Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Trunk:

Nu vet jag förstås ingenting om personen ifråga men då jag är lite halvaktiv på /r/plex har jag märkt att många automatiskt laddar ner så mycket de bara kan oavsett om det är ren skit eller inte. Och då menar jag inte att de laddar ner filmer för att se när man är hög som ett hus en söndagsförmiddag utan jag menar filmer och serier som de troligtvis aldrig kommer titta på.

Vissa gör det för att de kan och gillar att se siffran under ”all movies” öka till absurdum och andra gör det för att kunna ta bättre betalt av personer som betalar för att få tillgång till deras bibliotek.

Personligen förstår jag inte varför man vill ladda ner så mycket som möjligt men det är inget jag direkt bryr mig om. Däremot tycker jag jävligt illa om de som gör det i syfte för att kunna ta betalt av okända personer, men men, ingen är vi perfekt.

Men med det sagt så ska man också vara medveten om att vissa laddar ner i orört blurayformat vilket gör att ganska många filmer är mellan 25-50 gb stora.

Är rätt så aktiv på /r/plex och kan hålla med om att folk bara laddar ner för att äga filmerna. Jag däremot, har en enormt stort filmintresse så jag har kollat på alla mina filmer som jag har på min server (förutom de senaste 5
Är det en dålig film så raderar jag filmen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phat^Trance:

Är rätt så aktiv på /r/plex och kan hålla med om att folk bara laddar ner för att äga filmerna. Jag däremot, har en enormt stort filmintresse så jag har kollat på alla mina filmer som jag har på min server (förutom de senaste 5
Är det en dålig film så raderar jag filmen.

Låter bra det, just att radera dåliga filmer och serier är något som många verkar vara dåliga på.

Det finns så många bra filmer att man inte behöver spara de dåliga. Jag har ca 500 filmer (vilket jag är medveten om är absurt många enligt vissa) men jag kan me gott samvete säga att bortsett från de jag inte sett ännu så är de alla så bra att jag någon gång kommer se de igen eller att jag hoppas att någon som har tillgång till mitt bibliotek ska se de. Tyvärr är mina släktingar lite tröga när det kommer till Plex, istället för att se filmer från en kurerad lista så ser de hellre på grynig halvkass film me reklam. Och sen har de mage att klaga på att det bara är skräp på TV:n.

Om du är musikintresserad så vill jag tipsa om deras (Plex) musikapp som är ganska ny, åtminstone för ios. Plexamp heter den och är sedan någon månad min huvudsakliga musikapp på telefonen och iPaden. Den enda nackdelen jag kan komma på är att jag gärna hade velat ha en enklare metod för att spara vissa låtar/album på hårddisken så de kan spelas upp när jag av någon anledning inte vill/kan använda internet. Det går att spara låtar för offline men det kräver mer arbete än vad det borde göra.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Trunk:

Låter bra det, just att radera dåliga filmer och serier är något som många verkar vara dåliga på.

Det finns så många bra filmer att man inte behöver spara de dåliga. Jag har ca 500 filmer (vilket jag är medveten om är absurt många enligt vissa) men jag kan me gott samvete säga att bortsett från de jag inte sett ännu så är de alla så bra att jag någon gång kommer se de igen eller att jag hoppas att någon som har tillgång till mitt bibliotek ska se de. Tyvärr är mina släktingar lite tröga när det kommer till Plex, istället för att se filmer från en kurerad lista så ser de hellre på grynig halvkass film me reklam. Och sen har de mage att klaga på att det bara är skräp på TV:n.

Om du är musikintresserad så vill jag tipsa om deras (Plex) musikapp som är ganska ny, åtminstone för ios. Plexamp heter den och är sedan någon månad min huvudsakliga musikapp på telefonen och iPaden. Den enda nackdelen jag kan komma på är att jag gärna hade velat ha en enklare metod för att spara vissa låtar/album på hårddisken så de kan spelas upp när jag av någon anledning inte vill/kan använda internet. Det går att spara låtar för offline men det kräver mer arbete än vad det borde göra.

Japp, håller med om att folk borde radera de dåliga.
Känner även till Plexamp appen, men Spotify fungerar bra för mig

Permalänk
Avstängd

@Marmut: schysst tavla, var har du köpt den?

