper hen äta nudlar? 😉

Permalänk
Medlem

@Komplett: Er medarbetare är alltså en tidsresenär? Dela med er av tekniken

Permalänk
Komplett.se

@BraCCa: Åhh, nu var man snabb på tangentbordet. 2021 ska det vara. Q1 & Q2 2020 var tillräckligt tråkigt utan nudlar

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Skrivet av Komplett:

Fasaen vad kul att så många slog till på en Shield TV Pro. Tyvärr var prissänkningen inte helt medveten utan ett klassiskt "user error". Men sånt händer 🤷😂
Ni som beställt och fått en orderbekräftelse/leveransbekräftelse behöver inte oroa er. Ni kommer givetvis att få er Shield, och vår inköpare som satte priset får äta nudlar till Q2 2021 😁

//Erik

Bra jobbat. Även om det gjordes ett fel så följer du/ni upp och med humor och skön ton får oss att känna oss utvalda. Det är så här man vänder ett negativ till positiv.

Permalänk
Keeper of Traditions

Själv avbokade jag min beställning då jag insåg att jag faktiskt inte har något behov av någon Shield. Ibland rycks man med lite för mycket i hype:n

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Flash:

Min order (lagd 16:13) fick precis ändrad status till Öppen:
Nvidia Shield TV Pro
16 GB, Dolby Vision, Atmos, AI uppskalning, 2x USB 3.0, Tegra X1+ Processor
Beställningsvara, förväntas i lager 2 oktober 2020, 1 st.

Nu behandlas min order

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Själv avbokade jag min beställning då jag insåg att jag faktiskt inte har något behov av någon Shield. Ibland rycks man med lite för mycket i hype:n

Då tar jag den också, Komplett ,😁

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10