Katt lika rolig som hårdvara! [Bild på din katt-tråden]

Permalänk
Medlem

Tar tillfälligt hand om en släktings 21-åriga klumpeduns.. blir lite bilder när han vågar sig fram

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

En korkad kisse.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Ett par bilder på kissarna efter en ganska lång bortavaro.

Zelda och Spock gillar Hi-Fi:

Spock ensam:

Inte att missa min stora kisse Kara:

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Ett par bilder på kissarna efter en ganska lång bortavaro.

Zelda och Spock gillar Hi-Fi:

https://i.imgur.com/sbpOJzU.jpg

Spock ensam:

https://i.imgur.com/4oWNp1o.jpg

Inte att missa min stora kisse Kara:

https://i.imgur.com/5y4Y57z.jpg

Såg nästan ut som ett stenskott på TV:n
Tänkte "Vad har katterna nu ställt till med"

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Bascule666:

Ett par bilder på kissarna efter en ganska lång bortavaro.

Zelda och Spock gillar Hi-Fi:

https://i.imgur.com/sbpOJzU.jpg

Spock ensam:

https://i.imgur.com/4oWNp1o.jpg

Inte att missa min stora kisse Kara:

https://i.imgur.com/5y4Y57z.jpg

Themis är i slutet av sitt löp och blir imponerad när hon ser en annan Van på skärmen, hon har mycket snuskiga tankar om katthanar just nu och beter sig som en hysterisk tonåring som bara vill en enda sak....

Hon gillar också att sitta på förstärkare och värma sig och dessutom är den jag har närmast datorn placerad så att hon kan ha koll på både mig och titta ut genom fönstret på buskarna utanför där det ofta är såna godsaker som fåglar.
Har dock ingen ny bild på henne där utan hon tog just en spaningstur runt huset.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Såg nästan ut som ett stenskott på TV:n
Tänkte "Vad har katterna nu ställt till med"

Nä, som tur är så är katterna ganska försiktiga med TV:n, bara emellanåt så hamnar det tassavtryck där. Vissa saker går dock helt bort att visa som typ fotboll eller annat som har en rund prick som rör sig runt skärmen, då blir det rusning och jag får handgripligen ta bort katterna.

En extra bild på Spock som är en alldeles speciell kisse (som vi alla antagligen tycker om våra katter):

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Themis är i slutet av sitt löp och blir imponerad när hon ser en annan Van på skärmen, hon har mycket snuskiga tankar om katthanar just nu och beter sig som en hysterisk tonåring som bara vill en enda sak....
https://i.imgur.com/x2crl1l.jpg
Hon gillar också att sitta på förstärkare och värma sig och dessutom är den jag har närmast datorn placerad så att hon kan ha koll på både mig och titta ut genom fönstret på buskarna utanför där det ofta är såna godsaker som fåglar.
Har dock ingen ny bild på henne där utan hon tog just en spaningstur runt huset.

Jag fattar inte vilket tålamod du måste ha som klarar att ha en icke kastrerad honkatt hemma. Jag höll på att gå i taket för runt fem år sedan när min första kisse Zelda blev könsmogen. Hon jamade hele, hela, hela tiden och var extremt jobbig. Fick dessvärre tid för kastrering över en månad senare så jag fick leva med detta "djävulsdjur" bra länge. Skulle inte palla med det idag...

För att visualisera det hela kommer här en bild på Zelda från 2016, det var det äldsta foto jag hade av de över femtusen som ligger på min Onedrive:

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

En liten extra bild på Spock som sover ovanpå en igloo, har blivit väldigt populärt att totalt sabba mina två igloos genom att med våld trycka ihop dem. Whatever floats your boat...

PS! Jaq har sedan länge slutat använda min systemkamera för bilder på nätet. Allt är fotat med min kinesiska telefon och skickat vidare till Microsoft Onedrive så jag är väl världens mest transparanta medborgare...

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Ännu en extra bild på Spock när jag ändå håller på. Typ en timme efter den förra och Spock vill verkligen, verkligen inte bli väckt:

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Ännu en extra bild på Spock när jag ändå håller på. Typ en timme efter den förra och Spock vill verkligen, verkligen inte bli väckt:

https://i.imgur.com/MBXbUnn.jpg

hahaha vilken yoga ställning är det?? inte så att missen övar på något "omoraliskt" ;D

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Inaktiv

Vi tog en liten promenad, mycket att lukta på nu 😊
Hon har kul teckning ovanför ögonen så när hon blundar ser det ut nästan ut som hon tittar.

Permalänk
Medlem

Kunde svära på att ögonen var öppna på de bilderna

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Inaktiv

Knät är bäst

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

Dax att lägga ut lite bilder på min lilla Skrotis med, har tänkte att göra det länge nu.
Hon har hunnit bli hela 16månader nu. Det är en helt vanlig huskatt.

En av dom första bilderna på Skrotis i nya hemmet.

Lite större

Sen lite nyare bilder

Visa signatur

| Chassi: Phanteks Eclipse P400 Tempersd Glass (Svart) | PSU: Fractal Desing Integra M650W | Moderkort: Asus Z170-A| CPU: Intel Core i5 6600 3.3 GHz 6MB | Kylning: Noctua NH-U9B SE2 | RAM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengean | GPU: Asus GeForce GTX 1050Ti | HDD: 1x Samsung SSD 840-Series 120GB , 1x Samsung SSD 850 Series EVO 500GB + 2TB HDD | OS: Windows 10 | Skärm: 3 x Samsung 27" S27F350H PLS |

Permalänk
Medlem

Katten tillbaks från sommarkollo. Betydligt smalare får se hur vikten hålls över vintern.

https://drive.google.com/file/d/10ZQjamMAQYnynnsgMQIAZXeKYPsv...