Permalänk
Visa signatur

RTX 3090 Strix OC • 9900KS • Z390 Aorus Xtreme • Trident Z Royal 32GB 3200MHz CL14 • Kraken Z73 • 9x120mm Noctua • Corsair AX1000 Titanium • Samsung 980 PRO 2 TB • Samsung 970 EVO 500GB + 1TB • Lian Li PC-O11 PCMR Limited Edition

Asus 27" OLED 240 Hz • LG 38GL950G (3840x1600) • Audeze Mobius • Keychron K6 • Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Visa signatur

@pizza4fitnessPT på Instagram

Permalänk
Medlem

Slänger in två bilder på min hörna

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Liten temporär hörna

Bordet är ca 100x50cm, skärmen är 27"

Permalänk
Medlem

Lite över ett år sedan jag postade här senast tydligen, har hänt litegrann sedan dess.

Visa signatur

🎮 ⇢ R7 5800X3D • MSI B450 Gaming Pro Carbon • G.Skill Flare X • Zotac RTX 3080 12gb
🖥 ⇢ Acer Predator XB271HU
⌨️ ⇢ Mekanisk Fjell & Frog Mini
🖱 ⇢ MX Master 3S • Xlite V2
🔈 ⇢ DT 1990 Pro • DT 700 Pro X • Schiit stack

Permalänk
Medlem
Skrivet av dumgrabb:

@Marmut: schysst tavla, var har du köpt den?

Köpte den utomlands en gång på semester

Permalänk

Här är min och fyraåriga dotterns "battlestations"

Dotterns dator har jag byggt ihop av en blandning av begagnade och nya delar. En Ryzen 2400g, ett chassi från Corsair, samt ett be-quiet nätagg köptes begagnade. Moderkort, ssd-diskar och 16 GB Ram-minne köptes nytt. Skärmen har legat i förrådet ett par år. Totalkostnad blev 3700 kr, vilket jag kan tycka är överkomligt och rimligt för en första speldator till dottern.

Visa signatur

Asus B550 F Gaming, AMD Ryzen 7 5800X3D, Radeon RX 7900 XT (Saphire Nitro+)
32 GB Corsair Vengeance RGB RT @3600 Mhz (cl 18), 2 TB Samsung 980 Pro + 2 TB Samsung 860 Evo.
Skärm: Asus ROG XG27WQ (1440p @165hz)
Övrigt: Nintendo Switch och Xbox series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av CommanderShepard:

Här är min och fyraåriga dotterns "battlestations"

Dotterns dator har jag byggt ihop av en blandning av begagnade och nya delar. En Ryzen 2400g, ett chassi från Corsair, samt ett be-quiet nätagg köptes begagnade. Moderkort, ssd-diskar och 16 GB Ram-minne köptes nytt. Skärmen har legat i förrådet ett par år. Totalkostnad blev 3700 kr, vilket jag kan tycka är överkomligt och rimligt för en första speldator till dottern.

https://i.imgur.com/dh6YP0r.jpg

https://i.imgur.com/lw21ahc.jpg

Kan jag fråga vad dottern spelar? Har dotter på 5 o 8 men sliter med och hitta spel till dom. Stiligt lösning förövrigt

Visa signatur

Ryzen 5 3600, MSI X470 Gaming plus max, 16GB Ram, MSI RTX 3070 ventus x3 OC.

Permalänk
Skrivet av cerb1980:

Kan jag fråga vad dottern spelar? Har dotter på 5 o 8 men sliter med och hitta spel till dom. Stiligt lösning förövrigt

Jag hade också problem med att hitta spel som passade min dotter. Nu går dock inte en dag utan att hon tjatar om att få sitta och spela med mig

En bra "inkörsport" var "Spyro Reignited Trilogy" som har enkla kontroller samt med tal på svenska. Vilket barn vill inte testa att vara en eldsprutande drake??

Spel nummer två som lillan fastnade för var Super Mario Oddysey på Nintendo Switch. Även det har relativt lätta kontroller, samt att det inte går på tid. Dottern tycker att det är oerhört spännande att upptäcka den rika spelvärden samt ha förmågan att förvandla sig till de olika varelser som finns i spelet.

