3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem

Mirakel sker ännu

Nu skall man bara vänta ut tiden så man kan åka hem ifrån jobbet och montera in besten!

Visa signatur

| Intel Core i9-10900KF | MSI MAG Z490 Tomahawk | NZXT Kraken Z73 | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200Mhz | Gigabyte RTX 3080 AORUS MASTER | Fractal Design Define 7 TG B&W | ASUS ROG PG32UQ | Razer Naga Pro | Logitech G915 TKL | Razer Nommo Chroma | Astro A50 | MSI GS65 Stealth Thin GTX 1070 MQ

Permalänk
Medlem

Så där ja. Nu blir det en mindre i TUF oc-kön på Webbis.

Visa signatur

Team Plopp

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Nej det var en felcitering av mig, det är RTX 3090 TUF detta gäller.

/Patrik

Ajdå...bara att fortsätta att vänta då.
Tusen tack för ett grymt bra jobb här på Swec!

Visa signatur

Fractal Design Meshify C Vit |ASUS TUF Gaming Z490-PLUS (WI-FI) | i7 10700k |ASUS GeFroce RTX 3080 TUF OC
|32 Gb HyperX Fury | Corsair RM750X V2 / 750W / 80+ Gold | Ducky One 2 Mecha Mini [MX Silent Red] | Logitech Pro Wireless |

Permalänk
Skrivet av bofink:

Av ren nyfikenhet från en annan som beställt likadant kort, vid vilket tid fick du igenom din beställning?

16:46
Det var strul på deras hemsida så försäljningen började senare än på andra hemsidor.
Inget kort dyker upp samt om jag förstod supporten nu så är där inga kort förrens i Januari.
Men vem vet, supporten på Elgiganten är helt jävla värdelös.

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Ser att en utleverans är gjord till Farsta i fredags, dock verkade deras intern inte ha skeppats förens idag till butiken, snackade med butiken precis nu och de håller på att packa upp för fullt så chansen är väldigt stor att du får kortet idag
Om inte kortet har bortförts av 100 dvärghamsterstora ninjakrigare.

/Patrik

Du är guld värd. Tack <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cequence:

Mirakel sker ännu

https://i.ibb.co/rQ3Yqft/EF8-BE286-EEFA-4-AF4-AD38-C6-A5-BE9013-CB.jpg

Nu skall man bara vänta ut tiden så man kan åka hem ifrån jobbet och montera in besten!

Skrivet av Trombley:

https://i.imgur.com/oHzOs0P.jpg

Så där ja. Nu blir det en mindre i TUF oc-kön på Webbis.

Grattis!

Vad hade ni för beställningsdatum/tid på era kort?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Skrivet av Nostradamu:

Hade gjort likadant om det inte vore för Asus artificiella "introduktionspris". Alla ÅF agerar ju scalpers nu mer eller mindre

Skrivet av DEADushka:

Det kom upp nånstans häromdagen. ÅF har inget med detta att göra utan det är deras leverantörer som medvetet höjer priser och utnyttjar det extrema efterfrågan. Men jag håller med dig oavsett, har personligen inte sett en enda kort till angiven intro-pris

Vad snackar ni om? Priserna är inte artificiella – de flesta i den här tråden har nog köpt till intropris – och det handlar inte om att återförsäljarna höjt sina marginaler.

Intropriserna är satta av Nvidia och/eller tillverkarna och är just introduktionspriser (ni finner alltså exempelvis inte längre några intropriser på 3080 mig vetligen). Vissa erbjudanden varar längre än andra: ibland rör det sig om ett specifikt datum då de inte längre får säljas till intropris (som hos Asus), eller så är det endast det lager återförsäljaren beställt in vid lansering som får de lägre priserna (som hos Gigabyte).

När tredjepartstillverkarens erbjudande löpt ut subventioneras de inte längre av tillverkaren, vilket innebär att återförsäljaren går med förlust om de fortsätter sälja till det lägre priset.

