Är det värt att uppgradera till iPhone 12?

Permalänk
Medlem

Är det värt att uppgradera till iPhone 12?

Köpte en iPhone 11 128GB för 15 dagar sen för 8190kr på inet vilket jag har varit hur nöjd som helst med efter ha haft en OnePlus 5t i några år. Nu är frågan om jag ska skicka tillbaka den och köpa en 12a istället? OLED är ju trevligt men det jag är mest intresserad av är deras magnetiska lösning då jag verkligen gillade trådlös laddning men vill även kunna enkelt montera den i bilen.

Problemet är att en iPhone 12 128GB kostar 11k vilket är hela 3k mer än 11an. Är detta verkligen värt eller ska jag behålla 11an?

Visa signatur

X570S AORUS ELITE AX | AMD Ryzen 7 5800X3D | G.Skill 3600C16-16-16 4x8GB TridentZ | Kingston A2000 1TB M.2 NVMe 2st | ASUS GeForce RTX3080 TUF OC | Corsair Hydro H100x | Phanteks Eclipse P400S | Phanteks Revolt Pro 1000W

Permalänk
Medlem

Definitivt inte värt IMHO. Har en 11:a själv, och ser absolut ingen anledning att byta.
Jag är dock ingen "power user" på mobilfronten.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av kokkojambo:

Definitivt inte värt IMHO. Har en 11:a själv, och ser absolut ingen anledning att byta.
Jag är dock ingen "power user" på mobilfronten.

Hah nä det är jag verkligen inte heller. Är bara ett stort fan av OLED och skulle vilja kunna montera telefonen simpelt i bilen men priset tar helt klart emot.

Visa signatur

X570S AORUS ELITE AX | AMD Ryzen 7 5800X3D | G.Skill 3600C16-16-16 4x8GB TridentZ | Kingston A2000 1TB M.2 NVMe 2st | ASUS GeForce RTX3080 TUF OC | Corsair Hydro H100x | Phanteks Eclipse P400S | Phanteks Revolt Pro 1000W

Permalänk

Inet har 14 dagars ångerrätt, det har nu gått 15 dagar. Jag tycker detta svar besvarar hur du ska göra.

En helt annan fråga är om man ska välja iPhone 12 istället för iPhone 11, men det är en ekonomisk fråga om hur mycket pengar man vill spendera.
*edit*
Inet har 30 dagar ångerrätt, jag läste fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Inet har 14 dagars ångerrätt, det har nu gått 15 dagar. Jag tycker detta svar besvarar hur du ska göra.

En helt annan fråga är om man ska välja iPhone 12 istället för iPhone 11, men det är en ekonomisk fråga om hur mycket pengar man vill spendera.

https://www.inet.se/info/711/varfor-inet

30 dagar öppet köp. Men ja, jag har nu upptäckt att det finns skal för iPhone 11 som stödjer magnet + Qi så finns ingen anledning att uppgradera för mig längre.

Visa signatur

X570S AORUS ELITE AX | AMD Ryzen 7 5800X3D | G.Skill 3600C16-16-16 4x8GB TridentZ | Kingston A2000 1TB M.2 NVMe 2st | ASUS GeForce RTX3080 TUF OC | Corsair Hydro H100x | Phanteks Eclipse P400S | Phanteks Revolt Pro 1000W

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Inet har 14 dagars ångerrätt, det har nu gått 15 dagar. Jag tycker detta svar besvarar hur du ska göra.

En helt annan fråga är om man ska välja iPhone 12 istället för iPhone 11, men det är en ekonomisk fråga om hur mycket pengar man vill spendera.

Det beror på om han har köpt varan i butik eller på distans. Är det distansköp gäller de 14 dagarna från det datum man mottagit varan, vilket skulle kunna innebära att det fortfarande finns tid kvar att ångra köpet.

Permalänk
Skrivet av Akandesh:

https://www.inet.se/info/711/varfor-inet

30 dagar öppet köp. Men ja, jag har nu upptäckt att det finns skal för iPhone 11 som stödjer magnet + Qi så finns ingen anledning att uppgradera för mig längre.

Jag läste för snabbt. Såg att det stod öppet köp 30 dagar obruten förpackning etc. Sedan pratade de om ångerrätt skrev 14 dagar och där slutade jag läsa. Efter denna text stod det att Inet hade 30 dagar ångerrätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akandesh:

https://www.inet.se/info/711/varfor-inet

30 dagar öppet köp. Men ja, jag har nu upptäckt att det finns skal för iPhone 11 som stödjer magnet + Qi så finns ingen anledning att uppgradera för mig längre.

Aldrig någonsin att jag skulle köpa en ny telefon utan OLED, men det är jag det

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Aldrig någonsin att jag skulle köpa en ny telefon utan OLED, men det är jag det

Mjo OLED är ju mys men hade problem med min 5t då det blev eftersläpp när det skiftade mellan svart och övrig pixel tex när man scrollade. Kanske fixat på nyare skärmar?

Visa signatur

X570S AORUS ELITE AX | AMD Ryzen 7 5800X3D | G.Skill 3600C16-16-16 4x8GB TridentZ | Kingston A2000 1TB M.2 NVMe 2st | ASUS GeForce RTX3080 TUF OC | Corsair Hydro H100x | Phanteks Eclipse P400S | Phanteks Revolt Pro 1000W

Permalänk
Medlem

Det behöver inte vara värt det! Det räcker med att ha lust att byta!

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem

byter upp mig från iphone xs.. telia hade en grym deal.. iphone 12 pro 256gb för 8640:- + 240 rabatt i 12 månader på deras obegränsade abbonemang om man tecknade 24mån

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Jag läste för snabbt. Såg att det stod öppet köp 30 dagar obruten förpackning etc. Sedan pratade de om ångerrätt skrev 14 dagar och där slutade jag läsa. Efter denna text stod det att Inet hade 30 dagar ångerrätt.

De har 30 dagar både på öppet köp och ånger.

Citat:
  • Kan jag lämna tillbaka en öppnad produkt?

Du har alltid 30 dagars ångerrätt, oavsett om du köpt produkten i butik eller på inet.se. Observera att produkten ska vara komplett i kartong och i ett så kallat oförändrat skick för att inget avdrag ska göras.
Ångerrätten gäller inte hygienartiklar som ex. in-ear hörlurar, datorprogram, spel eller ljud- och bildupptagningar då förseglingen/plomberingen brutits samt specialtillverkad dator av oss.

https://www.inet.se/info/318/faq-fragor-svar

Är själv inne i uppgraderingstankar, har idag en note 9 och vill tillbaka till iphone.
Min tanke är att om jag kan få en begagnad 11/11 pro till ett bra pris kör jag nog på det, annars blir det en 12a.
Med bra pris tänker jag åtminstone hälften av vad en ny 12a kostar

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk
Medlem

Om det bara är magnet lösning du är ute efter är det inte värt enligt mig, då borde det finnas enklare lösning som kanske ett skal med magnet?

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av cooldfs:

byter upp mig från iphone xs.. telia hade en grym deal.. iphone 12 pro 256gb för 8640:- + 240 rabatt i 12 månader på deras obegränsade abbonemang om man tecknade 24mån

Det va ingen jättebra deal. Totalt 21000kr över 24 mån. Tre har obegränsat 24 mån för 17900kr.

Permalänk
Medlem

19896:- blir min totala kostnad
eftersom jag redan har telia obegränsad.. så blir det en bra deal för mig iaf.. rabatt i 12 månader och 8640: för telefonen

Permalänk
Medlem

Om det är värt det beror lite på hur länge man planerar att behålla den.Apple uppdaterar sina mobiler under 5-6 år vilket ger pluspoäng.

Permalänk
Medlem

Jag har en Iphone 8+ och jag tycker inte det är värt att uppgradera lol.
Var så sjukt besviken att det är samma feta notch, 60 hz skärm, lightning kontakt etc.

8an håller till nästa år när de förhoppningsvis hoppar på tåget som började för typ 3 år sedan.
"Maybe next year"

Sen är Iphone 12 så sjukt överprisad här
12000:- för 256gb ;O

Permalänk
Medlem

Jag tog halebops Deal, betalar idag typ 849:- eller nått för XS och 30gb surf, tecknade om på 12 Pro och betalar 749:- för samma surf och då ingick Airpods + 100gb surf.

