Permalänk
Medlem

Betalning 3080

Lite nyfiken och intresserad.
Ni som beställt ett 3080, betalade ni direkt med cash så dom drog pengarna? eller betalade ni med faktura eller delbetalning?

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Betalade direkt med Mastercard på Nvidias hemsida, glömde bort att de hade PayPal som alternativ dock och hade helst tagit det!

Permalänk
Medlem

Klarna via Elgiganten, incase Nvidia trollar och typ släpper ett bättre kort innan de hinner komma fram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nostradamu:

Klarna via Elgiganten, incase Nvidia trollar och typ släpper ett bättre kort innan de hinner komma fram

Ja de är så ja tänker också, typ delbetalning, eller faktura?

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ph4st:

Betalade direkt med Mastercard på Nvidias hemsida, glömde bort att de hade PayPal som alternativ dock och hade helst tagit det!

Okej ☺

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Faktura. Ingen lust att ligga ute med så mycket pengar när det är osäkert om man måste vänta i månader för att få grejerna.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

Faktura. Ingen lust att ligga ute med så mycket pengar när det är osäkert om man måste vänta i månader för att få grejerna.

Okej! Nej de förstår man ju!

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Storage Jar:

Faktura. Ingen lust att ligga ute med så mycket pengar när det är osäkert om man måste vänta i månader för att få grejerna.

Smart, så brukar jag också göra

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Inaktiv

Faktura, av anledningen nämnd ovan. Vill inte ligga ute med pengar, ens om varan finns i lager. Iallafall tidigare har jag upplevt snabbare hantering med faktura än direktbetalning så brukar välja faktura, speciellt om Klarna finns. Övriga faktureringsalternativ brukar jag undvika då de är sämre att ha å göra med.

Permalänk
Medlem

Faktura då jag bokat 2 olika kort, Ftw3/Strix OC så lär få vänta ett tag. Tar det som kommer först och avbokar det andra. Behöver inte ligga ute med några pengar.

Visa signatur

Ryzen 5900X | Sapphire 7900 XT Nitro+ Vapor-x | X470 Asus Crosshair VII | 32gb G.Skill Neo 3600mhz/cl16 | 970 EVO Plus 1TB | Evga 750 G2 | NZXT Kraken X73 | Skärm : Cooler Master Tempest GP27U Mini LED 4K

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Faktura, av anledningen nämnd ovan. Vill inte ligga ute med pengar, ens om varan finns i lager. Iallafall tidigare har jag upplevt snabbare hantering med faktura än direktbetalning så brukar välja faktura, speciellt om Klarna finns. Övriga faktureringsalternativ brukar jag undvika då de är sämre att ha å göra med.

Klarna ger 14 dagars faktura eller? Från det att du fått varan förstås?

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk

Betalade direkt, mest för att jag alltid brukar göra så.

/ Johan

Visa signatur

ASUS PRIME X570-PRO+RYZEN 5900X, Asus TUF 3080 OC, Acer predator X34P

Permalänk
Medlem

Betalade direkt, gillar inte att ta saker på faktura.

Permalänk
Medlem

Jag beställde två på faktura från olika sidor.
En till en vän som latade sig på releasedagen.
I andra fall vill jag alltid betala direkt men det var ju lite speciella omständigheter med denna release.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, 3080 Ti

Permalänk
Medlem

Tar nästan aldrig faktura, men i detta fallet så kommer inte kortet förrän November, och blir lite smidigare att inte betala än om jag skulle avboka. Har nämligen inte gett upp hoppet helt för AMD kort, eller helt enkelt något annat Nvidia kort som kan komma.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av sINsen:

Klarna ger 14 dagars faktura eller? Från det att du fått varan förstås?

Från att varan skickas oftast. Brukar ofta få fakturan innan jag noteras om att varan skickats.

I detta fall var det inte ens Klarna utan Komplett Bank då jag beställde Zotac från Komplett. När butikerna var så instabila som de var i torsdags så var faktura ändå bättre än att krångla med bank i mitt tycke.

Permalänk
Medlem

Klarna. Behöver inte ligga ute med pengarna på en vara som kanske inte kommer på en månad, samt mycket enklare att handla och mycket lättare om man behöver annullera ordern i jämförelse med att kräva tillbaka pengarna från en ÅF som inte levererar.

Permalänk
Medlem

Jag har valt webbhallen "betala i butik". Hoppas jag inte hamnar lägre i prio-ordningen för det.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | MSI 4090 Suprim Liquid X | Gigabyte Aorus X570 XTREME | 64GB Vengeance RGB Pro 3600MHz | Corsair MP600 M.2 - 500GB | Corsair MP600 M.2 - 2TB | Samsung 970 EVO 1TB M.2 | EVGA Supernova G2 1300W | Phanteks Eclipse P500A DRGB | Alienware 34" QD-OLED – AW3423DW

Permalänk
Medlem

Nu hade jag tänkt att gå på ett 3090 men blir mer och mer osäker. Köper jag det så blir det 12 månders räntefri avbetalning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SexMachine:

Nu hade jag tänkt att gå på ett 3090 men blir mer och mer osäker. Köper jag det så blir det 12 månders räntefri avbetalning.

Okej, känns som att dom pratade om att det inte var mer än 10-15% bättre prestanda för 3090 än 3080? Om de är värt dom extra pengarna.
Varför väljer du avbetalning istället för som dom.andra wom svarat faktura exempelvis?

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Okej, känns som att dom pratade om att det inte var mer än 10-15% bättre prestanda för 3090 än 3080? Om de är värt dom extra pengarna.
Varför väljer du avbetalning istället för som dom.andra wom svarat faktura exempelvis?

Ja, jag tyckte att 3080 hade snålt med vram så jag tänkte jag väntar på 3090 istället. När läckorna sedan kom så kände jag att det va lite snålt med prestandaökning i spel men en generös ökning i kostnad. Så det blir att vänta på AMDs kort och se vad det har att erbjuda.

Jag har börjat göra alla mina större köp på räntefri avbetalning numera. Den effektiva räntan har hittills inte blivit större än tillväxten jag får om jag lägger pengarna på börsen. Det är klart att det är lite gambling men det har fungerat bra än så länge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SexMachine:

Ja, jag tyckte att 3080 hade snålt med vram så jag tänkte jag väntar på 3090 istället. När läckorna sedan kom så kände jag att det va lite snålt med prestandaökning i spel men en generös ökning i kostnad. Så det blir att vänta på AMDs kort och se vad det har att erbjuda.

Jag har börjat göra alla mina större köp på räntefri avbetalning numera. Den effektiva räntan har hittills inte blivit större än tillväxten jag får om jag lägger pengarna på börsen. Det är klart att det är lite gambling men det har fungerat bra än så länge.

Ja men där kan jag hålla med dig, Det kan ju vara så att AMD levererar något bra denna gången :).
Jag brukar göra som dig, det fungerar mycket bra. Därför jag undrade varför du gjorde det

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Ja men där kan jag hålla med dig, Det kan ju vara så att AMD levererar något bra denna gången :).
Jag brukar göra som dig, det fungerar mycket bra. Därför jag undrade varför du gjorde det

Ja vi får hoppas att dom kommer med något vettigt, ska bli spännande att se.

Att köpa saker på avbetalning ses ofta som "något folk som inte har råd" gör. Så tänkte jag också innan jag började investera mina pengar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SexMachine:

Ja vi får hoppas att dom kommer med något vettigt, ska bli spännande att se.

Att köpa saker på avbetalning ses ofta som "något folk som inte har råd" gör. Så tänkte jag också innan jag började investera mina pengar.

Precis. Håller med dig där. jag tar inte på avbetalning för att jag inte har råd. Hade jag inte haft råd hade jag inte tagit avbetalning heller

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

kort direkt på Nvidias sida

Permalänk
Medlem

Webhallen betala i butik.
Tar det på mitt Amex för bonuspoängen, sen cashar jag fakturan direkt

Visa signatur

ASUS ROG Strix Z790-F
Intel Core i9-13900K w/ Noctua NH-D15S
ASUS STRIX RTX 4080 OC
Corsair Dominator Platinum RGB 32GB DDR5

Permalänk
Medlem

Betala i butik hos Webhallen här.

Permalänk
Medlem

Faktura, betalar med faktura på allt jag köper online om det går då det är så mycket smidigare om man skulle ångra sig och skicka tillbaka.

Permalänk
Medlem

Inte för jag inte har råd men tänker inte lägga ute med 8000kr i 1-2 månander. Faktura.

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

Betalade med kreditkortet för att få bättre bonus (drogs pengar). Har två andra backup beställningar som jag tog på faktura/klarna.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |