Allmänna frågor: event, nattöppet, kampanjer med mera

Permalänk
Hedersmedlem

Hej @Webhallen.

Vad tusan har hänt med er support. Det står svar inom 24h på kontaktsidan på er hemsida, vilket jag tycker är i överkant. I det automatiserade mailet man får står 72h och i verkligheten tar det ännu längre tid.

Detta är helt enkelt inte ok. Jag förväntar mig bättre service än så. Jag vill inte lägga av min dyrbara tid för att sitta i en telefonkö, men jag vill inte behöva få sämre support för att jag väljer att kontakta er på ett annat sätt. Ni laddar upp för en riktigt sur review på denna ordern och det kommer att dröja innan jag kommer tillbaka till Webhallen igen.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Lite nyfiken på varför ni är så otroligt hemlighetsfulla med platser i kön gällande beställningar av 3080 etc?

För mig känns det som att ni bygger upp till frustration och besvikelse när era kunder sitter och hoppas på att få kort när de egentligen inte har någon chans att få i de första laddningarna eftersom de har för hög köplats, eller att kunder beställer fler kort från olika leverantörer för att de inte vet om de kommer få sitt kort från er inom en överskådlig framtid.

Men det största frågetecknet är ändå varför? Vad vinner någon på detta hemlighetsmakeri?

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem

Är det något jag ska kritisera @Webhallen för, är det att Webhallenspelet har achievments. Eftersom jag har oturen att vara en av de som inte kan spela spelet, så kan jag aldrig klara dessa achievments. Problemet är att jag inte kan starta fighten med grisen i början. Det händer inget efter att Swiney pratat klart. Fighten laddas inte. Spelar ingen roll om jag testar, windows, ios eller android - samma problem. Jag har sett att fler som haft "buggen". Alla andra jag känner kan spela. De kan även spela spelet på min dator...

DET kan jag tycka är rätt orättvist. Men som handelsplats gillar jag Webhallen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EoRaptor:

Är det något jag ska kritisera @Webhallen för, är det att Webhallenspelet har achievments. Eftersom jag har oturen att vara en av de som inte kan spela spelet, så kan jag aldrig klara dessa achievments. Problemet är att jag inte kan starta fighten med grisen i början. Det händer inget efter att Swiney pratat klart. Fighten laddas inte. Spelar ingen roll om jag testar, windows, ios eller android - samma problem. Jag har sett att fler som haft "buggen". Alla andra jag känner kan spela. De kan även spela spelet på min dator...

DET kan jag tycka är rätt orättvist. Men som handelsplats gillar jag Webhallen.

Hjälper att kontakta kundtjänst så kan de åtgärda problemet åt dig.

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || Macbook Pro 16" M1 Max 1TB 32GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toss3:

Hjälper att kontakta kundtjänst så kan de åtgärda problemet åt dig.

Får testa det

Permalänk
Webhallen
Skrivet av EoRaptor:

Får testa det

Hej! Ja kontakta vår kundtjänst så hjälper de dig
Klart du ska få spela spelet!

// Staffan

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Webhallen
Skrivet av giplet:

Hej @Webhallen.

Vad tusan har hänt med er support. Det står svar inom 24h på kontaktsidan på er hemsida, vilket jag tycker är i överkant. I det automatiserade mailet man får står 72h och i verkligheten tar det ännu längre tid.

Detta är helt enkelt inte ok. Jag förväntar mig bättre service än så. Jag vill inte lägga av min dyrbara tid för att sitta i en telefonkö, men jag vill inte behöva få sämre support för att jag väljer att kontakta er på ett annat sätt. Ni laddar upp för en riktigt sur review på denna ordern och det kommer att dröja innan jag kommer tillbaka till Webhallen igen.

Tjaba! Vi är medvetna om att det dröjer längre än önskat (även från vår sida) att service-svar kommer.
För tillfället är vi under ett större tryck iom höstens releaser som t ex. Playstation 5 och RTX 30-serien. Samt att vi under en period haft skifte i personalstyrkan. Dessa två saker ledde till att vi behövde höja till 72h då vi märkte att det just nu inte går att hålla 24h svarstid. Det här är så klart något som vi inte siktar på ska vara en standard, utan ett nödvändigt ont för tillfället.

// Staffan

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Yorg:

Lite nyfiken på varför ni är så otroligt hemlighetsfulla med platser i kön gällande beställningar av 3080 etc?

För mig känns det som att ni bygger upp till frustration och besvikelse när era kunder sitter och hoppas på att få kort när de egentligen inte har någon chans att få i de första laddningarna eftersom de har för hög köplats, eller att kunder beställer fler kort från olika leverantörer för att de inte vet om de kommer få sitt kort från er inom en överskådlig framtid.

Men det största frågetecknet är ändå varför? Vad vinner någon på detta hemlighetsmakeri?

Hej! En köplats är ändå ingen indikation på när kund kommer få sin produkt. Så det handlar inte om hemlighetsmakeri utan att det inte gör någon större nytta.

// Staffan

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Hej! En köplats är ändå ingen indikation på när kund kommer få sin produkt. Så det handlar inte om hemlighetsmakeri utan att det inte gör någon större nytta.

// Staffan

Men det är väl klart att det är någon form av indikation, om jag har plats 3 eller 503 gör ju rätt stor skillnad på chansen för mig att få ett kort "i nästa batch"? Jag fattar att det just nu kanske är omöjligt att få några kort medan ni om nån månad kan beställa fritt, men det är fortfarande någon information jämfört med ingen.

Du svarade heller inte på frågan, oavsett vad ni tänker om "nyttan" för oss kunder så har ni gjort ett aktivt val att hemlighålla köplatsen. Det skapar mer arbete för er och oavsett informationsvärdet så skapar det frustration hos kunderna, så igen, var finns vinsten i att inte bara tydligt visa det?

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorg:

Du svarade heller inte på frågan, oavsett vad ni tänker om "nyttan" för oss kunder så har ni gjort ett aktivt val att hemlighålla köplatsen. Det skapar mer arbete för er och oavsett informationsvärdet så skapar det frustration hos kunderna, så igen, var finns vinsten i att inte bara tydligt visa det?

Risken är väl helt enkelt att om du ser att du har ett högt nummer på köplatsen så avbeställer du din order och köper nån annan stans?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Risken är väl helt enkelt att om du ser att du har ett högt nummer på köplatsen så avbeställer du din order och köper nån annan stans?

Den risken finns så klart, men skulle snarare oroa mig för det omvända, att kunder beställer från andra ställen eftersom de inte har någon aning om hur de ligger till på Webhallen och därigenom riskerar att få returer och extra arbete vilket faktiskt kostar pengar. En avbokad order kostar inget, en retur har kostat en hel del.

Det känns som att de bjuder in till konspirationsteorier och spekulationer gällande att de ska kunna styra korten som de vill utan att det märks, vilket är synd.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Yorg:

Den risken finns så klart, men skulle snarare oroa mig för det omvända, att kunder beställer från andra ställen eftersom de inte har någon aning om hur de ligger till på Webhallen och därigenom riskerar att få returer och extra arbete vilket faktiskt kostar pengar. En avbokad order kostar inget, en retur har kostat en hel del.

Det känns som att de bjuder in till konspirationsteorier och spekulationer gällande att de ska kunna styra korten som de vill utan att det märks, vilket är synd.

Nu kan du se ungefärliga köplatser på utvalda kort

/// Staffan

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Nu kan du se ungefärliga köplatser på utvalda kort

/// Staffan

Tjusigt!

Gissar att ni inte vill gå ut med hur många ni redan skeppat?

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Yorg:

Tjusigt!

Gissar att ni inte vill gå ut med hur många ni redan skeppat?

Några hemligheter kan vi väl få behålla?

// Staffan

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

@Webhallen Fick ni bara in 1st Palit 3090 i senaste leveransen?

EDIT: Kan passa på att också fråga hur ni skickar RTX3000-leveranserna till slutkund. Skickas de direkt från tillverkaren eller går allt via ert lager?

Mvh, Mattias

Visa signatur
Permalänk
Webhallen
Skrivet av IKEA Billy Bokhylla:

@Webhallen Fick ni bara in 1st Palit 3090 i senaste leveransen?

EDIT: Kan passa på att också fråga hur ni skickar RTX3000-leveranserna till slutkund. Skickas de direkt från tillverkaren eller går allt via ert lager?

Mvh, Mattias

Hej!
Vi kör allt via vårt lager!

/ Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

Hej! Spanade in ett par hörlurar i eran fyndavdelning, ett par Bose 700 som utlovade nästan en tusenlapps besparing. I själva verket så kostade helt nya lurar bara 165 kronor mer än "fyndet".
Slutade dock inte mina efterforskningar där, via Prisjakt så får man en bra bild av erat "ordinarie" pris: https://imgbox.com/b6fMdvjN

Här ser man tydligt och klart att sedan den 14/7-2020 har priset varit 2990:- förutom tre veckor där priset har hoppat upp 700:- för att sedan hoppa ner till sitt nya "ordinariepris" om 2990:-.

Vet att Dustin.se back in the days körde på samma bluff med uppblåsta ordinariepriser för att kunna visa fina kampanjer, något som det skrevs rejält om här på SweClockers och bidrog till att de tappade många kunder. Fall inte själva i samma grop.
Det som däremot gränsar till bedrägeri är när ni skyltar med "-1005:- rabatt" mot ett pris ni inte själva håller. Visa att ni håller vad ni lovar och hör av er när jag kan köpa fyndvaran för en tusenlapps rabatt.

Permalänk
Medlem

Tänkte bara kolla om ni kommer köra spelgrytan i år? Har lite spel som jag inte lämnade in förra året av någon anledning (lathet) och i år kan ju hela konsolen åka med då nya generationen kommer.

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Webhallen
Skrivet av FreddyK:

Tänkte bara kolla om ni kommer köra spelgrytan i år? Har lite spel som jag inte lämnade in förra året av någon anledning (lathet) och i år kan ju hela konsolen åka med då nya generationen kommer.

Tjena! Det är i planeringsstadiet än så länge Vi vill göra det men ska försöka få till det bland Black Fridays, Jular och Streamhjälpar.
Kul att du är taggad!

// Staffan

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

@webhallen noterade att ni slutat sälja Ramlösa citrus, varför? Skandal ju!

Visa signatur

Il Drago Ruggente

| OS: Windows 10 64bit Pro | CPU: Amd Ryzen 5800X | GPU: Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC
| MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX Black 2x16GB |
PSU: Corsair RM750X | Chassi: Fractal Design 7 | Boot SSD: Kingston A2000 M2 1 TB | CPU-Kylare: Noctua D15 |

Permalänk

Hur ställer sig Webhallen till garanti på produkter köpta i andrahand (i obrutna förpackningar)? Vet att garantin övergår till andrahandsköparen hos vissa andra butiker.

Permalänk
Medlem

@Webhallen
"Observera att för tillfället kan du enbart köpa presentkort med Swish. Vi arbetar på att åtgärda detta inom kort. "

Kan ni kommentera lite mera om datum, när kan man vänta sig detta slår in, "Inom kort"?

Visa signatur

[FD R5]--- [B550-E Strix] ---[Ryzen 5900X]--- [Noctua NH-U14S]---[RTX 3080 TUF OC]---[Corsair RM850X V2]---[WD SN850x 1TB]---[TridentZ 2x8gb 3800mhz CL16]---[Predator XB271HU]---[HyperX Cloud Alpha]---[Steelseries Rival]---[Logitech G710 ]----> Win10

Permalänk
Medlem

Det kom tydligen upp 14 xbox series x och 6 i mall of scandinavia, som inte kunde bokas.
Var det ett ärligt misstag att släppa ut dessa till folk över disken, som inte lagt energin alls att förboka och ha tålamod.

Permalänk
Medlem

@Webhallen kommer ni ha extra öppettider imorgon på Sveavägen?
Jag skulle med fördel komma in tidigare än 10:00 för att undvika så mycket trängsel som möjligt.

EDIT:
Oklart varför @Webhallen väljer att inte svara här.

Jag chattade iaf med KT, svaren var att det _inte_ kommer vara några utökade öppettider i butikerna och att dom inte har någon typ av extra kommunikation via t ex sociala medier (vore t ex nice om dom kunde hålla lite status på hur köer utaför butiker ser ut etc).

Enda tipsen var (det självklara?): kom inte vid öppning och undvik lunch.

Vetefasen vad bästa strategin är, förmodligen så nära 19.00 som möjligt då man även undviker "alla andra" som rör sig kring Sveavägen dagtid. Stör mig som fasen på att det inte går att styra om ordern, hade hellre åkt till bredden och hämtat ut det i rådande Corona-situation.

Permalänk

Tjena!
Delar ni lager med Komplett på något sätt med tanke på ägandet?

Funderar mest på om det är någon fördel att beställa en restad vara både hos er och Komplett för att få den snabbare?

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem
Skrivet av heffaklumpmamma:

Tjena!
Delar ni lager med Komplett på något sätt med tanke på ägandet?

Funderar mest på om det är någon fördel att beställa en restad vara både hos er och Komplett för att få den snabbare?

Olika butiker, olika lager.
Det enda de delar är vart pengarna går, annars delar de inget.

Permalänk

@WEBHALLEN Kan ni hjälpa mig få en ny "win with AMD"- bundle? Jag var 10 dagar sen att anmäla assasins creed, trodde jag måste vänta tills spelet släppts....

Visa signatur

Ryzen 7 3700x stock.

Permalänk
Inaktiv

@webhallen vad händer med min order som jag la redan igår? Den är inte skickad ännu och nu sitter man här med allt förutom chassit

Orderna; xxx20454

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon300311:

@webhallen vad händer med min order som jag la redan igår? Den är inte skickad ännu och nu sitter man här med allt förutom chassit

Orderna; xxx20454

Bara en gissning men betalade du med paypal? Jag får fördröjning på beställningar ibland, och enligt nån kassör så kan det bero på att ditt namn i profilen inte exakt matchar namnet du har i paypal. (kan bero på åäö tex)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Roger W:

Bara en gissning men betalade du med paypal? Jag får fördröjning på beställningar ibland, och enligt nån kassör så kan det bero på att ditt namn i profilen inte exakt matchar namnet du har i paypal. (kan bero på åäö tex)

Nix, köpte med kort.
Men det är för att dom har högt tryck fick ett svar.

Tråkigt, hoppas dom hinner skicka imorgon. Är endast chassit jag väntar på sen är jag klar så att säga - annars får vi se om jag avbeställer eller inte.