Totalpris 17.976:-

Vet ni förresten om de ligger på posten för uthämtning den 23:dje eller börjar de skickas ut 23:dje?
Gick in som hastigast på Elgiganten idag men de hade inte fått några visningsex. och visste inte ens när de får in de själva.

Visa signatur
Permalänk

Sitter också i uppgraderingstankar, men behöver input. Sitter idag med en X, är uppgraderingen värd det? Vad jag förstår får man betydligt bättre skärm, bättre batteritid, bättre kamera och Lidar.

Permalänk

Jag har exakt samma tankar som dig @djungeluffe , där jag har beställt en iphone 12 128 gb som kommer på fredag. Men börjar fundera om man ska ändra sig till iphone 12 pro ? Är ingen person som använder kamera speciellt ofta.

Permalänk
Medlem

Jag sitter väll också i valet och kvalet om att uppdatera. Har en X i dagsläget.
Fungerar hur bra som helst, men ibland vill man ju bara uppgradera

Men då jag inte kör något privat abonnemang och vi inte får välja vilken mobil vi vill själv i jobbet så blir det till att casha. Så det tar lite emot att köpa ny telefon när man egentligen inte behöver det.

Får vänta lite till efter årsskiftet, då får man bestämma sig. Kanske en julklapp till sig själv..

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Skrivet av Limpan1996:

Jag har exakt samma tankar som dig @djungeluffe , där jag har beställt en iphone 12 128 gb som kommer på fredag. Men börjar fundera om man ska ändra sig till iphone 12 pro ? Är ingen person som använder kamera speciellt ofta.

Nej, vill man inte ha den bättre kameran så finns det ju ingen anledning. Blev pappa i våras, så tänker att den nya kameran kanske kan ersätta systemkameran där hemma i vissa fall. Ungen är väl i princip det jag tar bilder på.

Skrivet av SunQ:

Jag sitter väll också i valet och kvalet om att uppdatera. Har en X i dagsläget.
Fungerar hur bra som helst, men ibland vill man ju bara uppgradera

Men då jag inte kör något privat abonnemang och vi inte får välja vilken mobil vi vill själv i jobbet så blir det till att casha. Så det tar lite emot att köpa ny telefon när man egentligen inte behöver det.

Får vänta lite till efter årsskiftet, då får man bestämma sig. Kanske en julklapp till sig själv..

Det blev en uppgradering för mig. En 256GB från 3 med tillhörande abonnemang, tyckte deras pris var ok.

Permalänk

Jag är en person som råkar även tappa min telefon titt som tätt och tänker att 12an kommer hålla bättre då den inte har glas bakstycke. Däremot så var det ju aluminium i ramen på den och inte rostfritt stål eller hur det var.. ?

Någon som har bra tips på försäkring för telefon så man får ny väldigt billigt om den går sönder ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Djungeluffe:

Nej, vill man inte ha den bättre kameran så finns det ju ingen anledning. Blev pappa i våras, så tänker att den nya kameran kanske kan ersätta systemkameran där hemma i vissa fall. Ungen är väl i princip det jag tar bilder på.

Det blev en uppgradering för mig. En 256GB från 3 med tillhörande abonnemang, tyckte deras pris var ok.

Ja, hade jag fortfarande haft ett privat abonnemang så hade jag garanterat förlängt detta och skaffat telefonen. Men nu ska jag sälja av aktier för att frigöra pengar och då är det lite meck. Så jag avvaktar lite

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk

Jag avbröt faktiskt min order idag. Blev sugen på en 12 pro max istället, mestadels för nyheterna kring kameran. Större lins och annan stabilisator. Får se om man pallar med storleken bara, aldrig testat på en så stor telefon förut.

Permalänk
Skrivet av Limpan1996:

Jag är en person som råkar även tappa min telefon titt som tätt och tänker att 12an kommer hålla bättre då den inte har glas bakstycke. Däremot så var det ju aluminium i ramen på den och inte rostfritt stål eller hur det var.. ?

Någon som har bra tips på försäkring för telefon så man får ny väldigt billigt om den går sönder ?

Sent svar. Men det billigaste om man krossar skärm ofta är nog försäkringen som man kan oftast kan köpa i samband med telefonköpet.

Permalänk
Medlem

Undrar hur den där magneten påverkar betalkort och annat om man använder plånboksfodral som viks runt vid samtal.