Fler 3DMark-resultat visar AMD "Big Navi" i överläge mot Geforce RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Ju mindre bloat desto bättre, så jag hoppas verkligen att AMD inte har med en massa onödigt dritt. Jag har dock inte kört AMD-gpu sedan 290X, så jag har ingen pejl på hur det ser ut nuförtiden, så det är väl bäst att förbereda sig på att bli besviken.

Nvidias drivrutiner innehåller så mycket skit att man kan gråtskratta sig till nästa vecka, vilket märks tydligt om man använder NVCleanstall (ett program som inte borde behövas, men jag är mycket tacksam för att det finns, särskilt eftersom det går att slå av Nvidias telemetrifanskap helt och hållet genom att göra direktingrepp i drivarfilerna och signera om dem).

Och själv tycker jag tvärtemot.
Nvidia Freestyle är jag riktigt glad över. Använder till nästan alla spel.
DLSS är grymt intressant och kan bara bli bättre.
Ansel använder jag ibland och det är väldigt smidigt.

Tycker dock Nvidia Control Panel kan behöva en grafisk uppdatering. AMD's känns mycket smidigare.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Skrivet av Don_Tomaso:

Javisst är det olika saker. 4k DLSS är inte native 4k, det är inte heller native 1440p. Vilken nativeupplösning får samma subjektiva kvalitet som DLSS 1440p->4k? Och om spelet renderas vid den nativeupplösningen, kommer DLSS-varianten rendera det snabbare? Det är väl den egentliga frågan. Jag tror svaret är att den gör det snabbare, men det är mest en killgissning.

Dlss performance ska väl jämföras med 1080p, och läget över med 1440p? (Med någon form av AA på) vilket det i princip är.

.

Nä.

.

Visa signatur

i7 6700k @4,1 base - 4,4 Turbo | XFX 590X Fatboy | Gigabyte Z270 D3 | 2x16 GB Corsair Vengence 3200MHz Cl 16| Intel 750 400GB |EVO 970 1 TB Steamdrive| 64TB thin provision

Permalänk
Skrivet av Bernd_P1:

kan tycka att fram tills vi har minst 50/50 marknadsandelar i både CPU och GPU marknaden så kan det var ok att har den inställningen.
vissligen är det också viktigt att AMD leverera, men samtidigt känns det lite självklart då det är ju det som behövs för att tar igen marknadsandelar.
samtidigt finns ju också folk som bara vill att AMD ska gör bra så att Intel och Nvidia ska blir billigare för dem, men dem köper ändå bara från dem senare om och om igen.

Ja men då väljer man märke av en faktisk anledning.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av EvonS:

Enl uppgifter från Redgamingtech kommer AMD presentera korten med tester i 10 spel där AMDs dito klår Nvidias i de flesta fallen. Priserna var från början tänkta sättas lite lägre än Nvidia men nu är de inte så säkert längre pga prestandan korten har.

Prishöjningar kan de börja med när de har 80%av marknaden. De skjuter sig själva i foten annars bara.

Visa signatur

i7 6700k @4,1 base - 4,4 Turbo | XFX 590X Fatboy | Gigabyte Z270 D3 | 2x16 GB Corsair Vengence 3200MHz Cl 16| Intel 750 400GB |EVO 970 1 TB Steamdrive| 64TB thin provision

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tomaso:

Javisst är det olika saker. 4k DLSS är inte native 4k, det är inte heller native 1440p. Vilken nativeupplösning får samma subjektiva kvalitet som DLSS 1440p->4k? Och om spelet renderas vid den nativeupplösningen, kommer DLSS-varianten rendera det snabbare? Det är väl den egentliga frågan. Jag tror svaret är att den gör det snabbare, men det är mest en killgissning.

Det är nog väldigt svårt att avgöra exakt vilken ’kvalitet’ dlss har i sina ’pixlar’ i den slutgiltiga upplösningen. Ingen vet och upp till var och en att välja vad man prioriterar. Om jag hade ett kort med DLSS hade jag nog använt det oftast, absolut, men det betyder inte att ett test skulle vara jämförbart mellan två GPUer om bara ena kör med funktionen aktiverad.

Skulle vara intressant och se hur mycket det skulle märkas om man körde lite side-by-side med massa datorer med olika kort och funktioner aktiverade i samma spel. Tror dock resultatet skulle bli samma som för LTT när de testade NVME vs SATA och upplevelsen var typ helt random och många satte SATA som snabbast eller näst snabbast...

