Katt lika rolig som hårdvara! [Bild på din katt-tråden]

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Bascule666:

En elektrisk filt är kattens bästa vän...

https://i.imgur.com/qLxyyca.jpg

Nej hörlursförstärkare är, den är ju iofs för varm att stå ut att ligga länge på men man måste ju prova tills man endera ramlar av eftersom den likt annat katter gillar att ligga på är alldeles för liten eller det blir så varmt att man inte längre står ut. Jag vet inte hur många gånger katten har glidit av och jamar förvirrat när hon vaknar när hon kanat ner ca 30 cm mot en datorlåda som står där vid sidan.
Det ser ut ungefär som Salvador Dalis Persistance of Memory, katten smälter och rinner av, undrar om man också kan sälja det här fotot för 5 miljarder likt tavlan

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Nej hörlursförstärkare är, den är ju iofs för varm att stå ut att ligga länge på men man måste ju prova tills man endera ramlar av eftersom den likt annat katter gillar att ligga på är alldeles för liten eller det blir så varmt att man inte längre står ut. Jag vet inte hur många gånger katten har glidit av och jamar förvirrat när hon vaknar när hon kanat ner ca 30 cm mot en datorlåda som står där vid sidan.
Det ser ut ungefär som Salvador Dalis Persistance of Memory, katten smälter och rinner av, undrar om man också kan sälja det här fotot för 5 miljarder likt tavlan
https://i.imgur.com/RbYNzlt.jpg

Har noll hörlursförstärkare hemma i lägenheten så jag har ingen koll på vad som katterna gillar bäst. Helt klart är i alla fall att en varm yta är alltid uppskattad.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Inaktiv

Hörde det skramlade till och får se att katten dragit ner den trådlösa musen på golvet och leker med 😊.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon298854:

...leker med 😊.

"slår ihjäl"

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Elfsberg:

"slår ihjäl"

Hehe ja det va snarare så 😂

Permalänk
Medlem

Katter vet hur man hanterar möss

Permalänk
Medlem
Skrivet av stigw:

Katter vet hur man hanterar möss

Min kan inte ens ta död på näbbmöss... De dör av stress snarare

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel i9 9900k | Z390 Designare | RX580 8GB | 64GB RAM
M.2 SSD: 1TB Windows för spel & 500GB Mac OS för övrigt

Ikea Fredde | Arozzi Mezzo V2 Fabric | 4K 40" Philips
Logitech G203, G213 & Z333 + MacBook Pro 15" Retina

Permalänk
Rekordmedlem

Ser ut som katten röker uppe till höger

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Röker på bild två och sträcker sig efter tändaren på bild 3

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Min kan inte ens ta död på näbbmöss... De dör av stress snarare

Vill dom ta död på näbbmössen? Jag har hört att näbbmöss inte smakar så bra - enligt katternas åsikt alltså.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hubertus:

Vill dom ta död på näbbmössen? Jag har hört att näbbmöss inte smakar så bra - enligt katternas åsikt alltså.

Ibland åker de ned ibland inte. Innekatt så hon har inte lärt sig go for the kill så att säga. Oftast lär de sig av morsan sen gissar jag en del katter lär sig av sig självt också efter att ha fått något heureka moment. Men hon går inte efter halsen som hon ska och är allmänt fumlig

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Spock med en filt... Alltid filtar med kissarna, de måste ha en genetisk böjelse som får dem bättre jägare genom att kamouflera sig helt klart.

Dessutom får ni mer eller mindre en panoramabild av åtminstone halva min lägenhet...

PS! Den gröna handduken över tvättmaskinen till höger på bilden och den uppspärrade toadörren är en kattsak. Speciellt Stora Vita Kara älskar att ligga på tvättmaskinen då han har fritt synfält över mig när jag kollar på TV i soffan. Dessutom är dörren uppställd med hjälp av en femkiloshantel då en av deras Modkat-lådor finns där och utan hantel=stängd dörr av katterna själva.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Den elektriska filten jag skrivit om tidigare hat blivit en trevlig gemensam punkt för kissarna att slappa på. Dessvärre för mig så är det rätt svårt att få plats med benen i sängen när två eller tre katter fullständigt ockuperar den sista tredjedelen. Å andra sidan är de så otroligt söta (svårt ord för en man född på sextiotalet) när de ligger där och gosar (samma sak, svårt ord för en man född på sextiotalet).

Jag skiter i om jag är en gammal stöt: katterna är överdjävligt söta, gulliga och gosiga:

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Bascule666:

Den elektriska filten jag skrivit om tidigare hat blivit en trevlig gemensam punkt för kissarna att slappa på. Dessvärre för mig så är det rätt svårt att få plats med benen i sängen när två eller tre katter fullständigt ockuperar den sista tredjedelen. Å andra sidan är de så otroligt söta (svårt ord för en man född på sextiotalet) när de ligger där och gosar (samma sak, svårt ord för en man född på sextiotalet).

Jag skiter i om jag är en gammal stöt: katterna är överdjävligt söta, gulliga och gosiga:

https://i.imgur.com/SGhEtyz.jpg

Hellre en katt som fotvärmare än som andningsmask.
De är jobbiga när de lägger sig uppe vid ansiktet och man vaknar till och spottar och nyser päls för att kunna andas fastän det inte är en allergisk reaktion och katten jamar lite lojt och mest verkar sur för att man väckt den och sedan uppför sig som om den "rinner" och helt saknar stadga och bara måste ligga just där den lagt sig.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Hellre en katt som fotvärmare än som andningsmask.
De är jobbiga när de lägger sig uppe vid ansiktet och man vaknar till och spottar och nyser päls för att kunna andas fastän det inte är en allergisk reaktion och katten jamar lite lojt och mest verkar sur för att man väckt den och sedan uppför sig som om den "rinner" och helt saknar stadga och bara måste ligga just där den lagt sig.

Jag har faktiskt aldrig haft problemet "ansiktsmask" men däremot har min "första" katt Zelda en lite halvotäck variant på det hela. Hon (när jag sover) kryper upp extremt nära och andas in i min näsa vilket gör att jag vaknar direkt fullständigt förvirrad. Händer flera gånger i månaden och är rätt creepy...

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Fanta

20201230-NZ6_0849 by Kimmo Räsänen, on Flickr

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Medlem

that was a model right

Permalänk
Rekordmedlem

Vad kan det vara för knöl i sängen ?

Jo det var en kattknöl.

Ibland är katter och småbarn väldigt tjuriga när de ska lägga sig för att sova, min har jamat åt mig och spatserat runt en bra stund och letat ställen innan hon nu fick för sig att krypa in mellan täcke och påslakan och göra en sån där rejäl kattknöl som man ibland upptäcker i sängen, som kattägare ska man aldrig slänga sig på sängen, speciellt inte om den låter underligt

Nåja där passar hon bra tills jag ska ha sängen själv och måste fightas med henne om plats för hon blir yrvaken och irriterad om jag måste flytta på henne för att själv få plats och sedan lägga katten vid min sida om hon inte bestämt sig för att gå upp och spana lite innan dess.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Fluff.

Ursäkta bildkvaliteten

Permalänk
Medlem

Jag vet att jag är jäkligt tjatig om min elektriska filt men den har verkligen påverkat kattpopulationen här hemma. Två av tre kissar har helt ändrat beteende och oavsett om filten är på eller av så flockas de till den, gör att det blir svårt att sova ibland då det finns noll plats för fötterna:

PS! I bakgrunden kan man se hur katterna lyckats förstöra mina aluminiumpersienner, allt går med lite muskler och vassa klor...

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Vintern är här och med snö ute så envisas ena katten med att bara gå på lådan vilket medför en viss doft som hänger kvar en stund.
Normalt hade jag inte brytt mig men nu med hemarbete och alla är hemma vore det bra om man fick bort den snabbare än den vädras av sig självt.

Slog mig idag att det kanske finns någon växt man kan ställa bredvid för att hjälpa till med det?

Några tips?

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Easy as pie, faktiskt. Töm lådan efter varje besök.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Elfsberg:

Easy as pie, faktiskt. Töm lådan efter varje besök.

Men ångande färsk kattskit är det som luktar värst...
Att rusa till lådan direkt grävmaskinen katten har jobbat färdigt är inget för den som inte gillar aromen

Det finns ju lådor med filter men det går också att göra nått eget, har sett en del varianter på fläkt och filter som ser till att aromen inte kan osa iväg åt fel håll om man är känslig.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Är man så känslig så ska man då verkligen se till att börja träna.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Men ångande färsk kattskit är det som luktar värst...
Att rusa till lådan direkt grävmaskinen katten har jobbat färdigt är inget för den som inte gillar aromen

Man kan göra som jag gör ibland, lägga ny kattsand över det för dölja den värsta doften, sen tar man bort bajset efter 10-15 minuter när den värsta doften har försvunnit.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elfsberg:

Easy as pie, faktiskt. Töm lådan efter varje besök.

Skrivet av Belzader:

Man kan göra som jag gör ibland, lägga ny kattsand över det för dölja den värsta doften, sen tar man bort bajset efter 10-15 minuter när den värsta doften har försvunnit.

Tömma efter varje besök är jag för lat för och lådan står i ett stort och välventilerat utrymme så doften är borta på 20 min eller så, det är som Belzader skriver precis när det är nygjort och då skulle det ju inte ens hjälpa att tömma den.

Det skulle däremot vara snyggt med en växt i närheten så funderade på om man kan ta två flugor på en smäll

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Json_81:

Tömma efter varje besök är jag för lat för och lådan står i ett stort och välventilerat utrymme så doften är borta på 20 min eller så, det är som Belzader skriver precis när det är nygjort och då skulle det ju inte ens hjälpa att tömma den.

Det skulle däremot vara snyggt med en växt i närheten så funderade på om man kan ta två flugor på en smäll

Fixa kattgräs så katten blir glad när den kan beta lite.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belzader:

Man kan göra som jag gör ibland, lägga ny kattsand över det för dölja den värsta doften, sen tar man bort bajset efter 10-15 minuter när den värsta doften har försvunnit.

Varför inte bara ta bort det direkt om du ändå är där?

Apropå kattgräs köpte. Det växte fort som attiken och vissnade vad det verkar lika fort. Katten visade aldrig något direkt intresse tuggar fortfarande hellre på hörlurskablar av rätt modell. Hd 800s samt xbox elite usb kabel är eftertraktade.
Även Sony CD 3000 kabel smakar mumma.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Varför inte bara ta bort det direkt om du ändå är där?

För att jag är lat och det är snabbare att bara täcka över med lite ny kattsand eftersom det är "hus" lådor.
Kattlådorna (5st.) rensas bara ~1 gång i veckan.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.