Det tredje spelet som hon också älskar är DuckTales Remastered. Spelet har lite knepiga kontroller för att hoppa med käppen, men är i övrigt lätt att förstå och har spännande banor.

Jag har testat att visa henne MineCraft men än så länge har hon inte visat något större intresse för det. Det kanske är lite tidigt. Annars borde det kanske passa åtminstone din äldre dotter?

Några tips är det i alla fall. Hoppas att du får många roliga speltimmar med döttrarna framöver!

Visa signatur

Asus B550 F Gaming, AMD Ryzen 7 5800X3D, Radeon RX 7900 XT (Saphire Nitro+)
32 GB Corsair Vengeance RGB RT @3600 Mhz (cl 18), 2 TB Samsung 980 Pro + 2 TB Samsung 860 Evo.
Skärm: Asus ROG XG27WQ (1440p @165hz)
Övrigt: Nintendo Switch och Xbox series S

Permalänk
Medlem

Vid flytt valde jag att skaffa ett höj- och sänkbart skrivbord direkt istället för att släpa med mig mitt gamla. Speciellt då jag jobbat hemma mycket, och misstänker att jag kommer fortsätta göra det året ut. Fick underredet gratis, så kompletterade bara med en bordsskiva för 500kr på Ikea, helt klart nöjd. Lite vingligt, och jag hade velat kunna höja det lite mer, men för priset är jag nöjd. Bytte till lite mer platsbesparande chassi också, men köpte två istället så det gick väl på ett ut

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem

*Skämskudde fram*

Jag har aldrig brytt mig om eller försökt att göra en riktig Dator/Spel hörna men nu har jag börjat, väldigt inspirerad av er här, jisses vilken feeling vissa har för stil, estetik och funktion!

För 4 år sedan

Suddat ut kvittot från Inet på ny pc som här var på ingående haha

3,5 år sedan

7 månaders sedan i ny men tillfällig lägenhet

Igår

Allt är "nytt"
Begagnat Skrivbord och Stol
PC och monitor helt nytt med hjälp från Sweclockers så klart.

Det är massor kvar att göra, Belyning, nytt ljud, dra kablar osv....

tack för hjälpen och inspirationen!

Permalänk

@FörstaÄrSåJävlaGod: undrar var du köpte din monitorarm? 🤙🤙

Permalänk
Medlem
Skrivet av Salvion:

*Skämskudde fram*

Jag har aldrig brytt mig om eller försökt att göra en riktig Dator/Spel hörna men nu har jag börjat, väldigt inspirerad av er här, jisses vilken feeling vissa har för stil, estetik och funktion!

För 4 år sedan
https://photos.smugmug.com/Mancave/i-HmFJ34r/0/6634469a/M/IMG_20160719_135221-M.jpg

Suddat ut kvittot från Inet på ny pc som här var på ingående haha

3,5 år sedan
https://photos.smugmug.com/Mancave/i-PZ7SjDJ/0/6fe21935/M/IMG_20180815_144402-M.jpg

7 månaders sedan i ny men tillfällig lägenhet
https://photos.smugmug.com/Mancave/i-xMx29c6/0/1f854f48/M/IMG_20200824_174956-M.jpg

Igår
https://photos.smugmug.com/Mancave/i-tstrvQs/0/e6e06cfd/M/IMG_20200907_122923-M.jpg
Allt är "nytt"
Begagnat Skrivbord och Stol
PC och monitor helt nytt med hjälp från Sweclockers så klart.

Det är massor kvar att göra, Belyning, nytt ljud, dra kablar osv....

tack för hjälpen och inspirationen!

Den där stolen ser riktigt skön ut! Din rygg kommer tacka dig, speciellt när man jämför med tidigare stolar...

Permalänk
Skrivet av SirAlex18:

@FörstaÄrSåJävlaGod: undrar var du köpte din monitorarm? 🤙🤙

Denna är det

https://www.inet.se/produkt/2205314/m-vesa-gas-lift-arm-singl...

