3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Om du bokat i annan butik än Bredden så blir det ej grönt förens kortet har kommit till butik

Jag har bokat mitt kort för upphämtning i Uppsala. Får jag ett mail när det är på väg dit eller bara när det kommit fram till Uppsala?

Visa signatur

OLED77C44LA || RTX 5090 Astral OC || 7800x3d || switch oled @ 1.2 ghz/2.1 ghz/2000mhz

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anonentusiast:

På Inet står det 50+ Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC
https://www.inet.se/produkt/5411775/gigabyte-geforce-rtx-3070...

https://www.inet.se/produkt/5411708/pny-geforce-rtx-3070-8gb-...

Finns också

Permalänk

Fick en MSI GeForce RTX 3070 8GB VENTUS 2X OC från Inet. Beställde ju 14.10 så trodde inte det var sant.
Står leveransdag 30 oktober.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Silkystreet:

Jag har bokat mitt kort för upphämtning i Uppsala. Får jag ett mail när det är på väg dit eller bara när det kommit fram till Uppsala?

Du bör få "påväg till butik" mail och "hämtmail"

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

Skrattar lite åt hur naiv jag var när Zen 3 visades upp den åttonde oktober. "Rackarns, inte release förrän femte november. Synd att sitta på ett 3080 utan resten av min nya build." Nu är det väl frågan om man inte kommer ha Zen 3 före grafikkortet som flyttats fram typ fem gånger, får väl se hur smidigt den launchen går

Permalänk
Medlem

Hur vet man om man fått ett 3070 på @webhallen om det är gul bock?

Permalänk
Medlem

Känns som det fanns kort till dom flesta den här gången.
Satt och velade 45min innan jag beställde ett Asus Dual OC från Webhallen.
Nu är det skickat iallafall så det blir kul att prova.

Visa signatur

i7-7700K + be quiet! Pure Rock // --- // Corsair Vengeance LPX 32Gb DDR4 // ASUS ROG STRIX Z270E // be quiet! Straight Power 10 600W // Samsung 850 Evo 500GB // Samsung 840 Evo 250GB // Fractal Define C // Win 10 // Samsung G7 27" 240hz

Permalänk
Medlem

Lyckades boka ett Palit GeForce RTX 3070 GamingPro 8GB och har fått mail om att det är på väg med posten. Trevligt.

Har fått ett flertal beställningsbekräftelser från bla. Inet och Proshop men något säger mig att dom inte kommer skickas de närmaste veckorna/månaderna.

Permalänk
Medlem

Intressant att skrolla igenom tråden som en ickeintressent. Måste ha varit lika illa, om inte värre, när det bar sig för oss 3080/3090-jannar. 😁

Visa signatur

Team Plopp

Permalänk
Medlem

Nu fick även jag bekräftat från Inet (via deras chatt) att ett grafikkort inte blev allokerat, trots reserverade pengar och orderbekräftelse.
Har alltså status: "Delvis bokad" och leveransdatum satt till 2 nov.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Vi valde att ej haka på Gigabytes förbokningskampanj då vi fick så otroligt många ledsna kunder när priset ändrades från "kampanjpris" till fullpris på 3 sekunder på RTX 3080 launchen. Hade vi blivit erbjudna en längre period att köra priset på hade vi såklart varit med på den dealen.

Bra! Mycket ful taktik att köra med den typen av lockpriser tycker jag. I längden är jag övertygad om att man som företagare tjänar mer på bra kundbemötande och ett stabilt rykte framför att vrida ur minsta småkrona med alla medel som går. Kudos!

Permalänk
Medlem

Så, nu sitter det ett 3090 i min burk och det var verkligen på tiden för jag har 500 GB 6K material att redigera färdigt. Hämtade det på Webhallen, Bredden och det skedde enbart eftersom @webhallen hade statusuppdaterat här i tråden och jag kunde knipa ett kort.

Det var 4 pers före mig i kön när jag var där vid 15-tiden. Tre av dessa hämtade ut ett RTX3000 kort av olika valör..

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090 - Fractal North
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Pro M4 Pro 14"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Vi valde att ej haka på Gigabytes förbokningskampanj då vi fick så otroligt många ledsna kunder när priset ändrades från "kampanjpris" till fullpris på 3 sekunder på RTX 3080 launchen. Hade vi blivit erbjudna en längre period att köra priset på hade vi såklart varit med på den dealen.

Hade Gigabyte seriöst en förbokningskampanj på en produkt som inte får ta förbokningar?

Permalänk

Jag fick precis meddelande att mitt Gainward 3080 Phantom finns att hämta! 😲
Men efter AMDs presentation är jag osäker... Kommer ju ha en Zen 3-processor... Vet dock inte om jag vågar vänta, vill verkligen kunna spela Cyberpunk. Hjälp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av T5R:

Känns som det fanns kort till dom flesta den här gången.
Satt och velade 45min innan jag beställde ett Asus Dual OC från Webhallen.
Nu är det skickat iallafall så det blir kul att prova.

Då måste du haft någon typ av freak tur då kortet är typ slutsålt överallt. I varje fall där jag kollat. Verkar vara massor som fått beställningsbekräftelse men utan leverans datum.

Permalänk
Medlem

Jaha nu blev leveransen för 3080 TUF-kortet från komplett framflyttat till Januari.
AMD here we go!

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, 3080 Ti

Permalänk
Medlem

Fick grön bock på Zotac 3070 Twin Edge 8GB OC från webhallen i bekräftelsemailet och även på hemsidan under beställningar. Fick igenom beställningen 14.04 men verkar som de som har fått tag på ett kort redan fått bekräftelse från postnord eller dyl. Är det en "garanti" att man får ett kort om man har grön bock :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Yes!

Alla produkter hade tillgänglighetsinfo på sin produktsida inför släppet

Ok, missade det, kan du svara på hur många det fanns och hur snabb man var tvungen att vara för att ha fått del av dessa?
Bokade mitt med utlämning på emporia med en ordertid på 14:07, mest om man var snabb nog eller satt och sov

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maaxan:

Då måste du haft någon typ av freak tur då kortet är typ slutsålt överallt. I varje fall där jag kollat. Verkar vara massor som fått beställningsbekräftelse men utan leverans datum.

Kanske råkade klicka i rätt ögonblick, tror dom hade lite strul med att få upp korten.
Fanns 17 i lager när jag beställde.

Visa signatur

i7-7700K + be quiet! Pure Rock // --- // Corsair Vengeance LPX 32Gb DDR4 // ASUS ROG STRIX Z270E // be quiet! Straight Power 10 600W // Samsung 850 Evo 500GB // Samsung 840 Evo 250GB // Fractal Define C // Win 10 // Samsung G7 27" 240hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChefRhythm:

Jag fick precis meddelande att mitt Gainward 3080 Phantom finns att hämta! 😲
Men efter AMDs presentation är jag osäker... Kommer ju ha en Zen 3-processor... Vet dock inte om jag vågar vänta, vill verkligen kunna spela Cyberpunk. Hjälp!

Det är det ganska mycket dyrare Golden Sample kortet va? Typ 9900 kr?

Permalänk
Medlem
Skrivet av T5R:

Kanske råkade klicka i rätt ögonblick, tror dom hade lite strul med att få upp korten.
Fanns 17 i lager när jag beställde.

Kan vara så. Mer timing än att vara först.

Permalänk
Medlem

Ascension!
Zotac 3080 Trinity OC på väg hem. Var helt hundra på att det skulle bli AMD den här gången då jag var så sen på bollen.

Visa signatur

Dator: | Chassi: Fractal Design Define R4 | CPU: Intel i7 8700K | MB: ASUS PRIME Z370-A | RAM: Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz DDR4 | GPU: Gigabyte GeForce Zotac RTX 3080 Trinity OC 10gb | Ljudkort: M-TRACK HUB/Asus Xonar Essence STX II | OS: Windows 10 64-bit | Bootdrive: Samsung 970 EVO Plus 500GB M.2 | PSU: EVGA Supernova G2 1300W | CPU kylning:Noctua NH-D15 chromax.black | Monitor: samsung c49rg90 | Hörlurar: HIFIMAN HE-400I/STAX SR-L300 | Högtalare: ADAM AUDIO T7V

Permalänk
Skrivet av fetklock:

Det är det ganska mycket dyrare Golden Sample kortet va? Typ 9900 kr?

Yes! Jag vet inte om jag ska behålla det eller släppa på bokningen och vänta på 6800XT/6900XT. Jag är tycker bättre om AMD, men vill inte behöva hålla mig från att råka läsa spoilers på Cyberpunk om jag inte fått tag i ett.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChefRhythm:

Yes! Jag vet inte om jag ska behålla det eller släppa på bokningen och vänta på 6800XT/6900XT. Jag är tycker bättre om AMD, men vill inte behöva hålla mig från att råka läsa spoilers på Cyberpunk om jag inte fått tag i ett.

Fast CP är ju i December, tror säkert AMD har lärt sig av Nvidia hur man inte skall göra så jag tror de kommer ha en mycket högre tillgång, de har alla chanser nu att ta extremt mycket marknad av Nvidia med en smooth launch av 6000 serien

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 9800X3D | Gigabyte X870 Aorus Elite Wifi7 ICE | NZXT Kraken Elite RGB V2 240mm | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte GeForce RTX 5080 16GB Aero OC | Fractal Design North Chalk White TG | LG C4 42" | Razer Naga Pro | Logitech G915 TKL | Razer Nommo Chroma | Astro A50 | MSI GS65 Stealth Thin GTX 1070 MQ

Permalänk

Pratade med webhallens kundtjänst, fick bekräftelsen att det kommer ta mer än 2veckor för min rtx 3070 palit för att komma. Köpte på 14:01.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Dockson:

Hade Gigabyte seriöst en förbokningskampanj på en produkt som inte får ta förbokningar?

Nej en intropriskampanj som endast gällde på innevarande lager. Likt det MSI hade på RTX 3080.

/Patrik

EDIT: kommer inte svara på några frågor idag på leveranser på 3070, låter allt sinka in lite så systemen får göra jobbet

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Avstängd

Då var det roliga slut då!

Permalänk
Medlem

Rtx 3080 Gigabyte Gaming OC bekräftat till 6 november från Komplett, blev bakflyttad från 12 nov. Beställde 19 sep. Fy fasen, tänkte nästan avboka igår p.g.a. AMD, tur att man avvaktade en dag!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maaxan:

De hade strul att få upp just det kortet. Dök upp ca 15.00, då fick jag en "Lägg till i varukorg"-knapp och ett mejl i alla fall. Beställning bekräftad vid 15.04, verkar ha skickats redan - fått en avisering från PostNord.

Visa signatur

MacBook Pro 2012 15"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oasys:

Rtx 3080 Gigabyte Gaming OC bekräftat till 6 november från Komplett, blev bakflyttad från 12 nov. Beställde 19 sep. Fy fasen, tänkte nästan avboka igår p.g.a. AMD, tur att man avvaktade en dag!

Samtidigt...