3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

15.02 är vi på nu

/Patrik

ah oki, 28 minuter kvar för mig... *rip 🤣.. Men antar att de flesta beställningarna ligger under de första minuterna. Så det kanske går snabbare efter låt säg ca 15:10

Visa signatur

der8auer Core i9-9900K - delidded @ 5.1 ghz | ASUS ROG Maximus XI Hero | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3090 24GB Gaming OC | Rog Swift PG35VQ && Rog Swift PG27VQ | LPX Black 3200MHz 32gb | Logitech G Pro Wireless | Logitech G915 TKL Tactile | Sennheiser HDV820 | Sennheiser HD 800S | Swedish Match Ettan Orginal Portion | "-DICE please!?"|Min senaste youtube video -> https://youtu.be/OqIq_hh0BI8

Permalänk
Webhallen
Skrivet av roo:

Komplett äger webhallen just fyi

Komplett Group*
Butiken Komplett är våra syskon

Skrivet av Doorfen:

ah oki, 28 minuter kvar för mig... *rip 🤣.. Men antar att de flesta beställningarna ligger under de första minuterna. Så det kanske går snabbare efter låt säg ca 15:10

Det blir en del glesare i orderminuter efter första kritiska minuterna

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

@webhallen

Lite dum fråga kanske men hur ser volymerna ut i leveranserna på 3080 TUF OC? Fortfarande slattar eller börjar det komma ordentliga batcher? Alltså få kort per leveranstillfälle eller börjar det trilla in på pall.

Visa signatur

Burk: Lian Li O11 Dynamic XL ROG Certified Vit, PSU: ASUS ROG Strix 850W, CPU: Intel Core i9 9900K, MB: MSI Z390 MEG ACE, Lagring: Kingston KC2000 1TB x2, Barracuda 3TB, GPU: ASUS 3080 TUF OC, RAM: Corsair Vengeance RGB PRO 64GB Kylning: Noctua NF-F12 iPPC-3000RPM x10st, Noctua NH-D9L, Ljud: ASUS ROG Theta 7.1 Skärmar: Samsung Oddysey G9 49", Asus VG279QM 27" 280hz x2

Permalänk

@webhallen Kommer det in några RTX3080 TUF non OC kort? Jag har ett tid på 15.09, kommer jag kunna få den nästa månad?

Mvh

Permalänk
Medlem

"Vann" under morgonen på Tradera ett Zotac 3080 Trinity OC för 10.000 kr. (OK pris, 9.300 kr på komplett) Detta kort är till min bror då jag själv väntar på antingen Aorus eller Strix. Det är dock första gången jag handlar på Tradera och kan inte få tag på säljaren för att ändra leverans adress innan jag slutför betalning (kontakta säljaren knappen) funkar inte. Är det enligt Traderas regler OK att vänta med betalning innan jag som köpare har fått kontakt med säljaren?

Edit: Har även skickat sms utan att han svarat än.

Visa signatur

| i9-10900K | G.SKILL TRIDENT Z NEO 32GB DDR4 3600 MHz | ASUS ROG MAXIMUS XII HERO|
| 3080 AORUS XTREME | LIAN LI 011 DYNAMIC XL | ARCTIC LIQUID FREEZER II 360 |
| 6 x CORSAIR ML120 | CORSAIR HX1000i |

Permalänk
Medlem

Äntligen såg jag ett glimt i mörkret att mitt ASUS TUF OC (beställde 15.05 hos webhallen) var på väg till butik och skulle landa imorgon...... men uuuhhmmf.. ändrade till saknas i lager för 30 min sedan. Nåja, nu hinner jag se vad AMD kan åstadkomma med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Siddi:

"Vann" under morgonen på Tradera ett Zotac 3080 Trinity OC för 10.000 kr. (OK pris, 9.300 kr på komplett) Detta kort är till min bror då jag själv väntar på antingen Aorus eller Strix. Det är dock första gången jag handlar på Tradera och kan inte få tag på säljaren för att ändra leverans adress innan jag slutför betalning (kontakta säljaren knappen) funkar inte. Är det enligt Traderas regler OK att vänta med betalning innan jag som köpare har fått kontakt med säljaren?

Edit: Har även skickat sms utan att han svarat än.

Du ska kunna skriva meddelande till han. Lättare att göra på webbsidan, i appen är det lite gömt under menyn för försäljningen. Dra PM om du vill, så vi inte spårar ur tråden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goeez:

@webhallen jag som la min order 11.48 den 20e på "THE DAZZLING ANGEL" (3080 non oc) kan förvänta sig ett kort som kommer i leverans denna vecka?

Visserligen OC-varianten, men vissa är oerhört förtjusta.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem

@Webhallen hur kommer det sig att ni levererar kort till folk som har ordertid efter mig? Jag har 3080 tuf oc 17e 15.04 användare ptz81

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Du ska kunna skriva meddelande till han. Lättare att göra på webbsidan, i appen är det lite gömt under menyn för försäljningen. Dra PM om du vill, så vi inte spårar ur tråden.

Det löste sig. Vi har fått kontakt. Tack för hjälpen.

Visa signatur

| i9-10900K | G.SKILL TRIDENT Z NEO 32GB DDR4 3600 MHz | ASUS ROG MAXIMUS XII HERO|
| 3080 AORUS XTREME | LIAN LI 011 DYNAMIC XL | ARCTIC LIQUID FREEZER II 360 |
| 6 x CORSAIR ML120 | CORSAIR HX1000i |

Permalänk
Skrivet av Lagerlöf:

Tog en liten chatt med dem, och de sa att det borde skickas idag ja. De hade väl fullt upp på lagret stackarna

Ordern senast uppdaterad: 27/10/2020 10:45 Skickad

Permalänk
Medlem
Skrivet av fortytwo:

Äntligen såg jag ett glimt i mörkret att mitt ASUS TUF OC (beställde 15.05 hos webhallen) var på väg till butik och skulle landa imorgon...... men uuuhhmmf.. ändrade till saknas i lager för 30 min sedan. Nåja, nu hinner jag se vad AMD kan åstadkomma med.

Då har du förmodligen en imorgon, är standard hos Webhallen när produkten är i transport att den "försvinner från ordersidan" en kort stund tills den är framme i butiken

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Komplett Group*
Butiken Komplett är våra syskon

Det blir en del glesare i orderminuter efter första kritiska minuterna

/Patrik

Komplett har noe å lære av "sine syskon" isåfall kundeservice rundt rtx 3080 fra Komplett her i Norge er ikke eksisterende.
Jeg som nordmann lurker rundt på Sweclockers for informasjon da det ikke er informasjon på norske forums, håper det er greit! XD

Permalänk
Skrivet av lejonhead:

@webhallen Kommer det in några RTX3080 TUF non OC kort? Jag har ett tid på 15.09, kommer jag kunna få den nästa månad?

Mvh

Har 15.10 så undrar samma sak.

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Skrivet av joeldeluxe:

Då har du förmodligen en imorgon, är standard hos Webhallen när produkten är i transport att den "försvinner från ordersidan" en kort stund tills den är framme i butiken

så du menar att även jag har chans att få ett kort i veckan ? stod igår och imorse att det beräknades finnas i min butik senare i veckan, hände samma sak för några veckor sedan och då fick jag inget kort

Permalänk
Medlem
Skrivet av MikeDaUnicorn:

Komplett har noe å lære av "sine syskon" isåfall kundeservice rundt rtx 3080 fra Komplett her i Norge er ikke eksisterende.
Jeg som nordmann lurker rundt på Sweclockers for informasjon da det ikke er informasjon på norske forums, håper det er greit! XD

Så klart det är! Jag har själv klagat mycket över hur dåligt @Komplett hanterar 3080-beställningarna, och hur de gjorde tvärtom jämfört med Webhallen. Istället för ökad transparens valde de att bli helt tysta och inte säga något alls. Nu är jag för djupt in i det här för att ändra mig, men i framtiden blir det inga fler beställningar från Komplett.

Permalänk
Medlem

Jag skickade tillbaka ett mail till inet gällande det utskick dom gjorde igår, och enligt denna personen har inte inet möjlighet i dagens system att se vilken kö position man har på en vara... låter mycket omodernt i dagens samhälle kan jag tycka. Nåväl, enligt deras system förväntas det vara ”plus” saldo på kortet jag beställt den sista november.. får väll se om det hålls

Visa signatur

CPU: Intel 2600K@ 4.5ghz, ASUS P8P67 Deluxe, 8 gb Corsair Vengeance 1600mhz, AMD 7970 3gb, Asus Full hd LED, 2 x OCZ Vertex2 60gb raid-0, 4TB HDD. Logitech G500, W7 Enterprise

Permalänk
Medlem
Skrivet av Catglider:

så du menar att även jag har chans att få ett kort i veckan ? stod igår och imorse att det beräknades finnas i min butik senare i veckan, hände samma sak för några veckor sedan och då fick jag inget kort

Mycket möjligt om du har en tidig plats i kön, men sitter inte på mer info än någon annan

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smerof:

Jag skickade tillbaka ett mail till inet gällande det utskick dom gjorde igår, och enligt denna personen har inte inet möjlighet i dagens system att se vilken kö position man har på en vara... låter mycket omodernt i dagens samhälle kan jag tycka. Nåväl, enligt deras system förväntas det vara ”plus” saldo på kortet jag beställt den sista november.. får väll se om det hålls

Vilket kort beställde du?

