Anmäl dig till Roborock Challenge!

3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Yasko:

Om du tex är ASUS just nu. Vad hade du hellre tillverkat just nu? Svindyra Strix för 10500+ kr eller kraftigt rabatterade TUF korter för 7999 kr när du vet att det är ändå lika stora beställningar på båda två. I bästa fall tröttnar TUF beställarna och du kan fortsätta kränga på de svindyra Strix. Konkurrenterna har ju lika svårt att pumpa ut kort i slutändan....

Tror att även partnerföretagen är en flakshals.

Vi har skeppat mycket fler TUF än STRIX hittills. Dem första två veckorna skickade vi bara TUF, därför kände vi oss också lite piskade att få iväg mer STRIX senare. Vi estimerar att TUF kommer stå för cirka 70% av kommande närmsta skeppningar för 3080/3090.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asus.David:

Vi har skeppat mycket fler TUF än STRIX hittills. Dem första två veckorna skickade vi bara TUF, därför kände vi oss också lite piskade att få iväg mer STRIX senare. Vi estimerar att TUF kommer stå för cirka 70% av kommande närmsta skeppningar för 3080/3090.

Härligt Kanske man kan få sitt kort innan årsskiftet åtminstone ;p

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Viking
Skrivet av Asus.David:

Och Strix non-OC?

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 9800X3D | 32GB RAM @6000MT/s cl30 | Asus ROG Strix B650E-I | Cooler Master NR200P MAX V2 | LG OLED 27GX790A 480Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asus.David:

Finns det någon info om hur många kort ni skickat till butikerna? Eller ligger alla ~ lika?

Permalänk
Inaktiv

det kan jag tyvärr inte gå in på, men ja det kan såklart skilja beroende på vilken typ av samarbetspartner man är med Asus

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Donnerstal:

Och Strix non-OC?

tyvärr inte skeppad ännu tyvärr. För STRIX har vi endast skeppats OC hittills. Men det är också bara den första skeppningen av STRIX som börjar landa nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asus.David:

det kan jag tyvärr inte gå in på, men ja det kan såklart skilja beroende på vilken typ av samarbetspartner man är med Asus

Om vi säger såhär då, vilken butik borde jag beställa från för att få ett 3080 snabbast, om jag beställer nu?

Permalänk
Viking
Skrivet av Asus.David:

tyvärr inte skeppad ännu tyvärr. För STRIX har vi endast skeppats OC hittills. Men det är också bara den första skeppningen av STRIX som börjar landa nu.

Aja, bara att hoppas på att Proshop så snart som möjligt får in en ca 90 st.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 9800X3D | 32GB RAM @6000MT/s cl30 | Asus ROG Strix B650E-I | Cooler Master NR200P MAX V2 | LG OLED 27GX790A 480Hz

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av m4gnify:

Om vi säger såhär då, vilken butik borde jag beställa från för att få ett 3080 snabbast, om jag beställer nu?

haha, det hade varit sjukt oproffsigt av mig att svara på ;). Gå på din magkänsla och där du känner du får bäst service och köpupplevelse!

Permalänk

Känns då som att Inet fått noll TUF OC kort med tanke på att det fortfarande står 4:e januari på min beställning från 17:e september

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anonentusiast:

Känns då som att Inet fått noll TUF OC kort med tanke på att det fortfarande står 4:e januari på min beställning från 17:e september

Utan att veta hur mycket butiken har i bokningar så tror jag snarare det är pga av osäkra besked och att man inte vill ge kunder falska förhoppningar.
Även vi tillverkare har svårt att estimera leveransdatum just nu för 3080/3090.
Vi får väldigt lite insyn i hur mycket GPU som kommer till fabrikerna och när. Men info från nVidia är dock att GPU produktionen ska öka mycket från andra halvan Oktober och ännu mer i November. Så vi har stor förhoppning att kunna leverera mycket under kvartal 4.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asus.David:

Ledsen om det nämnts tidigare i tråden, men är Elgiganten en samarbetspartner (rekommenderad) till er?