Visa signatur

RTX 3090 Strix OC • 9900KS • Z390 Aorus Xtreme • Trident Z Royal 32GB 3200MHz CL14 • Kraken Z73 • 9x120mm Noctua • Corsair AX1000 Titanium • Samsung 980 PRO 2 TB • Samsung 970 EVO 500GB + 1TB • Lian Li PC-O11 PCMR Limited Edition

Asus 27" OLED 240 Hz • LG 38GL950G (3840x1600) • Audeze Mobius • Keychron K6 • Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem
Skrivet av naikon:

Den där stolen ser riktigt skön ut! Din rygg kommer tacka dig, speciellt när man jämför med tidigare stolar...

Vad är det för stol?😄

Permalänk
Medlem

@j0mppie:
Ja du det var en bra fråga
Jag köpte den begagnad på exin.se i Västerås som säljer nya och begagnade möbler, denna kostade 2800 kr exkl moms och kändes bäst av dom jag provade, märket är svenska EFG men har mejlat EFG för att få veta mer exakt modell men inte fått svar ännu.
Och jo den är ganska skön, en klar förbättring framför min tidigare pall haha
Om jag hade mer pengar hade det nog blivit en Herman Miller Aeron eller Embody, kanske en KAB Seating också men då talar vi 5 siffriga belopp och det får vänta.

Permalänk
Medlem

Likt många andra lyckades jag hugga en finfin ny skärm från Mi-store.
Provat den ett tag, men insett att jag inte klarar mig utan en sekundärskärm att ha discord, spotify, etc på, så det här blev resultatet.
Ska testköra ett tag nu och se hur det känns.
Kan för allt i livet inte få till bakgrunden som jag vill dock, vill ha en bild som löper jämnt över bägge skärmarna, vilket var svårt att få till med ultrawide+porträtt...

Visa signatur

Any machine is a smoke machine if you use it wrong enough - AvE

Permalänk
Medlem

@Baalex: Snyggt! Det borde ju kunna gå att lösa om du skapar en egen bild för 27" (?) och låter det fadea till svart i toppen, samt photoshop-trixar lite extra rosa för det som inte linjerar i botten. Det kan dock bli några försök innan du får det att linjera helt och hållet om du inte kan räkna antalet pixlar det diffar på nåt sätt (finns säkert verktyg för det)

EDIT: för det första måste du ju dessutom hitta en bild som är 3440+1440(?) bred alternativ skapa en 🙂

Visa signatur

NZXT H1 | Sapphire RX 5600XT PULSE | AMD Ryzen 5 3600 | ASUS Strix X470-I | 16gb Crucial Ballistix RGB @3600MHz | Kingston A2000 500gb | Samsung 860 Evo 500gb| Samsung 840 Evo 250gb | Philips E-line 27" 1440p @75Hz

Permalänk
Medlem

https://imgur.com/cbQveGG

Nyss uppdaterat min hemstudio Blev rätt nöjd ändå

Visa signatur

Asus z170 PRO GAMING - Intel Core i7 6700k - Corsair Vengeance CL16 DDR4 3333MHz 16 GB - Be Quiet! Shadow Rock 2 - Asus GTX 1080 ROG Strix DC3 Gaming - Samsung 960 EVO 500GB - EVGA Supernova G2 650W

Asus ROG Strix G731GT 17,3"

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Hur känns ryggen och nacken?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChrisDev:

Hur känns ryggen och nacken?

Vem har sagt nåt om en nacke?

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChrisDev:

Hur känns ryggen och nacken?

som ett barns

Permalänk
Medlem

Kanske inte så mycket skrivbord men till skrivbordet finns det ju ofta något man sitter på och istället för att dra igång en hel ny tråd postar jag här.

Idag har jag haft min datorstol i tio hela år! Sitter lika gott nu som då

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk

Uppgraderade hörnan lite.
Ikea Gerton skiva(massiv bok) sågad till 140cmx75. Handslipad till 240 grit och sedan inoljad 3 lager med Osmo Top oil. Passade även på att införskaffa en skärm arm från Komplett.
Planerar att köpa mig ett par Hue plays att sätta bakom skärmarna för att få lite backlight.

Permalänk
Medlem

Finns det en subreddit för detta? Jag har kollat genom allt