Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Shield Pro är relativt ny och om den vore utgående så bör vi se kampanjer globalt. Jag tror mer på att Komplett fått in en stor leverans sen bristen under Coronatider och vill skapa kräng. Sen får vi se hur nästa Chromecast kommer stå sig, om den klarar Dolby Vision och Dolby Atmos som Shielden. CC lär ju bli lägre prisatt iallafall.

Nya CC ryktas få ett pris lägre än dagen CC Ultra, 60 dollar i staterna.

Visa signatur

HTPC

Permalänk
Medlem

Riktigt sugen på att uppgradera från -17 till -19. Har dock inte Atmos så det enda som jag i så fall märker av är väl den bättre AI-uppskalningen? Finns det fler saker -17 inte har?

Jäkligt bra pris, ännu bättre med Kompletts kort. Skulle bli förvånad om Google kommer med en CC som konkurrerar med denna.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bushdoctor:

Produkt: nVidia Shield TV Pro 16GB (2019)
Länk: https://www.komplett.se/product/1144949/tv-ljud-bild/tv-video...
Kategori: Mediaspelare
Prisjakt: https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5215304
Pris: 1649 kr

Grymt tips! Norpade åt mig en trots att jag köpte den tidigare versionen för inte så länge sedan. 👍

Permalänk
Medlem

Kan någon förklara vad denna gör som inte CC klarar?

Visa signatur

HTPC

Permalänk
Medlem
Skrivet av arowe17:

Kan någon förklara vad denna gör som inte CC klarar?

Det är två helt olika saker. Det vill säga en ganska lång lista.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Skrivet av frong:

...
Jäkligt bra pris, ännu bättre med Kompletts kort.
...

"Kompletts kort"?

Jag tittade på webbplatsen men hittade inget som lät som det. Vad är det och hur mycket rabatt ger det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Super Älg:

"Kompletts kort"?

Jag tittade på webbplatsen men hittade inget som lät som det. Vad är det och hur mycket rabatt ger det?

https://www.komplettbank.se/kreditkort/

Ger 4%.

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk
Medlem

quote postid="18605312" userid="287836" name="Edin1984"]
För mig tillkom svensk moms på hörlurarna. blev ca 710kr med moms och fri frakt.
[/quote]

Amazon ändrar priserna väldigt ofta, nu kostar lurarna över 800:-
Gäller att hugga snabbt.

Visa signatur

"There's a Sucker Born Every Minute"
På nätet sedan 1994

Permalänk
Skrivet av frong:

Riktigt sugen på att uppgradera från -17 till -19. Har dock inte Atmos så det enda som jag i så fall märker av är väl den bättre AI-uppskalningen? Finns det fler saker -17 inte har?

Stöd för Dolby Vision är nog en av de stora nyheterna, och är den främsta anledningen till att jag planerar att uppgradera.

Man kan för övrigt köra Atmos-content i -17 också (det krävs väl egentligen inte stöd för det, så länge man kan skicka en bitström som ens receiver kan tolka), men det kan vara bökigt att hitta appar som stöder det. För Netflix kunde jag bara få igång det med dess Kodi-addon. I -19 kan man som jag förstår det köra både Dolby Vision och Atmos direkt i native-Netflix-appen.

Visa signatur

Ryzen 5 5600X, 32GB RAM, Asus TUF RTX 3080 OC, Cooler Master NR200P, LG OLED55C1
i7-9700K, 32GB RAM, MSI RTX 2080 Gaming X Trio, Fractal Design Meshify 2 Compact, Xiaomi Curved Gaming Monitor 34

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Det är två helt olika saker. Det vill säga en ganska lång lista.

Google ska ju släppa en ny CC som kör Android TV nu under höst/vinter. Måhända därför Komplett vill bli av med lite lager.

Egentligen tycker jag inte Nvidia Shield är värd mer än 1500Kr rent hård och mjukvarumässig men det finns ju ärligt talat inget bättre så det är väl därför den är så dyr i vanliga fall.

Skrivet av frong:

Riktigt sugen på att uppgradera från -17 till -19. Har dock inte Atmos så det enda som jag i så fall märker av är väl den bättre AI-uppskalningen? Finns det fler saker -17 inte har?

Jäkligt bra pris, ännu bättre med Kompletts kort. Skulle bli förvånad om Google kommer med en CC som konkurrerar med denna.

