3070 beställningar, vem hann?

Permalänk
Medlem

Mitt eagle från webhallen är nu på väg. Beställde 14:02

Permalänk
Medlem
Skrivet av pruttpojk:

Jag plockade ett sådant för 8200kr, heh.

Fick du tag på ett som fanns i lager?

Fick svar från inet nu att dom kort som fanns i lagret försvann första 20 sek när korten släpptes.

Permalänk

Lyckades beställa ett Gigabyte Eagle igår vid 14:02 på Webhallen, och det levereras idag.
Nuvarande GPU:n håller på att dö, och jag har G-Sync skärm och kan inte vänta, så jag är väldigt glad att jag fick tag på ett!
(Signatur ej uppdaterad)

Visa signatur

MSI PRO B650-P WIFI | Corsair RM1000x | AMD Ryzen 7 7800X3D \w Noctua NH-D15S | Nvidia GTX 3070 | 64Gb G.Skill Trident Z5 Neo RGB DDR5-6000 C30

Permalänk
Medlem
Skrivet av wazzelito:

Lyckades beställa ett Gigabyte Eagle igår vid 14:02 på Webhallen, och det levereras idag.
Nuvarande GPU:n håller på att dö, och jag har G-Sync skärm och kan inte vänta, så jag är väldigt glad att jag fick tag på ett!
(Signatur ej uppdaterad)

har det ändrat status som skickad än? Beställde igår någon minut efter dig och har fått kort tilldelat men ej skickat än..

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Skrivet av Adnerhill:

har det ändrat status som skickad än? Beställde igår någon minut efter dig och har fått kort tilldelat men ej skickat än..

Såg imorse att beställningen flyttats från fliken 'Aktiva' från igår till 'Hämtade/Skickade'; orderstatus säger både 'Order mottagen', och 'Orderstatus hämtad/skickad'. Däremot har jag nu ett kollinummer med BEST som säger att leveransen sker ikväll...

Visa signatur

MSI PRO B650-P WIFI | Corsair RM1000x | AMD Ryzen 7 7800X3D \w Noctua NH-D15S | Nvidia GTX 3070 | 64Gb G.Skill Trident Z5 Neo RGB DDR5-6000 C30

Permalänk
Medlem
Skrivet av wazzelito:

Såg imorse att beställningen flyttats från fliken 'Aktiva' från igår till 'Hämtade/Skickade'; orderstatus säger både 'Order mottagen', och 'Orderstatus hämtad/skickad'. Däremot har jag nu ett kollinummer med BEST som säger att leveransen sker ikväll...

då har du nog mer tur än vad jag har xD @webhallen Patrik, vet du vad som händer med min order? Grön dock och tog extra leverans så jag skulle få det idag.. men inget har hänt med ordern..

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem

Jag verkar vara i samma båt som de flesta som beställde ett Gigabyte 3070 Eagle för 5625:- från Inet. Beställade mellan 14:01-14:03 ish. Står "Förväntad leveransdag 30 oktober" men med gul status och "i lager 2020-12-15". Vi var uppenbarligen många som högg på det. Gissar att jag får vänta ett tag på kortet. Är dock nöjd att lyckas beställa ett kort för MSRP.

Tycker det är något skevt att Nvidia sätter ett uppenbart lockpris. (Förutom ett fåtal som lyckas spamma köp vid launch). Förstår att många AIB-kort blir dyrare med tanke på OC & Kyllösningar etc. samt utbud/efterfrågan men blir nästan löjligt att priserna skiljer sig så mycket. Hade inte köpt kortet för 6790:- som är nuvarande pris på Inet.

Permalänk
Medlem

Samma här, det blev ingen CD.

Permalänk
Medlem

Beställde både ett Asus Dual OC och ett MSI X Trio från Proshop strax efter 14:00. Båda är påväg och bör komma till veckan. Jag ville egentligen ha ett 3080 men misslyckades som många andra. Nu funderar jag på att köra på något av de 3070 som är påväg till mig. Men vilket kort ska man behålla???

Permalänk
Medlem

Jag lyckades få tag på ett EVGA GeForce RTX 3070 8GB XC3.

Lite smått dyr och känns lite meeh, men det blir nog bra. Funderade på ett 2080ti beggat först men nytt känns mer gött

Permalänk
Medlem
Skrivet av DjuDju:

Beställde både ett Asus Dual OC och ett MSI X Trio från Proshop strax efter 14:00. Båda är påväg och bör komma till veckan. Jag ville egentligen ha ett 3080 men misslyckades som många andra. Nu funderar jag på att köra på något av de 3070 som är påväg till mig. Men vilket kort ska man behålla???

Gaming x trio är väl bättre åtminstne MSIs high end som ska konkurera med Strix. ASUS Dual är deras low end som mer konkurersr med MSI Ventus. Men inte säkert det är bäst i praktiken. Men svårt att hitta test av alla olika kort. Dock sett för X trio.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk

Lyckades skaffa MSI oc från Webhallen! Har åkt i snart 3h för att hämta det i den enda butiken som var tillgänglig, kan uppdatera med en bild när jag kommer hem. Beställd 14:00.