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Inaktiv

Kan INTE rekommendera den här foderautomaten
När stora katten buffar bort den lilla så stängs inte luckan trots att den inte känner av något chip.
Värdelöst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Kan INTE rekommendera den här foderautomaten
När stora katten buffar bort den lilla så stängs inte luckan trots att den inte känner av något chip.
Värdelöst.

Just den modellen har funkat riktigt bra hemma hos mig. Jag var dock tvungen att köpa till en extra "sköld" som skyddade från sidorna. Min stängde sig när lilla kissen (Zelda) blev utmanövrerad av den stora kissen (Kara) även om det var viss fördröjning, men på det hela funkade det OK.

Nu har jag inte använt foderautomaten på något år då jag gått över till bara torrfoder till mina tre katter. De är lika glada och gosiga och jag slipper en jäkla massa logistiskt trubbel, alla vinner.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bascule666:

Just den modellen har funkat riktigt bra hemma hos mig. Jag var dock tvungen att köpa till en extra "sköld" som skyddade från sidorna. Min stängde sig när lilla kissen (Zelda) blev utmanövrerad av den stora kissen (Kara) även om det var viss fördröjning, men på det hela funkade det OK.

Nu har jag inte använt foderautomaten på något år då jag gått över till bara torrfoder till mina tre katter. De är lika glada och gosiga och jag slipper en jäkla massa logistiskt trubbel, alla vinner.

Här har Happy (stor tjock hankatt) kunnat mumsa i sig av Dizzys (liten tanig hankatt) kattmat obehindrat på nätterna tack vare att den inte stänger sig när han sitter och äter. Då Dizzy fått kattungemat för att gå upp i vikt som Happy är allergisk mot har det varit spykavalkad här hemma. Man blev ju lagomt orolig innan vi upptäckte anledningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Här har Happy (stor tjock hankatt) kunnat mumsa i sig av Dizzys (liten tanig hankatt) kattmat obehindrat på nätterna tack vare att den inte stänger sig när han sitter och äter. Då Dizzy fått kattungemat för att gå upp i vikt som Happy är allergisk mot har det varit spykavalkad här hemma. Man blev ju lagomt orolig innan vi upptäckte anledningen.

Konstigt, min foderautomat stängde sig relativt snabbt när lilla Zelda försvann utanför räckvidden. Visst, stora Kara hade rent teoretiskt kunnat kila in huvudet under luckan när den stängdes men så smart var han inte. Ganska enkelt att testa vilket jag gjort, bara att köra in avsedd katt och se så luckan öppnar sig och sedan dra bort kissen och se så den stänger sig. Har också ett lite vagt minne av att jag i manualen såg att man aktivt kunde spärra vissa chip, något jag själv inte testat.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Inaktiv

@Bascule666: Man kan ställa in hur lång tid det ska ta innan den stänger sig och har den inställd på lägsta Happy har inget chip alls.

Permalänk
Medlem

Katt lika roligt som hårdvara? Varför inte?

RTX Zelda:

RTX Kara Super:

RTX Spock Ti:

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Vilken ger bäst fps?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Vilken ger bäst fps?

fur per second?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Bascule666:

Katt lika roligt som hårdvara? Varför inte?

RTX Zelda:
https://i.imgur.com/1GqHVep.jpg

RTX Kara Super:
https://i.imgur.com/DOgeIui.jpg

RTX Spock Ti:
https://i.imgur.com/ZxiqtVd.jpg

Skrivet av oqvist:

Vilken ger bäst fps?

Skrivet av Roger W:

fur per second?

Themis. Pälsfabriken går på högvarv och flödet stoppar aldrig.
Inte en bild på levande delar av katten men...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

fur per second?

Måste vara en bärbar modell. De riktiga högprestandamodellerna skäller, ylar och flåsar mycket, vilket bara delvis förefaller bero på kylningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Vilken ger bäst fps?

Utan tvekan SpockTi, han ger så många fps så att jag ibland sliter mitt hår (om jag hade haft något kvar). Siameser och Orianteler (samma sak olika färg) har också utöver ett imponerande grafikchip med en massa fps även ett ljudchip som påminner mycket om Creatives AWE32, nästan kusligt när Spock väcker mig mitt i natten och låter exakt som mitt gamla ljudkort från nittiotalet...

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Themis. Pälsfabriken går på högvarv och flödet stoppar aldrig.
Inte en bild på levande delar av katten men...
https://i.imgur.com/KgiEcb4.jpg

Lever med samma icke roliga problem. Min "lilla" katt Kara (också Turkisk Van) är för fasen en spridare av pest. I alla fall om man inbegriper i begreppet ett extremt spridande av oönskat biologiskt material. Förbannade jävla katthår överallt hela tiden...

Jag har en väldigt bra dammsugare (en Dyson V10) och jag kommer att slita ut denna maskin på ett ett år eller så, liknande scenariot med min tidigare Dyson V8. Jag behöver en industriell dammsugare, någon med tips? Inga med sladd tack...

Mina två andra katter är korthåriga och om Kara trillar av pinnen (gud förbjude) så blir det en Russian Blue nästa gång...

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

När katterna får reda på att deras favoritburkmat är slut: