3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Webhallen
Skrivet av BodyElectric:

”Skrivet av Pliind:
Nej snarare att de med order i septemeber äntligen kommer få kort och de som bokade tidigt när bok öppnade igen kan börja förbereda sig mentalt ”

@Webhallen
Så, det finns hopp även för mig som beställde 3080 Tuf OC på måndagen efter release? Lev innan jul?
(Ordernr ****660 kl 10.30)

Nej det var en felcitering av mig, det är RTX 3090 TUF detta gäller.

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Nej din köplats är opåverkad.

/Patrik

Hej har fått en grönbock på mitt 3090 strid oc men enligt eran support så vet han inte när det kommer skickas, har det blivit något fel tro ?

Visa signatur

Fractal Design Meshify S2 CPU Ryzen 3900x CPU-kyl Corsair Hydro H115i GPU Asus ROG RTX3080 SSD 1TB Samsung 860 RAM Corsair DDR4 16GB 3600Mhz PSU Corsair RM 850W 80+ Gold Modulär
BILD LG 48" OLED48CX6LB @ 120hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Nej det var en felcitering av mig, det är RTX 3090 TUF detta gäller.

/Patrik

Amen vad fan, jag som trodde man skulle få sitt 3080 TUF OC inom 2 veckor

Typiiiiiiskt!

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, ASUS RTX 3080 TUF OC, 32GB Kingston Renegade, SoundBlaster Z, Corsair RM750x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Nej din köplats är opåverkad.

/Patrik

Tack!

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk

Jag hade en beställning hos Inet för en Aorus RTX 3080 Master. Det var beställd 8 oktober har fått hem kortet i lördags (2020-11-07).

Permalänk
Medlem

Yees.
transporteras från distributör till vårt centrallager, därefter skickas produkten till Webhallen Nordstan, Femmanhuset. Beräknat leveransdatum är Fredag 2020-11-20.

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem

@webhallen har du någon ny info angående Palit 3090 Gamerock OC som väntas komma in denna vecka? Förresten, jag ser att antalet kundbokningar inte uppdaterats då åtminstone jag och min lillebror har en varsin beställning, men endast min är räknad?

Stort tack för svar och ditt exemplariska engagemang här i forumet!

Visa signatur

Europeisk marknadschef för Pimax Technology.
SweViver - Min officiella VR Gaming & Review YouTube kanal: https://www.youtube.com/SweViver/
PC: Palit RTX 4090 Gamerock OC - AMD 5950x - 32GB DDR4 3600MHz - HX1000i
Go-to VR headset: Pimax 8KX & Pimax Crystal

Permalänk

Upptäckte härom dagen att Inet har ett väldigt intressant möjlighet i sitt sökfilter - sortera på lagersaldo! Just nu ser jag att de har 20 st Gigabyte Geforce RTX 3090 24GB GAMING OC i lager.

Permalänk
Medlem

Nu har det gått 10 dygn utan att 3080 TUF ICKE OC har ändrat leveransdag på Komplett, tycker fortfarande det är extremt tragisk situation.

Jag och en kompis beställde 3080 TUF ICKE OC respektive OC modellen, med 26 ordernr på Komplett emellan. Han fick sitt i början på Oktober, jag ska få mitt i Januari enligt nuvarande status. Hur sne fördelning kan det vara egentligen?

Visa signatur

Stationär: i5-2500K @ 4.3Ghz, Noctua NH-U12P SE2 | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Corsair VENGEANCE 8GB CL9 1600Mhz | MSI GTX 770 2GB | Samsung 840 250GB, WD Caviar: Black 1TB, Green 500GB | Cooler Master HAF 912 Plus | Corsair TX 650W
Laptop1: Clevo W150ERM: i7-3610QM @ 2.3Ghz | Kingstong HyperX 8GB 1600Mhz CL9 | Nvidia Geforce GT 650M 1GB | Plextor M3 Pro 128GB | 15" 1080p Matt display, 60% NTSC
Laptop 2: HP EliteBook 840 G2: i5-5200U | 16GB RAM | 256GB 2.5" SSD | 14" 1080p IPS

Permalänk
Medlem
Skrivet av TTEX:

Nu har det gått 10 dygn utan att 3080 TUF ICKE OC har ändrat leveransdag på Komplett, tycker fortfarande det är extremt tragisk situation.

Jag och en kompis beställde 3080 TUF ICKE OC respektive OC modellen, med 26 ordernr på Komplett emellan. Han fick sitt i början på Oktober, jag ska få mitt i Januari enligt nuvarande status. Hur sne fördelning kan det vara egentligen?

info från webhallen angående inkommande leveranser. TUF icke OC endast 5 st denna vecka.. och 2st..nästa vecka.

Så Obefintlig leverans av non oc.
Står själv i kö på non oc, men från ..... net on net OCH dag 2.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av SweViver:

@webhallen har du någon ny info angående Palit 3090 Gamerock OC som väntas komma in denna vecka? Förresten, jag ser att antalet kundbokningar inte uppdaterats då åtminstone jag och min lillebror har en varsin beställning, men endast min är räknad?

Stort tack för svar och ditt exemplariska engagemang här i forumet!

Faller tillbaka på denna frasen här "uppdateras ej förens ny information finns" Kan omöjligen ha koll på alla kort varenda dag

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Webhallen

Till er som är sugna på Asus 3080/3090 EKWB så kan jag ge goda och tråkiga nyheter

Goda nyheter: Kommer öppna bokningen på dessa 18.00 idag (kommer ej synas förens 18.00 på sidan)

Tråkiga: Har ännu inget bekräftat inkommande

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

Webhallen, kan du se när nästa leveranser av Asus rtx3080 non OC kommer? Kommer vi som står i kö där ge upp för i år eller?

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Faller tillbaka på denna frasen här "uppdateras ej förens ny information finns" Kan omöjligen ha koll på alla kort varenda dag

/Patrik

Ingen fara, vi förstår du gör ett kanonbra jobb Patrik!

Visa signatur

Europeisk marknadschef för Pimax Technology.
SweViver - Min officiella VR Gaming & Review YouTube kanal: https://www.youtube.com/SweViver/
PC: Palit RTX 4090 Gamerock OC - AMD 5950x - 32GB DDR4 3600MHz - HX1000i
Go-to VR headset: Pimax 8KX & Pimax Crystal

Permalänk
Medlem
Skrivet av lejonhead:

Webhallen, kan du se när nästa leveranser av Asus rtx3080 non OC kommer? Kommer vi som står i kö där ge upp för i år eller?

Mvh

Våren 2021 typ

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

som jag förstod det nu från @inet så är deras inkommande leverenser "Köplats spelar ingen roll, datumet som visas på hemsidan är det datum då vi beräknar ha detta kort i lager utöver de beställningar som redan väntar"

Visa signatur

7800x3D | Asus Strix 4090 OC | x670 MSI Pro WIFI | 6000Mhz 32GB CL30 DDR5 | SN850X 2GB | NH-DH15 Chromax Black| Fractal North Mesh | TUF 1000W Gold | Samsung Neo G8 32' 4K 240hz | Mac M2 |

Permalänk

@webhallen Hur lång tid brukar det ta innan ni skickar ut kampanjkoderna? Hämtade mitt kort i butik Sisjön förra veckan men har fortfarande inte fått några koder.

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Gigabyte RTX 4090 Gaming OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av TTEX:

Nu har det gått 10 dygn utan att 3080 TUF ICKE OC har ändrat leveransdag på Komplett, tycker fortfarande det är extremt tragisk situation.

Jag och en kompis beställde 3080 TUF ICKE OC respektive OC modellen, med 26 ordernr på Komplett emellan. Han fick sitt i början på Oktober, jag ska få mitt i Januari enligt nuvarande status. Hur sne fördelning kan det vara egentligen?

Vi är fortfarande rätt många som beställde 3080 TUF OC på lanseringsdagen som inte fått några kor ännu, så tyvärr kommer det nog dröja för alla versioner oavsett :/

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Tripwire75:

@webhallen Hur lång tid brukar det ta innan ni skickar ut kampanjkoderna? Hämtade mitt kort i butik Sisjön förra veckan men har fortfarande fått några koder.

I vanliga fall är det dagen efter man hämtat ut som koden kommer, dock har vi lite tekniska problem just nu, jobbar på att få det löst med vår IT. (som tur är spelet inte släppt ännu och ingen behöver vara rädd att de ej ska få koder)

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

@webhallen skulle du kunna säga ungefär vilken köplats jag har på min msi rtx 3080 gaming x trio? beställde 15:12 på lanseringen mina initialer är AM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Ta inte ut det på oss och stackars Patrik

Lite tålamod får man nog se till att hitta.

Tycker inte jag gjort det

Visa signatur

der8auer Core i9-9900K - delidded @ 5.1 ghz | ASUS ROG Maximus XI Hero | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3090 24GB Gaming OC | Rog Swift PG35VQ && Rog Swift PG27VQ | LPX Black 3200MHz 32gb | Logitech G Pro Wireless | Logitech G915 TKL Tactile | Sennheiser HDV820 | Sennheiser HD 800S | Swedish Match Ettan Orginal Portion | "-DICE please!?"|Min senaste youtube video -> https://youtu.be/OqIq_hh0BI8

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

I vanliga fall är det dagen efter man hämtat ut som koden kommer, dock har vi lite tekniska problem just nu, jobbar på att få det löst med vår IT. (som tur är spelet inte släppt ännu och ingen behöver vara rädd att de ej ska få koder)

/Patrik

Stort tack för återkopplingen.

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Gigabyte RTX 4090 Gaming OC

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Doorfen:

Tycker inte jag gjort det

Du är en av de som frågar samma ständiga fråga om enstaka kort, han har svarat 100 gånger att infon finns på hemsidan och uppdateras när ny info finns tillgänglig. Ändå är det 20 stycken som frågar varje dag.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Du är en av de som frågar samma ständiga fråga om enstaka kort, han har svarat 100 gånger att infon finns på hemsidan och uppdateras när ny info finns tillgänglig. Ändå är det 20 stycken som frågar varje dag.

Nä det stämmer inte.

Visa signatur

der8auer Core i9-9900K - delidded @ 5.1 ghz | ASUS ROG Maximus XI Hero | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3090 24GB Gaming OC | Rog Swift PG35VQ && Rog Swift PG27VQ | LPX Black 3200MHz 32gb | Logitech G Pro Wireless | Logitech G915 TKL Tactile | Sennheiser HDV820 | Sennheiser HD 800S | Swedish Match Ettan Orginal Portion | "-DICE please!?"|Min senaste youtube video -> https://youtu.be/OqIq_hh0BI8

Permalänk
Medlem
Visa signatur

ლ(ಠ益ಠ)ლ

Permalänk

@webhallen

Vad händer med mitt 3080 AORUS? På torsdag stod det "Transporteras till Webhallen Farsta Centrum. Beräknat leveransdatum är Fredag 2020-11-06." På fredag stod det lördag, på lördag stod det söndag, igår stod det måndag och idag står det tisdag. :/ Jag tog ledigt den här veckan för gaming eftersom jag skulle få kortet senast fredag. Tänkte att jag får ge mig till tåls över helgen, men nu börjar det bli löjligt när det skjuts fram en dag i taget varenda dag.

Namn: Mikael
Ordernummer: *****857
Beställningsdatum: 2020-10-30 12:00

Permalänk
Medlem
Skrivet av wizaga:

@webhallen skulle du kunna säga ungefär vilken köplats jag har på min msi rtx 3080 gaming x trio? beställde 15:12 på lanseringen mina initialer är AM

Står klart och tydligt som de hänvisar till...
https://www.webhallen.com/se/product/324068-MSI-GeForce-RTX-3...

Du har köplats 0-55

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av griid:

Står klart och tydligt som de hänvisar till...
https://www.webhallen.com/se/product/324068-MSI-GeForce-RTX-3...

Du har köplats 0-55

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Webhallen
Skrivet av mikaelh89:

@webhallen

Vad händer med mitt 3080 AORUS? På torsdag stod det "Transporteras till Webhallen Farsta Centrum. Beräknat leveransdatum är Fredag 2020-11-06." På fredag stod det lördag, på lördag stod det söndag, igår stod det måndag och idag står det tisdag. :/ Jag tog ledigt den här veckan för gaming eftersom jag skulle få kortet senast fredag. Tänkte att jag får ge mig till tåls över helgen, men nu börjar det bli löjligt när det skjuts fram en dag i taget varenda dag.

Namn: Mikael
Ordernummer: *****857
Beställningsdatum: 2020-10-30 12:00

Ser att en utleverans är gjord till Farsta i fredags, dock verkade deras intern inte ha skeppats förens idag till butiken, snackade med butiken precis nu och de håller på att packa upp för fullt så chansen är väldigt stor att du får kortet idag
Om inte kortet har bortförts av 100 dvärghamsterstora ninjakrigare.

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

Har nog aldrig lackat så mycket som idag på Elgiganten (naiv nog att beställa ifrån där).
ALDRIG igen fy fan, noll kommunikation eller hjälp.