Fjärren är ju rätt trevlig men om det är värt 1600Kr vet jag inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viktorph:

Grymt tips! Norpade åt mig en trots att jag köpte den tidigare versionen för inte så länge sedan. 👍

Blev sugen på denna också.

Jag har idag Samsung Smart TV så flera funktioner som plex, netflix finns ju redan i tvn.

Ni som har Nvidia Shield. Vad använder ni den främst till?
Hade jag inte haft Smart TV så hade jag beställt hem en direkt men nu är jag mer fundersam.

Tacksam för input

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebbe_a:

Blev sugen på denna också.

Jag har idag Samsung Smart TV så flera funktioner som plex, netflix finns ju redan i tvn.

Ni som har Nvidia Shield. Vad använder ni den främst till?
Hade jag inte haft Smart TV så hade jag beställt hem en direkt men nu är jag mer fundersam.

Tacksam för input

Min Sony tv har också inbyggt Android TV. Däremot har den bara 100Mbit Ethernet jack, långsam och seg, orkar inte spela upp 4K filer, hopplöst billig fjärr samt Android 8 (och kommer aldrig bli uppdaterad), för slö för game streaming.

Så en Shield för mig var ganska enkelt val. Som en bonus kan den ju även skala upp lågupplöst material vilket faktiskt är ganska bra när man kollar på t ex SVT som bara har 720p. En annan fördel är att fjärren har bluetooth och IR så man kan använda den som en multifjärr. CEC är dock lite vanskligt så jag använder IR för TV och förstärkare. Fungerar galant.

Har man inbyggt android med tillräckligt bra SOC så ser jag ingen anledning att köpa en extern media box fram tills det att det slutar komma uppdateringar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebbe_a:

Blev sugen på denna också.

Jag har idag Samsung Smart TV så flera funktioner som plex, netflix finns ju redan i tvn.

Ni som har Nvidia Shield. Vad använder ni den främst till?
Hade jag inte haft Smart TV så hade jag beställt hem en direkt men nu är jag mer fundersam.

Tacksam för input

Jag använder den mest för Plex och Kodi. Köra 4k-filmer med hög bitrate funkar inte felfritt med så många andra spelare.

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebbe_a:

Blev sugen på denna också.

Jag har idag Samsung Smart TV så flera funktioner som plex, netflix finns ju redan i tvn.

Ni som har Nvidia Shield. Vad använder ni den främst till?
Hade jag inte haft Smart TV så hade jag beställt hem en direkt men nu är jag mer fundersam.

Tacksam för input

Du kommer absolut inte ångra dig. Jag kan idag tycka att jag höll på alldeles för länge med Raspberry Pi istället för Shield.

Vi i familjen kör Plex (För NAS-uppspelning), Netflix, Viaplay, IPTV och ibland lite spel på den. Fungerar utan några konstigheter alls på något plan. Tyvärr tar vi inga 4K-apparater men det kommer förhoppningsvis i framtiden, så då är man säkrad.

Permalänk
Medlem

Någon som vet om man kan börja använda kortet direkt(komma åt uppgifterna digitalt) som med Klarna kortet?
Är så pass snål att jag vill åt ytterligare 4% i rabatt

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | Palit GeForce RTX 4080 JetStream | Crucial T700 1TB | LG 27GL850 | Noctua NH-U12A | Corsair RM850e | Logitech G915 TKL | Logitech G Pro Wireless | SteelSeries Arctis Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av upf:

Någon som vet om man kan börja använda kortet direkt(komma åt uppgifterna digitalt) som med Klarna kortet?
Är så pass snål att jag vill åt ytterligare 4% i rabatt

Nej det går inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bushdoctor:

Produkt: nVidia Shield TV Pro 16GB (2019)
Länk: https://www.komplett.se/product/1144949/tv-ljud-bild/tv-video...
Kategori: Mediaspelare
Prisjakt: https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5215304
Pris: 1649 kr

Tackar man för, beställde snabbt som attan 👍

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bushdoctor:

Produkt: nVidia Shield TV Pro 16GB (2019)
Länk: https://www.komplett.se/product/1144949/tv-ljud-bild/tv-video...
Kategori: Mediaspelare
Prisjakt: https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5215304
Pris: 1649 kr

Högg omgående!
Har varit på väg att köpa denna länge, äntligen tillgänglig till bra pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murgatroyd:

quote postid="18605312" userid="287836" name="Edin1984"]
För mig tillkom svensk moms på hörlurarna. blev ca 710kr med moms och fri frakt.
[/quote]

Amazon ändrar priserna väldigt ofta, nu kostar lurarna över 800:-
Gäller att hugga snabbt.