Vad jag förstått så har Nvidia gått ut med ett dekret till tredjepartstillverkarna om att en viss andel vid lansering ska vara subventionerade instegsmodeller, och det har här i forumet diskuterats om att Nvidia mer eller mindre går med förlust när de säljer subventionerade PCBer eller FE-kort. Antagligen gör det detta med avsikt att plocka och hålla marknadsandelar och stänga ute AMD. Så scalping skulle jag inte kalla det. Det är en vanlig prissättningsstrategi.

Permalänk
Medlem

@webhallen
Hur många ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 10GB Gaming OC har ni skickat ut till kunder än så länge? Kan/får ni svara på det?
Hur stor är varje batch?

Om jag minns rätt så är den högsta siffran jag sett för tidsspannet 15:08-15:10 köplatser 0-130.
Nu står det 0-90, har ni "bara" fått in och skickat ut 40 kort eller missar jag något?

Det står att 50+ kort är på väg in, är det allt som kommer in 13 nov + 20 nov eller är det endast 13 nov?

Förstår att det inte är ni som producerar korten och att det säkert kommer enormt mycket frågor om detta, men det är trots allt ni som är återförsäljare (och därmed får frågor från kunder) - jag är ganska trött på att ha väntat sedan 17 sep...

Visa signatur

Case: Fractal Design Define 7 CPU: AMD Ryzen 9 3900X CPU Cooler: Corsair iCUE H115i RGB PRO XT Graphics Card: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 10GB Gaming OC Motherboard: MSI MEG X570 UNIFY RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB Storage: WD Black SN850X 2TB, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Samsung 860 EVO 1 TB PSU: Corsair HX1000i / 1000W OS: Windows 10 Pro 22H2 Mouse: Logitech G Pro X Superlight Keyboard: Logitech G915 Tactile Monitor: AOC 24G2U, Dell U2412M

Permalänk
Medlem
Skrivet av bnr:

@webhallen
Hur många ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 10GB Gaming OC har ni skickat ut till kunder än så länge? Kan/får ni svara på det?
Hur stor är varje batch?

Om jag minns rätt så är den högsta siffran jag sett för tidsspannet 15:08-15:10 köplatser 0-130.
Nu står det 0-90, har ni "bara" fått in och skickat ut 40 kort eller missar jag något?

Det står att 50+ kort är på väg in, är det allt som kommer in 13 nov + 20 nov eller är det endast 13 nov?

Förstår att det inte är ni som producerar korten och att det säkert kommer enormt mycket frågor om detta, men det är trots allt ni som är återförsäljare (och därmed får frågor från kunder) - jag är ganska trött på att ha väntat sedan 17 sep...

Om du söker på webhallens svar i tråden så är dessa frågor besvarade..

Din kommentar att du är trött på att vänta gäller inte bara dig.
Som jag sagt tidigare är det bara att ha tålamod.
Många skriver dessutom i denna tråd när de fått sina kort och vad de haft för beställningstid. Det är bara att sitta lugnt i båten och vänta.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Om du söker på webhallens svar i tråden så är dessa frågor besvarade..

Din kommentar att du är trött på att vänta gäller inte bara dig.
Som jag sagt tidigare är det bara att ha tålamod.
Många skriver dessutom i denna tråd när de fått sina kort och vad de haft för beställningstid. Det är bara att sitta lugnt i båten och vänta.

Gjorde misstaget att bara läsa några sidor bak, tror jag underskattat hur mycket aktivitet det är i denna tråd.

Tack för heads up, nu hittade jag detta inlägg som ganska fort gjorde mig gladare
#18708666

Visa signatur

Case: Fractal Design Define 7 CPU: AMD Ryzen 9 3900X CPU Cooler: Corsair iCUE H115i RGB PRO XT Graphics Card: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 10GB Gaming OC Motherboard: MSI MEG X570 UNIFY RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB Storage: WD Black SN850X 2TB, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Samsung 860 EVO 1 TB PSU: Corsair HX1000i / 1000W OS: Windows 10 Pro 22H2 Mouse: Logitech G Pro X Superlight Keyboard: Logitech G915 Tactile Monitor: AOC 24G2U, Dell U2412M

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Grattis!

Vad hade ni för beställningsdatum/tid på era kort?

2020-10-30 12:00. På minuten då de lades till på Webbis (insider tips från Patrik).

Visa signatur

Team Plopp

Permalänk
Medlem

Beställde ett EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA 2020-10-19 på inet.
Det kom idag. Gick rätt snabbt endå.

Hur levereras spelkoden ni som fått era kort?

Visa signatur

Kriff Kriff

Permalänk
Webhallen
Skrivet av mikaelh89:

@webhallen

Vad händer med mitt 3080 AORUS? På torsdag stod det "Transporteras till Webhallen Farsta Centrum. Beräknat leveransdatum är Fredag 2020-11-06." På fredag stod det lördag, på lördag stod det söndag, igår stod det måndag och idag står det tisdag. :/ Jag tog ledigt den här veckan för gaming eftersom jag skulle få kortet senast fredag. Tänkte att jag får ge mig till tåls över helgen, men nu börjar det bli löjligt när det skjuts fram en dag i taget varenda dag.

Namn: Mikael
Ordernummer: *****857
Beställningsdatum: 2020-10-30 12:00

Nu du, butiken har packat upp den nu, så vill du så är det bara kubba
/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av ibland:

som jag förstod det nu från @inet så är deras inkommande leverenser "Köplats spelar ingen roll, datumet som visas på hemsidan är det datum då vi beräknar ha detta kort i lager utöver de beställningar som redan väntar"

Denna info har jag också fått, att systemet räknar ut med nuvarande inflöde att ett vis datum kommer saldo vara grönt igen.

För någon lycklig som väntar på ett msi 3080 gaming X kort från inet så skickade jag mitt kort åter idag (oöppnat förpackning då jag ligger på bra plats för att få ett aorus master istället)

Visa signatur

CPU: Intel 2600K@ 4.5ghz, ASUS P8P67 Deluxe, 8 gb Corsair Vengeance 1600mhz, AMD 7970 3gb, Asus Full hd LED, 2 x OCZ Vertex2 60gb raid-0, 4TB HDD. Logitech G500, W7 Enterprise

Permalänk
Medlem

Nu fick min beställning en grön bock men det står fortsatt att beställningen inte är redo för upphämtning. Men den som väntar på nått gott väntar alltid för länge, eller hur var det?

Visa signatur

SWECLOCKERS
AMD 5800X, Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS MASTER, G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600MHz, Gigabyte X570 AORUS MASTER, Noctua NH-D15, Corsair HX1000 V2, Fractal Design Define 7 TG
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 16GB | RTX 3070 | 165Hz | QHD

Permalänk
Medlem

3090 Strix OC (15:08, Webhallen) ligger nu i PostMords händer
(kan dock inte plocka ut det på flera dagar, blir nog en sväng hem till helgen)

Permalänk
Medlem

Blev trött på väntan och la en beställning på Strix 3090 OC.
Är orolig att inte mitt nätagg RM850i kommer räcka.

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jorgen69:

Blev trött på väntan och la en beställning på Strix 3090 OC.
Är orolig att inte mitt nätagg RM850i kommer räcka.

Det bör vara ok:
https://www.techpowerup.com/review/asus-geforce-rtx-3090-stri...

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jorgen69:

Blev trött på väntan och la en beställning på Strix 3090 OC.
Är orolig att inte mitt nätagg RM850i kommer räcka.

Hojta sen hur det gick för dig. Är i samma sits.

Permalänk
Medlem

Det beror väll på resterande komponenter, samt överklock på CPU. Kör man obegränsad strömbudget så kan det dra iväg mellan 200-400w både på AMD och Intel. Strix om man drar reglaget i botten ska kunna dra upp till 480w. Med det sagt så kan man ju sänka gränserna något så räcker det definitivt, även i max load.

Permalänk

Den här tråden tillsammans med @Asus.David har blivit en viktig källa även till oss kineser

Permalänk
Skrivet av Bosseisverige:

Den här tråden tillsammans med @Asus.David har blivit en viktig källa även till oss kineser

https://i.imgur.com/ibnk34b.png

hah, sweclockers's forum news is all around the world now.

Visa signatur

Mouse: Razer DeathAdder V2 PRO Keyboard: SteelSeries 6G v2 MX Black Speakers: Samsung HW-Q995B/XE Monitor: Apple Studio Display, LG OLED65C2 Game Console: PS5 digital, Nintendo Switch, Xbox Series X, Steam deck

Permalänk
Medlem

Nu verkar mitt asus 3090 oc planeras för skickas hos webbis som var beställt 15 okt, planerat komma till butik på fredag. De kom före komplett, imponerande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bosseisverige:

Den här tråden tillsammans med @Asus.David har blivit en viktig källa även till oss kineser

https://i.imgur.com/ibnk34b.png

haha, tycker synd om stackarn! ville bara skriva en liten uppdatering för asus i sverige, så extrapoleras det till alla amd-kort i hela världen! hoppas inte chefen blev alltför arg i alla fall.

Permalänk
Inaktiv

Ett 850 corsair nätagg som driver en 10900k (i min signatur) borde ju klara av ett 3080/3090? Eller måste jag uppgradera till ett 1200w?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

3090 Strix OC (15:08, Webhallen) ligger nu i PostMords händer
(kan dock inte plocka ut det på flera dagar, blir nog en sväng hem till helgen)

Samma för mig (15:30) ! :D. Kämpa PostMORD !

edit: ... transporteras från distributör till vårt centrallager, därefter skickas produkten till Webhallen Mall of Scandinavia. Beräknat leveransdatum är Fredag 2020-11-13.

Är nog inte postnord som kör mellan distributör/centrallager och butik.. men jag blamar dem endå om nått går åt pipsvängen

Visa signatur

der8auer Core i9-9900K - delidded @ 5.1 ghz | ASUS ROG Maximus XI Hero | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3090 24GB Gaming OC | Rog Swift PG35VQ && Rog Swift PG27VQ | LPX Black 3200MHz 32gb | Logitech G Pro Wireless | Logitech G915 TKL Tactile | Sennheiser HDV820 | Sennheiser HD 800S | Swedish Match Ettan Orginal Portion | "-DICE please!?"|Min senaste youtube video -> https://youtu.be/OqIq_hh0BI8

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon300311:

Ett 850 corsair nätagg som driver en 10900k (i min signatur) borde ju klara av ett 3080/3090? Eller måste jag uppgradera till ett 1200w?

Finns ju svar redan.

1200W är sjukt överdrivet.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Gainward GeForce RTX 3080 Phantom och Palit GeForce RTX 3080 GamingPro finns nu under "Visa produkter i lager" på Komplett. Gigabyte Vision finns inte kvar men Zotac Trinity OC är fortfarande där också.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Arctic Liquid Freezer II 360 | ASUS ROG Strix X670E-F | ASUS TUF RTX 3080 10GB |
32GB Kingston Fury 6000MHz | Corsair RM1000X v3 |
1x Samsung M.2 970 EVO Plus 1TB | 2x Samsung M.2 980 EVO 1TB |
Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem

Lite OT, fick någon en cold war kod som är sugen på watch dogs legion som jag fick med mitt 3080 istället så byter jag gärna.

Visa signatur

Zotac RTX 3080 Trinity 10GB OC | AMD Ryzen 7 3700X + Deepcool Castle V2 240mm | Corsair 16GB 3200MHz CL16 | Gigabyte X570 GAMING X | Corsair RM750x | Kolink Observatory
2x M.2 SSD 1TB/250GB | 2x SSD 500gb/250GB
Acer Predator XB271HU 27", Asus ROG Swift PG248Q 24", BENQ GC2870H 28"

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Bosseisverige:

Den här tråden tillsammans med @Asus.David har blivit en viktig källa även till oss kineser

https://i.imgur.com/ibnk34b.png

Mäktigt

Jag heter 令澎湃 ifall någon undrar, har inget att sälja dock

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch