3070 beställningar, vem hann?

Permalänk
Medlem

Fick hem ett Asus rog strix 3070 White oc igår och tycker kvalitén är dålig, skav och hack osv... Någon mer som har samma missnöje eller fick jag ett måndagsex?

Permalänk
Medlem
Skrivet av [Qvist]:

Fick hem ett Asus rog strix 3070 White oc igår och tycker kvalitén är dålig, skav och hack osv... Någon mer som har samma missnöje eller fick jag ett måndagsex?

Har du möjlighet att ladda upp bilder?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zoul:

Har du möjlighet att ladda upp bilder?

Här kommer några bilder.

@Asus.David Kvalitén borde väl ändå vara bättre än så här på era kort?

Permalänk
Medlem

Får intrycket att det är begagnat.. Kanske nån form av "refurbished"?

Exempelvis den nedre skruven på din översta bild, den skruven ser ut att ha blivit mixtrad med.

Permalänk
Medlem

Detta ser inte ok ut.

Skrivet av Zoul:

Får intrycket att det är begagnat.. Kanske nån form av "refurbished"?

Exempelvis den nedre skruven på din översta bild, den skruven ser ut att ha blivit mixtrad med.

Det känns onekligen som du har helt rätt.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D • Gigabyte X570S AORUS Pro AX • Noctua NH-D15S Chromax Black •
Crucial Ballistix RGB 3600MHz CL16 2x16GB • 3x Seagate FireCuda 520 2TB •
Gigabyte 3070 AORUS Master • Xiaomi Curved Gaming Monitor 34 •
Asus ROG Strix 850W • Fractal Design Define R5 •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zoul:

Får intrycket att det är begagnat.. Kanske nån form av "refurbished"?

Exempelvis den nedre skruven på din översta bild, den skruven ser ut att ha blivit mixtrad med.

Skrivet av Paw:

Detta ser inte ok ut.

Det känns onekligen som du har helt rätt.

Köpte det nytt från webhallen och allt såg ut som det var förslutet som det ska från fabrik men man börjar ju undra..

Angående skruvarna så tror jag snarare att dom behövde borra ett större hål för att få plast med skruvskallen eftersom hålen i metallen inte är centrerade.. De två skruvarna ovanför ROG loggan har betydligt mindre hål och duglig passform även om dom inte heller är perfekta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av [Qvist]:

Köpte det nytt från webhallen och allt såg ut som det var förslutet som det ska från fabrik men man börjar ju undra..

Angående skruvarna så tror jag snarare att dom behövde borra ett större hål för att få plast med skruvskallen eftersom hålen i metallen inte är centrerade.. De två skruvarna ovanför ROG loggan har betydligt mindre hål och duglig passform även om dom inte heller är perfekta.

Desperata tider kräver desperata handlingar brukar det ju heta.. Och vi kan tyvärr bara spekulera i orsaken.

Men detta kort borde aldrig ha fått "Q.C. Passed" stämpeln så som den ser ut. Hoppas Asus kan bringa klarhet i detta.

Permalänk
Skrivet av [Qvist]:

Här kommer några bilder.

@Asus.David Kvalitén borde väl ändå vara bättre än så här på era kort?

Nu har jag iofs ett svart, men kan inte komma ihåg att jag såg några skavmärken eller liknande när jag packade upp min.

Det där ser absolut inte OK ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zoul:

Desperata tider kräver desperata handlingar brukar det ju heta.. Och vi kan tyvärr bara spekulera i orsaken.

Men detta kort borde aldrig ha fått "Q.C. Passed" stämpeln så som den ser ut. Hoppas Asus kan bringa klarhet i detta.

Skrivet av Henrik1891:

Nu har jag iofs ett svart, men kan inte komma ihåg att jag såg några skavmärken eller liknande när jag packade upp min.

Det där ser absolut inte OK ut.

Jag tycker inte heller det är okej, får se vad Asus säger. Skapade ett ärende hos Webhallen också för att se vad dom säger.