Ja, men för mig kostade lurarna i kundvagnen 62 euro. När jag skulle checka ut så fick jag betala VAT på ytterligare par euro.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D, Asus TUF X670E, G.Skill 32Gb 6000mhz CL30, PowerColor 7900XTX Hellhound 24GB, Arctic Liquid Freezer II 360, ASUS TUF Gaming 1000W Gold, Kingston KC3000 1TB NVMe, Samsung 980 1TB NVMe, Antec Torque ATX, Acer Predator X34GS 180hz.

Permalänk
Medlem

Angående shielden, jag har en samung Q90T på ingående. Jag vill kunna köra 4k stream på plex till tv:n, någon som har koll på hur pass bra det går med Samsungs egna system eller om det är värt att slå till på en shield?

Permalänk
Medlem

Även jag har en Q95T på ingående. Finns anledning för mig att komplettera med en Shield?
Jag kommer uteslutande använda TVn till att strömma material från Disney+, HBO, Netflix och Viaplay samt använda Telenors IPTV.

Vad jag kunnat läsa mig till stöder inte Samsung-TVn Dolby Vision/Atmos, så den fördelen försvinner helt från shielden ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marw93:

Angående shielden, jag har en samung Q90T på ingående. Jag vill kunna köra 4k stream på plex till tv:n, någon som har koll på hur pass bra det går med Samsungs egna system eller om det är värt att slå till på en shield?

Har q82, kör med plex appen i TVn och har ställt in direkt play. Vad jag kan minnas har inte någon 4k laggat för min del. Kan testa ikväll när dottern somnat om jag har något i 4k kvar

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Bushdoctor:

Produkt: nVidia Shield TV Pro 16GB (2019)
Länk: https://www.komplett.se/product/1144949/tv-ljud-bild/tv-video...
Kategori: Mediaspelare
Prisjakt: https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5215304
Pris: 1649 kr

Stort tack för tipset, blev ett köp direkt!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Prismatch

Kan nämna att jag precis var och plockade ut en shield pro på Elgiganten (Bäckebol, Göteborg) med öppetköp i 50 dagar. De prismatchar mot komplett i butik.

Permalänk
Medlem

Shield Pro

Blir små förbannad på Komplett. Varit upptagen på jobbet och tänkte beställa Nvidia Shield Pro så har kollat till den då och då så inte lagret ska ta slut, Varit 100+ på lagret hela tiden och nu går man dit för att beställa och den är slut? woohoo.....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sloppix:

Blir små förbannad på Komplett. Varit upptagen på jobbet och tänkte beställa Nvidia Shield Pro så har kollat till den då och då så inte lagret ska ta slut, Varit 100+ på lagret hela tiden och nu går man dit för att beställa och den är slut? woohoo.....

Otroligt, mitt köp gick igenom 17:07, tänkte först väntat men klickade iallafall, då var det 100+ kvar.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sloppix:

Blir små förbannad på Komplett. Varit upptagen på jobbet och tänkte beställa Nvidia Shield Pro så har kollat till den då och då så inte lagret ska ta slut, Varit 100+ på lagret hela tiden och nu går man dit för att beställa och den är slut? woohoo.....

Samma för mig, precis när jag skulle slå till efter funderande.

Tack alla tidigare i tråden som svara på mina frågor kring Nvidia Shield.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sloppix:

Blir små förbannad på Komplett. Varit upptagen på jobbet och tänkte beställa Nvidia Shield Pro så har kollat till den då och då så inte lagret ska ta slut, Varit 100+ på lagret hela tiden och nu går man dit för att beställa och den är slut? woohoo.....

Samma här. Oerhört enerverande. Såg tidigare idag att det var många kvar så jag väntade och läste lite reviews och hur det fungerar med min TV...

Permalänk
Moderator
Forumledare

Generellt när det kommer till fynd så gäller ju ”YSYL” och man bör inte lita på automatiserade lagersaldon när det kommer till kampanjer (eller övrigt för den delen).

Tråkigt men ofta sant

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Jag kände att 40+ likes på huvudtipset här på sweclockers räckte som review för min del ;).
Bara det gav en farhåga om ett plötsligt slut av produkt och jag beställde så fort jag såg det. Det är ändå väldigt ofta de säljer ett visst antal till det rabatterade priset. Även om det står 100+ i lager stämmer det för det mesta inte när de har rea på prylen.