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Skrivet av muSashi:

Ledsen om det nämnts tidigare i tråden, men är Elgiganten en samarbetspartner (rekommenderad) till er?

a de vill vi veta .. och är svaret ja , varför har de inga kort

Visa signatur

Ryzen 5950X, Asus X570 Gaming-F, Evga 3090 FTW Ultra, 32gb G-skill Neo 3600Mhz, Corsair RM1000i, Corsair H150 med Noctuas snordyra fläktar, Define 7, 4 olika ssd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asus.David:

Utan att veta hur mycket butiken har i bokningar så tror jag snarare det är pga av osäkra besked och att man inte vill ge kunder falska förhoppningar.
Vi får väldigt lite insyn i hur mycket GPU som kommer till fabrikerna och när. Men info från nVidia är dock att GPU produktionen ska öka mycket från andra halvan Oktober och ännu mer i November. Så vi har stor förhoppning att kunna leverera mycket under kvartal 4.

En vild chansning här att fråga dig, tänker att partners kanske har någon inblick, vet du om det fortsättningsvis kommer att säljas några Founders Edition kort?

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600X | Asus Rog B550-i gaming | Sapphire Radeon 6800 refkort | Viper Steel Patriot 16gb 4400mhz | Sabrent NVMe Rocket 1TB + Samsung 970 1TB | Corsair 750W SFX | Cooler Master NR200P | Vattenkyld custom loop

Permalänk
Skrivet av westrandy:

a de vill vi veta .. och är svaret ja , varför har de inga kort

Min gissning är att de bara inte har någon koll. Det är minst en här som sagt att den fått ett kort utskickat från Elgiganten.

Permalänk
Medlem

Nu ändrades ordern igen för 4:e gången, som förväntat så gissar dem bara datum verkar det som.

från 12:e nu till 17:e

bra där igen asus och komplett.

Permalänk
Medlem
Skrivet av micho89:

Nu ändrades ordern igen för 4:e gången, som förväntat så gissar dem bara datum verkar det som.

från 12:e nu till 17:e

https://i.gyazo.com/234a7d214af412b1ca5bbc8e92533045.png

bra där igen asus och komplett.

Rip att du beställde non OC,
Vilken tid lade du ordern?

EDIT: Och Strix non-OC?

David nämner redan att den ej är shipped.

Visa signatur

AMD Ryzen 5900X |ASUS ROG STRIX X570 Gaming-F | G-Skill Trident Z 3600 MHz | ROG STRIX OC 3080 | KRAKEN Z73 360 AIO | Samsung 980 Pro 512GB M.2 NVMe SSD | Samsung 970 EVO 1TB | 1x Asus ROG Swift PG279QZ 27" 165Hz 1440p | Asus ROG PG259Q 360Hz 1080p | LIAN LI O11 Dynamic | ROG THOR 1200W

Permalänk
Medlem

Rent utav pinsamt att dem inte skeppat några Strix non-OC.
Hur fasen tänkte dem där egentligen................

Visa signatur

Moderkort: ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO Processor: Intel Core i9-10850K Kylning: Corsair H150i Elite Capellix Minne: 32Gb Corsair Dominator Platinum 3200 MHz Grafikkort: TBA Hårddiskar: Samsung 970 EVO series SSD 1TB M.2 Nätagg: Corsair HX1000 V2 Platinum Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic Skärm: Alienware AW3420DW

Permalänk
Medlem

Verkar ju inte ha kommit några vanliga TUF efter första batchen och inga nya på g heller enligt webhallen så var tydligen ett väldigt dumt val att köpa vanliga kort från ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av ImFoze:

Rip att du beställde non OC,
Vilken tid lade du ordern?

EDIT: Och Strix non-OC?