Permalänk
Medlem

Inet har endel 3070-kort som går att köpa nu, med prel leverans i slutet av februari och mitten på mars.

Visa signatur

Ryzen 5950X | Asus 4080 Super TUF | LG C2 42

Permalänk
Medlem

Jag hade lämnat tillbaka den omedelbart.

Visa signatur

* 🖥️ 7800X3D | B650 | 32GB | 7900XTX | 27" 16:9
* ⌨️ G915 | 🖱️ G Pro X Superlight | 🎧 Logitech Pro X | 🖥️ Predator XB273UGX

Permalänk
Medlem

Uppåt 9k för ett 3070, det är inget annat än ren jävla idioti...................

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Permalänk
Medlem

Hur är ljudnivån på dom med bara 2 fläktar?

Permalänk
Inaktiv

Tja!

Nä jag håller med, det där ser inte helt nytt ut. Ser ut som det skulle kunna vart "refurbish exemplar" eller att det lämnats tillbaka på öppet köp eller motsv och sålts om igen. Men det är bara spekulationer. Självklart kan jag inte utesluta till 100% att det inte kom så, isf kan du säkerligen reklamera om du vill.
Skulle höra av mig till butiken du köpte det av i första hand.

Kan du DM'a mig Serienummer på kortet så ska jag rapportera det internt iaf?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asus.David:

Tja!

Nä jag håller med, det där ser inte helt nytt ut. Ser ut som det skulle kunna vart "refurbish exemplar" eller att det lämnats tillbaka på öppet köp eller motsv och sålts om igen. Men det är bara spekulationer. Självklart kan jag inte utesluta till 100% att det inte kom så, isf kan du säkerligen reklamera om du vill.
Skulle höra av mig till butiken du köpte det av i första hand.

Kan du DM'a mig Serienummer på kortet så ska jag rapportera det internt iaf?

Skickar PM.

Ett härende hos Webhallen är skapat så jag väntar på svar.

Permalänk

Batch 11:e februari EVGA 3070?

Skrivet av Fragilehands:

Fanns 10st, köpte ett själv och det har redan skickats.

Hoppas du har en beställning på ett 3070 sen innan alla prishöjningar.

Jag beställde just denna tillsammans med datorbygge runt kl 08 från Inet 11:e februari... men för mig var prel-datum 2020-02-25. Men förstår inte riktigt, var det alltså några som fick tag på 3070:n samma dag? Nu ser man att preldatum ligger 2020-03-31
https://www.inet.se/produkt/5411836/evga-geforce-rtx-3070-8gb...

Permalänk
Medlem

Beställde en Taurus från Inet förra veckan då allt skulle finnas i lager nu i veckan. Var lite orolig då burken hade ett Ventus 3070 2x och såg att komplett hade en liknande burk (5600x och 3070) fast med ett TUF. Mailade och kollade preliminär levtid på kortet och de sa att det var oklart men att de hade 3070 Strix i lager som de kunde kasta i för samma peng. Fick offert i mailen, avbokade Taurus och slog till direkt. Allt i lager så leverans i veckan förhoppningsvis. Dagen efter hade de fått in TUF i lager igen
Tycker det verkar som att många butiker faktiskt har några kort i lager fast som de sparar till deras egna byggen för i förra veckan sålde både webhallen, gtsa och inet egenbrandade datorer med bl.a 3070 och märkta "i lager".

Permalänk
Medlem
Skrivet av BiTTeR-:

Beställde en Taurus från Inet förra veckan då allt skulle finnas i lager nu i veckan. Var lite orolig då burken hade ett Ventus 3070 2x och såg att komplett hade en liknande burk (5600x och 3070) fast med ett TUF. Mailade och kollade preliminär levtid på kortet och de sa att det var oklart men att de hade 3070 Strix i lager som de kunde kasta i för samma peng. Fick offert i mailen, avbokade Taurus och slog till direkt. Allt i lager så leverans i veckan förhoppningsvis. Dagen efter hade de fått in TUF i lager igen
Tycker det verkar som att många butiker faktiskt har några kort i lager fast som de sparar till deras egna byggen för i förra veckan sålde både webhallen, gtsa och inet egenbrandade datorer med bl.a 3070 och märkta "i lager".

Du bör hålla dig undan gtsa när det kommer till färdigbyggda datorer.. Finns flera skräckhistorier här på Sweclockers.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Du bör hålla dig undan gtsa när det kommer till färdigbyggda datorer.. Finns flera skräckhistorier här på Sweclockers.

Jo jag vet, även om många av dom är äldre men syftade mest på att det verkar finnas en del kort fast inte tillgängliga för direktförsäljning. Jag är väl själv lite smånervös över att komplett ska sätta ihop min dator. Har bekanta som fått allt ifrån fenomenala maskiner till burkar som sett jävligt illa ut. Går ju aldrig garantera att just min byggare är svartbältare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BiTTeR-:

Beställde en Taurus från Inet förra veckan då allt skulle finnas i lager nu i veckan. Var lite orolig då burken hade ett Ventus 3070 2x och såg att komplett hade en liknande burk (5600x och 3070) fast med ett TUF. Mailade och kollade preliminär levtid på kortet och de sa att det var oklart men att de hade 3070 Strix i lager som de kunde kasta i för samma peng. Fick offert i mailen, avbokade Taurus och slog till direkt. Allt i lager så leverans i veckan förhoppningsvis. Dagen efter hade de fått in TUF i lager igen
Tycker det verkar som att många butiker faktiskt har några kort i lager fast som de sparar till deras egna byggen för i förra veckan sålde både webhallen, gtsa och inet egenbrandade datorer med bl.a 3070 och märkta "i lager".

Ganska säker på att jag sett butiker skrivit att dom gör så.

Permalänk
Skrivet av Underkant:

Jag beställde just denna tillsammans med datorbygge runt kl 08 från Inet 11:e februari... men för mig var prel-datum 2020-02-25. Men förstår inte riktigt, var det alltså några som fick tag på 3070:n samma dag? Nu ser man att preldatum ligger 2020-03-31
https://www.inet.se/produkt/5411836/evga-geforce-rtx-3070-8gb...

Inte samma kort som du länka som jag länka

Permalänk
Skrivet av Fragilehands:

Inte samma kort som du länka som jag länka

Jasså... aja jag valde mina delar dagen innan och säkert därför man missade den du länka... helvete

Är tydligen nr 52 i kö för denna, men vem vet om de får in så många i 25:e...
https://www.inet.se/produkt/5411836/evga-geforce-rtx-3070-8gb...

Permalänk
Medlem

Lite trist ändå att min chef köpte sitt 3080 vid lansering för samma pris jag nu ger för mitt 3070

Permalänk
Permalänk
Permalänk
Medlem

Köpte precis ett, då var det 19 kvar. Slut 5 min senare.

Visa signatur

MSI Z370 PRO // Intel i5 8600K // GTX 3070 // 16 GB DDR4

Permalänk
Skrivet av Zidious G:

Köpte precis ett, då var det 19 kvar. Slut 5 min senare.

Skönt att du fick tag på ett

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fragilehands:

Skönt att du fick tag på ett

Ja och det var konstigt. Jag snackade med Inet förra veckan och de sa att det var lång kö på alla 3070-kort så jag trodde jag hamnade i kö nu men det skickades direkt. Har en på jobbet här som beställde i oktober men inte har fått sitt ännu. Sen tyckte jag kortet var rätt dyrt. 7999 medans det kostar cirka 7600 på andra ställen men jaja. Det är sånt man får ta i dessa tider. Slipper ju leta begagnade till överpriser.

Visa signatur

MSI Z370 PRO // Intel i5 8600K // GTX 3070 // 16 GB DDR4