Permalänk
Medlem

Fick svar från inet kundtjänst på mitt mejl. De säger att de får in dem löpande och kan inte säga annat än att de skickas när det blir min tur men de bekräftade att priset är det som står i orderbekräftelsen så vi som han få Gigabyte eagle för 5625kr får dem för det så bara invänta då. Då vet man att de inte avbokar så som vissa sa.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Skrivet av Vercadi:

Fick du tag på ett som fanns i lager?

Fick svar från inet nu att dom kort som fanns i lagret försvann första 20 sek när korten släpptes.

Ja. Det var inga problem med tanke på priset.

Permalänk
Medlem

Ser ut som det finns 8 st ”Zotac Gaming GeForce RTX 3070 Twin Edge 8GB OC” att köpa på WH just nu

Visa signatur

i7-9700K, z390f mobo, Asus strix 3080 TI

Permalänk
Medlem
Visa signatur

För närvarande dator"fri". Sparar till nytt :)

Permalänk
Medlem

Till er som beställt från Komplett och har status "Reserverad (I lager)", men inte än skickat - jag var precis i kontakt med kundtjänst, och enligt dem så behöver systemet komma ikapp innan de skickas ut p.g.a. att det var väldigt många ordrar.

Permalänk
Medlem

Hade först grön bock på min beställning hos webhallen.. betalde för express frakt så jag skulle ha det innan helgen och nu från ingenstans uppdateras ordern och blir gul... för helvete

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk

Såg att Inet hade 4st EVGA GeForce RTX 3070 8GB XC3 BLACK i lager tidigare idag så slog till på ett. Det är packat och skickat så borde ha det imorgon eller på måndag.

Webhallen hade också 3st olika 3070-kort inne idag, men dom är borta sedan länge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kjellis4711:

Såg att Inet hade 4st EVGA GeForce RTX 3070 8GB XC3 BLACK i lager tidigare idag så slog till på ett. Det är packat och skickat så borde ha det imorgon eller på måndag.

Webhallen hade också 3st olika 3070-kort inne idag, men dom är borta sedan länge.

Gjorde samma.

Permalänk
Medlem

Mitt kort från Inet dök upp idag! Ska bli kul att prova det ikväll

Permalänk
Medlem
Skrivet av MattyKCookie:

Jag beställde ett MSI GeForce RTX 3070 VENTUS 2X OC från webhallen och står order mottagen, trots att den lades 14:01... Lyckades jag välja ett kort som inte kommit in...?

Samma här, var det någon som lyckades få tag i denna modellen från Webhallen?

Permalänk
Medlem

Beställde ett 3070 TUF från inet 14:20 med beräknade leveranstiden 2021-01-04....
Är det någon som vet om detta är någon form av placeholder innan dom vet mer?

Visa signatur

|Kraftverket|Mobo: Gigabyte Aurous Elite B550 | Cpu: AMD 5800X |Cpu kylare:Phanteks PH-14| Gpu:Nvidia RTX 2080TI |Nätagg: Corsair AX750|Chassie:Phanteks Enthoo |Minne: 2x8gb Corsair Vengeance 3600|Disk: Samsung 980 PRO 500 gb NVME| Disk: Samsung 1 tb SSD| Disk:Samsung 830 256gb SSD|Bildskärm: Asus Swift PG278Q
|Ljud|HRT Musicstreamer II 2012 ed.|Bottlehead Crack|Sennheiser HD700|
|Nas|Ds413J|2x3tb wd red|2x2tb wd green|

Permalänk
Medlem

Här finns en liten rackare till om någon vill ha och är snabb:

https://www.webhallen.com/se/product/327258-Palit-GeForce-RTX...

Visa signatur

För närvarande dator"fri". Sparar till nytt :)

Permalänk
Medlem

En kille på blocket som har 4 3070 kort att sälja för 7500:-......HAHA, han är lite sen på scalper-bollen! Hoppas han blir sittande med dem!

Permalänk
Skrivet av johansjg:

Samma här, var det någon som lyckades få tag i denna modellen från Webhallen?

Jag chattade lite snabbt med kundtjänst idag och då sa de att den förhoppningsvis skulle komma in under veckan... Men känns lite kasst att de inte nämnde att den inte fanns i lager när man la ordern?

Permalänk
Medlem

https://www.komplett.se/product/1171367/datorutrustning/dator...

1st i lager, go go go

Edit : Såld 20 min senare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ztigmata:

En kille på blocket som har 4 3070 kort att sälja för 7500:-......HAHA, han är lite sen på scalper-bollen! Hoppas han blir sittande med dem!

Ja den kan bli tuff men antagligen har personen öppet köp så korten går i retur om han inte får den såld. Vet inte om det kom fler 3070 eller om efter frågan inte var lika stor men det känns som att betydligt fler fått tag i ett kort från denna lansering.

Permalänk
Medlem

Beställde ett Geforce RTX 3070 GAMING OC 8G från Netonnet, var väldigt sent ute men fick upp mina förhoppningar när supporten sa att korten skulle komma in i lager idag och leveransen skulle täcka min order också. Pratade med supporten några timmar senare och fick svaret att dom inte hade levererats och att det inte finns något datum för när de kommer in.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MattyKCookie:

Jag chattade lite snabbt med kundtjänst idag och då sa de att den förhoppningsvis skulle komma in under veckan... Men känns lite kasst att de inte nämnde att den inte fanns i lager när man la ordern?

Ja det känns ju lite surt, får hålla tummarna att man får ett kort då nästa vecka.