Oavsett. Ingen vits att försöka jämföra DLSS med oskalat. Inte i ett prestandatest i alla fall. Dessutom kan väl DLSS skala mer än bara 50%? Går väl att köra DLSS:1440p->8K också. Är set då bättre än 4K native? Ingen aning... men det går inte att testa dessa helt olika saker och göra vettiga jämförelser, det var bara det jag menade.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av wessmen:

Tidigare så har det handlat om betydligt mer än några fps, det tror jag att alla kan vara överens om.

FPS per krona?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Skrivet av m4gnify:

Vissa grejer är ju väldigt bra. T.ex DLSS.

😂😂

Visa signatur

i7 6700k @4,1 base - 4,4 Turbo | XFX 590X Fatboy | Gigabyte Z270 D3 | 2x16 GB Corsair Vengence 3200MHz Cl 16| Intel 750 400GB |EVO 970 1 TB Steamdrive| 64TB thin provision

Permalänk
Medlem

Har alla missat att AMD har unika saker i sina drivrutiner också? Anti lag funktioner som sänker latensen, auto undervolt som ger lägre ljudnivå, cool and quiet som hjälper gpu att klocka lagom för att nå den bildfrekvens man är ute efter, ...

Jag vill minnas att AMD förr var mycket trevligare att hantera fler skärmar, framförallt om de var varierade format/modeller och sånt...

Jag säger inte att AMD är bättre än Nvidia i den bemärkelsen, men flera av dessa saker kompenserar ju för en hel del av andra sidans grejer på olika sätt.

Skulle vara trevligt med en djupdykning med skillnader och likheter mellan mjukvaran på alla läger när det kommer till grafikort. Intel har ju quicksync, Nvidia NV-enc...

@JonasT? Alltså såklart inte innan nyår för ni behöver ju redan vadarbyxor på er på kontoret för allt ni har att göra nu, men sen, framåt våren när det lugnat sig lite...

Tror det är svårt att få ett grepp om genom att bara lästa release notes på drivrutinsversioner... någon form av helhetsgrepp. Det är ju nästan omöjligt att veta skillnaden eftersom mjukvaran för andra sidan inte finns tillgänglig med det kort man har...

Permalänk
Avstängd

Verkar vara ett fantastiskt år för AMD, kan eventuellt ta prestandatronen både i CPU och GPU kategorin.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av M89:

Så fort man sätter igång Raytracing så sticker Nvidia iväg.

22% är inte så märkvärdigt mycket bättre.
Frågan är också hur mycket den sänker övrig prestanda.
Återstår också att se hur de presterar i verklige spel, 3DMark är ju trots allt ett syntetiskt test.
Jag tror att vi kommer se AMD vinna i vissa spel Nvidia i andra.
Det är väl lite det den här nyheten handlar om, vi kan få något som verkligen konkurrerar.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Kristoffer:

Antar att du inte håller med?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

22% är inte så märkvärdigt mycket bättre.
Frågan är också hur mycket den sänker övrig prestanda.
Återstår också att se hur de presterar i verklige spel, 3DMark är ju trots allt ett syntetiskt test.
Jag tror att vi kommer se AMD vinna i vissa spel Nvidia i andra.
Det är väl lite det den här nyheten handlar om, vi kan få något som verkligen konkurrerar.

Skrev om det tidigare.... av 10 testade spel slår AMD Nvidia i 5 jämt skägg i 2 o förlorar i 3... detta i 4K.
I 2560x klår AMD Nvidia i fler spel.

Visa signatur

Lian-Li Tu150 (fläktmoddad) w Corsair SF750 Platinum SFX / Asus Strix B550-i Itx / Ryzen 5600x @ 4.92.. Scythe Fuma 2 / Crucial Ballistix 2x16 3600@4000 / WD Black SN850 NVME + Kingston A2000 NVME / MSI Radeon RX 6800 referens / 2x120mm Noctua NF-A12x15 golv. 2x120mm Noctua NF A12x25 In och Utblås. Fläktmod tak 1x140mm Noctua NF A14 utlblås via kammare baktill. Samsung 34" c34j791 3440x1440.

Permalänk
Inaktiv

Vi ska hoppas de satsar mer på drivrutiner denna gång

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av EvonS:

Skrev om det tidigare.... av 10 testade spel slår AMD Nvidia i 5 jämt skägg i 2 o förlorar i 3... detta i 4K.
I 2560x klår AMD Nvidia i fler spel.

Japp, läste faktiskt vad du skrev, verkar onekligen lovande.

Men han på RGT är jävligt jobbig att lyssna på.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Japp, läste faktiskt vad du skrev, verkar onekligen lovande.

Men han på RGT är jävligt jobbig att lyssna på.

Ladies and Gentlemen we have a ton news this day ... Brukar faktiskt tröttna där inget illa menat han är jobbig och lyssna på .

Visa signatur

Dator 1 5800x 32 GB ram B550 plus TUF Kingston 3000 2048 GB EVO 870 QVO 4TB ASUS 370 ti TUF RM 750 X Corsair 4000D Airflow Noctua NH-D15S WIN 10 ASUS PG279Q skärm

Permalänk
Medlem
Skrivet av ottoblom:

Nej du kan inte få ett 3080 för 7800 längre . dom ligger runt 120 dollar högre nu mer ( Om du ej förbeställt ) . https://www.sweclockers.com/artikel/30431-kronika-vad-kostar-...

FE kostar det. Den kommer ju finnas på marknaden så småningom.

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Japp, läste faktiskt vad du skrev, verkar onekligen lovande.

Men han på RGT är jävligt jobbig att lyssna på.

Jo seg o lyssna på men uppenbarligen får han på nåt sätt tag i riktigt bra info.... Har haft väldigt mkt rätt vad jag minns.
Mores Law is dead är mkt bättre o lyssna på och har också mkt bra info.. roligast är nog Choochoo train... dvs Notanapplefan

Visa signatur

Lian-Li Tu150 (fläktmoddad) w Corsair SF750 Platinum SFX / Asus Strix B550-i Itx / Ryzen 5600x @ 4.92.. Scythe Fuma 2 / Crucial Ballistix 2x16 3600@4000 / WD Black SN850 NVME + Kingston A2000 NVME / MSI Radeon RX 6800 referens / 2x120mm Noctua NF-A12x15 golv. 2x120mm Noctua NF A12x25 In och Utblås. Fläktmod tak 1x140mm Noctua NF A14 utlblås via kammare baktill. Samsung 34" c34j791 3440x1440.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Banco:

FE kostar det. Den kommer ju finnas på marknaden så småningom.

Japp... hörde de kommer finnas tillgängliga 2022

Visa signatur

Lian-Li Tu150 (fläktmoddad) w Corsair SF750 Platinum SFX / Asus Strix B550-i Itx / Ryzen 5600x @ 4.92.. Scythe Fuma 2 / Crucial Ballistix 2x16 3600@4000 / WD Black SN850 NVME + Kingston A2000 NVME / MSI Radeon RX 6800 referens / 2x120mm Noctua NF-A12x15 golv. 2x120mm Noctua NF A12x25 In och Utblås. Fläktmod tak 1x140mm Noctua NF A14 utlblås via kammare baktill. Samsung 34" c34j791 3440x1440.

Permalänk
Medlem

Det verkar som 6800 XT kommer dra jämnt med 3080 i 4K men vinna i 1440p enligt videon nedan. Detta gäller alltså de spel som AMD kommer visa upp vid avtäckandet. Utöver det kommer de ju även ha ett 6900 XT. Antar att AMD behöver pusha råprestanda för att ta igen det faktum att de kommer ligga efter vad gäller ray tracing. När det kommer till DLSS så kommer de nog lansera en egen motsvarighet på sikt.

Så länge nvidia har kretsbrist så lär AMD kunna sätta typ vilka priser de vill. Inte minst om de tar över prestandakronan. Men visst... De kommer ju bli tvungna att börja konkurrerar med konsolernas existens snart också men tanke på hur mycket man får för pengarna om man skippar datorspelande för soffhäng istället.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Det verkar som 6800 XT kommer dra jämnt med 3080 i 4K men vinna i 1440p enligt videon nedan. Detta gäller alltså de spel som AMD kommer visa upp vid avtäckandet. Utöver det kommer de ju även ha ett 6900 XT. Antar att AMD behöver pusha råprestanda för att ta igen det faktum att de kommer ligga efter vad gäller ray tracing. När det kommer till DLSS så kommer de nog lansera en egen motsvarighet på sikt.

Så länge nvidia har kretsbrist så lär AMD kunna sätta typ vilka priser de vill. Inte minst om de tar över prestandakronan. Men visst... De kommer ju bli tvungna att börja konkurrerar med konsolernas existens snart också men tanke på hur mycket man får för pengarna om man skippar datorspelande för soffhäng istället.
https://www.youtube.com/watch?v=HJcxKTX65F4

Tror du inte att de tvingas in i ett konkurrerande pris oavsett om det är brist på nVidias kort eller ej. Jag kan ju såklart bara tala för mig själv men landar de på samma pris som 3080 och presterar liknande så väntar jag hellre en månad på att få mitt kort från nvidia. DlSS och RT är onekligen inte bara en gimmick efter att ha provat det i några spel.

Kostar det typ 6000 och presterar som 3080 så är jag nog redo att hoppa båt.

Men folk kanske inte bryr sig om RTX(vilket de borde) så kanske det säljs kort för samma pris som 3080. Ska bli jäkla intressant på onsdag.

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Skrivet av Dinoman:

Detta troligtvis;

HD 5870 = $399 (ATi sämre)
GTX 480 = $499

HD 6970 = $369 (Jämnt skägg)
GTX 580 = $499

R9 290X = $549 (Jämnt skägg, lite övertag Nvidia)
GTX 780 Ti = $699

R9 Fury = $549 (Här är AMD märkbart sämre)
GTX 980 Ti = $649

Radeon VII = $699 (Don't even...)
GTX 1080 Ti = $699

RX 5700 XT = $399
RTX 2070 = $499
RTX 2070 Super = $499 (Kom till mest på grund av Navi)
RTX 2080 = $699

Skulle inte kalla HD 5870 sämre när GTX 480 drog lång över 100W mer än HD 5870 med minimalt prestandaövertag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Banco:

Tror du inte att de tvingas in i ett konkurrerande pris oavsett om det är brist på nVidias kort eller ej. Jag kan ju såklart bara tala för mig själv men landar de på samma pris som 3080 och presterar liknande så väntar jag hellre en månad på att få mitt kort från nvidia. DlSS och RT är onekligen inte bara en gimmick efter att ha provat det i några spel.

Kostar det typ 6000 och presterar som 3080 så är jag nog redo att hoppa båt.

Men folk kanske inte bryr sig om RTX(vilket de borde) så kanske det säljs kort för samma pris som 3080. Ska bli jäkla intressant på onsdag.

8800 kr är det billigaste 3080 du kan få på Inet .Tycker det är tråkigt när folk är så lätt lurade . Samma med 2080 ti -2080-2070 vissa verkar tro att man visst kunde få korten till priserna som Nvida sa att dom kostade . jag tror fortfarande om AMD har ett kort som presterar som ett 3080 och går och få tag på för 699 dollar så kommer dom ha en vinnare .

Visa signatur

Dator 1 5800x 32 GB ram B550 plus TUF Kingston 3000 2048 GB EVO 870 QVO 4TB ASUS 370 ti TUF RM 750 X Corsair 4000D Airflow Noctua NH-D15S WIN 10 ASUS PG279Q skärm

Permalänk
Medlem

Jag hoppas verkligen att AMD är med i matchen denna runda, trots att jag redan sitter på ett 3090.
Konkurrens är bara positivt för marknaden och framtiden.
Är dock fortfarande på tok för tidigt att säga hur bra dom faktiskt är med vid det här laget.
Att dom har något som kan vara med och slåss med något av nvidias 3000 serie kort är ju redan rätt tydligt, men att det kommer bli "nya prestanda kungen" som många här verkar ta som fakta redan, är lite väl.

Skrivet av EvonS:

Jo seg o lyssna på men uppenbarligen får han på nåt sätt tag i riktigt bra info.... Har haft väldigt mkt rätt vad jag minns.
Mores Law is dead är mkt bättre o lyssna på och har också mkt bra info.. roligast är nog Choochoo train... dvs Notanapplefan

Jag stör mig så fett mycket på Mores law is dead.
Han drar ut på allt så sjuuuuuuuukt mycket, och repeterar samma sak om o om igen.
Och så pratar han konstant om hur "rätt" han haft yada yada yada.
Fattar att han vill få in reklam o grejer, men han gör det så överdrivet mycket.
En video som han kunde fått in lika mycket info på 5min med, och dragit ut den till 10 som dom flesta andra YT nissar gjort, drar han ut till 20-30 min istället.

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem
Skrivet av Banco:

Då antar jag att du snackar om 4k?

Man torskar ju 60 frames i BFV i 1080P så inte bara i 4K.