David nämner redan att den ej är shipped.

14:56 lade jag ordern

Skrivet av Zeddius:

Rent utav pinsamt att dem inte skeppat några Strix non-OC.
Hur fasen tänkte dem där egentligen................

tror faktiskt dem inte tänkt alls om jag ska ärlig, håller med betala premium pris och sedan få det sist, amp extreme lär ju hinna komma ut innan dem börja skicka non oc strix korten med tanke på snigel farten dem har, förstår inte alls varför dem avvaktar

Permalänk
Medlem
Skrivet av micho89:

14:56 lade jag ordern

fyfan va otippat!
Jag beställde samma tid.
Du hade haft ett OC STRIX förmodligen skickat idag.

EDIT:

Dem skall skicka ut dem idag.

Visa signatur

AMD Ryzen 5900X |ASUS ROG STRIX X570 Gaming-F | G-Skill Trident Z 3600 MHz | ROG STRIX OC 3080 | KRAKEN Z73 360 AIO | Samsung 980 Pro 512GB M.2 NVMe SSD | Samsung 970 EVO 1TB | 1x Asus ROG Swift PG279QZ 27" 165Hz 1440p | Asus ROG PG259Q 360Hz 1080p | LIAN LI O11 Dynamic | ROG THOR 1200W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boko234:

Tycker det är jävligt tråkigt att ni helt bortprioriterar icke OC, versioner. Vi är 2000st i kö på Proshop och ni har inte skickat ett ända icke OC kort sen launch..

Det är nog många som håller med dig.
Men att vi urholkar David med citat samt @ på David som gör det han får/kan tycker jag är tillräckligt.
Att börja tagga honom i vårat whine:ande tycker jag är lite väl tilltaget.

Eloge till honom hursom.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asus.David:

Självklart valde jag därför att även köpa mitt RTX3080 av Asus nämligen Asus TUF Icke OC. Jag valde detta eftersom jag antog att ni skulle skeppa mest av er billigaste och därmed mest populära produkt. Tycker det är jävligt tråkigt att ni helt bortprioriterar icke OC, versioner. Vi är 2000st i kö på Proshop och ni har inte skickat ett ända icke OC kort sen launch.. På Komplett beställde jag 15:01 och har en beräknad leverans i november som antagligen kommer bli puttade ännu längre framåt, med tanke på att Komplett meddelat mig att de har fått 0 ja NOLL leveranser dom med..

Permalänk
Medlem
Skrivet av ImFoze:

fyfan va otippat!
Jag beställde samma tid.
Du hade haft ett OC STRIX förmodligen skickat idag.

EDIT: https://i.gyazo.com/bec00567da628b10bf441ac9d20c1122.png
Dem skall skicka ut dem idag.

Hur kunde du lägga order innan 15.00?

Var det inte låst fram till 15?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lybo:

Hur kunde du lägga order innan 15.00?

Var det inte låst fram till 15?

hehe jo, men dem släppte knappen 14:55 av någon anledning.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Underbara nyheter! Mitt Gainward 3080 packas just i detta nu på komplett 😍👌

Permalänk
Medlem
Skrivet av raschen:

Underbara nyheter! Mitt Gainward 3080 packas just i detta nu på komplett 😍👌
https://gyazo.com/eec7c091ca31bcc246f2815b4183af1b

Vad hade du för datum innan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Vad hade du för datum innan?

Har stått 17 oktober sen releasedagen typ. Ändrades i onsdags till 9 oktober. Men dom fick in dom i lager redan igår. Dock började dom packa ordern först idag. Köpte kortet runt 15.30 på releasedagen.

Permalänk

Mitt Gigabyte 3080 OC skickades från Komplett.se idag.

Permalänk
Medlem

Nu har mitt TUF beställt från komplett 15:15 17/9 ändrats till förväntat 22:a oktober från förväntat 17:e oktober. Den här gången kommer det säkert stämma