Permalänk
Skrivet av joeldeluxe:

Mycket möjligt om du har en tidig plats i kön, men sitter inte på mer info än någon annan

Man får ju självklart hoppas, men vågar inte riktigt hoppas på för mycket med tanke på hur det va sist

Permalänk
Skrivet av roo:

Komplett äger webhallen just fyi

Svär inte i kyrkan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsgustavarvid:

Svär inte i kyrkan!

Tror hen syftar på att Komplett Group är Webhallens (och butiken Kompletts) faktiska ägare, inte att de är bättre.

Visa signatur

Ryzen 3900X | ASUS ROG Strix X570-E | G-skill Trident Neo 32 gb 3600mhz
EVGA 3080 FTW | Sound BlasterX AE-5
Adata XPG XS8200 Pro 1 tb + 2 tb | diverse HDD
Phanteks Enthoo Evolv X mörkgrå | Corsair RM 750X V2
LG 32GK850G 1440p 165 Hz, 32" VA | Ducky shine 7 | Logitech G502 SE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Fifan. Undrar varför mitt dröjer, borde ju också skickats om det faktiskt finns i lager.

Nu är det nära att man får chatta med kundtjänst och fråga

"tycker synd om Webhallen/Komplett som har dig som kund"

Det är klart det går bra att vara en belastning för kundtjänst när det gäller dig själv... dubbelmoral deluxe

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600X | Asus Rog B550-i gaming | Sapphire Radeon 6800 refkort | Viper Steel Patriot 16gb 4400mhz | Sabrent NVMe Rocket 1TB + Samsung 970 1TB | Corsair 750W SFX | Cooler Master NR200P | Vattenkyld custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av bqobd:

Vilket kort beställde du?

Msi gaming trio x

Visa signatur

CPU: Intel 2600K@ 4.5ghz, ASUS P8P67 Deluxe, 8 gb Corsair Vengeance 1600mhz, AMD 7970 3gb, Asus Full hd LED, 2 x OCZ Vertex2 60gb raid-0, 4TB HDD. Logitech G500, W7 Enterprise

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blurgh:

Hur ser din status ut? Min började behandlas igår vid 18:37.

Vet att det skickas idag men ville bara se ifall du också får det imorgon!

Fick precis status skickad, borde komma imorgon. Inget spårnings id ännu dock

Permalänk
Medlem
Skrivet av joeldeluxe:

Då har du förmodligen en imorgon, är standard hos Webhallen när produkten är i transport att den "försvinner från ordersidan" en kort stund tills den är framme i butiken

Något är på gång i alla fall, gula fyrkanten ändrades till grönt med ett "saknas i lager". Vi får se, antigen är den på väg eller systemet fick ett anafylaktisk chock för att dom äntligen fick in några TUF OC .

Permalänk
Medlem

https://www.komplett.se/search?q=3080&stockStatus=InStock

"Gigabyte GeForce RTX 3080 Vision OC" visas "I lager" men är ej köpbar, ja ni vet

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mastrovious:

"tycker synd om Webhallen/Komplett som har dig som kund"

Det är klart det går bra att vara en belastning för kundtjänst när det gäller dig själv... dubbelmoral deluxe

Lite skillnad på att tjata om köplatser som ändå inte spelar någon roll mot att fråga om en vara som är reserverad och behandlas. Vilket betyder att det faktiskt händer något med den.

Det borde ju till och med du kunna lista ut

Ps. För att förtydliga var det nog främst hur du formulerade din första post som fick folk att reagera på ditt beteende. För det lät verkligen som om du siktade på att vara direkt otrevlig mot dem för att det "var din rätt som kund".

Tror ingen här ser ett fel med att ha en chatt med kundtjänst utan kö som varade i 2 meningar var och kanske högst 20 sekunder. Ds.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk

Hej, detta är säkert en väldigt svår fråga att svara på. Men jag undrar ni som har varit aktiva i denna tråd kanske vet vilken sida och vilket kort man borde satsa på om man vill få ett 3070 så snabbt som möjligt?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Apocalysm:

Hej, detta är säkert en väldigt svår fråga att svara på. Men jag undrar ni som har varit aktiva i denna tråd kanske vet vilken sida och vilket kort man borde satsa på om man vill få ett 3070 så snabbt som möjligt?

Är nog svårt att svara på. Men försök ha konto på några stora sidor, Webhallen, komplett etc, så att allting är redo för att gå så snabbt som möjligt.

Sen "hänger du på låset" när det är release dags, minst 10 minuter innan. Spamma F5.

Visa signatur

Mr. Scriptman