Skrivet av wargreymon:

Reflektioner är ju bara en del av RT, du har upplysning och skuggor också. Tycker ljuset de gjorde i Metro är helt magiskt. Sedan fattar jag inte att man inte vill ha det för det äter FPS. Kör du alla dina spel i lägsta kvalité för att högre inställningar äter FPS också?

Same same... beror på, RT har säkert sin plats men tänker inte låta det ske på bekostnaden av min spelupplevelse. Kör vissa spel i lägsta kvalité, oftast FPS-titlar som exempelvis CS och det är jag ju inte ensam om.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem
Skrivet av Banco:

Tror du inte att de tvingas in i ett konkurrerande pris oavsett om det är brist på nVidias kort eller ej. Jag kan ju såklart bara tala för mig själv men landar de på samma pris som 3080 och presterar liknande så väntar jag hellre en månad på att få mitt kort från nvidia. DlSS och RT är onekligen inte bara en gimmick efter att ha provat det i några spel.

Kostar det typ 6000 och presterar som 3080 så är jag nog redo att hoppa båt.

Men folk kanske inte bryr sig om RTX(vilket de borde) så kanske det säljs kort för samma pris som 3080. Ska bli jäkla intressant på onsdag.

Ja alltså.. Det blir ju ett avvägande man som konsument får göra nu när det inte längre går att jämföra äpplen och äpplen. Om nu AMD vid sitt avtäckande utlovar en motsvarighet till DLSS, så tror jag många kommer köpa in på det. Jag hoppas såklart på ett konkurrenskraftigt pris, men det tror jag inte riktigt på i det här segmentet. Som Paul tar upp i videon så diskuterade AMD ett pris om 50 USD lägre än nvidias motsvarighet, men det var alltså innan de insåg att de skulle kunna konkurrera rakt av med sitt näst bästa kort mot 3080 och vinna vid 1440p. Eftersom nästa generations konsoler alla kör RDNA2 så tror jag kanske på "fine whine" från AMD även om första generationens RDNA2 kommer ha sämre ray tracing-prestanda än nvidia. Majoriteten spelutvecklare lär inte lägga för mycket krut på ray tracing om konsolerna inte klarar av att hantera det. Sen får du mer vram med AMD här också.

Det som jag tror kanske kommer pressa ner priserna något är väl som sagt det faktum att konsolerna blir förhållandevis prisvärda jämfört med grafikkort. Får du en hel konsol med sjukt snabb lagring hand kontroll etc. för ett lägre pris än vad grafikkorten i det näst högsta segmentet, ja då tror jag folk kommer spela grafiskt tunga spel på konsol och satsa på billigare grafikkort till PC som får agera plattform för typ e-sporttitlar istället. Det är lite vad jag funderar på själv faktiskt. Köpa konsol istället för nytt grafikkort och vänta på mellansegmentet för grafikkort. Men vem vet... Kanske att AMD avtäcker något mer prispressat också? Vore oavsett skönt om det fanns kort ute på marknaden, för just nu väntar alla bara vilket gör att begagnatmarknaden även den har stagnerat helt.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Blir intressant när kortet kommer till test labbet man får hoppas att den ha bra prestanda till pris.
Efter som det är svårt att få tag på RTX3080/3090 kort kanske AMD har ett som biter

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Man torskar ju 60 frames i BFV i 1080P så inte bara i 4K.

Same same... beror på, RT har säkert sin plats men tänker inte låta det ske på bekostnaden av min spelupplevelse. Kör vissa spel i lägsta kvalité, oftast FPS-titlar som exempelvis CS och det är jag ju inte ensam om.

.. fast då är du väl inte heller en spekulant av 7000kr+ grafikkort väl? Skiter man i hur det ser ut och bara vill ha fipsar så det räcker så kommer man ju undan utan att kika på flaggskepp

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

.. fast då är du väl inte heller en spekulant av 7000kr+ grafikkort väl? Skiter man i hur det ser ut och bara vill ha fipsar så det räcker så kommer man ju undan utan att kika på flaggskepp

Om jag har en skärm på 240 Hz är det ju där jag vill ligga, ännu hellre över. Raytracing har ingen plats i snabba fps-titlar imo.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

FPS per krona?

Det är något helt annat och det vet vi alla om.
Nu skriver man "ynka fps" och då diskuterar vi fps, inte fps/krona.

Permalänk
Medlem

Bättre i tester, sämre i spel. Bryr mig mer om det sistnämnda men hoppas att AMD sopar mattan med Nvidia i slutändan. Gärna genom att faktiskt ha kort att sälja.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro