Veckans fråga: Har SweClockers påverkat ditt val av skola eller jobb?

Permalänk
Melding Plague

Veckans fråga: Har SweClockers påverkat ditt val av skola eller jobb?

Har SweClockers hjälpt dig att bejaka ditt teknikintresse, eller har du till och med fått konkreta jobb- eller skoltips här?

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Föredetting

Jag tror SweClockers kan ha hjälpt till någonstans längs vägen, men jag är inte säker på exakt hur.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Proffsmobbare

Det är nog ingen överdrift att påstå.

Permalänk

Sweclockers hjälper mig om något att köpa dyra teknikprylar damm you speciellt fynd trådarna

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Avstängd

Hade redan valt väg i livet när jag gick med i Swec. Först elektriker/automation och nu säljare av detsamma.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Jag började jobba innan Sweclockers fanns så nej

Permalänk
Medlem

Varken SweClockers eller internet (som vi känner till det idag) fanns när jag valde yrke så Nä..

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Master of Overkill

Ja skulle säga den öka min fortsättning av intresse av teknik.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Man kan lära sig utan behöva gå utbildning också.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Inaktiv

Tror inte det är pga SweClockers men att jobba med IT har kommit naturligt eftersom det är det jag kan. Det har bara råkat bli så. SweClockers har jag läst regelbundet i många år.

Vilket jag ångrar, att jobba med detta är riktigt djävulskt tråkigt rent ut sagt. Nästa år kör jag på högskola/universitet och skaffar mig utbildning inom något annat istället.

Permalänk
Medlem

Jag hade ju valt allt det där innan jag började läsa Sweclockers, och långt senare blev medlem.

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Ja, det skulle man kunna säga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Jag tror SweClockers kan ha hjälpt till någonstans längs vägen, men jag är inte säker på exakt hur.

Någonstans här kanske: https://www.youtube.com/watch?v=cDuVHr4CSYA ?
(Jonas och Emil samt Jonas "Mean Machine" Klar överklockar med flytande kväve i testlabbet)

Visa signatur

citera!

Permalänk
Musikälskare

Ja helt klart, jag hade aldrig blivit designer / programmerare med 7år+ i betting branchen utan SweC

Det började med överklockning / vattenkylning när det begav sig här för många år sen

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Jupp.

Permalänk
Medlem

Hade nog hamnat inom samma yrkesgrupp oavsett, men det har definitivt haft påverkan på detaljerna djupare än det.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem

När Sweclockers startade så hade man redan gått ut skolan och börjat jobba. Så nej inte så mycket.

Permalänk

Hade troligen inte valt IT på gymnasiet eller börjat arbeta på ett datorföretag om det inte vore för att swec bidragit till ett stort intresse

Permalänk
Hedersmedlem

Ja, men jag ändrade mig och bytte karriär efter några år!
Inget alternativ i pollen passar.

Permalänk
Relik 📜

Well...

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Innan jag började läsa sweclockers var jag en spelintresserad tonåring som tyckte att det var kul att bygga ihop sin speldator. Efter några år av läsande och häng i forumet insåg jag att jag ville jobba med datorer på något sätt. Jag tror definitivt att det fanns andra faktorer som påverkade mitt intresse, men sweclockers var alltid en av de främsta källorna till läsning och lärande. Nu är jag systemutvecklare

Permalänk
Medlem

Om inte annat så har sweclockers-forum fått mig att tro att det är mainstream att ha grafikkort för 13.000kr+ i sin dator, alla har väl det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebbe_a:

Om inte annat så har sweclockers-forum fått mig att tro att det är mainstream att ha grafikkort för 13.000kr+ i sin dator, alla har väl det?

OT: Ja, alla har det!

OnT: Hittade Swec långt efter jag börjat arbete så Nej.

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Inaktiv

Inte alls, det här är ju bara en liten sido-hobby!

Permalänk
Medlem

Jag började slösurfa först efter jag började jobba på kontor så det påverkade inte mitt val av skola eller jobb.

Permalänk
Hedersmedlem

Nej men att hänga här gjorde det nog något roligare att sticka till universitetet och lära sig hur processorer och allmän hårdvara fungerar ner till transistornivå(till och med elektronnivå?) och faktiskt få designa och konstruera en fungerande processor.

Sen var det kul när man lärda sig "tjuvkoppla" ett nätagg och fick visa upp det på gymnasiet och man framstod som världers hacker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peonsson:

Jag började slösurfa först efter jag började jobba på kontor så det påverkade inte mitt val av skola eller jobb.

Haha, precis. Kan nog inte minnas senaste gången jag surfade SC utanför arbetstid.

Inget illa menat, Sweclockers!

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
99:e percentilen

Hade jag inte bosatt mig på SweClockers när jag var 17 kanske jag inte hade valt att studera till civilingenjör i datateknik i tron att utbildningen handlade om att bygga speldatorer typ.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Jag är läkare och upptäckte såväl hårdvaruintresse som SweC efter att jag började plugga så, nä. Däremot hjälper SweC mig att veta var jag ska göra av alla pengar jag får av min feta läkarlön*

*Nej, den är inte särskilt fet. Framförallt inte jämfört med grafikkortspriserna...

Visa signatur

Ryzen 3900X | ASUS ROG Strix X570-E | G-skill Trident Neo 32 gb 3600mhz
EVGA 3080 FTW | Sound BlasterX AE-5
Adata XPG XS8200 Pro 1 tb + 2 tb | diverse HDD
Phanteks Enthoo Evolv X mörkgrå | Corsair RM 750X V2
LG 32GK850G 1440p 165 Hz, 32" VA | Ducky shine 7 | Logitech G502 SE

Permalänk
Medlem

Sweclockers har definitivt haft en indirekt påverkan genom att bidra med att utveckla mitt teknikintresse. Men inte så direkt påverkan som alternativen i undersökningen. Har då pluggat fysik på universitetet och jobbar nu med ASIC-utveckling