Tråden om Xbox Series X|S

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Hackers:

Jag har också en Samsung Q90t undrar lite hur man ser vad man kör för FPS om man trycker på den stora runda knappen på tv fjärrkontrollen när man spelar så står det 3840x2160 Freesync (VRR) 119hz utökad ingångs signal HDR UHD är det samma för dig?

Ser nu att man kan ha 120FPS i Ori and the Will of Wisp och det fungerar.

Tror det stod något sådant hos mig också när jag kollade igår. Ska dubbelkolla när jag kommer hem.

Visa signatur

🖥️ MAIN: 13600KF • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 FILSERVER: 13600K • GTX 1060 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 BÄRBART: MacBook Air M1
🎮 SOFFSLACK: Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Är det någon som har hämtat du en extra som vill sälja den till mig istället för att lämna tillbax den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av allanballan112:

"Tekniska problem" , fick jag av UPS kundtjänst nu när jag prata med dom

Om det är någon tröst så har jag problem med UPS denna veckan runtom i europa för gods som ska till jobbet. Känns som att dom haft mycket pga denna release. Mycket som fastnat i Tyskland bl.a i flera dagar.

Permalänk

Sugen på att spela Jedi: Fallen Order. Tror ni det kommer Series S patch? Ser inte dåligt ut nu men det hade varit trevligt med en optimering(1080p/60fps?).

Är lite förvånad att inte fler spel som finns i Gamepass är optimerade för den nya generationen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mount.cifs:

Sugen på att spela Jedi: Fallen Order. Tror ni det kommer Series S patch? Ser inte dåligt ut nu men det hade varit trevligt med en optimering(1080p/60fps?).

Är lite förvånad att inte fler spel som finns i Gamepass är optimerade för den nya generationen.

Jag är tveksam. Som jag förstår det körs det spelet rent av med funktionen för bakåtkompatibilitet.
Där av har Series X tillgång till Xbox X enhanced versionen där det fanns ett performance mode som inte fanns på den vanliga versionen.

Permalänk
Skrivet av ToOkie:

Jag är tveksam. Som jag förstår det körs det spelet rent av med funktionen för bakåtkompatibilitet.
Där av har Series X tillgång till Xbox X enhanced versionen där det fanns ett performance mode som inte fanns på den vanliga versionen.

Trist att det inte är aktiverat för Series S.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av mount.cifs:

Ja, jag hade gärna sett att Assassins Creed Odyssey varit det också. Speciellt med tanke på att AC: Unity nu körs i 60FPS.

Visa signatur

🖥️ MAIN: 13600KF • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 FILSERVER: 13600K • GTX 1060 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 BÄRBART: MacBook Air M1
🎮 SOFFSLACK: Xbox Series X

Permalänk
Skrivet av snajk:

Jag bokade på WH i somras, men inte jättetidigt så jag var inte säker på om jag skulle få en tidigt från dem. Så när EG öppnade den "officiella" beställningen så beställde jag en där också. I tisdags fick jag ingen som helst information från EG men däremot från WH så jag åkte och hämtade ut den. Först tänkte jag ge min förbokning på WH till någon annan, men den personen lyckades få tag i en själv. Sen fick jag sms från Bring igår morse om att den skulle komma, och det gjorde den. Så viktigt var det inte för mig att få en precis första dagen så hade EG informerat om när jag kunde vänta mig enheten så hade jag kunnat vänta. Å andra sidan känns WH lite mer sympatiska än EG, och köpet ger mig poäng som innebär lägre priser och så.

Spännande inställning, beställer från 2 olika affärer för att maxa chansen att få en, får båda och suckar över att du ska betala för att du fått ett företag att hantera din order + ett fraktbolag att skicka ut den du inte behöll? 😁

Man kan såklart tycka att affärer och fraktbolag skall kunna hantera detta bättre, men vi är också mitt i en pandemi där alla företag blir drabbade på diverse sätt. Samtidigt som massvis med folk panikbeställer samma sak från 2-3 affärer vilket överbelastar systemen ännu mer.

Tycker gott du skall betala dina 79kr och vara glad över att du har en xbox 😉

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av snajk:

Nej, jag har inte hunnit gräva vidare i det riktigt än. Måste ju jobba på dagarna tyvärr.

Ja, tyvärr haha!

Får väl hoppas att det bara är en release bugg som kommer fixas med någon patch 😌

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem

Snabbstarten blir inte alltid bra. Spelade RDR2 online för en stund sen. Brukar alltid lämna kvar min figur i moonshine shack när jag lämnar spelet, och låter den stanna där tills man blir utloggad, då är nästa last kvar när man spelar nästa gång. Startade spelet idag, då kommer man snabbt till skärmen som säger att man blivit disconnected. Väljer ok, sen väljer jag att hamna på min camp, och det funkar ju bra. Men dailies är inte uppdaterade, utan är gårdagens, så jag får starta om spelet, så att dom blir uppdaterade.

Permalänk
Skrivet av ollildo:

Man hade ju önskat mer tillfredsställande svar från dem! Finns det enheter i deras lager nu? Hur sen var denna leveransen? När estimerar dem att man kan ha skickat alla förbokade enheter? Något i alla fall! Blä!

Ja, mailet förra veckan att man skulle ha en till releasedagen känns ju som ett rejält skämt nu. Nu är det ju ganska garanterat att vi inte får den innan helgen Min gissning är december, men de vågar inte säga det.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av adamljung:

Spännande inställning, beställer från 2 olika affärer för att maxa chansen att få en, får båda och suckar över att du ska betala för att du fått ett företag att hantera din order + ett fraktbolag att skicka ut den du inte behöll? 😁

Man kan såklart tycka att affärer och fraktbolag skall kunna hantera detta bättre, men vi är också mitt i en pandemi där alla företag blir drabbade på diverse sätt. Samtidigt som massvis med folk panikbeställer samma sak från 2-3 affärer vilket överbelastar systemen ännu mer.

Tycker gott du skall betala dina 79kr och vara glad över att du har en xbox 😉

Jaja det är så synd om Elgiganten som hurrade när jag returnerade min vara så de kunde ge den till någon annan de hade lovat en men sen inte haft någon att ge, som sålde expressfrakt trots att leverantören inte erbjöd det, som skickade min förbokade expressleverans-vara så sent att jag fick den långt efter folk som bara gick till butiken på releasedagen, som inte kunde ge ett uns information om när jag kunde tänkas få den trots att de hade ett antal veckor på sig att planera.

Jag hade ju kunnat scalpa den istället och tjänat en tusing eller två, men valde att försöka vara rättvis och låta "nästa på tur" få den istället för den som betalade mest.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JensSparebo:

Hahaha vafan.....

"Sändningen har skickats fel, skickas nu till rätt adress" 15:30

Så kanske finns lite hopp ändå. Mitt ombud stänger 24 och Bring kör till 22. Annars blir det imorgon

Skrivet av pacc:

Har något liknande, utleverans påbörjad först kl 11 och sedan kl 15.30 - tror tyvärr inte att de kör till ombud på kvällen...

Skrivet av JensSparebo:

Ok, hoppas på imorgon då iaf. Då är man solo från 12 till resten av dag/kvällen 😁

Skrivet av LazySoft:

"Det blev nog ingen idag.
Den var utlovad till butik som idag (S2S Ship to store) 10/11, då det är en Series X med All access.
Enligt EG egna spårningsinformation så ligger den i en terminal för omlastning och har gjort så sedan 6/11."

Då var den hämtad och kunde ha hämtats redan 10/11 då terminal i detta fall var butiken.
Fick dock inget SMS om att den hade kommit till butiken för utlämning men fick veta via EGs kundtjänst att den fanns för uthämtning.
Uppstartad/uppgraderad/aktiverad all access så nu blir det att spela lite också framöver.

Min låg hos ombudet utan avisering eller trackingstatus!
De var snälla nog att gå in och leta efter ett paket med de fyra sista siffrorna i id-numret.

Så har ni mystiska bring utkörningar som senare samma dag blir utkörda igen så kan det vara ombudets inscanning som strulat.

Permalänk
Konsolgrävare

Det låter som mitt XSX pruttar vid boot. Någon annan som har detta "problem" ? Tror det är skivläsaren som snabbt startar vid uppstart även fast jag inte har en skiva i.

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem
Skrivet av abstudatur:

Ja, mailet förra veckan att man skulle ha en till releasedagen känns ju som ett rejält skämt nu. Nu är det ju ganska garanterat att vi inte får den innan helgen Min gissning är december, men de vågar inte säga det.

Håller med, tror också det blir december! Vägrar bara inse det

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Det låter som mitt XSX pruttar vid boot. Någon annan som har detta "problem" ? Tror det är skivläsaren som snabbt startar vid uppstart även fast jag inte har en skiva i.

Har samma "problem" ibland, gissar att det är skivläsaren som går igång och stannar tvärt när det inte finns någon skiva i

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Clarence_s:

Har samma "problem" ibland, gissar att det är skivläsaren som går igång och stannar tvärt när det inte finns någon skiva i

Måste nog vara det.

Läste nu att fler har hört samma ljud vid boot på reddit och discord.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

En totalt omöjlig fråga att veta svaret på, jag fattar det, men ändå..

.. Ni som kan det här med konsoler - har det inte alltid dykt en upphottad version efter nåt år eller så, som fixat barnsjukdomarna och lyft någon hårdvara ett snäpp över den som regerade under originalets utvecklingscykel? Även om det vore göttigt med en ny xbox redan nu så saknar jag egentligen inga spel förrän Battlefield och GTA dyker upp i sina nästa versioner, om det då dessutom kan finnas en lite upphottad Series X inom synhåll så vore det ju mest dumt att slå till nu?

Permalänk
Medlem

Ingen som desperat vill ha en Series X och vill byta mot en PS5 till release eller iaf 2020? har en icke uthämtad Series X som jag funderar på att avboka, iaf om jag får tag i en PS5 istället...

Permalänk

Jag hann inte avbryta min order från Microsoft och därför har jag en XSX på väg, om UPS inte slarvar bort den borde den anlända imorgon.

Därför frågar jag här om någon är intresserad av att köpa loss den till samma pris, annars lämnar jag tillbaka den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirrox_xsx:

Jag hann inte avbryta min order från Microsoft och därför har jag en XSX på väg, om UPS inte slarvar bort den borde den anlända imorgon.

Därför frågar jag här om någon är intresserad av att köpa loss den till samma pris, annars lämnar jag tillbaka den.

Jag är intresserad! Men är lite nojig med garanti, hur fungerar det med en Microsoft Store-köpt konsol i andra hand?

Bor i Göteborg om det går att ordna någon upphämtning/avlämning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fson:

om det då dessutom kan finnas en lite upphottad Series X inom synhåll så vore det ju mest dumt att slå till nu?

Första refreshen efter 3 år (kanske 2) lär ju bli billigare men Microsoft sades det gjorde Series S för att de inte trodde på samma snabba utveckling i framtiden (moores lag) och vill nog erbjuda den konsollen billigare först. Nästa steg blir nog lite strömsnålare och kanske en X i formatet för S, men då mindre påkostad kylning och 2-3 år mindre tid att utnyttja konsolen.

Jag tror S sjunker i pris först och är imponerad av konstruktionen på X så jag hoppas att den står sig bra mot nästa version.

Permalänk
Medlem

Nu ni
Elgiganten har - suprise! - tappat bort mitt Series X.
Var in till butiken idag och fick följande info:
Det skulle ha levererats till butik idag, men det finns inte där och de vet inte var det är! Så nu väntar jag på att någon försäljningschef ska ringa upp mig... Vilket jag förväntar mig absolut inte kommer hända, så jag feträknar med att få åka in till butik imorgon och få tjata hål i huvudet på dem - med troligt utfall att de inte kommer att kunna göra ett skit, utan sätta mig sist i kön.

Elgiganten - vilket jävla skämt!

Permalänk
Skrivet av Zelaxe:

Jag är intresserad! Men är lite nojig med garanti, hur fungerar det med en Microsoft Store-köpt konsol i andra hand?

Bor i Göteborg om det går att ordna någon upphämtning/avlämning.

Jag ser inte hur det skulle påverka, men ring Microsoft och hör med de. Annars är det ju att registrera den på sitt konto. Minns att det har nämnts här i tråden, många sidor bak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fson:

En totalt omöjlig fråga att veta svaret på, jag fattar det, men ändå..

.. Ni som kan det här med konsoler - har det inte alltid dykt en upphottad version efter nåt år eller så, som fixat barnsjukdomarna och lyft någon hårdvara ett snäpp över den som regerade under originalets utvecklingscykel? Även om det vore göttigt med en ny xbox redan nu så saknar jag egentligen inga spel förrän Battlefield och GTA dyker upp i sina nästa versioner, om det då dessutom kan finnas en lite upphottad Series X inom synhåll så vore det ju mest dumt att slå till nu?

Skrivet av pacc:

Första refreshen efter 3 år (kanske 2) lär ju bli billigare men Microsoft sades det gjorde Series S för att de inte trodde på samma snabba utveckling i framtiden (moores lag) och vill nog erbjuda den konsollen billigare först. Nästa steg blir nog lite strömsnålare och kanske en X i formatet för S, men då mindre påkostad kylning och 2-3 år mindre tid att utnyttja konsolen.

Jag tror S sjunker i pris först och är imponerad av konstruktionen på X så jag hoppas att den står sig bra mot nästa version.

PS4 Pro, slim och Xbox one S släpptes 3 år efter, One X 4 år.

Skulle gissa på 3-4 år denna gång med, vi behöver nog 2 generationer hårdvara (CPU och GPU) innan det är värt att byta upp sig.
Frågan är också vad dem ska locka med i marknadsföringen, One X och PS4 Pro såldes med löfte om 4K, vad ska denna mid-gen kunna locka med som är lika relevant för en tillräckligt stor skara spelare?

Personligen så vill jag se 4K/60(eller mer) med Raytracing genom DLSS(eller genom AMDs motsvarighet), men jag vet inte hur relevant det är för den stora skaran spelare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fearnox:

PS4 Pro, slim och Xbox one S släpptes 3 år efter, One X 4 år.

Skulle gissa på 3-4 år denna gång med, vi behöver nog 2 generationer hårdvara (CPU och GPU) innan det är värt att byta upp sig.
Frågan är också vad dem ska locka med i marknadsföringen, One X och PS4 Pro såldes med löfte om 4K, vad ska denna mid-gen kunna locka med som är lika relevant för en tillräckligt stor skara spelare?

Jag tror ärligt talat varken MS eller Sony kommer erbjuda någon mid-gen-upgrade den här vändan.
Känns som AMD levererade så pass stark hårdvara från start så det inte behövs på samma sätt som då.
Vore väl i sådana fall en mindre konsol som skalar upp bättre till 4/8K kanske?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Levandebild:

Jag tror ärligt talat varken MS eller Sony kommer erbjuda någon mid-gen-upgrade den här vändan.
Känns som AMD levererade så pass stark hårdvara från start så det inte behövs på samma sätt som då.
Vore väl i sådana fall en mindre konsol som skalar upp bättre till 4/8K kanske?

Jag tror Microsoft är sugna på att erbjuda kunder en bättre series x och s lagom till all acces går ur. Samtidigt känns det lite väl tidigt efter 24månader.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Hur funkar det att köpa xbox series x från ms store? Kör de nvidia-style och tar bara orders när de har lager? Hittar nämligen bara hänvisningar till åf på deras sajt...

Permalänk
Medlem

Man ångrar inte att man valde Series X när man läser rapporter om att batteritiden på PS5:ans kontroller är riktigt urusel, speciellt när du kör spel som utnyttjar alla nya funktioner väldigt mycket.

WhatCulture Gaming säger att kontrollen håller i 2-3 timmar när du lirar Astro's Playroom...

https://youtu.be/HT82ASzoBgk?t=71

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirrox_xsx:

Är intresserad hör av dig på pm😊